رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۵

سیزدهمين سالگرد تولد پژوهش‌نامه ادبيات كودك و نوجوان

پژوهش‌نامه ادبيات كودك و نوجوان سيزده ساله شد. به‌همين مناسبت در روز چهارشنبه، ۲۵ بهمن، ساعت پنج بعدازظهر، مراسمي با عنوان «آيين دفع چشم‌زخم از آغاز سيزدهمين سال تأسيس پژوهش‌نامه ادبيات كودك و نوجوان» در تالار بتهون خانه هنرمندان برگزار مي‌شود.



به گزارش روابط عمومي مؤسسه افق، در اين مراسم كه از سوي مجله فرهنگي و هنري بخارا به سردبيري علي دهباشي برگزار مي شود، جمعي از نويسندگان، تصويرگران و اصحاب‌قلم حضور خواهند داشت و افراد صاحب‌نام در حوزه‌هاي مختلف ادبي و هنري چون يونس شكرخواه، محمد هادي محمدي، رضي هيرمندي، فريدون عموزاده خليلي و ... سخنراني مي‌كنند.

فصلنامه‌ی پژوهش‌نامه ادبيات كودك و نوجوان، به عنوان نشريه نظري مؤسسه نشر افق و با سردبيري مهدي حجواني، از سال ۱۳۷۴ آغاز به كار كرد. اين نشريه كه با هدف ارتقاي سطح نظري ادبيات كودك تأسيس شده است، به عناويني چون مقاله، گفت‌وگو و ميزگرد، نقد و بررسي، پژوهش، مقالات غيرفارسي، چكيده پايان‌نامه و ... مي‌پردازد.

وجه غالب اين نشريه، موضوعي بودن آن است كه در هر شماره به موضوعي خاص مي‌پردازد . مخاطبان پژوهش‌نامه دست‌اندركاران آفرينش، توليد، ارزيابي و انتخاب كتاب براي بچه‌ها هستند.

در همین‌باره: "عزیز و نگار" دو دلداده طالقانی در شبهای بخارا