تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آمادگی فراکسیون اقلیت مجلس برای گفتگو با نمایندگان کنگره آمریکا

فراکسیون اقلیت مجلس‌‏هفتم آمادگی خود را برای گفت‌‏وگو و مذاکره شفاف بانمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، نورالدین پیرموذن سخنگوی این فراکسیون گفت: "امروز به لحاظ متشنج شدن فضای سیاسی بین ایران و آمریکا ، با گفت‌‏وگو با نمایندگان دو ملت و پل زدن بین دو مجلس این بحران سیاسی را پشت سر می‌‏گذاریم".

نماینده اردبیل افزود: "اگر منطق گفت‌‏وگو را کنار بگذاریم، چه بسا فضایی بدتر از قطعنامه علیه ما به وجود خواهد آمد".


نورالدین پیرموذن، سخنگوی فراکسیون اقلیت، در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: "اینکه در یک اجماع شورای امنیت در مورد قطعنامه 1737 همه اعضای 15 گانه عضو این شورا علیه ما رای می‌‏دهند و مسوول جلسه هم کشور همسایه و مسلمان قطر بوده است، علامت خوبی نیست".

نماینده اردبیل در مجلس‌‏هفتم تصریح کرد: "اینها نشان از ضعف دستگاه دیپلماسی ماست و حاکی از گم شدن جایگاه منافع ملی در دیپلماسی سیاست خارجی دولت نهم است".

پیرموذن تاکید کرد: "کشور روزهای حساس و سرنوشت ساز خود را می‌‏گذراند و بیش از هر زمان دیگر به خویشتنداری، تدبیر، دوراندیشی و استفاده از ظرفیت‌‏ها و توان خردجمعی نیاز دارد".

وی اظهار داشت:‌‏ "عدم درک شرایط کنونی و پیچیده و عدم استفاده از تجارت تلخ و شیرین، دور و نزدیک منطقه ما را با مشکلات جدی روبرو می‌‏کند".

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس‌‏هفتم گفت: "این فراکسیون تلاشش کاستن از تشنج سیاسی است و استفاده از ادبیات سیاسی سنجیده و اعتمادساز و پل زدن بین کشورها و استفاده از منطق گفت‌‏وگو را بهترین شیوه عبور از این بحران سیاسی می‌‏داند".

پیرموذن خاطرنشان کرد :"‌‏اصولا در دیپلماسی بین کشورها سه مرحله تهدید، بحران و جنگ تقسیم می‌‏شود. ما اکنون در مرحله تهدید و چند قدمی بحران هستیم و نباید به دنبال دفاع تعصبی از یک مقوله حتی مسلم، منافع ملی را با خطرات بیشتری روبرو سازیم".

نظرهای خوانندگان

لطفاً به اين آقايان اصلاح طلب بگوييد كه ديگر دوران شما و خيانتهاي شما و له كردن غرور مردم ايران گذشته.دولت نهم كه مثل شما اصلاح طلبان نيست كه بيگانگان باج بدهد و ايران را در منطقه به يك كشور ضعيف تبديل كند.اگر شما خوب بوديد امريكا از شما تعريف نميكرد اين را مطمئن باشيد.

-- افكار نوشت ، Feb 8, 2007 در ساعت 11:57 PM

in aghaian on moghe ke dar moze ghodrat bodand o majles o dolat dar ekhtiareshon bod jorat nadashtan harf az mozakere bezanand hala ke mamlekato dar nahaiate bi kefaiati do dasti taghdime efration kardan be onvan feraksione aghaliat mikhahand mozakere konand,ba kodom ghodrate ejraie mikhan sare miye moyakere beshinan ?????

-- بدون نام ، Feb 8, 2007 در ساعت 11:57 PM

از مسئول سايت تقاضا دارم فقط مطالب آقايان راطي تندرو را درج نكند.اين آقايان افرطي تندرو(احمدي نژاديها)مملكت و ملت را بدبخت وبيچاره نكنند دست بردار نيستند.

-- حسن ، Feb 10, 2007 در ساعت 11:57 PM

اين تازه يکي از گند کاري هاي دولت ومجلس است ما بهتر مي دانيم که موقع خطر هيچ کدام از اين آقايان وبزرگان درصحنه نخواهند بود وما مي مانيم وبدبختي هايمان اين تازه يک نمود خيانت دولت کنوني به ملت است واين درحالي است که من فرد ساده لوح تا مدتها به اين نظام دلبسته بودم درحالي خانه از پايبست خراب است

-- فقراي ثروتمند ايران ، Mar 10, 2008 در ساعت 11:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)