تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«دیگر به ایران بازنمی‌گردیم» - آیا حقیقت دارد؟

گفته شده اوایل خرداد ماه، در راستای جمع‌آوری اتباع بیگانه‌ی غیرمجاز، ده‌ها افغان در استان کرمان بازداشت شده‌اند. افراد بازداشت شده با یک کامیون، ظاهراً به پاسگاهی در حومه شهرستان رفسنجان منتقل شده‌اند. آیا آنچه در این ویدئو دیده می‌شود حقیقت دارد؟

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مشت نمونه خروار! ملت شریف و میهمان نواز ایران اسلامی....

-- بابک ، Jun 3, 2010

Sharmavareh!!!

-- بدون نام ، Jun 3, 2010

Ma Iraniha dar asl yeki az nezhadparastarinhayeh dnyaiim

-- بدون نام ، Jun 3, 2010

واقعا شرم آوره.از انسان بودنم شرمنده شدم چه برسه به ايراني بودنم.تکان دهنده بود

-- حنا ، Jun 3, 2010

شرم بر ما

-- بهمن ، Jun 3, 2010

فکر می‌کنم این کارا خیلی‌ رایج باشه.زمانی‌ که من سرباز بودم در دوران آموزشی‌ ،زمانی‌ که ما را تنبیه دسته جمعی میکردند بارها و بارها از این بلاها را سرمون در میاوردن ولی‌ به جای `ما به ایران بر نمیگردیم` ،مجبورمون میکردن چیزهای دیگه‌ای بگیم.

-- shahin ، Jun 3, 2010

آنکس که میخندد، انسانیت را به تمسخر گرفته. آری حقیقت دارد، زیرا حقیقتِ سازنده‌اش را نشان می‌دهد.

-- بدون نام ، Jun 3, 2010

وای وای وای... وای به انسانیت که از ما ایرانی ها رخت بست...

-- محمدولی ، Jun 3, 2010

واقعا از دیدن این تصاویر متاسفم. من مهاجر ایالات متحده هستم. اگر هر شرکتی مرا به دلیل خارجی بودن اخراچ کند میتوانم بر علیه آن شکایت کنم و غرامت هم بگیرم.
این حق آزادی است که باید بیاموریم. ما نیار به یک انقلاب فرهنکی داریم. هر یک از ما باید زندگی مدرن را آموزش ببینیم. حتی روشنفکران ایرانی نیاز به انقلاب دارند. باید دید ما نسبت خود و دیگزان تغییر پیدا کند.
حتی در ایالات متحده هم ما ایرانی ها خود را واقغی نمی بینیم. به افغانی ها که نردیک ترین جامعه به ما هستند نگاه عجیب و غریبی داریم.
اینجا مهاجرین غیر قانونی زیادی از کشورهای آمریکای مرکزی زندگی می کنند. یکی از آنها توانسته شرکتی که من در آن کار میکنم را به درد سر بزرگی بیاندازد چون در این شرکت بیشتر از 40 ساعت در هفته کار میکرده و برای اضافه کار حقوق بیشتر نگرفته. سیستم دادرسی اینجا شکایت او را پیگیری کرده حتی برای این فرد غیر قانونی غرامت هم خواهد گرفت هر چند او را محترمانه اخراج خواهد کرد.
به امید روزی که همه ما ایرانیان مدرن فکر کنیم و در آن روز ما نه شاه خواهیم خواست و نه امام و رهبر

-- بهزلد ، Jun 4, 2010

هر عمل سادیستی و تحقیرآمیزی از عمال این رژیم برمی آید، حتی مردمی که در شرایط استبدادی زندگی می کنند آماده انجام حرکتهای سادیستی می توانند باشند

-- k.pirzad@gmail.com ، Jun 4, 2010


حقیقتاً که مملکت در دست

افرادی سنگدل و نادان می‌باشد .

با شرمساری از حضور همه

افغان‌ها .

فریبا از هامبورگ

-- بدون نام ، Jun 4, 2010

مشتی‌ اشغال مریض روانی‌ هستید که از قدرت تفنگ خود سؤ استفاده می‌کنید و این انسان‌های بی‌ پناه را این طور تحقیر می‌کنید. شرم بر شما بیشرمان! لکه ننگ ایرانیان و همه جهان هستید.

-- ستاره ت ، Jun 4, 2010

این ها همان کسانی هستند که بر ملت ایران حکومت می کنند، ننگ بر مشتی بیمار روانی که به این شکل انسان هایی شریف و بی پناه را تحقیر می کنند. شرم بر شما که لکه ننگ بشریت هستید.

-- جواد ، Jun 4, 2010

به انسان بودنت غرور کن

-- mr.boof ، Jun 4, 2010

بله، حتما حقیقت دارد. راننده مینی بوس مدرسه همین کار را با پسر هشت ساله من می کرد، یعنی به بچه پشت سری می گفت محکم بزند توی سر پسر من و خودش هرهر می خندید چون شکایت کرده بودیم و خودش دیگر نمی توانست او را بزند. باز هم شکایت کردیم و به جایی نرسید و من مجبور شدم مدرسه بردن او را خودم به عهده بگیرم. یاد آوری می کنم که راننده از عمال رژیم نبود، یک فرد عادی بود. می خواهم بگویم این رفتار ها ریشه در فرهنگ استبدادی و پدرسالارانه ما دارد و به این سادگی ها تغییر پیدا نمی کند.

-- مریم ، Jun 4, 2010

از هرات هستم. در مشهد دیده‏ام که پلیس ایران با ایرانیان هم بدتر از این می‏کند. رژیم ایران آبروی ایرانیان را برده. بیشتر برای مردم ایران ناراحتم که در چشم جهانیان متصف به توحش می‏شوند. دریغ از ایران و تاریخ و فرهنگش.

-- عبدالرحمن ، Jun 5, 2010

افغان ها و تاجیک ها تنها کشورهای غیر ایران هستند که به زبان فارسی حرف می زنند و این یک ارزش و قدرت برای ما سه کشور هست که می توانیم از این موضوع استفاده کنیم بر علیه دشمنان مشترک مملکت هامان. من به عنوان یک ایرانی از افغان های عزیز به سهم خودم عذر می خواهم، این عمل قبیه عوامل مزدور رژیم را به پای همه ی ایرانیان ننویسید چرا که با دیگر ایرانیان مخالف حکومت هم بسیار رفتار بدتر و توهین آمیزتری می کنند، شما و تمام جهانیان می دانید که چه می گویم.
به امید روزی که سه ملت فارسی زبان با هم متحد و دوست باشیم و در امور فرهنگی و سیاسی برای بالا رفتن از پله های ترقی یکدیگر را صمیمانه یاری دهیم.
بعد از آزادی ایران از بنیان همه چیز را بازسازی می کنیم تا آخرین پلیدی به جا مانده از حکومت ضد انسانی جمهوری اسلامی از ایران پاک شود.

-- شهرزاد ، Jun 5, 2010

شاه هم از این اوباشان کمک گرفت و شعبان بی مخ ها را به جان ملت انداخت و در ادامه روشهای او هم این ملاهای مسخره که ادعاهای امام بودن و غیره دارند هم این طور. ملت و فرهنگ عقب افتاده است و کاریش نمیشه کرد. ممکنه ۱۰۰ سال دیگه شانسی بیاریم و شرایطی ایجاد بشه و همه چیز دست به دست هم بده تا ملت شرایطی پیدا کنند که بتوانند فرهنگ انسان مدرن را بیاموزند و با هم مهربان باشند، مثل چین که داره از این شرایط طلایی فعلی اش استفاده میکنه و به دنیای مدرن میپیونده. با ارزوی روزی که نه ایران و نه هیج جای دیگری در دنیا چنین صحنه هایی تکرار شود. از انسان بودن ادم را بیزار میکنند.

-- ارزو ، Jun 5, 2010

چی به سرمون اومده؟!!! شرم آوره

-- پریسا ، Jun 14, 2010

آرزوی خوبیست آرزوی عزیز اما تا زمانیکه مذهب ما ابرانیها اسلام است آنهم شیعه, وضع همین است.

-- رک ، Jun 14, 2010

اين يک مشکل حکومت محدود نميشود. من فکر ميکنم ما ميتونيم در حق هم مهربانتر از اينها باشيم البته استبداد انسانهای سالم نميسازد. ميخواهد استبداد خارجی باشد يا وطنی.
برای چند لحظه از ايرانی بودنم خجالت کشيدم.

-- leila ، Jun 14, 2010

من یه کم به واقعی بودن ویدئو شک دارم. افغانها میآیند ایران برای کار, پس قاعدتأ باید بروند به شهرهای بولدار مثل تهران, اصفهان, مشهد... نه کرمان؛ مگر کرمان چه خبر است؟ بعد هم این فیلم را کی گرفته (و چرا گرفته) و چطور داده بیرون؟ و آن خنده های کشمشی آن جناب بنظر میآید عمدیست که بیننده را جری کند. مواضب باشید بیخودی به این مطلب دامن نزنید چه بیکباره خبر میآید که ویدئو حقیقی نیست و مثلأ یک بخشی از یک فیلم سینمائی است که فلان کس دارد کارگردانی میکند. آنوقت همه مطالب دیگر را در ارطبات با بد رفتاریهای با افغانها را میبرند زیر سوآل. من نمیگویم این فیلم حتمأ غیر واقعیست فقط میگویم یک کم مواظب باشید احیانآ فریب چمهوری اسلامی را نخورید.

-- مینوچهر ، Jun 14, 2010

سلام
دوستان من با اینکار آقایان اصلا موافق نیستم اما نکاتی هم برای اطلاع باید شنید:
1- ما اگر در کشورهای خارجی آمدیم عموما با ویزا آمدیم یا حتی بصورت قاچاق مراحلی را طی کردیم
2- ما درایران 800 هزار افغانی ثبت نامی داریم که از سوی سازمان ملل ساپورت میشوند( 1/700 هزار هم قاچاقی داریم که جمعا 5/2 میلیون میشوند) که مبلغ پول اهدائی به ایران 5/2 میلیون دلاراست که هزینه 3 روز حضرات را هم شامل نمیشود( منظورم سوبسید کالاهائی مانند نان و بنزین و برق ووووو)
3- درست است که افاغنه مهمان ایران هستند اما خدائی مهمانی 30 سال طول میکشد؟
4- آیا ما اگر در کشورهای اروپائی و امریکائی باشیم حدود25% جرایم مانند قاچاق مواد مخدر و سرقت را ما انجام میدهیم؟
5- بلژیک و فرانسه در حال حاضر رهبری کمیساریای امور پناهندگان را بعهده دارند بیایند و زحمت بکشند تمامی دوستان و آوراگان افاغنه را به کشور خود ببرند خیرش را ببینند.
ضمنا بدنیست به فیلمهای تجاوز این آقایان به دختران ایرانی که در تمام موبایلهای ایرانیان دیده میشود مراجعه نمائید تا بهتر آشنا شوید.

-- رضا ، Jun 15, 2010

chera in ghadr ma irania mikonid : in mehman navazieh eslame fashishit ast va rabti be irani va afghani nadarad:
az shomaha ke hey "ma irani ma iranian' mikonid , fekr mikonid in arzael va obashe eslami ba khode iranian behtar raftar mikonand.

taleban ham ba afhgani va gheyre af ghani hami kar ra mikardan

khahesh mikonam chashmanetan ra baz konid va gahbal az neweshtane in chizha ke faghat awam faribi bish nist va nefagh anaz ast dast bardarid!

-- kaseh dagh tar az aash ، Jun 15, 2010

به همه برادران وخواهران همزبان وهم فرهنگ وهم ریشه ایرانی

قبل ازهرچیز ازملت ایران ( البته نه ازآن عده ای که تمام ناروائی ها وتحقیرها را درحق مهاجرین افغانستانی روا وحلال می دانند) بخاطر درک ومهمان نوازی شان تشکر می کنم .

من بعنوان کسی که خودم متولد ایران هستم وخانواده ام مدت ۴۵ سال درایران زندگی کرده اند با شما صحبت می کنم ! صحبت ازانسانیت ومروت هست نه ازویزا وقانون وسلسله مراتب اداری که درهرکشوری وجو د دارد اما اگر این مهاجران بی چاره مقصدشان ایران بود بخاطراحساس مشترک مذهبی وفرهنگی وزبانی بود نه کدام چیز خاص دیگری . اما بسوزد دنیا که بخاطرجنگ وویرانی مردم مجبوربه ترک خانه ودیارخود شدند وناخواسته به قول بعضی ازشما عزیزان مهمان سی ساله شدند.

من که خودم متولدایران هستم فکرمی کردم لزوما بدنیا آمدن دراین کشور باعث همبستگی وعلایق بیشترمی شود نه اینکه هرچه طولانی تربمانم منفورتر و زشت تر جلوه داده می شوم .دوستان من ازایران خارج شدم بخاطراینکه دیگر نمی توانستم تحقیر پلیس واداره ی اتباع را تحمل کنم . دیگر نمیتوانستم بشنوم که نان خور اضافه هستم ومنت برسرم باشد ... همزبانی وهم فرهنگ بودن وهم مذهب بودن وتاریخ یکی داشتن را فراموش کردم وراهی دیار کفر شدم . دیاری که همین دولت ایران همواره ازآن بعنوان دشمن انسانیت واسلام یاد می کند . به لطف خدای مهربان امروز دراسترالیا هستم ومانند همه ی شهروندان این کشور ازحقوق مساوی برخوردارم وکسی مرا افغانی ویا مهاجر صدا نمی زند وپلیس مرا بخاطرهویتم آزار نمی دهد ولو تا به امروز بعضی شبها کابوس وخواب های بدی ازپلیس ایران دارم . دوستان گرامی ! دولت ایران اگرما را نمی خواهد چرا به یکباره اخراج نمی کند بقول معروف مرگ یک بار شیون هم یکبار !! اگر میخواهد پناه بدهد این چه رفتاری هست که با مهاجرین ولو غیرقانونی می کند؟دراسترالیا مهاجرین غیرقانونی را دربهترین شرایط نگهداری می کنند وحق دسترسی به وکیل مدافع ودرخواست پناهندگی را دارا هستند وبحث اخراج اجباری هم ممنوع هست .دوستانی که ازمیزان جرایم درمیان افغانها می گویند آیا به چشم خود دیده اند که این مسائل اتفاق افتاده است یا ازهمان هرزنامه های جمهوری اسلامی نقل قول می کنند ؟ مطمئن باشید که خدا درجای حق نشسته است . همین افغانها زمانیکه شما ایرانی ها به افغانستان بیایید آیا شنیده اید که رفتاری بدی با یکی ازشهروندان وتاجران ایرانی شده باشد؟ چرا ما که ازیک ریشه وتاریخ ونژاد هستیم ودارای یک زبان واحد وفرهنگ مشترک هستیم تا به این حد باهم بد هستیم .. ایا این درست هست که یک مهاجررا بخاطرعدم زیبایی ونداشتن تحصیلات ولباس شیک ومرتب تحقیرولت وکوب کنند؟درحالیکه لبنانی ها وفلسطینی ها وعراقی ها که دستشان به خون شما ایرانی ها آغشته است دررفیع ترین مقام نزددولت ایران هستند !!! مطمئن هستم که عرب یا ترک هیچ وقت به داد ملت ایران در روزهای سختی نخواهد رسید.

-- afghan ، Jun 16, 2010

من از تجاوز افغانها اینگونه که رضای عزیز ادعا میکند تا بحال چیزی نشیده|م. اگر اینطور بود میبایست حد اقل روزنامه|ی و یا سایت خبری اخباری میداد. البته قبول دارم که در زمان شاه بخاطر قوانین نرم آنزمان افغانها زیاد جنایت و تجاوز میکردند و تقریبأ هفته|ی نبود که گزارشی از یک سرقت شبانه و قتل صاحبخانه وتجاوز به زن او در کیهان یا اطلاعات نباشد اما بعد از انقلاب تنها یکبار در همدان حدود بیست سال پیش اتفاق افتاد و بس و من که دیگر چیزی هیچ جا نخواندم و نشیدم. این خود جمهوری اسلامی بود که صحه به تجاوز و قتل دختران گذاشت («دخترانتون را میبرند تو راه دیزین, اول حمد و ثنایش را میخوانند و بعد میاندازندش ته دره, میتوانید بروید آنجا دختران تان را پیدا کنید»). این حرفی بود که خود آیت|لله مسلمان زد. لطفأ بپای افغانها ننویسیدش.

-- مینوچهر ، Jun 16, 2010

مطمئنم که‌ این تصاویر حقیقت دارد و از ما ایرانی های شرافتمند تمام این حرکات بر میآید. مرگ بر ما که‌ ایرانی متمدن هستیم، و ننگ بر من که‌ احمدی نژاد هستم، چون من هم ایرانی هستم.

-- احمدی نژاد ، Jun 16, 2010

دقيقا با نظر رضا موافقم ، هر چند اين برخوردها را نيز تائيد نمي كنم

-- سيد علي ، Jun 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)