صرف نظر از نحوه خوانندگی نامجو که سبک ایشان است ودوستداران فراوان خودش را دارد وصرف نظر از بیان نادرست اشعار که سبک رایج اکثر خوانندگان این روزهاست، نکته آزاردهنده استفاده نادرست وافراطی از میکروفن و امکانات فنی پخش وضبط صدای دیجیتالی در سالهای اخیر است که صدای اصیل وشخصیت سازهای ایرانی را به تباهی کشانده است. هنگام شنیدن همین قطعه ، چشمانتان را ببندید وگوش کنید ، صدایی که خواهید شنید میتواند صدای سیتار هندی یا گیتار فیلمهای وسترن ویا هر ساز زخمه ای دیگر باشد اماهرگز شما را به یاد سه تار صبا یا عبادی یا علیزاده نخواهد انداخت. امتحان کنید بشرطی که صدای ساز آن اساتید را در گوش داشته باشید.
ایکاش آقای نامجو این اثر را به یک آهنگ ساز بزرگ برای تنظیم میداد و با صدای خوانندهای بزرگ مثل شجریان ایرا میشد،شاید در آن صورت این اثر به تاریخ میپیوست محسن
حقیقتا جرات می خواهد که آدم سه تار در دست بگیرد و شعر نیما را نیز بخواند.اینجا از سه تار اصواتی ناهمگون شنیده می شود و این دوتار نوازی با سه تار خاص یک مبتدی است .آقای نامجو با سهل انگاری عجیبی با سازها برخورد می کند . ایشان گیتار را هم در حد چند ریتم و آکورد می نوازد و عجیب است اصرار ایشان برای نوازیدن .
ظاهرا دشمنی باملت قشقایی به رادیو زمانه نیر رسیده است . سعی بسیار کردم شعر قشقایی نیما را از نامجو بشنوم اما جواب نمی دهد. بسیارممنون میشوم این امکان فراهم گردد
وحشتناک بود... همین دوستان دور و بر ایشان و مردمی که هر روز دنباله یک مضوع نو و جدید هستند، به به و چه چه میکنند و ایشان هم شک میکند که واقعا تحولی کرده الکی الکی...!!!
بعد هم وقتی دید از ایران چیزی نمی ماسه ، به پیش فامیل اینده شون در وین/اطریش امده تا با برنامه ریزی این مدیر برنامه/ دوست ، این موزیک نو و مثلا متحول شده و این اراجیف و این 5 تا اکورد رو تحویل مردم بده...!
هم مدیر برنامه به یک پز و پولی برسه و هم ایشون به تحصیلاتشون در موسیقی ادامه بدهند و با داشتن اقامت دانشجویی به اجرای این خزعبلات جدید در کشور های گوناگون ادامه بدهند( !!! من نمی فهمه ایران ما چقدر موزیکولگ نیاز داره که هر کس به هر دلیل بار سفر میبنده و کمی هم موزیک اصیل کار کرده و به خارج از کشور میاد ، برای تمدید ویزاش هم که شده شروع میکنه به موزیکولوگی خوندن که البته بعد از 2 3 ترم میکشه کنار، چون میبینه کار هرکس نیست...)
خیلی صبر میکنم که ببینم این دفعه این موج جدید چقدر ادامه پیدا میکنه...صبر میکنم و متأسفانه مجبورم که گوش هم بکنم...
Beautiful as ever
Some people are missing the point whcih is getting new sounds out of the same old Setar or Dotar or Gitar
Some people are missing the point which is singing Hafez or Molavi or Nima or even Qoran in a new way
Some people are missing the point that when the work should have its roots in the classic it should reach to corners of sole never reached before
I would love to see a duet with Namjoo and Shajarian
Without Shajarian and Nazeri there would not be a Namjoo
Without Hafez and Molavi and NIma and Shamloo and Sepehri would not exist a Namjoo
Music and poetry are tools of expression and communication
There are no right or wrong ways of doing them
There are ways that we either like and in enalbe artist to achive his goals and there are ways that fail to connect
Either way, they allow the artist to express himselft
We should not condemn it if we do not get it
We should just say that the art does not connect with us for whatever reason
Harkas Be Zabani Sefat Yar Begoyad
Bobol Be Ghazalkhanee O Ghomree Be Taraneh
من تقریبا تمام کارهای آقای نامجو را شنیدم و از بعضی هاش لذت میبرم. ولی این یکی به نظر من فاجعه بود. کلی دلم برای نیما سوخت. نیما خوب شد رفتی و اینروز ها را ندیدی.
نامجوی عزیز من بیش از 30 سال از نسل شما مسنترم .تقریبا اکثر کارهای پخش شده ی شما را شنیده واز کار شما به عنوان شروع کننده ی یک راه جدید لذت برده ام. نه اینکه همه ی آنها مورد قبول باشد ولی راه طی شده را به عنوان یکی از شیوه های خلاص ما از این چاه اسطوره یی که قرنهاست در آن گرفتار آمده ایم می ستایم . از حرفهای درشتی که در مسیر این راه میشنوید نرنجید و مثلا به یاد آرید که نیمای بزرگ خود در گشودن مسیر تازه در شعر ما چه ها که نشنید.اصولا ما مردم کهن در تغییر ظاهر بیرونی خود بسیار نوجو اما آنجا که به محتوا میرسد بس محافظه کار ومتصلبیم. از این کار بخصوص شما هم لذت بردم.شما را یک جوینده ی اصیل میبینم و برایتان آرزوی پیشرفت دارم
خوب یا بد، باحال یا بیحال، خخمار یا نشششه، رفیق به سلیقه شنونده گرامی میربطد.
اما، گذاشتن شعز نیما بر آهنگ محلی خراسان با همان شیوه محلی خوانها، ده لی لی، ده دلی لی، همانا "پیتزای قورمه سبزی" باشد در دم کراسی دینی.
کار نوی نیما موسیقیی نوتر از "مونتاژ" میطلبد. حال مرحوم پیکان باشند یا حضرت سهند!
من هیچ گاه از طرفداران دو آتشه ی نامجو یا متجددان نوین (!) نبوده ام، زیرا که کار عالی یا کسی کاربلد و مووسیقی دان به معنای واقعی در میان آنان نیافته ام.
اما با این اوصاف باید بگویم که کار پیش رو به نظر من کار خوبی است و نباید با آن به دیده ی تعصبات شخصی نگریست.
به نظر بنده آقای نامجو نوازنده ی خوبی هستند و برخی از آهنگ های ایشان نیز خوب بوده اند (از نظر هنر موسیقی).
در ضمن باید در نظر داشت هر کس سبک خود را دارد که شاید به مذاق دگری خوش نیاید که در این زمینه ها باید به دانش موسیقی رجوع گردد و نه به احساس خود.
با تشکر
من هیچ گاه از طرفداران دو آتشه ی نامجو یا متجددان نوین (!) نبوده ام، زیرا که کار عالی یا کسی کاربلد و موسیقی دان به معنای واقعی در میان آنان نیافته ام.
اما با این اوصاف باید بگویم که کار پیش رو به نظر من کار خوبی است و نباید با آن به دیده ی تعصبات شخصی نگریست.
به نظر بنده آقای نامجو نوازنده ی خوبی هستند و برخی از آهنگ های ایشان نیز خوب بوده اند (از نظر هنر موسیقی(.
در ضمن باید در نظر داشت هر کس سبک خود را دارد که شاید به مذاق دگری خوش نیاید که در این زمینه ها باید به دانش موسیقی رجوع گردد و نه به احساس خود.
با تشکر
honar ya moshti nur ast ya sed ya vaj
va ensan mojudi azad
5-6akord ya 3-4khat ya chand kalae fargi nemikonam mohem fazaast ke bi honar fazaiy digar ast
ey ensane azad byafarin keaz afarineshat shad mishavam
نظرهای خوانندگان
صرف نظر از نحوه خوانندگی نامجو که سبک ایشان است ودوستداران فراوان خودش را دارد وصرف نظر از بیان نادرست اشعار که سبک رایج اکثر خوانندگان این روزهاست، نکته آزاردهنده استفاده نادرست وافراطی از میکروفن و امکانات فنی پخش وضبط صدای دیجیتالی در سالهای اخیر است که صدای اصیل وشخصیت سازهای ایرانی را به تباهی کشانده است. هنگام شنیدن همین قطعه ، چشمانتان را ببندید وگوش کنید ، صدایی که خواهید شنید میتواند صدای سیتار هندی یا گیتار فیلمهای وسترن ویا هر ساز زخمه ای دیگر باشد اماهرگز شما را به یاد سه تار صبا یا عبادی یا علیزاده نخواهد انداخت. امتحان کنید بشرطی که صدای ساز آن اساتید را در گوش داشته باشید.
-- شاهد ، Jun 8, 2009جناب نامجو ، خسته نباشید ،
همانند یک سیم کش که زحمت میکشد ،
خسته نباشید واقعا ، باز کار سیمکش محتوا دارد ،
زحمت شما که هیچ ، جای خود دارد .
در زحمت کشی موفق باشید ، ولی لطفا با شعر مفاخر زحمت نکشید ، اشعار خودتان را زحمت دهید لطفا .
قربان شما
نیما - تورنتو - کانادا - ۸ ژوئن ۲۰۰۹
-- nima ، Jun 9, 2009ایکاش آقای نامجو این اثر را به یک آهنگ ساز بزرگ برای تنظیم میداد و با صدای خوانندهای بزرگ مثل شجریان ایرا میشد،شاید در آن صورت این اثر به تاریخ میپیوست محسن
-- محسن ، Jun 9, 2009بسیار زیبا اجرا و نواخته شده. مرسی برای این صدای گرم و گیرا
-- Farahnaz ، Jun 9, 2009حقیقتا جرات می خواهد که آدم سه تار در دست بگیرد و شعر نیما را نیز بخواند.اینجا از سه تار اصواتی ناهمگون شنیده می شود و این دوتار نوازی با سه تار خاص یک مبتدی است .آقای نامجو با سهل انگاری عجیبی با سازها برخورد می کند . ایشان گیتار را هم در حد چند ریتم و آکورد می نوازد و عجیب است اصرار ایشان برای نوازیدن .
-- رسول ، Jun 10, 2009ظاهرا دشمنی باملت قشقایی به رادیو زمانه نیر رسیده است . سعی بسیار کردم شعر قشقایی نیما را از نامجو بشنوم اما جواب نمی دهد. بسیارممنون میشوم این امکان فراهم گردد
-- سحر ، Jun 10, 2009وحشتناک بود... همین دوستان دور و بر ایشان و مردمی که هر روز دنباله یک مضوع نو و جدید هستند، به به و چه چه میکنند و ایشان هم شک میکند که واقعا تحولی کرده الکی الکی...!!!
-- بنده ، Jun 10, 2009بعد هم وقتی دید از ایران چیزی نمی ماسه ، به پیش فامیل اینده شون در وین/اطریش امده تا با برنامه ریزی این مدیر برنامه/ دوست ، این موزیک نو و مثلا متحول شده و این اراجیف و این 5 تا اکورد رو تحویل مردم بده...!
هم مدیر برنامه به یک پز و پولی برسه و هم ایشون به تحصیلاتشون در موسیقی ادامه بدهند و با داشتن اقامت دانشجویی به اجرای این خزعبلات جدید در کشور های گوناگون ادامه بدهند( !!! من نمی فهمه ایران ما چقدر موزیکولگ نیاز داره که هر کس به هر دلیل بار سفر میبنده و کمی هم موزیک اصیل کار کرده و به خارج از کشور میاد ، برای تمدید ویزاش هم که شده شروع میکنه به موزیکولوگی خوندن که البته بعد از 2 3 ترم میکشه کنار، چون میبینه کار هرکس نیست...)
خیلی صبر میکنم که ببینم این دفعه این موج جدید چقدر ادامه پیدا میکنه...صبر میکنم و متأسفانه مجبورم که گوش هم بکنم...
Beautiful as ever
-- Kevin ، Jun 11, 2009Some people are missing the point whcih is getting new sounds out of the same old Setar or Dotar or Gitar
Some people are missing the point which is singing Hafez or Molavi or Nima or even Qoran in a new way
Some people are missing the point that when the work should have its roots in the classic it should reach to corners of sole never reached before
I would love to see a duet with Namjoo and Shajarian
Without Shajarian and Nazeri there would not be a Namjoo
Without Hafez and Molavi and NIma and Shamloo and Sepehri would not exist a Namjoo
Music and poetry are tools of expression and communication
There are no right or wrong ways of doing them
There are ways that we either like and in enalbe artist to achive his goals and there are ways that fail to connect
Either way, they allow the artist to express himselft
We should not condemn it if we do not get it
We should just say that the art does not connect with us for whatever reason
Harkas Be Zabani Sefat Yar Begoyad
Bobol Be Ghazalkhanee O Ghomree Be Taraneh
صرفنظرازکیفیت وتکنیک کار شما ،از شمامتشکرم که به نظر افرادبالا توجه نمیکنید. سه تار و صبا و شجریان و... قبلان وجود داشته اند. ما منظر کار نو هستیم.
-- Mossi ، Jun 11, 2009من تقریبا تمام کارهای آقای نامجو را شنیدم و از بعضی هاش لذت میبرم. ولی این یکی به نظر من فاجعه بود. کلی دلم برای نیما سوخت. نیما خوب شد رفتی و اینروز ها را ندیدی.
-- مانی ، Jun 11, 2009نامجوی عزیز من بیش از 30 سال از نسل شما مسنترم .تقریبا اکثر کارهای پخش شده ی شما را شنیده واز کار شما به عنوان شروع کننده ی یک راه جدید لذت برده ام. نه اینکه همه ی آنها مورد قبول باشد ولی راه طی شده را به عنوان یکی از شیوه های خلاص ما از این چاه اسطوره یی که قرنهاست در آن گرفتار آمده ایم می ستایم . از حرفهای درشتی که در مسیر این راه میشنوید نرنجید و مثلا به یاد آرید که نیمای بزرگ خود در گشودن مسیر تازه در شعر ما چه ها که نشنید.اصولا ما مردم کهن در تغییر ظاهر بیرونی خود بسیار نوجو اما آنجا که به محتوا میرسد بس محافظه کار ومتصلبیم. از این کار بخصوص شما هم لذت بردم.شما را یک جوینده ی اصیل میبینم و برایتان آرزوی پیشرفت دارم
-- عبدالحسین وهابزاده ، Jun 12, 2009بقول شاملو بر پدر و مادر کسی که اینجا .....لعنت.
-- حسن ، Jun 12, 2009خوب یا بد، باحال یا بیحال، خخمار یا نشششه، رفیق به سلیقه شنونده گرامی میربطد.
اما، گذاشتن شعز نیما بر آهنگ محلی خراسان با همان شیوه محلی خوانها، ده لی لی، ده دلی لی، همانا "پیتزای قورمه سبزی" باشد در دم کراسی دینی.
کار نوی نیما موسیقیی نوتر از "مونتاژ" میطلبد. حال مرحوم پیکان باشند یا حضرت سهند!
-- اورینب ، Jun 12, 2009من هیچ گاه از طرفداران دو آتشه ی نامجو یا متجددان نوین (!) نبوده ام، زیرا که کار عالی یا کسی کاربلد و مووسیقی دان به معنای واقعی در میان آنان نیافته ام.
-- ایوب ، Jul 12, 2009اما با این اوصاف باید بگویم که کار پیش رو به نظر من کار خوبی است و نباید با آن به دیده ی تعصبات شخصی نگریست.
به نظر بنده آقای نامجو نوازنده ی خوبی هستند و برخی از آهنگ های ایشان نیز خوب بوده اند (از نظر هنر موسیقی).
در ضمن باید در نظر داشت هر کس سبک خود را دارد که شاید به مذاق دگری خوش نیاید که در این زمینه ها باید به دانش موسیقی رجوع گردد و نه به احساس خود.
با تشکر
من هیچ گاه از طرفداران دو آتشه ی نامجو یا متجددان نوین (!) نبوده ام، زیرا که کار عالی یا کسی کاربلد و موسیقی دان به معنای واقعی در میان آنان نیافته ام.
-- ایوب ، Jul 13, 2009اما با این اوصاف باید بگویم که کار پیش رو به نظر من کار خوبی است و نباید با آن به دیده ی تعصبات شخصی نگریست.
به نظر بنده آقای نامجو نوازنده ی خوبی هستند و برخی از آهنگ های ایشان نیز خوب بوده اند (از نظر هنر موسیقی(.
در ضمن باید در نظر داشت هر کس سبک خود را دارد که شاید به مذاق دگری خوش نیاید که در این زمینه ها باید به دانش موسیقی رجوع گردد و نه به احساس خود.
با تشکر
honar ya moshti nur ast ya sed ya vaj
-- mohammadreza ، Dec 4, 2009va ensan mojudi azad
5-6akord ya 3-4khat ya chand kalae fargi nemikonam mohem fazaast ke bi honar fazaiy digar ast
ey ensane azad byafarin keaz afarineshat shad mishavam