تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

شیراک: "ایران اتمی خیلی خطرناک نیست"


ژاک شیراک، رییس‌جمهوری فرانسه، به روزنامه‌نگاران گفت که ایران مسلح به جنگ‌افزارهای هسته‌ای "خیلی خطرناک" نخواهد بود و اگر به اسراییل حمله هسته‌ای کند تهران "با خاک یکسان خواهد شد". شیراک این سخنان خود را کمی بعد از آن پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیراک در گفتگو با نیویورک تایمز، اینترنشنال هرالد تریبیون و هفته نامه فرانسوی نوول ابزرواتور گفت: "داشتن یک بمب یا شاید کمی پس از آن دو بمب ، بله، خیلی خطرناک نخواهد بود".

شیراک در ادامه این گفتگو افزود: "ایران این بمب را کجا خواهد انداخت؟ بر روی اسراییل؟ "شیراک اظهار داشت: "هنوز این بمب به 200 متری آسمان نرسیده تهران با خاک یکسان خواهد شد". این سخنان شیراک به وسیله هر سه نشریه یاد شده گزارش شده است.

ژاک شیراک این مصاحبه را در روز دوشنبه انجام داده بود اما از روزنامه‌نگاران این سه نشریه خواست که به الیزه بیایند تا سخنان خود را پس بگیرد.

رییس‌جمهوری فرانسه به گفتگو کنندگان گفت: "این من بودم که اشتباه کردم و نمی‌خواهم که آن را تکذیب کنم".

اینترنشنال هرالد تریبیون از قول ژاک شیراک نوشته است: "من باید در مورد چیزهای که گفتم دقت بیشتری می‌کردم و می‌فهمیدم که که حرف‌های من ضبط می‌شود".

نول ابزرواتور هم از قول ژاک شیراک آورده است: "(حرف من) ساد‌ه‌انگاری بیش از حد بود … این فرمولی بود که من آن را پس می‌گیرم".

نظرهای خوانندگان

یک مثل -ظاهرا- افغانی هست که میگه:

ستاره ای که به زمین می افته، تیری که ازچله کمان در می ره و حرفی که از دهن مرد بیرون می آد، برنمی گرده ...

حالا نوبت این طرفی هاست که بل بگیرند و مثل حرف رییس جمهور ایران، بکننداش پیراهن...یوسف
!

-- دانش آموز ، Feb 1, 2007 در ساعت 10:47 PM

من فکر می کنم عنوان مطلب با محتوای آن جور در نمی آید. این عنوان مناسب صحبت قبلی شیراک بوده نه حالا که حرفش را پس گرفته و مقاله شما هم به آن اشاره کرده. حرف اصلی این مقاله همانا پس گرفتن و تصحیح حرف شیراک توسط خودش است و بهتر بود عنوان نیز چنین فکری را القا کند.
در ضمن عکس مقاله هم خیلی با محتوای آن جور در نمی اید. بهتر نبود مثلا از عکسی که شیراک در آن سرش را پایین انداخته استفاده شود که نشان دهنده ندامت او از حرفهایش باشد؟ این ژست شیراک _دست بر گوش گذاشتن- نه در فرهنگ ایرانی معنای خاصی دارد نه در فرهنگ فرانسوی.

-- شادی ، Feb 3, 2007 در ساعت 10:47 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


خشونت خانگی در خانواده‌های مهاجر جرم نيست!

بم و سه سال رنجش

سيصد: روايت تاريخی يا روايت داستانی؟

معجزه آرام

خاطره و حافظه‌ی جمعی