تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اعتراض ایران به حذف نام خليج فارس از راهنمای لوور پاریس


پس از طرح دوباره موضوع نام فارسی خلیج، کاربران ایرانی با بمباران اینترنتی گوگل٬ کاری کردند که هنگام جست‌و‌جوی کلمه "خلیج" نام "خلیج فارس" در صدر جست‌وجو ها قرار بگیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به حذف نام خليج فارس از نقشه راهنمای موزه لوور فرانسه اعتراض كرد.

محمدعلی حسينی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، اظهار داشت كه سفارت ایران در پاريس اين موضوع را پيگيری و اعتراض تهران را اعلام خواهد كرد.


نقشه موجود در موزه لوور پاریس

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آقای حسینی همچنین از آمادگی بی‌قید و شرط ایران برای همکاری با دولت عراق خبر داد و گفت: "همكاری‌های ايران با دولت عراق از گذشته تاكنون ادامه داشته است و پيش‌شرطی برای ارايه كمک‌ها به دولت عراق نگذاشته‌ايم".

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره مواضع روسيه نسبت به پرونده هسته‌ای ایران گفت:
"روسيه تلاش می‌‌كند شدت تحريم‌ها را كاهش دهد و ايران نيز بخاطر اين تلاش و موضع متفاوت نسبت به سايرين، از موضع مسكو ابراز رضايت كرده؛ هر چند كه اين رضايت نسبی است".


در یکی از نقشه‌های موزه لوور یکی از بازدیدکنندگان نام عربی را اینگونه پاک کرده است. مشخص نیست با وجود دوربین‌های امنیتی چگونه این اتفاق افتاده- عکس: پژمان اکبرزاده

وی در ادامه درباره حمایت روسیه از تحریم احتمالی ایران اظهار داشت: "آنچه مطرح شده اين است كه روس‌ها اعلام كرده‌اند تحريم‌ها را در آن حدی كه مربوط به انتقال سلاح‌های هسته‌ای می‌‌شود، قبول دارند. ما شامل اين طرح نمی‌شويم، چون سلاح هسته‌ای نداشته‌ايم و فعاليتی هم در اين زمينه نداريم."

نظرهای خوانندگان

خلیج فارس همیشه خلیج فارس خواهد بود من بخاطر اثبات این مطلب از جانم مایه می گذارم

-- محمد کریمی کرمانی ، Apr 17, 2008 در ساعت 02:17 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)