رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ خرداد ۱۳۸۷
سی سال پیش در چنین روزی

حمایت شیعیان پاکستان از شاه

سید ابراهیم نبوی

۲۵ خرداد ۱۳۵۷ برابر با پانزدهم ژوئن ۱۹۷۸

سازمان نمایندگان شیعیان پاکستان از شاه حمایت کردند

سازمان نمایندگان شیعه پاکستان به ریاست «شاکر علی رضوی» رئیس انجمن جبهه اسلامی این کشور، جلسه‌ای تشکیل داده و پس از پایان آن قطعنامه‌ای صادر کرده و اتفاقات ایران را ناشی از فعالیت‌های خرابکارانه عوامل کمونیستی دانسته و به‌اتفاق آرا‌ این‌گونه وقایع را محکوم کردند.

در این گرد‌هم‌آیی، نمایندگان مذکور، ایران را مرکز ثقل شیعه در جهان دانستند و طی نامه‌ای که با امضای ۲۳ تن از رهبران هیات ها و مجامع دینی برای شاه ایران فرستادند، اطمینان دادند که در راه پاسداری از مرز و بوم مرکز شیعیان جهان، از دادن هرگونه قربانی دریغ نخواهند کرد.

آغاز به کار رادیو دریا

هفتمین سال فعالیت رادیو دریا امسال از ۲۵ خرداد آغاز شد، این رادیو تا ۲۵ شهریور به کارش ادامه می‌دهد. امسال کار رادیو فردا، ده روز دیرتر از سال‌های قبل آغاز شد. این رادیو هر سال در کنار سه فرستنده گیلان، گرگان و مازندران، کار خود را برای سرگرمی مسافران شمال کشور انجام می‌داد.

برنامه امسال رادیو دریا با تغییرات جدیدی ارائه می‌شود؛ کنسرت‌های زنده خوانندگان پخش خواهد شد، میزان آگهی‌ها کم می‌شود. رادیو دریا علاوه بر زبان فارسی پیام‌هایی به زبان‌های انگلیسی و فرانسه نیز پخش می‌کند.

این پیام ها برای حفظ محیط زیست، ترویج کتابخوانی و ارتباط بیشتر با محصلین و بچه‌هاست. این رادیو امسال از دادن اخبار ناخوشایند خودداری می‌کند. مدیریت رادیو دریا با شاهرخ نادری است و اولین گروه گویندگان امسال آن حیدر صارمی، مولود زهتاب و فریدون توفیقی هستند.

***


کاریکاتوری که 25 خرداد سی سال پیش در رزونامه اطلاعات منتشر شد

***

علی‌محمد کاردان، معاون دانشکده علوم اجتماعی به دادگاه احضار شد

به دنبال اعلام جرم عده‌ای از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران علیه استادان خود، مسوولین این دانشکده به دادگاه احضار شدند.

احضار این مسوولان در پی آن صورت گرفت که تعدادی از دانشجویان علیه چند تن از استادان از جمله فرهت قائم مقامی و خانم افشار شکایت کرده و مدعی شدند که این استادان بدون گرفتن امتحان، برای آنان نمره «ه» رد کرده اند که این موضوع باعث عقب افتادن آنان از تحصیل می‌شود.

به همین دلیل دادسرا استادان را احضار کرد. این استادان در دادسرا اعلام کردند که مسوولین دانشکده بدون اطلاع آنان برای دانشجویان نمره «ه» رد کرده و آن‌ها از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

به همین دلیل دادسرا دستور احضار چند تن از مقامات دانشکده از جمله علی‌محمد کاردان، معاون دانشکده علوم اجتماعی را صادر کرد. وی نیز امروز به دادسرا رفت و از وی تحقیق به‌عمل آمد.

انگلیسی‌ها به‌خاطر مشروب‌خواری در عربستان شلاق خوردند

دو انگلیسی ساکن عربستان سعودی به جرم نقض قوانین اسلام درباره منع مشروب‌خواری در انظار عمومی، ۲۰ ضربه تازیانه خوردند و به شش ماه زندان نیز محکوم شدند.

Share/Save/Bookmark

بخش‌های پیشین