تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ازاین ستون به آن ستون - برنامه اول

نمايش فيلم

از این ستون به آن ستون
برنامه هفتگی ابراهیم نبوی در رادیو زمانه
در این برنامه ابراهیم نبوی به پرسش های شما هم پاسخ می دهد. پرسش هایی که به صورت ای میل، فکس یا تلفن از وی پرسیده می شود.

روش تماس

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

می بخشيدا! اما خيلی لوس بود. آقای نبوی بنويسه خيلی سنگين تره. در ضمن ايشون که چشمه پايان ناپذير طنز و مزه که نيستش. همون مطالب تو "روز" و يه دو جای ديگه که داره کافيه. اينجا هم هفته ای يه بار نوشته های محمود بيشتر می چسبه تا لوس بازی های ابراهيم.

-- صمد ، Apr 22, 2007

متاسفانه باید بگم طنز مزخرفی بود.

-- آتش ، Apr 23, 2007

بد نیست از شما بپرسم با چه نیتی ابراهیم نبوی را در مقابل دوربین نهاده اید. این کار شما دست کمی از تلویزیونهای لوس انجلسی ندارد که همین چند روز پیش کوس رسوائی آنها را در همینجا علم کردید تنها با این تفاوت که شما میگوئید رادیو هستید.
آیا ابراهیم نبوی قرار است برای شما خواننده بیاورد ؟ یا اینکه دارید چرکنویس برنامه سازی تلویزیونی میکنید ؟ بگذارید نبوی بنویسد. با این کارتان هم او را سکه یک پول میکنید و هم کار ضعیفی ارائه میدهید که کار شما نیست.
گفته بودید که این برنامه زنده است برای پاسخ گوئی ولی ما در این تصاویر چیزی از زنده بودن برنامه ندیدیم. در ضمن سیستم کاری اتاق پخش شما بسیار بچه گانه و ابتدائی است با آن علامت دادنهای بچه گانه آقای بغل دستی .
انتظارم از شما بیشتر از این بود.
اما لطفا سوال مرا برای برنامه بعد ایشان از خودشان بپرسید که با چه هدفی ابراهیم نبوی به این کار دست زده ؟؟؟

-- لیلا ، Apr 23, 2007

من هر روز طنزنوشته های آقای نبوی رو می خونم و رو بار هم در استندآپ کمدی ایشون بودم، این کاری که گذاشتین یکی از ضعیف ترین کارهایی هست که تا حالا از ایشون دیدم. آقای نبوی، لطفا این برنامه رو ادامه ندید!

-- مسعود ، Apr 23, 2007

متاسفانه طنز لوسی بود اگرچه به شخصه عاشق کارهای نبوی هستم و معتاد به طنزهاشون ولی دلیل فیلم برداری از این ستون به آن ستون رو نفهمیدم .

-- بهرنگ ، Apr 23, 2007

به این آقا چقدر پول میدین که بیاد اینجا همون چیزای بیمزه ای رو که صد جای دیگه از خودش در میکنه تکرار کنه؟ این که از بیمزگیهای نیک آهنگ کوثر هم بدتر و لوس تر و غیرخلاقانه تر بود. بابا صد رحمت به صبح جمعه یا رادیو پیام.

-- مهستی ، Apr 23, 2007

خیلی با مزه بود، مطمعنا بعد از جند برنامه شکل اصلی خود را پیدا خواهد کرد، ارزش چند بار شنیدن هم دارد. موفق باشید، مهدی هلند

-- مهدی ، Apr 23, 2007

It wasn't good at all. I rather to read Nabavi's writings.

-- بدون نام ، Apr 23, 2007

this satire (don't know what to call) is horrible!
I think he'd better off to write a column!:)

-- Alireza ، Apr 23, 2007

این برنامه بیشتر "بی ستون " هستش تا از این تا اون ستون ، گیرا نبود ، شاید به قولی پس از چندین برنامه کارش درست تر بشه و شنوندگانی پیدا کُنه ، اما این فیلم برداری ابتدائی برای چه بود؟

-- ایرانی ، Apr 24, 2007

Salam, I watched Mr. Nabavi's Show, but with all do respect I did not find it intersting and attractive at all. Mr. Nabavi 's writing is acceptable, Especially when he wrote in Jamee'h.

-- Mohammad ، Apr 24, 2007

نبوي ظنز نويس بسيار زبر دستي است اما اصلا گوينده خوبي نيست.شايد خودش هم اينرا بداند.برنامه زنده اش هم جز پائين آوردن سطح محبوبيتش و بالا بردن درآمدش سودي ديگر برايش نخواهد داشت.اميدوارم كه اينرا بفهمد.

-- سيمين ، Apr 24, 2007

حیف نبوی که اینطور به تصویر کشیده شده. کسی که دوربین را روشن کرده،‌ بلد نبوده صورت ایشان را در کادر درستی بگذارد. بعد دوربین را رها کرده و رفته چایی شیرین بنوشد. یک نمای نزدیکی چیزی. تصویر هم تار هست.

نبوی هم لوس شده.

-- سامان ، Apr 24, 2007

اقا افتضاح بود افتضاح ..حالم به هم خورد .....اقاي نبوي يك بار خودت اين برنامه رو دوباره نگاه كن...حتما ميفهمي من چه ميگم
واقعا واقعا زوري و زوري و زوري هم نميشه خنديد ..افتضاح بود ....قطعش كنيد خيلي بهتزه ..نميدونسنم نبوي اينقدر بي معني و
خالي است ..شايد هم مريض بوده ..نميدونم ولي افتضاح افتضاح بود ...

-- JAWAN ، Apr 24, 2007

تو رو خدا دیگه از این کارها نکنید من نبوی را خیلییییییییییییییی دوست دارم ولی واقعا همون روز براش بسه این چشمه طنز نیست که ! و یک جا هم بیشتر نمیتواند بدرخشد ! اینجوری ابراهمیم خودش خودش را خرب می کند باور کنید نذارید دم دستی بشه نبوی

-- محمد ، Apr 24, 2007

خیلی سطحش پائین بود اینقدر بیمزه بود که نتونستم ادامه بدم تا آخر .
لطفآ به مراجعه کنندگان سایتتون احترام بذارین و ازگذاشتن این برنامه های وقت تلف کن بپرهیزید.

-- بی بی ، Apr 24, 2007

زمانه درست و دقيق مصداق خلقيات ما ايرانی هاست: همه کاره هيچ کاره! همه چيزدان و هيچ ندان! حالا شما حتماً بايد همزمان وبلاگ، وبسايت، روزنامه ايننترنتی، راديو، پادکست، تلويزيون، محل پخش آهنگ و کنسرت و خلاصه همه چيز و همه چيز باشيد؟
خيلی رفيقانه می گويم زمانه تبديل به آش شله قلمکاری شده که نگو نپرس! همه اش هم بخاطر اين چندرغاز پولی که به "مجريان حرفه ای و با نبوغ" داده ميشه! بجز يک دو نفر گوينده راديو و مجری برنامه و به غير از چند نويسنده حرفه ای انبوه مابقی رو بی خيال.
مثلاً همين جناب نبوی. ضرورتی داشت که اين بنده خدا رو جلو دوربين بيارين؟ نه، حالا خودمونيم، لازم بود اين لوس بازی رو دربياريد؟ نه، لازم بود؟
من تصور کردم که دوره آزمايشی زمانه تمام شده و حالا از ميان کسانی که برنامه تهيه می کنند و مطلب می نويسند بهترين ها را دستچين می کنيد و وبسايت/راديويی حرفه ای و آبرومند راه می اندازيد. نکند شما هم مثل بسياری از نهادهای دولتی در ايران خب بودجه ای در اختيار داريد که بايد در زمان معينی خرجش کنيد. حالا با هر چيز بنجلی راضی ميشيد تا برنامه ها پر بشه و بودجه باد هوا!
خلاصه از شما خواهش دارم، تمنا می کنم که اين فرصت استثنايی را که به هر صورت به دست آورديد با اين "بچه بازی ها" و "لوس بازی ها" از دست مدهيد.

-- کريم ، Apr 24, 2007

نبوی جان، من عاشق کاراتم... ولی متاسفانه طنز شما نوشتاریه، تصویری نیستش... اگه فکر میکنید باحال میشه ادامه بدین، ولی اگه نه که بی خیال...
حیف شماست...
ارادتمند شما

-- کوروش ، Apr 24, 2007

فكر مي كنم آقاي نبوي اولين كسي است در ايران كه موفق شد خبر سياسي را با طنز بياميزد. اما نبايد فراموش كرد كه اين نوع طنز از ارزش دراماتيك و اجرايي كمي روي صحنه برخوردار است. مشكل از آقاي نبوي نيست. مشكل اين است كه هنرمند تبعيدي اصولا از فراموشي واهمه دارد لذا جاي تعجب نيست كه به جاي اندكي تامل و گاهي سكوت كه مي تواند سازنده باشد خود را در رسانه ها تكثير مي كند. مثل يك فيلم تكراري كه هرروز ببينيم آنقدر كه ديگر هيچ يك از صحنه هاي آن را نتوانيم به ياد بياوريم. براي آقاي نبوي آرزوي موفقيت مي كنم.

-- انرژی هسته ای ، Apr 24, 2007

آقای نبوی، شما طنز پرداز خوبی هستید. ولی مدتهاست که در حال افولید. این برنامه تصویری هم بهتر بود با وجود ضعفش بشکل نوشته بازتاب می یافت. به وقت کاربران "رادیوزمانه" و بخودتان بدیده ی احترام بنگرید و از پخش ادامه کار با این کیفیتب بپرهیزید.

-- آرتا ، Apr 25, 2007

خيلي بي مزه بود... نمي دانم مال اين بود كه همه چيزش في البداهه بود يا مال اينكه نبوي اصلا اين كاره نيست.. اميدوارم بهتر بشه

-- بدون نام ، Apr 25, 2007

karehaye nabavi nevshtari hast in gaha hata nemitone jeloye microfone harf bezane , bad shoma azash film ham mighirid? hamoon notghe pishaz dastootre navabi ro pakhsh konid aghar mikhaid sedaye eshan ro paksh konid harkasi ham solaye dare email bede hatman navabi bayad bere roye manbar ke azash soal beshe?

-- Javidanan ، Apr 25, 2007

خیلی بی مزه شدی سید. یعنی تقصیر هم نداری، حرص پول گرفته ات. آخر مگر در یک روز چندجا میشود نوشت؟ کمی با خودت خلوت کن تا ایران را بیشتر از این از یک طنزنویس خوب محروم نکنی.

-- منصور ، Apr 25, 2007

کسانی که از طنز تصویری سخن می گویند خوب است یکی دو مثال از کاری که می پسندند بیاورند یا آنها که این کار را بی مزه می دانند چند نمونه از کارهای تصویری (تلویزیونی) بامزه بدهند. من فکر می کنم نبوی با تمرین و تکیه‌ی بیشتر بر متن (اسکریپت) می تواند کاری در حد جان استیوارت ارایه کند حالا بگذریم که آن جور برنامه ها دستکم ده دوازده نویسنده تمام وقت دارند.

-- رامين ، Apr 25, 2007

من خيلي علاقه مندديدن كارهاي سمعي وبصري ايشان هستم.ولي نه بااين كيفيت

-- علي ، Apr 26, 2007

Chra hameh in mailha saate 4:33 mail shodeh, ajibeh

-- mansour Holland ، Apr 26, 2007

خوشحالم که به آقای این امکان را بالاخره دادید که بتواند عکس العمل خوانندگانش را ببیند. او هرگز جرات نکرده با پدیده کامنت روبرو شود و اگر عاقل باشد متوجه میشود که این در این چند سال خیلی به ضررش تمام شده. چون همه اش دارد خودش را تکرار میکند و به خیالش مردم مثل هفت سال پیش هنوز هم برای سبک طنزش سر و دست میشکنند.

-- منصور خان ، Apr 26, 2007

سلام. طنز ابراهیم نبوی به هر شکل که ارایه شود انتقادی است واین همان چیزی است که فرهنگ ما به آن نیاز دارد

-- رضا ، Apr 26, 2007

سال ها بود دلم می خواست در بخش نظریات خوانندگان می توانستم با صراحت نظرمو راجع به کارهای نبوی بگم.و حالا این یه فرصت مغتنمه. دست زمانه درد نکنه.واقعیت اینه که سال هاست طنز نبوی دیگه نمی خندونه... واقعا نمی خندونه...دلم می خواست مثل قدیم طنزاش می خندوند درست مثل روزهایی که ایران بود و تو روزنامه های دوم خردادی می نوشت و عجیب خواننده رو به خنده وامی داشت. اما دیگه نبوی فقط خودشو تکرار می کنه و با یه سری فرمول ساده مطالبشو آماده می کنه،منظورم نوشتن های قالبی و باری به هر جهته.دلم نمی خواد اینو بگم ولی خوب اینطوریه دیگه.نوشته های روزشو نگاه کنید. اولین جای روز که آدم کلیک میکنه نبویه اما همیشه جز نومیدی چیزی نصیب آدم نمیشه. مجبوری نخونده از صفحه بزنی بیرون.نه خلاقیتی، نه حرف نویی،نه تحلیل درستی از وقایع،نه ظرافتی.اگه اشتباه نکنم خود نبوی بود که یه بار گفته بود بدترین مصیبت طنز نویس زندگی تو غربته چون طنز نویس رو از خلاقیت دور می اندازه.گمونم اوائل ورودش به خارج بود.این حرف کاملا درسته.نبوی دیگه نمی خندونه. و البته همونطور که همه میگن طنز نویس ها غمگین ترین آدم های جهانند،همون تلخکی که آدم های غمگین با دیدن کارش دلشاد میشن.و از اونجا که نبوی درحال حاضر کارهای جدیش خیلی قوی تر از طنزشه(مثلا مطلبش درباره اعدام صدام)پیشنهاد می کنم مدتی از نوشتن طنز دست بکشه و کارهای جدی بنویسه.کارهایی که همه اشون قوی و فوق العاده تاثیرگذارن.واقعا چه لزومی داره آدم زور زیادی بزنه.درسته که نبوی بعد از روی کار اومدن احمدی نژاد اصطلاحات و تعابیر زیادی درباره این آدم و شخصیتش خلق کرده اما دیگه داره بوکس و باد میکنه و گاهی حتی احمدی نژاد از لحاظ فکری از نبوی جلو میزنه و این فاجعه است برای یه طنز نویس روشنفکر. خلاصه آقای نبوی همون مطالب نوستالژیک غمگنانه و پرمایه درباره وقایع روز رو بنویس و دست از این طنز های بی مایه بدار.یه بار به نصیحت خواننده هات گوش کن.

-- پدرام ، Apr 26, 2007

Seyd damet garm , hatman edame bedeh, mukhlesim

-- hossein-london ، Apr 26, 2007

سيد
يادمه وقتي با داريوش سجادي دعوات شد بهش گفتي بلد نيست برنامه تلويزيوني درست
كنه
حالا من به اختلاف شما با سجادي كاري ندارم از بعضي از حرف هاي سجادي هم خوشم نمي ياد اما خداوكيلي ميزگزدهاي سياسي اش تو تلويزيون هما خيلي حرفه اي بود
وقتي شنيدم قرار تو راديو زمانه برنامه تصويري راه بندازي دلمون رو صابون زديم حالا يه برنامه مشتي مي بينيم
ولي حالا شما با اين سطح پائين برنامه تلويزيوني كلي به اعتبارت لطمه زدي
سيد جان
ما همون طنز قلمي ات رو بيشتر دوست داريم

-- شاهین ، Apr 27, 2007

It was good, I liked that, thanks

-- Nima ، Apr 27, 2007

این هفته خیلی جالبتر بود! من باور نمیکردم شما اینقدر آدم متواضعی باشید و این همه تواضع شاید کمی خندیدن رو سخت میکرد ولی راستش این هفته کلی باحال بود. لطفا ادامه بدید. مرسی. آتوسا

-- آتوسا ، Apr 27, 2007

من برنامه رو ندیدم. ولی می دونم آقای نبوی تو طنز نوشتاری قوی و مقابل دوربین فکر نمی کنم زیاد جذاب باشه

-- lمهران ، Apr 27, 2007

salam
bebinid dar einkeh nabavi tanaz ! zebar dasty hast hich shaki nist ama eyshan ke nadan tanz nist be goman man avalan eyshan faghat bayad benvisad na tasvir va stand up faghat tanz neveshtari va dar sani faghay be 1 ja basandeh konad ein tori kharab mikonad khod ra zamaneh behtarin hast ama be sharti ke behtarin ra faght jam konad

-- abbas ، Apr 27, 2007

با ابراهیم نبوی رادیو زمانه را دو برابر گذشته دوست دارم.

-- hadi farnoud ، Apr 27, 2007

هر كسي را بهر كاري ساختند و
قطعا نبوي را بهر راديو نساخته اند

-- Iraj ، Apr 30, 2007

"Writers should be read, but neither seen nor heard."
Daphne du Maurier

-- ر-ف ، May 3, 2007

سلام به آقای سید ابراهیم نبوی اصلاً کار قویی نبود نوشتن شما خیلی بهتره لطفاًَدوباره قلمتون رو در دست گرفته و شروع به نوشتن کنید شاید مداد تراش ندارید که اگه اینطور هم باشه باهم پول میزاریم و یک مداد تراش براتون میخریم

-- رضا ، May 3, 2007

نبوی از وقتی از ایران رفته به ندرت چیز با مزه ای از زیر قلمش در رفته! ولی این یکی دیگه...بگذریم هرچی می خواستم بگم بقیه گفتن. فقط من تعجبم از اینه که تو همون استودیو دو نفر که هیچی، یک نفر-همون فیلمبردار-نمیتونست جلوی این بنده خدارو بگیره که اینجور ی آبروی خودشو نبره؟

-- Morpheus ، May 4, 2007

Vaghean ali ast....Edameh bedahid..

-- Sepideh ، May 5, 2007

tamame nazarate enteghadi namayangare in adate azardahandeye ma iranihast ke khodaye nazare manfi dadan dar morede tamame donya hastim va vaghti ham ke az chizi khoshemoon nayad oon chiz bayad motevaghef ya nabood beshe.khodaye nakarde hich vaght kesi ye rahkari pishnehadi chizi dar morede eslahe oon masale nemide .faghat "eftezahe "tamoomesh kon "in karo nakon".Ehtemale pishraft ya emkane eslah ham ke motlaghan nist. mage ma chand nafar irani darim ke betoonan stand up comedy ejra konan ke hala be ooni ke potentiale in karo dare zaman va emkanesho nadim ke sayo talashe khodesho bokone.
agheye nabavie aziz,be nazare man ham tanze neveshtari shoma kheili ghavitar az kare tasviri shomast vali bavar daram ke in tavanaee yek shabe be dast nayamade ast.In barname ham har bar (dar hade ghabele ghabooli) behtar az bare ghabl shode va fekr mikonam barnameye movafaghi khahad shod.So plz carry on and good luck

-- mariam ، Jun 23, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)