رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۵

تحسين آندرانيک در روزنامه های انگليسی


آندرانیک، تنها بازیکن ایرانی باشگاهای برتر انگلیس

عصر روز شنبه هفتم ژانویه در ادامه رقابتهای جام حذفی فوتبال انگلیس تیم بولتون موفق شد 4 بر صفر تیم فوتبال دونکستر را شکست دهد. در این مسابقه آندرانیک تیموریان بازیکن ایرانی این تیم که برای اولین بار از ابتدا به بازی گرفته شده بود توانست در هر نیمه یک گل بزند و نام خود را در تاریخ این مسابقات به ثبت برساند.

آندرانیک اولین بازیکن ایرانی و آسیایی محسوب می شود که در اولین حضور خود در این مسابقات توانسته است در هر نیمه یک گل بزند.

روزنامه های صبح یکشنبه انگلیس همگی بازی وی را ستوده و او را به عنوان بازیکن برتر این مسابقه انتخاب کرده اند. روزنامه نیوز او د وورد News of the World که پرفروش ترین روزنامه یکشنبه به حساب می آید در مقاله خود در ارتباط با این مسابقه نوشته است: آندرانیک که تنها بازیکن ایرانی باشگاهای برتر انگلیس محسوب می شود توانست با دوگل و با یک بازی برتر نام خود را در تاریخ این مسابقات ثبت کند.

روزنامه ساندی تایمز The Sunday Times ضمن تمجید از بازی وی، به او نمره 8 داده که عنوان بهترین بازیکن این مسابقه را نیز همراه دارد. روزنامه سان The Sun روز دوشنبه در مقاله ای به این نکته اشاره میکند که آندرانیک ایرانی زننده دوگل و آیدن تال زننده گل دیگر این تیم از کشور اسرائیل است و با اینکه این دو کشور باهم روابط خوبی ندارند ولی آنها با همکاری خود باعث برد تیمشان شدند.

سم الا دایس مربی این تیم در مصاحبه بعد از مسابقه گفت: من آندرانیک را بعد از جام جهانی خریدم و با اینکه یک ریسک به حساب می آمد ولی امروز آندو نشان داد که آینده ای درخشان در انتظار اوست. معمولا بازیکنان خارجی به سختی می توانند به فوتبال انگلیسی عادت کنند مخصوصا بازیکنی از کشور ایران، این فصل برای آندو حالت آموزشی دارد ولی من حتم دارم که فصل آینده او خودش را نشان خواهد داد.

گزارش از: شهرام حیدری درخانه
لندن