تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«گلادیاتورها»، موزیک ویدئوی جدیدی از «محسن نامجو»

«گلادیاتورها»، ویدئو کلیپ جدیدی است با برداشتی آزاد از قسمت دوم آهنگ «فقیه خوشگله» محسن نامجو، به کارگردانی مصطفا هروی.

این برنامه را از اینجا دانلود کنید

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به نظر من استفاده از کنتراست های شوک کننده و یا مانور تکنیکی دریک ویدئو کلیپ دلیل زیبایی و ارزشمندی کار نیست . امیدوارم روزی واقعا بتوانیم ویدئویی در خور کارهای آقای نامجو ببینیم .

-- رضوی ، Mar 30, 2010

تو رو خدا یه کم نامجو بذارین!! سر و ته این ویدئو هم که معلوم نیست چیه. گمونم همه حرفش این باشه که یه مرد با باسن لخت توشه و سینه های خانوم معلومه! خب البته از جهت معروف شدن ویدئو بد نیست! البته واسه تکمیل شدن سوژه میشد از همجنس گرایان هم استفاده کرد. حیف.

-- بدون نام ، Mar 30, 2010

چه جالب! نمی دونستم گلادیاتورها هم دمپایی کفش ملی می پوشیدن هنگام نبرد!

-- مهدی ، Mar 30, 2010

The worst music video ever :)

-- Armin ، Mar 30, 2010

خوبه که از این جور کارا داره انجام میشه
مطمئنم کارگران این کلیپ حتما حرفی رو داره با این تصاویر میزنه بجای ایراد گرفتن بیایم راجع بهش صحبت کنمیم و یک جورایی این ویدیو را نقد کنیم .

-- one ، Mar 30, 2010

کلیپ یارم بیا رو که از هروی دیده بودم خیلی ازش خوشم اومده بود. از ظهر خودم و کشتم بتونم 35 مگ این کلیپ رو دانلود کنم ببینم،هیچی از شعر درک نکرده، گند هم زده به این آهنگ به این قشنگی . من درجا شیفت+دیلیتش کردم اینو. یه با سوادی پیدا بشه بیاد واسه این آهنگ یه کلیپ خوب درست کنه :(

-- نوری ، Mar 30, 2010

این ویدئو در واقع معیاری ست برای سنجش خرد ما ایرانی ها. متاسفانه آنقدر خزعبلات در حلق و چشم ما فرو کرده اند که توانایی دیدن این شاهکار را نداریم . مصطفی هروی عزیز با قدرت به کارت ادامه بده .همین که خلق الله در هضم این کار ناتوان مانده اند نشان از آینده ی درخشان تو در این صنعت دارد.

-- ستاره ، Mar 30, 2010

اگر در این میانه صادقانه بخواهم برای این کار نقد بنویسم باید بگویم که کادر و تصاویر گرفته شده و کیفیت فنی برداشت در حد نه خوب که فوق العاده ایست. نورپردازی فوق العاده و کیفیت تصویری فوق العاده ای که اینجا کارگردان را هم مفتون خود کرده.
به نظر می رسد کارگردان هم بیش از هر چیز از قدرت تصویر خود سرمست شده و در این میانه شعر و آهنگ نامجو چندان با روال تصویری کل کار همراهی نمی کند.
در آخر و ضمن خسته نباشیدی علی رغم تمامی این انتقادات، شاید کارگردان در شناخت از مخاطبی که شعر نامجو گوش می کند اندکی بی راهه رفته است.

ادامه بدهید، کار کنید و هیچ کس را از انتقاد مبری ندانید.

-- آرمان ، Mar 30, 2010

بله دقیقاً اینقدر خزعبلات در حلق و چشم ما فرو کرده اند که هر چیزی که شبیهش را قبلاً ندیده باشیم جنس اعلا فرض می کنیم.
جدا از محتوای خود کلیپ، انصافاً باید یک هم خوانی حداقلی بین آن و آهنگی که در پس زمینه پخش می شود وجود داشته باشد، از نظر محتوی، سرعت بیان... که هیچ کدام اینجا موجود نیست.

-- نوری ، Mar 30, 2010

متاسفانه اول این آهنگ ارزشمند که میگه : امان از دستت ای مقام معظم برتری ... سانسور شده و این کلیپ یا نماهنگ ارزش آهنگهای سانسوری جمهوری اسلامی رو هم نداره و کلا مضمونش و پیام آهنگ عوض شده

-- سیلمک گلچینی ، Mar 30, 2010

عالیه
بهترین کار ممکنه برای موسیقی نامجوی عزیزمان.
بسیجی با دمپایی، زن با هندوانه، مرد با آفتابه، از این بهتر نمیشد

سایه

-- saayeh ، Mar 30, 2010

از این بدتر نمی شد واسه این آهنگ کلیپ ساخت... ( چه قدر مفهوم آفتابه قرمز تو این کلیپ سنگین بود ها!)

-- bahar.... ، Mar 30, 2010

خیلی ویدیو کلیپ عجیبیه. خیلی پیچیدست. مطمئن هستم حرفی برای گفتن داره ولی فکر کنم فقط خود آقای نامجو معنی این کار را متوجه شوند. من که خوشم اومد چون بالاخره هرچی که هست ، یک جور نو آوریه. این آفتابه قرمزه هم خیلی خنده داره .

-- علی ، Mar 30, 2010

i think i got the points of the song and music video .its not that complicated!!!

-- kamran ، Mar 30, 2010

من شرمنده همه طرفداران جناب نامجو...ولی علاوه بر کلیپ, شعر ایشون رو هم نفهمیدم لطفا پیرو نقد حرفه ای کلیپ؛ معنی شعر رو نیز اگه کسی فهمید بنویسه که امثال بنده مستفیض بشیم

-- مهرنوش ، Mar 30, 2010

Ertebati natoonestam bahash bar gharar konam.az nazare man eshkalati dasht,avalan mafhome zane lokht va hendevaneh ra nafahmidam.dovom inke agar dar gooshe geladiator goshvareh nabod behtar bood.va ba tavajoh be mazmoone shear va naghshe geladiator behtar bod ke geladiator bejaye dampaiee ,pootin miposhid.har lahzeh montazer boodam ke vaghti ... See moregeladiator midavad ,dampaiee az payash dar ayad.an dampaiee agar be paaye an marde lokhti ke aftabeh dasht mibood ,behtar jaa mi-oftad.va ba tavajoh be mazmoone sheare aghaye Namjoo agar geladiator rish dasht behtar mibood.be har hal zahamt keshidid.movafagh bashid.

-- Marjan Khosravi ، Mar 30, 2010

بنظر من خیلی ویدئوی ضعیفی بود. هم از نظر تکنیکی و هم از نظر هنری. احتمالن کل سناریو (اگه بشه اسمش رو گذاشت) دو خط بیشتر نبوده و کلش هم برای 10 ثانیه بوده و انقدر کش داده شده و از 80 تا زاویه فیلمبرداری شده تا بشه به اندازه ی کل موزیک. مقایسه کنید با ویدئو کلیپ زلف بر باد مده، با اینکه بسیار ساده بود با تکنیک های زیبا و تصاویر خوش ترکیب یه کلیپ بیاد موندنی ساخته و یا کلیپی که بر روی ترانه ی دیازپام یا همون سه راه آذری ساخته شده بود، اینها کاملن ساده اما سازگار و زیبا بودند. شاید ایده ی پشت این کلیپ ایده ی جالبی باشه، اما نه خوب اجرا شده و نه کامله.

-- سینااینا ، Mar 30, 2010

be nazare man ke bi mani bod

-- بدون نام ، Mar 30, 2010

این خیلی عالی هست که بعضی از دوستان چیزی از این کلیپ نفهمیدن , چون امکان داره متوجه بشن که یه چیزایی رو نمیفهمن و برن یکم فکر کنن و یکمم مطالعه کنن تا یکم بیشتر بفهمن , برای شروع میتونن چیزایی که نفهمیدن رو بپرسن تا من براشون توضیح بدم بلکه یکم بفهمن , آخه عمو یکم فکر کن همه چیز رو می فهمی . چرا ایرانی جماعت این قدر تنگ نظر و مغرضه؟

-- آرش ، Mar 31, 2010

عزیز جان شما هنوز نفهمیدی 30 ساله با همین کفش ملی گذاشتن بیخ خر مردم...!

-- ar.shafayi ، Mar 31, 2010

به عنوان یکی‌ از طرفداران همیشگی نامجو، باید بگم که خود آهنگ بسیاری از حرفهای ناگفته در ذهن من رو به عنوان یک ایرانی‌ بیان می‌کنه.اما در مورد ویدئو این رو می‌تونم بگم که با نو آوری و سنّت شکنی در ساخت یک ویدئو ایرانی‌ موافقم، گرچه فکر می‌کنم که این ویدئو جای تکامل داشت، و بجا بود اگر معانی دیگری که در این آهنگ وجود داشت هم در اثر حفظ میشد. در کلّ، کار به نظر من یک قدم به جلو بود ولی‌ ما همچنان در ابتدای راه هستیم.

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

به نظر من که کلاً نامجو "هیاهوی بسیار بر سر هیچ" است. ولی در مورد ویدئو هم انگار فقط من نیستم که نفهمیدم چیه، حتی کسایی که سعی کرده بودن کامنت مثبت بذارن هم نتوانسته بودن یک کلام حرفی بزنن که به درک ویدئو به بقیه کمک کنه. فقط استفاده از زن لخت و مرد کون برهنه با آفتابه البته یه جور ساختار شکنیه که برای طرفداران تصاویر سکسی می تونه خیلی جذاب باشه.

-- محمود ، Mar 31, 2010

ای امان از دست ما که به هر چیز نگاه میکنیم فغط به پاین تنش نضر میدیم به جای مهتوی !!!!

-- hooman ، Mar 31, 2010

باور به سلامت روانی هر یک از ما، عین دیوانگی‌ست.
اولین معترف

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

be nazare man bad nabod

-- azadeh ، Mar 31, 2010

هومن جان مهتوی را خوب اومدید.
فکر کنم محتوا منظورتون بوده.

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

به نظرم اگر اقای نامجو پرده خوانی سنتی بکنه خیلی خیلی بهتره و به صدا و طرز خوندنشون بیشتر میاد به جای اینکه اینجوری داد و هوار بزنه ... در کل ویدیو ی مناسبی بود برای اقای نامجو ... به اندازه کافی روشنفکر نما بود .

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

برداشت من که سعی کردم خیلی خیلی خلاصه برای دوستانی که در پی توضیحی برای این کلیپ بودند اینجا بیان می کنم. اگر بیانم سخت هستش معذرت خواهی می کنم :)
گلادیاتوری که با دمپایی می تازد، زنی برهنه که هندوانه ای در بغل دارد، مردی برهنه که در حال رصد با تلسکوپ هستش.
این گلادیاتور نماد دولتمردان پاپتی و بسیجیان دمپایی پوش و محتاج هستش که به فرمانی می تازند بدون اینکه بیاندیشند!
باد تاختن و تندروی های آنان به زن و جامعه گرفته، پو شش و امنیت او را برهم می زند به عبارتی او را ویران می کند از طرفی مردمانی دیگر که آگاه و حساب گرند و اندیشمند و دانشمند؛ که چه بسا توانایی و سواد مبارزه داشته باشند سر در آفتابه فرو کردند و مشغول کار و علم خود هستند و به پیرامون خود کاری ندارند که چطور زنی در پس ایشان عریان می شود از یورش نظام!
و مزدوران برکار خود بی مهابا ادامه می دهند و براحتیه سر بریدن هندوانه ای سر فرزندان جامعه را بر بالای دار می کنند!

-- اوتانا کهن ، Mar 31, 2010

ba salam chand kalame vase onhaii ke video ro nafahmidan minevisam.ar aghaz dokhtare javani be sahne miad ke agar che bar asase orfe mojoode jameeye sonnat zade ma raftar mikone(eshare be chadori ke be saresh karde) vali dar pas zamine zehnesh niaze be azadi va ro miparvaranad.baradashte shodane chador va lokht boodane dokhtarak va az an taraf afatabei ke dar jeloe pesare javane lokht moshahede mishe eshare be mavazee avangard va radicale javane emrooz dare ke morede hale gladiatore vahshie sar bar keshide az sonnat ha gharar migire vali jaleb injast ke vaghti gladiator ba kamale khoshoonat be in dokhtar va pesar mirese va ehtemalan ghasde mahve anha ro dare, kagardan tarjih mide ke in 2 javan ro az daste gladiatore khashen hefz kone ke in sahne eshare dare be inke oon kasani ke bayad az sahne ejtemaeie iran hazf shavand namaiandegane sonnat haye pooside va khashen hastand na nasle javane jooyaye zendegi ba ravesh haye novin(har chand na motaaraf).barabar nemoodane video ba tarane shoma ro varede arse haye digari az concepte morede nazare in kare goroohi mikone ke jaye bahs haye ziadi ro vase mokhatab baghi migzare.pirooz bashid. javid

-- javid pajin ، Mar 31, 2010

چند روز پیش آلبوم جدید آقای همایون شجریان رو شنیدم به آهنگ سازی علی قمصری، بعد از شنیدن این کار یکی ازدوستان گفت تا وقتی آدمای موسیقی (ایرانی ) بد نام کن انقدر دور و بر خودمون زیادن، به چه حقی به نامجو گیر میدین، اون موقع بهش گفتم راست میگی، به خیلی ها میشه گیر داد که بدتر از نامجو هستن.
این کلیپ رو که دیدم فهمیدم چرا افتضاح ترین نخاله های هنر روول کردیمو به نامجو گیر میدیم! نیمدونم... مطمئنن طرفداران نامجو ( که خیلی هم روشن فکرن و اصلا هم تعصب ندارن روش!) اینو بخونن بگن یه نفر دیگه هم از نفهمی و اطلاعات کم صورت مساله رو برده زیره سوال. ولی حقیقت اینه که اگه در طول 1400 سال آزگار قطره قطره تو ناخداگاهمون نشاشیده بودن، نه کاگردانامون اینا بودن، نه نقاشامون اینا، نه نویسنده هامون اینا، ونه نوابغ موسیقیمون محسن نامجو...
لعنت به کتاب فروشی های ایران که هرکی میاد تو هرچیزی بهش میدن، همه هم که یاد گرفتن 3 صفحه یونگ میخونن میشن صاحب سبک سمبول سازی... خدا آخر عاقبتمونو بخیر کنه...

-- امیر ، Apr 1, 2010

امیر آقا، ببخشید؛ یونگ کجا و ما کجا؟ شما احیانا «ارداویراف» قرن 21 را میشناسید؟
اولین معترف

-- بدون نام ، Apr 1, 2010

محسن نامجو بی تردید مهم ترین ترانه خوان، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی تلفیقی زمان ماست که ترانه هایش به لحاظ نوع موسیقی و ترانه آئینه جامعه کنونی ایران بشمار می روند. نامجو بزرگترین نابغه موسیقی ایرانی دوران ماست. نوآوری های او بی بدیل و گوشه گردی های او در همه انواع ترانه خوانی، از راک غربی، تا موسیقی کاملا سنتی ایرانی، تا موسیقی محلی، همچون جستجوی نسل انقلاب در همه این سالهاست.

-- بابک ، Apr 1, 2010

والا آقای معترف، قرن 21 امیشو نه، نمیشناسم! بگو مای از همه جا بی خبر های کم سواد هم با ورژن مدرن ارداویراف اشنا بشیم... صحبت اصلی اینه که همون قدر که شیوه بیان و اعتراض نامجو سطحی و عوام فریبانست، شیوه بیان تصویریش هم سطحی و عمله خفه کنه! مرد و آفتابه، زن و هندونه، مامالوک و دمپایی زرنگی حرف تازه ای نسیت! درسته حرفیه که کمتر به این شدت به صورت تصویری القا شده باشه، ولی دلیل بر بکریش نیست! گفته نشده چون ما ایرانیا خونمون سنگین تر بوده همیشه از بشر تازه به دوران رسیده. درسته هیچی از اون دورانی که بهش رسیدیم نمونده ولی بلخره سیریه که طی شده! یه روزی درونمون فرق هنرمند و هنرمند نما رو حس میکرده! البته به لطف حاکمان توقع پایین بیار و شعور کاذب سازایی مثل نامجو، کم کم داره این حس کشته میشه! نمابشگاه توالت های فرنگی پر از گه که قصد فهموندن وجود فضای بیرون از چارچوبو داشتن برگزار شد تموم شد رفت! کالیگولاها رفتن روی صحنه! اهل تفکر فهمیدن آزادی تفکر یعنی چی! اینا دیگه همه سوءاستفاده های شرخرهای ذهنه که دنبال شهرت و نام ان،میدونی: نامجو ان!

-- امیر ، Apr 1, 2010

man hich vaght nafahmidam Mohsen namjoo intooriyie ya ada dar miare... amir jan ali ghamsari ke khoobe... homayie parvazam yaaliyie jolo aghayie namjo...

-- salar ، Apr 1, 2010

به نزر من نه مهتوا و نه فرم چیظ جدیدی بود. همه این هرفها رو خودمون بحترش رو بلتیم.

-- ر.ب ، Apr 1, 2010

بسیار زیبا بود.
درود بر مصطفا هروی و رادیو زمانه که برای شکستن تابوها گام برمیدارند.
برای آنان که «کون برهنگی» را «بد» میدانند یک پیشنهاد دارم: این ویدئو را نگاه نکنید

-- sam ، Apr 1, 2010

من در مورد اینجور کارها فقط یاد جمله مرحوم پرویز یاحقی میافتم که میگفتن: جمهوری اسلامی گوش مردم رو به موسیقی سطحی عادت داده! بعد از ۳۰ سال عقده تابو شکستن شدیم!! داریم ارزش ها را هم می شکونیم و فکر میکنیم تابو شکستیم!! امیدوارم همه کورکورانه یکی رو تشویق نکن چه شجریان باشه چه نامجو یا هر کس دیگه ای

-- آوا ، Apr 2, 2010

فقط سطح و سلیقه هنری نیست که سقوط کرده. این کلیپ و آقای نامجو نشان دهنده آن سطح شعوری هستند که تصور می کنند سطحی ترین و عامیانه ترین شکل بیان هنری تابو شکنی است. اولا که دیگر نیازی به شکستن این گونه تابو ها باقی نمانده. جوانان ما خیلی شوخ تر و با نشاط تر از جناب نامجو تابوها را شکستند. طنز ها و شوخی های آنها بسیار شنیدنی تر از این قطعه است. ثانیا چه کسی گفته که شکستن تابوها در شکل هنری حتما باید شکلی سخیف و تحریف شکل واقعی آن باشد. چه نیازی است که جناب نامجو مثلا در دستگاه ماهور وبا ترکیبی از شعر مولانا و عرفان سرخپوستی و جوک برای ما شوخیهای جوانان کوچه و بازار را در کارهایشان منعکس کنند. آن جوانها خیلی بهتر این کار را انجام میدهند. با امید به تابو شکنی در شکل و سطحی که در خور فرهنگ و ادبیات ما است.

-- س.ر ، Apr 2, 2010

hamechi bi ma'ni!
vaghean moteasefam, khoshhal misham aghaye hervai dar bareye kareshun tozih bedan ma ham befahmim zabaane tasvirye in chie !!!, fek konam shabe yalda bude tu jazire lokhtya ke gladiator ha hamle kardan beheshun !!

-- بدون نام ، Apr 2, 2010

ایشان دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریزد.این اداهای مثلأ روشنفکرانه سم است برای جامعة در جنبش ما.ای دریغا

-- نور ایران ، Apr 2, 2010

واقعا جای تاسفه که ایرانی به این بخواد بگه هنر. نامجو هم که مطمئنا داره به ریش و گیس زمانه و همه اونایی که سنگش رو به سینه میزنن میخنده

-- دخی ، Apr 2, 2010

یواش یواش باید زمانه رو هم به لیست "هرزنما"های خودم اضافه کنم.

واقعاً باعث خجالته. شرم بر شما که از این شخص بی علم ضد هنر و فرهنگ ایرانی دفاع میکنید و برای "هرزنوا"های این مخبط هرزنما میسازید.

شرم بر شما ضد فرهنگها

-- بهرام ، Apr 3, 2010

با تمام علاقه ای که به نامجو دارم ولی به نظرم از نبود استعداد هنری و خلاقیت در ساخت این ویدئو رنج میبرند،البته نشانه های حماقت هم در ساخت این ویدئو دیده میشه . 

-- شهاب ، Apr 3, 2010

باسلام مجدد
کسانی که میگن این ویدیو حرفی واسه گفتن نداره و بهترش را هم مثلن جوانهای ما انجام دادن لطفن یک مثال بیارن به شکلی که کار هنری ارایه شده با توسل به عور نمایی(که کمترینش هم در بخشهای از جامعه نوعی ساختارشکنی محسوب میشه)تونسته باشه رک و بی پرده و با کمترین واسطه های نمادین اینچنین شفاف تقابل بین نسل جوان امروزین جامعه و گلادیاتورهای دمپایی پوش برامده از ته چاه خرافات و تعصب نشان دهد.منصف باشیم. اقای نامجو تمام کارهاش زیبا نیست اما این یکی(که البته ویدیو اش کار اقای هروی میباشد) از ویژگیهای سمعی بصری خوبی برخوردار است هر چند که یک عده به دلیل تعلقشان به بخشی از جامعه که خود حامی گلادیاتور مابی در مملکت هستند تمایلی به تماشا کردن ان نداشته باشند.پیروز باشید.

-- javid pajin ، Apr 3, 2010

به نظر من اگه كسي از اين آهنگ گلادياتور محسن نامجو خوشش نيومده ؛ ديگه محسن نامجو گوش نده . چون اصلا اينكاره نيست و داره وقتشو تلف مي كنه. مجبور نيستن وقتي از يه سبك موسيقي خوشتون نمي آد گوش بدين و بدشم در موردش نظر بدين. من جايه شما اگه بودم در مورد چيزي كه ازش هيچي نمي دونستم نظر نمي دادم.

-- حميدرضا ، Apr 3, 2010

نمیخواهم در مورد موسیقی یا کلیپ نظر بدهم. اما با خواندن نظرات هم زبانانام دلم گرفت. حرف هایی خالی از مهربانی، سرشار از قضاوت و تعصب. کاش میشد تنگ نظری ها را کنار بگذاریم و فقط لذت ببریم.

-- رضا ، Apr 3, 2010

به دوست عزیز آقای جاوید:
اینکه انتقاد از کار نامجو طرفداری از گلادیاتورها برداشت شود اشتباه است. اینجا بحث بر سر ارائه شکل هنری یک واقعیت در جامعه است. من هم از مخالفان گلادیاتورها و تمامی فرهنگ مبتذل و خرافاتی و خشن آنها هستم. اما دوست عزیز جناب نامجو و هروی هم به سبک همان لمپن ها دارند انتقاد می کنند. به اضافه اینکه با تحریف هنر و به نام هنر. شما از کجا و چطور به این نتیجه رسیدید که کار آقای نامجو سبک موسیقی است. چون جناب نامجو دستگاه موسیقی ایرانی و شعر مولانا را با فحشها و شوخی ها و جوک های روز تلفیق کرده و موقع اجرا بیشتر شبیه یک کمدین ونه یک خواننده این آش شلغلمکار را تحویل جماعت میدهد شما اسم آن را سبک هنری می گذارید. می خواهم بدانم در کاتاگوری هنر موسیقی جای جناب نامجو کجاست.
اگر پیام کارش مهم است که اولا این پیام به اشکال گوناگون از موسیقی رپ تا پاپ و موسیقی سنتی به گوش جماعت رسیده. اگر فرم خاصی می خواهد ارائه بدهد که عزیز دلم اینکه نشد کار. آدم شعر بزرگانی چون حافظ و مولانا را بردارد چارتا فحش و شوخی هم تنگش بزند آن وسطها هم برای جلب توجه و شوکه کردن شنونده چارتا عربده و جیغ بزند و بگوید سبک جدید. بله سبک فقط نامجو که فقط و فقط خودش آن را دارد و نه ماندنی است و نه قابل تقلید. سبکی که اول و آخرش خود او وارثش است.

-- س.ر ، Apr 3, 2010

اگر می شد زور زدن را خلقیت هنری معنی کرد، در ان حالت این چندمین کاره خلاق دوست عزیز م.ه بود

-- فرید ، Apr 4, 2010

اوانگارد و سمبولیک ولی زیبا با تمایل به جدای و فاسله از موزیک مورد پسند کلاسیک و مردمی است

-- afsaneh ، Apr 6, 2010

اشکالات جزء نگرانه بسیار دارد:
- دمپایی مسخره پلاستیکی
- نخهایی که آفتابه را به مردک بسته اند
- گریم بی قواره گلادیاتور از اکستنشنهای مو گرفته تا ...
همه اینها را به حساب نبود بودجه و امکانات و .. می گذاریم.
آنوقت این سوال پیش می آید که نسبت برهنگی کلیپ با آهنگ زیبای گلادیاتورها (بخوانید بسیجیها) چیست؟ آن هم برهنگی که اینقدر نخراشیده و بی تناسب باشد؟
شاید قصد شکستن قالبها بوده است که من با کلیتش مشکلی ندارم، ولی به جا و به موقع.
از محسن نامجو انتظار می رود با خردمندی و حزمی که در او سراغ داریم، اسمش را پای هر کاری نگذارد.
به نظر من این کلیپ معنای متن ترانه را کاملا تحت الشعاع قرار داده، به واقع تاثیر معکوش بر ذهنیت مخاطب می گذارد.

-- محسن ، Apr 6, 2010

من کاری به مفهوم این کلیپ ندارم ولی به نظر من کل این ویدیو را می شد توی یک کاریکاتور به تصویر کشید.
پیشنهاد به منتقدان: یک بار تصویر را بدون ویدیو ببینید و یک بار موزیک را بدون تصویر گوش کنید. دنبال مفهومش اگر نگردی هر دو یک حس را منتقل می کنند. اگر حسش را بخواهم تعریف کنم می گم: آدامس با عطر سیر
فکرش را بکن آدامس با طعم سیر را چه قدر می تونی بجویی!؟ امتحانش ضرر نداره ولی اگر بخواهی زیاد بهش گیر بدی دهن خودت بوی سیر می گیره.

-- پرنده ، Apr 7, 2010

به نظر من کلیپ نسبتا جالب و نو گرایانه و تابو شکنانه ای بود ولی موزیک آقای نامجو نسبتا (در مقایسه با کارهای قدیمیتر ایشون) برای من حالت پس رفت داشت. شعر البته کماکان «نامجوئیسیتی» و جذاب باقی مانده.

-- شبیر ، Apr 7, 2010

ماجرای نامجو عجیب من را یاد داستان نابغه دیوانه میندازه.
همون که آخرش آقای نابغه عرعر می کرد و بقیه می گفتند وای چه نبوغی!
البته اون موقع رسم نبود بگویند استاد داره تابو میشکنه

-- بدون نام ، Apr 7, 2010

Rasti hich fekr kardid chera radio zamane music video vase agha mohsen dorost mikone?Hamin fekre maro be enheraf mikeshe.

-- 11.33 ، Apr 7, 2010

بسیار هم خوب بود!
درود بر نامجو.

-- گورزاد ، Apr 9, 2010

تعجب برانگیزه ! موسیقی به این زیبایی اونوقت ببینید کیلیپ....
من فکر میکنم کل کلیپ فقط معنای یه جمله از آهنگ بود.
به نامجو نه به خاطر سبکش.نه به خاطر صدای استثنایش که به خطر جسارتش تبریک میگم.
راستی دوستانی که تو کار موسیقی از نوع نامجو نیستن نظر ندن لطفا.یا حداقل بگن خوشمون نیومد نه اینکه. . .

-- احسان ، Apr 11, 2010

من اینجوری فکر می‌کنم . (زن=مادر وطن یا مام میهن )--( هندوانه =وطن )(مرد لخت که با وسائل جدید به آینده نگاه می‌کند و با پیش پا افتاده‌ترین وسائل خود را سانسور می‌کند - آفتابه -و فراموش می‌کند دشمن در پشت سرش میتازد دشمن قرآن خان و شمشیر به دست -مرد لخت= من و تو) (گلادیاتور که به وطن حمل می‌کند از هیچ دریدگی شرم ندارد حتی کشیدن چادر و دریدن حجاب و حمله به وطن ) اما همین وطن روی سرش خراب میشود.

-- farhang ، Apr 18, 2010

خیلی خندیدم بد تر از این نمیشه ...

-- یک بیننده ، Apr 23, 2010

پس فردا برای این کلیپ ندامت نامه می نویسه !
نامجو هنرمند بزینسی که به اون چیزی که می خونه اصلا اعتقاد نداره.

-- باران ، May 30, 2010

حالم بهم خورد. کسی که می خواد با برهنگی و توهین به اعتقادات مذهبی متفاوت یودن خودشو نشون بده

-- بدون نام ، Oct 31, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)