رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ آبان ۱۳۸۵

شجريان در صدر بهترین‌های موسیقی ایران


در رأي‌گيري مركز موسيقي صداوسيما براي انتخاب برترين آثار تاريخ موسيقي ايران٬ آثار محمدرضا شجريان و همچنين تك قطعه «اي ايران اي مرز پرگهر» به عنوان بهترين آثار شناخته شدند.

فراخوان اين مركز براي انتخاب ۱۰۰ اثر برتر تاريخ موسيقي ايران بهار سال جاري منتشر شد و يك هزار و ۴۹ هنرمند در اين ر‌أي‌گيري شركت كردند.

اين هنرمندان در مجموع به دوهزار و ۴۹۷ قطعه موسيقايي راي دادند و در نهايت از مجموع هشت هزار و ۶۴۲ رأي آثار « محمدرضا شجريان» با يك هزار و ۲۶۱ در مقام اول قرار گرفت.

فاصله اين هنرمند موسيقي با نفر دوم قابل توجه است به نحوي که نفر دوم کمي بيش از نصف آراي شجريان را به خود اختصاص داده است.

مركز موسيقي و سرود اعلام كرده است نام آهنگسازان برجسته و خوانندگان برتر ديگر که بارها در آرای هنرمندان آمده است، در فرصت‌هاي ديگر به اطلاع عموم مي‌رسد.

مركز موسيقي و سرود صدا و سيما قرار است ۱۰۰ اثر اول را در لوح فشرده همراه با شناسنامه اين آثار براي پخش به همه شبکه‌هاي راديو و تلويزيوني سراسري و استاني ارسال و اين آثار را به صورت MP3 براي استفاده عموم مردم منتشر كند.

اين در حالي است كه محمدرضا شجريان هنوز نسبت به پخش آثارش از صدا و سيما اعتراض دارد و نزديك به دو دهه پيش با ارسال نامه‌اي به علي لاريجاني ريس سازمان صدا وسيماي وقت اعلام كرد كه اين رسانه نسبت به پخش آثار او هيچ حقي ندارد.

Share/Save/Bookmark