تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ایران خودرو به پلیس هشدار داد




در پی"مسئول شناختن مدیر عامل ایران خودرو" در چند حادثه رانندگی از سوی سرپرست پلیس راه ایران، گروه خودروسازی ایران‌خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به آنچه که "انتشار غیرمسئولانه اخبار تصادف خودروهای 405" اعتراض کرد.

در این اطلاعیه آمده است: "در پی درج برخی اخبار و اظهارات كذب عليه گروه صنعتي ايران خودرو طی روزهای اخير كه در آن بدون انجام هرگونه اقدام كارشناسی علت فوت تعدادی از هموطنان را در سانحه تصادف به ايران خودرو منتسب ساخته‌اند، اين شركت نسبت به درج اين اظهارات هشدار می‌‌دهد".

این اطلاعیه می‌افزاید: "متاسفانه يكی از مقامات محترم پليس راه به جای ارايه اطلاعات فنی و كارشناسی خود به مراجع قضايی برای رسيدگی، به انتشار غيرمسئولانه اين گونه اخبار به روش غيرمتعارف روی آورده كه در نتيجه موجب تشويش اذهان عمومی و وارد شدن خسارات هنگفت مادی و معنوی به گروه صنعتی ايران خودرو شده است".

شرکت ایران خودرو در پایان این اطلاعیه با غیرقانونی خواندن انتشار اين گونه اخبار، قبل از رسيدگی و صدور حكم قطعی مراجع ذيصلاح قضايی، اعلام کرده است که مساله را از طريق مراجع قانونی رسيدگی می‌کند.

سرهنگ سيد هادی هاشمی، سرپرست پلیس راه ایران، پیش از این گفته بود: "(طی روزهای گذشته)سه تصادف در استان‌های كردستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی رخ داده است كه در اين تصادفات خودروهای پژوه 405 به دليل قفل شدن درها و آتش‌سوزی، سبب كشته شدن 15 نفر شدند كه اين افراد ( همگی) زنده در آتش سوختند".

سرهنگ هاشمی با استناد به گزارش پلیس، مديرعامل شركت ايران خودرو را به دليل "عدم رعايت اصول ايمنی و تعلل در ايمنی" به هنگام ساخت خودروی پژو 405 مقصر شناخته بود.

از سال 1369 مونتاژ و توليد انواع اتومبيل سواری پژو (از جمله پژو 405 جی ال ، پژو 405 جی ال ايکس 1580 و 2000 سی سی و پژو 405 جی ال ايکس اتوماتيک 2000 سی سی) در خطوط توليد سواری سازی ایران خودرو به انجام رسيده است. ساخت داخلی قطعات اين محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت.

نظرهای خوانندگان

علني شدن برخورد پليس با شركت ايران خودرو اتفاق خحسته‌اي است كه مي‌تواند زمينه‌ساز مطالعات و برخوردهاي جدي‌تري شود. تا پيش از اين و به رغم اتفاقات پرشمار مشابه، به نحو عجيبي ماجرا مسكوت مي‌ماند. به نظر مي‌رسد جنگ قدرتي در گرفته است كه نفع آن در نهايت به مردم مي رسد.

-- محسن ، Dec 11, 2006 در ساعت 07:36 PM

وقتی پول بنز می دهیم وژیان
تحویل می گیریم حقمان همین است که زنده بسوزیم.

-- mmz_1357@yahoo.com ، Dec 21, 2006 در ساعت 07:36 PM

شايعه شده كه ايرانخودرو به ثبت نام كنندگان پژو وسمنداعلام كرده كه يا انصراف بدهند يا به روآ تغيير دهند علت آن چيست اگر چنين باشد چه كسي مسئول است بعد 9ماه انتظار و بدبختي ووام دهها وام گرفتن وسود پرداختن حالا ايرانخودرو مسخره مون كرده 9ماه پيش با اين پول ميشد زميني خريد كه امروز قيمت همون زمين دوبرابر قيمت سمند سال است كه من ثبت نام كرده بودم لطفا جواب منو به ايميلم ارسال كنيد.

-- طاهر ، Mar 22, 2008 در ساعت 07:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)