تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نه به لایحه ضد خانواده

نشست مطبوعاتی کانون مدافعان حقوق بشر در اعتراض به تصویب لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون فرهنگی و حقوقی مجلس ایران، با حضور جمعی از فعالان حقوق زنان، خبرنگاران داخلی و خارجی و شخصیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، ۱۴ مرداد در دفتر این کانون در تهران برگزار شد.

در این نشست نرگس محمدی، شیرین عبادی، سیمین بهبهانی، ابراهیم یزدی، حسن یوسفی اشکوری، عباس عبدی، رخشان بنی اعتماد، احمد زیدآبادی، پروین اردلان، شادی صدر، منصوره شجاعی و ثریا عزیزپناه اعتراض طیف‌های مختلف اجتماعی و سیاسی را به این لایحه اعلام کردند.

گزارش ویدیویی این برنامه را از اینجا دانلود کنید

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کاش این طرفداران مدنیت اینبار بعد از 1400 سال برای حفظ خود، روایت خود در آوردی شان از اسلام را کنار بگذارند و بجای جستجوی فرصت طلبانه یِ "کرامت" در فرصت طلبی ها و خدعه های آیات مدینه ای قرآنیِ بنیانگذار این دین سراسر خشونت و تبعیض؛ بجای استناد به تک و توک بندهای مردم پسند در "قانون" اساسی "جمهوری" اسلامی که باز هم مزورانه در آن گنجانده شد تا بربریت بقیه بند ها را قابل هضم کند، دست از خود و مردم فریبی بردارند. این حکومت واقعا مسلمان است و طبق وظیفه ی ذاتی اش تشنه ی اقتدار و رفرم ناپذیر. هر چه بیشتر سعی در الگو کردن کشور هایی چون مالزی کنیم، بیشتر هار میشود. برای این مسلمانانِ واقعی که از نهاد بربرمنش 1400 سال خانه زاد شده ی ما بیرون پریده و طی این سی سال عریانی آن را به رخمان کشیدند، لیبرال و سکولا و چپ و کمی چپ و زن و مرد، بهایی وارمنی و یهودی و سنی ندارد. همه با هم و به نوبت جاسوس شیطانیم.
این سرنوشت کنونی ماست که یا با ریشه ی این مایه فلاکتمان به مقابله برخیزیم و یا باز هم مدتی با پرداختن به پر و بالهای تزیینی آن خود و دیگران را فدا کنیم ومنتظر امام زمانی غیر از احمدی نژاد بمانیم. در اینصورت باید مسئولیتِ عملکرد کنونی خود را در مقابل فرزندان خود و دیگران فراموش نکنیم.
هموطن

-- بدون نام ، Aug 15, 2008

واقعاً بايستي به اين جنبش زنان ايراني تبريک گفت که چقدر فراگير بوده و فراگير عمل کرده. آن خانم قهرمان اتومبيلراني و آن خانم هاي تودل برو که انگار همين ديروز از اروپا برگشتند واقعاً نماينده قاطبه زنان ايران اعم از زحمتکش، خانه دار و محروم مي باشند. آفرين!

-- محمد ، Aug 20, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)