تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شبکه ایکس

قسمت اول،
شبکه ایکس برنامه ای از سید ابراهیم نبوی که با همکاری کیارش از این هفته درشهرفرنگ پخش می شود.

این برنامه را از این‌جا دانلود کنید

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شرمنده سید ولی این یکی از بی مزه ترین کارهای شما بود. پیشنهاد می کنم یک مدت بری مرخصی. البته از حق نگذریم اون قسمت نگاه کردن به روبالشی و باطل شدن روزه یک کمی بگی نگی خنده دار بود ولی الباقی خیلی ضعیف بود

شاد و تندرست باشی

-- شبیر ، Sep 10, 2008

چرا بخش روز شمار يك انقلاب راديگر ادامه نمي دهيد؟

-- حسيني ، Sep 11, 2008

موافقم، انتظار ما از آقای نبوی بیشتر از این هاست.

-- سروش ، Sep 11, 2008

آقای نبوی! من یک شهروند هلندی هستم. شما دارید با پول مالیات من برنامه‌ای می‌سازید که نه سر دارد و نه ته. یعنی این سایت یا این رادیو سردبیر ندارد که کیفیت برنامه‌ها را کنترل کند؟ با کمال احترام به شما آقای نبوی.. شما مالیات شهروندان هلندی را آتش می‌زنید. آتش!

-- saman ، Sep 11, 2008

چرا مثل عهد بتامکس ته ویدئوهاتون شو و تام و جری ضبط می‌کنید

-- Lithium ، Sep 11, 2008

بنظرمن با مزه بود وبه ان شهروند به اصطاح هلندي بفرماييد ماليات كه چه عرض كنم خانه تان را آتش ميزنند اما سكوت ميكنيداز زندگي درغرب فقط ادا درآوردن راياد نگيريد كمي تحمل ديگران بد نيست.آقاي نبوي انتقاد از شما را به بعد موكول مينماييم.متشكرم

-- mary ، Sep 12, 2008

آقای نبوی شما نام محمود نفتی را ابداع کردید و من می خوام عبارت کوچکی را به آن اضافه کنم تا به ماهیت احمدی نژاد نزدیک تر شویم: محمود پیت- نفتی به نظرم مناسب تر است و با توجه به عبارت رایج در پیت در میان جوانان سریع تر رایج می شود. چون محمود درپیتی بسیار در میان جوانان منفور است.

-- پارسا پویا ، Sep 12, 2008

به نظر من هم بامزه بود. به خصوص اون توصیفی که از آقای جنتی کردین!

-- میلاد ، Sep 12, 2008

maryعزیز، هموطن وطن اولم. من به اصطلاح هلندی نیستم. من یک شهروند هلندی هستم و خانه‌ام را آتش نزده‌اند و اگر بزنند سکوت نمی‌کنم. من با تحمل دیگران مشکل ندارم. این که آقای نبوی در کافه بروند شکلک در بیاورند و چند نفر را بخندانند خیلی هم عالی است. اما اینکه ایشان با پول مالیات مردم این کشور بنشینند جلوی دوربینی که پولش را همین مردم داده‌اند و صندلی و استودیویی که مردم این کشور پرداختش کرده‌اند و شکلک در بیاورند و خیال کنند بامزه هستند مشکل دارم. من نوشته‌های نبوی را در ایران با جان و دل می‌خواندم. ریسه می‌رفتم، لذت می‌بردم. همه کتابهایش را خوانده‌ام و به او ارادت دارم. اما نبوی اینکاره نیست. او نه مصاحبه‌گر تلویزیونی است و نه مصاحبه‌گر تلویزیونی. اگر بخواهید در همین هلند این برنامه را زیرنویس کنید و به دانشجویان رشته Film- en televisiewetenschap نشان دهید تا برایتان مفصل تحلیل کنند با مالیاتشان چه آب تو خیاری تحویل مردم داده می‌شود.
برنامه‌های رادیویی و سایت هم همینطورند. به کلاغستان نیکان نگاه کنید. به مصاحبه‌هایش. به طرح سوالها. اینکه یک آدم مشهور باشد دلیلی نمی‌شود رادیوساز یا برنامه ساز تلویزیونی خوبی باشد. مشکل بزرگ بر سر سردبیری است وگرنه در همان ایران هم یک سردبیر وقتی محصول رسانه‌ای بنجل تحویلش بدهند نمی‌گذارد پخش شود. اما زمانه در کنار مطالب خواندنی و زبیا بنجل زیاد می‌چاپاند.
از چند ایرانی اینجا شنیدم که قصد دارند این جور برنامه ها را ترجمه، زیرنویس یا تایپ کنند و تحویل مسیولان وزارتخانه بدهند... شاید هم خودم اینکار را کردم.


برای من توضیح دهید این چیزی که این بالا هست،

-- saman ، Sep 12, 2008

be oon yaroo holandiye begin in agh nabawai agaram ye kare zaif neshoon dade labod doost dashte aslan be to che .in too maram iraniya nistesh ke poole maliate be rokhesh bekeshi.hagha ke holandi.akhe to ro che be irani boodan.age too oon khraab shode holande wase ine ke too mamalekatesh be ejazeh kar nemidan.hala holandi to ham bia hey gharib nawazi kon.oonayi ke oonja daran ker mikonan ham daram maliat midan dige.akhe holandi akhe holandi in barname tazeh shoroo shode forsat bede be mardom holandi.maghz paniri.

-- khosro ، Sep 12, 2008

ای خسروی خوبان،‌ تشکر از پاسخ شما. متاسفم که سیستم ایران جلوی یادداشتهای موفق ابراهیم نبوی را گرفت. جلوی کتابهایش را. من نبوی ستون نویس و نویسنده را دوست دارم. خیلی هم دوست دارم. بخصوص وقتی در ایران بود. ای کاش در ایران می‌گذاشتند بماند و بنویسد. شاید کار به اینجاها نمی‌کشید.
در ضمن اینکه کسی در ایران بخاطر نوشتن مشکل داشته و خارج شده دلیل نمی‌شود که ایشان برنامه ساز تلویزیونی یا مجری و کمدین و مصاحبه‌گر تلویزیونی یا رادیویی خوبی باشند. البته ایشان حق دارند با پول خودشان ویدیوبلاگ بسازند اما با پول مالیات مردم بیچاره و سخت کوش هلندی ویدیوبلاگ بدساخت و بی‌محتوا ساختن واقعا عین آتش زدن دسترنج مردم است.

اگر در ایران هم ایشان یک برنامه تلویزیونی ناموفق بسازند که نه مخاطب جذب کند نه محتوای حسابی داشته باشد،‌ جلوی پخش برنامه گرفته می‌شود. نه ایران که همه جای دنیا همینطور است.

این استدلال زمانه واقعا خنده‌دار است که در جواب هر انتقادی می‌گویند: این برنامه تازه شروع شده فرصت بده!
آخر خسرو جان، فرصت چه؟ اگر کسی نیاز به تمرین دارد می‌تواند در آمستردام یا بروکسل برود دوره روزنامه‌نگاری تلویزیونی و رادیویی ببیند.

-- Saman ، Sep 12, 2008

خیلی بی مزه بود!

-- حمید ، Sep 13, 2008

شما هر چقدر هم بنویسید که اجرا بد است برنامه بی مزه است و ...به گوش رادیو زمانه نمی رود. یک دری باز شده و 4 تا بی مزه توی این هیر و ویر لقب استاد طنز گرفته اند و ول کن نیستند ... چند روز یش داشتم نقد پارسی پور را روی اشعار یک شاعره معاصر می خواندم از خنده روده بر شدم ... چرا از ایشان برای طنز استفاده نمی کنید ؟ از حرص آدم می میرد توی مملکت خودش یک مشت نا لایق را می بیند اینجا هم همینطور ... این لقب استاد استاد هم که خفه مان کرد .آقای نبوی بنشینید و داستان بنویسید ...هنوز هم دیر نشده ... و بقیه دوستان برنامه ساز حرفه ای با حال !!!...بعید می دانم شماها با این روشی که پیش گرفته اید به جایی برسید .باز خدا پدر کوثر را بیامرزد که تا یک جایی گاف می دهد زود توی وبلاگش می نویسد باب من اصلا اینکاره نیستم ...البته یادش هم نمی رود که بنویسد : سیصد سال در ایران روزنامه نگار بوده و دو سال هم در کانادا درس روزنامه نگاری خوانده و از عهد ناصرالدین شاه با دربار خاطره دارد تا همین کاخ سفید خودمان که با همه بچه های دم در ورودی اش سه چرخه بازی می کرده و زمین را برای اکتشافات نسل بعدی "شناسی " می نموده ...
به کجا رساندید کار را ....ای دل غافل ...

-- behzad ، Sep 13, 2008

ای خسروی خوبان !!
تو نگران در آمد نبوی نباش !!! ایشان بلدند چطوری برای زنذگی در آمد زایی کنند. البته نوش جانشان .ولی مطمئن باش که هلندی ها در مورد ایشان به شدت مهمان نوازند ...

-- behzad ، Sep 13, 2008

سلام

متاسفانه کیفیت برنامه پایین بود. شوی انتهای آن هم ما نفهمیدیم چه ربطی به کل برنامه داشت. امیدوارم در برنامه های بعدی کیفیت اصلاح شود.

-- کیوان ، Sep 13, 2008

salam holandi .be nazare manam oon interviewye nabawi ba in yaroo pashmiye aslan jaleb nabood.hala aslan bemanda ke yaroo ki bood:) tazeh manam az in barnameye jadidesh ke shabakeye X esmesh oonghadri ke az barnamehaye ghablish(az in sotoon be oon sotoon) khosham mioomad ,khosham nemiyad. oon .ba oon figure wa lahjei ke daasht kheyli behesh mioomad.man ke migam forsat bedin in barname tazeh hast chera khandehdar? khob tazeh hast dige.shabakeye X awalin ghesmatesh bood.tazeh oon mosahebe ham az awalinash bood .Maghe nabood.? man ke oomidawaram ke dobare masle ghabl khoob beshe.shoma ke az khoondane yaddashtaye nabawi khoshet miaad khob hala fekr kon hamoona ro dare newisandash barat rookhooni mikone.mage bade?nabawi bayad taghiri bede ine alan khodesh ham fahmide.nabawi inkare nist khodesh ham midoone amma injoori mokhatabesh koli bishtar ta inke faghat bekhaad benwise. hala shoma ham bia dar jahate behboode rawabete holand wa iran ba maliyate be hamwatanaye sabeghet ye hali bede:)...
(holandiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii)Liebe Grüße
Khosro

-- khosro ، Sep 13, 2008

اه اه اه! خیییییییلی خنک و بیمزه بود این قسمت!

-- سیروس ، Sep 13, 2008

من مشکل آقا سامان رو نمی فهمم. اتفاقا همون حرفی که زدی بر عکسش درسته اگر واقعا تبعه یک کشور غربی شدی می دونی که هرکی مشهور باشه تو اروپا و آمریکا (Celebrity) برنامه ساز خوبی هم می شه. بله حتما حرف های نبوی رو اگر ترجمه کنی بدی دست هلندی ها اصلا نمیخندن همونطور که جوک های ایرانی براشون خنده دار نیست و البته بالعکس. اتفاقا این حرکت نبوی حرکت جدیدی در طنز سیاسی ایرانه و در آینده اثر خودش رو نشون می ده و امثال شما که فکر می کنید هلندی هستین، هنوز ایرانی فکر می کنید و توصیه می کنم فکاهی های هیچ کشوری رو به زبون دیگه ای ترجمه نکنید چون اون کارشناس ها فقط تو دلشون به شما و بدبختی ایرانی ها می خندن. آقای نبوی خوب می نویسه، خوب هم اجرا می کنه فقط مشکل اینه که طبع ایرانی ماها کمال طلب و ایرادگیره. در حالی که هیچ مجری و شومنی تو دنیا (حتی اپرا وینفری که تو آمریکا واحد درسی اپرا وینفری تدریس می شه) هر روز بهترین نیستن و افت و خیز دارن. به شما توصیه میکنم بعد از پرداخت مالیاتتون با الباقی پولتون از همون هلند یک جلد فکاهی های عبید زاکانی رو بخرید و بخونید و ببینید که ازون دوران تا همین الان طبع طنز ایرانی همیشه ظریف بوده فقط نمی دونم چرا فکر های ما اینقد نافرم شده.

-- بدون نام ، Sep 15, 2008

شکایتها رو ببینین : پول! مالیات! دولت هلند! پول مالیات مردم بیچاره و سخت کوش هلند! دوربینی که پولش را همین مردم داده‌اند و صندلی و استودیویی که مردم این کشور پرداختش کرده‌اند! البته خوب است که اینچنین اندیشید و مانند برادرخوانده های بزرگمان که انان را در خارج پیدا کردیم و از انان اینگونه برخوردها را اموختیم عمل کنیم! اما یادمان هم نرود که ما دارای فرهنگ محترمانه خودمان هم هستیم که مانند خیلیهای دیگر که انتقادی دارند و انانرا با زبان گلایه محترمانه مطرح میکنند، ما هم میتوانیم انان را با تهیه کننده برنامه ئی که کارش را مورد پسند خود نیافته ایم در میان بگذاریم!
اینگونه انتقادها که تنها «بوی پول» از ان به مشام میرسد، بیش از انکه گویای «حسن نظر» منتقد باشد بیشتر جنبه «بخل» بخود میگیرد و از مسیر اصلی ان یعنی «سازندگی» خارج میشود!
ایکاش انانیکه صحبت از «سوزاندن مالیات و درامد و دولت و غیره» میکنند کمی هم به درامدهای هنگفت مملکتمان که امروز ( ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۸ ) اعلام شد و ان را در ۵ ماه گذشته ۴۲ میلیارد دلار ناقابل تخمین زده بودند نظری می انداختند و از نحوه سوزاندن و غارت و چپاول ان ... نیز انتقاد میکردند!
با کمال احترام،
داوید / تنه نزن.

-- داوید ، Sep 16, 2008

سلام
قطعن امکان راضی نمودن همه در هیچ کاری نیست خصوصا وقتی تجربه اول است.
برنامه حاوی مطالب با نمک- کم نمک و به گفته بعضی شاید بی نمک نیز بود.
در حال حاضر مقامات مذکور به اندازه کافی خود طنز طرح مینمایند که تفسیر آن چیز زیادی به اطلاعات ما اضافه نمیکند.
آقای نبوی بعنوان یک گنجینه از اطلاعات و وقایع تاریخی پیش و پس از انقلاب در کنار طنز در صدد آگاه نمودن قشر جوان که از نقاط کلیدی تاریخی اطلاع زیادی ندارند هم باشند که آنها با علم بیشتری در مقام قضاوت و تشخیص و همچنین ارزیابی آینده خود برآیند نیز مفید است.

-- بینام ، Sep 16, 2008

آقای نبوی عزیز، خواندن نوشته های شما بسیار لذت بخش است. ولی تمنا می کنم این برنامه را تعطیل کنید. فکر می کنم دوره حدس و خطایش هم به سر رسیده باشد.

-- احسان ، Sep 16, 2008

آقای نبوی عزیز من می خواستم از برنامتون انتقاد کنم اما دیدم اینجا یه سری آدم بی جنبه پیام دادن و دیگه نمی دونن چه جوری به همه دنیا بگن 30 تی زن هلند شدن و دارن مالیات میدن (همگی 2 انگشتی برای دوست خوب 30 تی زنمون دست بزنید)
من فقط اینو به بگم ،شما در حال حاضر شرایط تیم میلان دارین
میلان جزو پرافتخار ترین تیم های دنیا و ایتالیا هستش اما الان از جنوا 2-0 باخته و آخرین رتبه سری آ داره
اما اگه مربیش عوض بشه یا یه تغییر اساسی انجام بده میشه همون میلانی که همه میشناسنش
دقیقا" مثل شما
این افت و نزول ها برای همه ی بزرگان اتفاق می افته فقط باید زود به خودت بیایی تا بتونی همون 3 تاره ای که بودی باشی
من از شما نمی خوام برنامه رو درشو تخته کنی ، ازتون می خوام یه تحول اساسی توش ایجاد کنی
حداقل به خاطر اینکه فکه هرچی ایرانی 30 تی زن هلنده بیاری پایین ،این کارو بکن که هی چپ و راست نگن پول مارو داری آتیش میزنی و یادشون رفته که همطنانشون (مثل خودم) تو ایران آتیش که هیچی جزقاله شدن رفت

-- یک انسان ، Sep 16, 2008

در مورد برنامه جدید شما فعلن نظری نمی‌دهم! اما نام مسابقات پاراالمپیک نیست! درست آن "پارالیمپیک" یا درست ‌تر "پارالیمپیکز" است (Paralympics).

-- fozul ، Sep 19, 2008

دوست بدون نام،‌ این که سلبریتی‌ها در شبکه‌های تجاری آمریکا و اروپا برنامه‌ پر بیننده‌ دارند چه ربطی به زمانه‌ دارد؟ زمانه شبکه تجاری نیست. در ضمن شما با این دفاعتان از آقای نبوی ایشان را با خاک یکسان کردید. اولا ایشان سلبریتی نیستند و طنزنویس و روزنامه‌نگار صاحب نام و توانای ایرانی‌ هستند. دوما ایشان جک تعریف نمی‌کنند و آن کاری که سعی می‌کنند در این برنامه‌های تصویری انجام بدهند اسمش طنز است. بعد هم بیزحمت آقای نبوی را با اوپرا وینفری مقایسه نکنید دوست بی‌نام من. اوپرا با اینکه به‌ درد آمریکا می‌خورد و سطحی است به نظر من اما یک مجری بی‌نظیر است.

در ضمن با عبید زاکانی بزرگ شدم بی‌نام جان، عمران صلاحی و ابوافضل زرویی نصرآباد و توفیق و مجابی و تنکابنی و ... هم تا دلتان بخواهد خوانده‌ام دوست قهرمانم. یکبار دیگر تکرار می‌کنم زمانه مالیات مردم هلند را به آتش می‌کشد. آتش!

-- Saman ، Sep 19, 2008

aghaie asylum ke 5 sal pole moft va maliate mardomo to holand khordi ta hala shodi citisen,dadash un moghe maliate mardom nabod !!!!!!

-- arzhang ، Sep 20, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)