رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۶

صد کتاب برتر در سال ۲۰۰۶

سامان ایرانی
irani_saman@yahoo.com

فهرست عناوین صد كتاب برتر آمریكا در سال ۲۰۰۶ از نگاه روزنامه «نیویورك‌ تایمز» منتشر شد. پنجاه عنوان از این كتاب‌ها در حوزه ادبیات است و باقی به آثار غیرتخیلی اختصاص دارد. در این فهرست كتابی از «شیرین عبادی» حقوق‌دان ایرانی و برنده جایزه نوبل صلح نیز به چشم می‌خورد. این كتاب‌ها به ترتیب حروف الفبا(انگلیسی) به این شرح است:


شعر و داستان

پوچستان نوشته‌ی گری اشتاینگیرت: در این رمان یک جوان بد شانس روس که تحصیل کرده‌ی آمریکاست سعی می‌كند به آمریكا بازگردد.

از این پس نوشته‌ی آلیس مک درمت: در این رمان موجز و مؤثر زندگی ایرلندی‌های کاتولیک مورد موشکافی قرار می‌گیرد.

بر خلاف روز نوشته‌ی توماس پینچون: نویسنده در این داستان که بیش‌ترش در قبل از جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد، گروهی آمریکایی آنارشیست با چند اروپایی و دسته‌ای جوان بادکنک‌باز برخورد می‌کنند و به اتفاق صحنه‌های هولناکی را می‌آفرینند.

آبی النتهو نوشته‌ی مونیکا علی: دومین رمان علی به زندگی ساکنان روستایی در جنوب پرتغال می‌پردازد.

همه‌ی بچه‌های خاله هاگر نوشته‌ی ادوارد پ. جونز: تعدادی از شخصیت‌های اولین سری داستان‌های جونز در این رمان که در واشینگتن دی سی اتفاق می‌افتد، حضور دارند.

نقطه‌ی اوج زیان را پنهان می‌کند نوشته‌ی کالسون وایت‌هد: در این داستان نیمه اخلاقی یک مشاور برای نام‌گذاری یکی از شهرهای غربی آمریکا استخدام می‌شود و در نهایت کارش به بررسی و کشف ایرادهای موجود در زبان منجر می‌شود.

آرتور و جورج نوشته‌ی جولیان بارنز: یک راز ماوراء‌الطبیعی با حضور آرتور (کانن دویل) کارآگاه روحانی كشف می‌شود.

اورنو نوشته‌ی لوییس گلوک: اشعاری الهام گرفته ازاسطوره‌های جهان دیگر برای رویارویی با پنهان‌ترین ترس‌ها.

جانوران بی‌سرزمین نوشته‌ی اوزودینما آیویلا: این داستان در یکی از مناطق ناشناس غرب آفریقا اتفاق می‌افتد. قهرمان داستان به فساد خود در خشونتی همه‌گیر واقف می‌شود.

سبز قوی سیاه نوشته‌ی دوید میشل: جادوی یك پسربچه‌ و کشف گوشه‌های جهان توسط رنج و امتحان زندگی واقعی.

بروکلند نوشته‌ی امیلی بارتن: داستان دو خواهر در قرن 18 که یکی رؤیای گذشتن از رودخانه‌ی شرقی را داشت.

مجموعه اشعار(1997- 1947) سروده‌ی الن گینسبرگ: یک کتاب درخشان که نشان می‌دهد گینسبرگ نه تنها معترضی افسانه‌ای بلکه شاعری است شیفته و مشتاق ایمان.

مجموعه داستان‌های امی همپل: ترس و امید به رستگاری موضوع اغلب این داستان‌هاست.

موزه‌ی ماهی‌های مرده نوشته‌ی چارلزدامبروزیو: داستان‌هایی از واقعیت‌های دست‌کم گرفته شده‌ای که بر اساس روابط بین پدر و پسرها و یا کارگران و بیکاران آب و رنگ می‌گیرند.

حفاری تا آمریكا نوشته‌ی آن تایلر: در رمان جدید تایلر دو خانواده یكی ایرانی-آمریكایی كه تازه مهاجرت كرده‌اند و دیگری كاملا آمریكایی دوستی را پس از قبول دو كودك كره‌ای به فرزندی شروع می‌كنند.

مخالف نوشته‌ی نل فرودنبرگر: در این رمان كه مقدمه‌ای است بر كج‌فهمی جهانی، یك هنرمند چینی مهمان خانواده‌ای در بورلی هیلز (محله‌ای در لس‌آنجلس) می‌شود.

رؤیای زندگی سوكانف نوشته‌ی اولگا گروشین: یك هنرمند روس، استعدادش را برای خرش فدا می‌كند.

مدرك را بخور نوشته‌ی دانا اسپیوتا: پس از سال‌ها مخفی‌كاری، تندروهای دهه ۷۰ كه دوران ناامنی را به علت گذشته مخدوش خود می گذراندند، دوباره دور یكدیگر جمع شدند تا با نتایج جنایات خود مواجه شوند.

انعكاس‌دهنده نوشته‌ی ریچاردپاورز: قهرمان زن این داستان سعی دارد برادرش را كه پس از یك تصادف مشكوك با یك كامیون دچار فراموشی شده، نجات دهد.

فرزندان امپراطور نوشته‌ی كلر سود: حادثه ۱۱ سپتامبر زندگی مرفه گروهی جوان شهرنشین معتاد به تلویزیون را در این داستان كوتاه و طنزآمیز مختل می‌كند.

هر مردی نوشته‌ی فیلیپ داث: شخصیت اصلی و گمنام این داستان با پیری، فرسودگی و مرگ دست و پنجه نرم می‌كند.

فراموشی نوشته‌ی وارد جاست: در این رمان كه یكی از بهترین آثار جاست به شمار می‌آید یك جاسوس سابق آمریكایی پس از كشته شدن همسر فرانسوی‌اش سعی در بازگشت به زندگی پیشین خود را دارد.

دره گالاتین نوشته‌ی توماس مك گوان: در این داستان تصویر ارائه شده توسط مك گوان از جوانمردی آمریكایی خیره كننده است.

دروازه‌ی آفتاب نوشته‌ی الیاس كوری و ترجمه هامنوری دیویس: داستانی غنی از تجربه عرب، پردرد و پرامید.

نیمی از یك خورشید زرد نوشته‌ی شیما ماندارانگوزی آدیچیه: داستانی در مورد دو خواهر كه در خوف و وحشت جنگ بیافران گرفتار شده بودند.

سرزمین طلایی نوشته‌ی جنیفر گیلمور: در این رمان نو، دو خانواده‌ی یهودی ده‌ها سال در طول قرن بیستم برای بهبود وضعیت مالی و تثبیت جایگاه اجتماعی‌شان تلاش می‌كنند.

بلند و بی‌كس نوشته‌ی جویس كارول اوتس: مروری منسجم از آثار اوتس به شكل تركیبی از داستان‌های نو و كلاسیك.

دنیای منع شده نوشته‌ی دیوید لانگ: قهرمان این داستان كه یك روح است با پشیمانی و اندوه به خودكشی خود می‌نگرد و آرزوی كمك كردن به زنی را كه در ناامیدی غرق است در سر می پروراند.

میراث زیان نوشته كران دسای: این كتاب داستانی از شخصیت‌های متفاوت اهالی دهكده‌ای در شمال هندوستان است كه همگی خاطرات زهرآگین دوران استعمار هند را به یاد می‌آورند.

بصیرت نوشته‌ی الگرا گودمن: تحقیقات مشكوك یك محقق سرطان بنیان‌گذار موجی است كه زندگی افراد زیادی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

بارو نوشته‌ی جنیفر ایگان: شكایات قدیمی موضوع اصلی این داستان است كه در یك قلعه اتفاق می‌افتد. ایگان به طرز ماهرانه‌ای رشته‌های پریشان واقعیت را مانند جادوی جان ناولز به هم می‌بافد.

آخرین غروب‌ها در زمین نوشته‌ی روبرتو بلانیو ترجمه‌ی كریس اندروز: نویسنده‌ی شیلیایی این رمان كه در سال ۲۰۰۳ فوت كرد در داستان‌هایش متأثر از روزهای دوران پینوشه است.

لحن زمین نوشته‌ی ریچارد فورد: قهرمان داستان‌های قبلی فورد در این داستان خود را به صمیمیت اخلاقیات مبتلا می‌بیند.

داستان لیزی نوشته‌ی استفان كینگ: در این داستان بیوه یك نویسنده معروف به نبرد با یك قاتل مخوف در این دنیا و جانوری خون‌آشام در جهان دیگر برمی‌خیزد.

مجموعه اشعار جدید و منتخب سروده‌ی ایشمائیل رید (1965-2006): اشعاری متنوع و سیاسی كه با طنز عجین شده‌اند.

كثافت قدیمی نوشته‌ی جین گاردم: روایتی داستانی از زندگی یك یتیم.

یك چرخش خوب نوشته‌ی كیت اتكینسون: یك خشونت جاده‌ای در ادینبرگ سرآغازی می‌شود برای قتل‌های زنجیره‌ای كه در این داستان هیجان‌انگیز اتفاق می‌افتد.

فقط انقلاب‌ها نوشته‌ی مارك ز. انیلوسكی: داستانی تجربی با مسیری شبیه به نوار موبیوس.

احتمال یك جزیره نوشته‌ی میشل اولبك ترجمه‌ی گوین بود: این نویسنده فرانسوی داستان یك هرزه را روایت می‌كند كه مسئول یك گروه همانندسازی شده است.

جاده نوشته‌ی كرماك مك كارتی: در این داستان وحشت‌آور، مردی به همراه پسرش سفری را در جهان آخرت آغاز می‌كنند.

بی‌ارادگی پوست‌فروش نوشته‌ی لیزا فوگارد: این كتاب پس پشت داستان یك خانواده‌ی كشاورز سفید پوست جنایاتی كه در آفریقای جنوبی اتفاق می‌افتد، روایت می‌شود.

مباحث ویژه‌ای در فیزیك مصیبت‌ نوشته‌ی ماریشا پسل: دختری بی‌خانمان و بی‌مادر كه زندگی‌اش در جاده‌ها شكل گرفته به همراه پدرش به گروهی دانش‌آموز و معلمی باجذبه ‌ملحق می‌شود.

داستان‌های ماری گوردن نوشته‌ی ماری گوردن: موضوع اصلی این داستان‌ها زندگی خود گوردن است. از جمله دردها و غصه‌های كودكی كه در طول كتاب خودنمایی می‌كنند.

تو مؤثر هستی نوشته‌ی گالوی كینل: اولین مجموعه اشعار كینل در طول یك دهه، به همراه ابیاتی طولانی در رثای ویت من، شاعر امریكایی.

عاقبت فرانسه نوشته‌ی آیرین نیروسكی ترجمه‌ی ساندرا اسمیت: نیروسكی قبل از مرگش در آشویتز در سال ۱۹۴۲ این داستان‌ها را در مورد شكست فرانسه نوشت. اما دست‌نوشته‌هایش اواخر دهه ۹۰ پیدا شد.

تروریست نوشته‌ی جان آپدایك: آخرین رمان آپدایك پریشانی‌هایی را كه به مدت ۵۰ سال با وی بوده‌اند، مانند سكس، مرگ و مذهب، به یكدیگر می‌بافد.

مترجم نوشته‌ی لیلا ابولدا: عشق یك بیوه مسلمان برای یك محقق اسلامی اسكاتلندی كه منكر وجود خداست، به او اجازه می‌دهد تا دوباره طعم ایمان را بچشد.

گرگ و میش قهرمانان نوشته‌ی دبورا آنیرنبرگ: داستان این كتاب همراه با ترس و طنز است.

كاربردهای افسون نوشته‌ی هایدی جولاوتیز: در این داستان كه موضوع اصلی‌اش روانكاوی نگرانی‌های پیش از مدرسه است، دختری نوجوان یا محكوم است، یا متهم‌كننده.

زنی در اورشلیم نوشته‌ی ا. ب. یهوشوا ترجمه‌ی هیلل هالكین: قهرمان این داستان برای بازگرداندن بدن زنی به خانواده‌اش در یك روستای دورافتاده در شوروی سابق عازم سفر می‌شود.


غیرتخیلی

زندگی پس از مرگ نوشته‌ی دونالد انتریم: خاطرات انتریم درگیر اندوه‌های ناشی از مرگ مادری احساساتی و الکلی است.

آمریکا در تقاطع؛ دموکراسی قدرت و میراث نوگرایی نوشته‌ی فرانسیس فوکویاما: ضمن جدایی از هم‌رزمان نوگرایش، فوکویاما اشتباهات فاحش آنها و دولت بوش را به شدت نکوهش می‌کند و در نهایت راه‌حل‌هایی نیز ارائه می‌دهد.

اندرو کارنگی نوشته‌ی دیوید ناسا: سرگذشت رنگارنگ کارنگی یک سرمایه‌داری به دور از عرف را به تصویر می‌کشد.

بر لبه‌ی کنعان دوران امپراطوری آمریکا (جلد سوم) نوشته‌ی تیلر برنچ: قابل ملاحظه از نظر جزئیات و وسعت نظر دربیان سرگذشت و دوران زندگی مارتین لوترکینگ در دفاع از حقوق بشر. نویسنده این كتاب برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر است.

آوا گاردنر: عشق چیزی نیست نوشته‌ی لی سرور: مروری بر ازدواج‌ها، روابط عاشقانه، دوستی‌ها و فیلم‌های نویسنده.

طرف کور؛ تحولات یک بازی نوشته‌ی مایکل لوئیس: داستان پسر بچه‌ای مدرسه‌ای.

خون و طوفان؛ حماسه‌ای از غرب آمریکا نوشته‌ی هامپتون سایدز: روایتی از توسعه بی‌رحمانه‌ی آمریکا به طرف غرب.

کاشی‌کاری اسلامی؛ درجستجوی کمال نوشته‌ی پاتریشیا همپل: شرح‌حالی از طلب همپل برای دست‌یازی به قدرت متعالی.

کلمنت؛ شور و شوق آخرین قهرمان بیس‌بال نوشته‌ی دیوید مارانیس: این نویسنده که برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر است، بعد از کتاب‌هایی نظیر وینس لمباردی و بیل کلینتون این بار به بیس‌بال روی آورده است.

خرچنگ را در نظر بگیر و مقالات دیگر نوشته‌ی دیوید فاستر والاس: مقالات روزنامه‌ای با چارچوب اخلاقی.

ندیم و مرتد، لابنیتز،اسپینوزا و اعتقاد به خدا در دنیای معاصر نوشته‌ی ماتیو استوارت: تورقی نامحتمل بر جنگی متافیزیکی و تن به تن که توأم با دسیسه و فریب تا امروز تداوم دارد.

حوزه‌ی زحمت؛ تاریخچه‌ای شخصی نوشته‌ی جاناتان فرانزن: کتابی که بر تجربیات دوران جوانی نویسنده تمرکز دارد.

بخور، عبادت کن و عشق بورز؛ جستجوی زنی برای همه چیز؛ از ایتالیا تا هند و مالزی نوشته‌ی الیزابت گیلبرت: مسافری در جست‌وجوی توازن بین لذت و ارادت، راهی سفر می‌شود و در نهایت به رابطه‌ای عاشقانه می‌رسد.

از درون زمین افتادن؛ خاطرات نوشته‌ی دانیل تروسونی: دختری سعی دارد تا با محبت، احترام و شوخ‌طبعی به هیولاها یی که پدرش از دخمه‌های زیرزمینی پیچ در پیچ ویت کنگو با خود آورده معنا ببخشد.

شکست مفتضحانه؛ ماجراهای ارتش آمریکا در عراق نوشته‌ی توماس ا. ریکس: مقالاتی قابل‌تأمل از حمله‌ای نابخردانه.

یادداشت‌هایی از یک بلای آسمانی؛ انسان، طبیعت و تغییرات آب و هوایی نوشته‌ی الیزابت کلبرت: سیاحتی جهانی برای یافتن شواهد، به همراه دانشمندانی که نویسنده در طول مسیر ملاقات می‌کند.

زندگی‌نامه‌ی فلوبر نوشته‌ی فردریک براون: مرد «مادام بواری» دوباره به عنوان فردی رمانتیک و واقع‌بین بازمی‌گردد.

تفرج‌گاه؛ تراژدی-کمدی خانوادگی نوشته‌ی الیسون بچدل: در این شرح‌حال دردناک، زنی همجنس‌باز با حقایق مرگ پدر همجنس‌بازش مواجه می‌شود.

نقشه‌ی ارواح؛ داستانی از وحشتناک‌ترین اپیدمی لندن و چگونگی تغیر علم، شهرها و دنیای جدید به واسطه‌ی آن نوشته‌ی استیون جانسون: چگونگی حل‌شدن معمای وبا توسط جان اسنو در سال ۱۸۵۴.

طوفان بزرگ؛ طوفان کاترینا، نیو ارلئان، و ساحل رود می‌سی‌سی‌پی نوشته‌ی داگلاس برینکلی: یادداشت‌های یک مورخ از هراس ایجاد شده توسط این طوفان‌های بدنام که بسیاری از آنها ساخته‌ی دست بشر هستند.

پرفروش‌ترین داستان؛ زوال و سقوط حقیقت از ۱۱ سپتامبر تا طوفان کاترینا نوشته‌ی فرانک ریچ: یک خبرنگار روزنامه‌ی تایمز خط‌مشی دولت بوش را در ارائه‌ی اخبار محکوم می‌کند.

خوشبختی؛ یک تاریخچه نوشته‌ی دارین مک‌مهون: تأملی در فلسفه‌ی غرب و تلاش برای فهم مفاهیم اساسی و همیشه گریزان این فلسفه.

گرما نوشته‌ی بیل بوفورد: تجربیات یک ویرایش‌گر نیویورکی در آشپزی.

بیداری ایران؛ شرح‌حالی از انقلاب و امید نوشته‌ی شیرین عبادی با همکاری آزاده معاونی: برنده‌ی جایزه‌ی نوبل داستان خود را از رشد در دوران پیش از انقلاب تا رسیدن به جایگاه بهترین مدافع حقوق بشر بازگو می‌کند.

جیمز تیپتری؛ زندگی دوگانه‌ی آلیس ب. شلدون نوشته‌ی جولی فیلیپس: بیوگرافی یک زن پیچیده که به عنوان جیمز تیپتری در داستان علمی-تخیلی راه خوبی برای بازگویی داستان خودش می‌یابد.

جین گودال؛ زنی که انسان را دوباره تعریف کرد نوشته‌ی دیل پترسون: تصویری دقیق از یکی از اولین کسانی که مشاهداتشان روی شامپانزه‌ها نگرش انسان را به پستانداران تغییر داد.

کیت؛ زنی که هپبرن بود نوشته‌ی ویلیام ج. من: بیوگرافی من با الفبایی از سکس.

لی میلر؛ شرح یک زندگی نوشته‌ی کارولین بورک: میلر علاوه بر عکاسی از صحنه‌های فجیع جنگ، نقش الهه‌ی هنر را برای دیگر هنرمندان بازی می‌کرد.

برج‌های رفیع؛ القاعده و ۱۱سپتامبر نوشته‌ی لارنس رایت: چگونه عده‌ای موفق شدند به آمریکا حمله كنند.

گمشده؛ جستجویی۶ نفر از میان ۶ میلیون نوشته‌ی دنیل مندلسون: در کلنجاری شخصی و سیاسی-جغرافیایی با هولوکاست، مندلسون داستان خانواده‌ی عموی بزرگش را بازسازی می‌کند.

گل خفچه؛ داستانی از شجاعت، اجتماع و جنگ نوشته‌ی ناتانیل فیلبریک: بازخوانی شفاف فیلبریک از گروهی مرد و زن انگلیسی معروف به بنیان‌گذاران آمریکا دیدی جالب از بومیان و مسافران ارائه می‌دهد.

معروف‌ترین مرد آمریکا؛ زندگی‌نامه‌ی هنری وارد بیچر نوشته‌ی دبی اپل‌گیت: تصویری از یک اصلاح‌طلب پروتستان در قرن ۱۹ که به خاطر موعظه‌هایش ورسوایی زناکاریش معروف بود.

مسائل غامض یک همه‌چیزخوار؛ سیر تکاملی طبیعی ۴ غذا نوشته‌ی مایکل پولان: پولان با ۴ ماجرای غذایی شروع می‌کند که هر کدام از درون خاک شروع شده و به یک غذای آماده ختم می‌شود.

استخوان‌های وحی؛ سفری بین گذشته و حال چین نوشته‌ی پیتر هسلر: یک خبرنگار نیویورکی در پکن جنبش بی‌وقفه‌ی چین و پی‌ریزی تاریخی این کشور را روایت می‌کند.

جاهایی در میانه نوشته‌ی روری استوارت: نویسنده به یادآوری پیاده‌روی‌هایش در وسط سرمای زمستان افغانستان می‌پردازد.

زندانیان؛ یک مسلمان و یک یهودی در مسیر تقسیم خاورمیانه نوشته‌ی جفری گلدبرگ: دوستی یک طرفه‌ی یک مهاجر اسرائیلی و یک زندانی فلسطینی.

برنامه‌نویسی برای جهان؛ یک محقق کامپیوترهای کوانتومی قدم به مقیاس جهانی می‌گذارد نوشته‌ی ست لوید: یک استاد دانشگاه MIT سعی می‌کند اساس جهان هستی را با مساوی قرار دادن با یک کامپیوتر کوانتومی توضیح دهد.

ملکه‌ی مد؛ نوشته‌های ماری آنتوانت به انقلاب نوشته‌ی کارولین وبر: وبر می‌گوید اشتباه ملکه در اندازه‌گیری لباس وسیله‌ای برای ابراز قدرت وی بود.

خواندن همچون نوشتن؛ راهنمای کسانی که عاشق کتابند و دوست دارند بنویسند نوشته‌ی فرانسیس پروز: چگونه با حساسیت یک نویسنده بنویسیم.

رستگاری؛ آخرین صحنه‌ی جنگ داخلی نوشته‌ی نیکلاس لیمن: بازگویی داستانی از می‌سی‌سی‌پی.

مرد خودساخته؛ سفر یک زن به دنیای مردها نوشته‌ی نورا وینسنت: خبرنگاری هنرمند با پوشیدن لباس مردانه پی به حقایقی می‌برد که همیشه برایش مخفی بوده اند.

حالت انکار نوشته‌ی باب وودوارد: جلد سوم از مجموعه‌ی «بوش در جنگ» نوشته‌ی گزارشگر کهنه‌کار واشینگتن‌پست که رفتار و روش ویرانگرانه آمریكا در عراق را با موشکافی بررسی می‌کند.

قیمت عجیب بهشت نوشته‌ی تری جنتز: جست‌وجوی خشمگینانه‌ی جنتز برای یافتن دیوانه‌ای که به او در سال ۱۹۷۷ با تبر حمله كرد.

شیرین و ضعیف؛ داستانی خانوادگی نوشته‌ی ریک کوهن: یکی از اعضای از ارث محروم‌شده‌ی خانواده به افشاگری می‌پردازد.

وسوسه‌های غرب؛ مدرن بودن در هند و پاکستان و تبت و آن‌سوتر نوشته‌ی پانکاژ میشرا: درگیری‌های جوامع قدیمی برای اثبات تجدد خود.

چیزهایی که من نمی‌دانستم؛ یک خاطره نوشته‌ی رابرت هیوز: یک هنرمند و منقد استرالیایی تحولات و شکل‌گیری هنرش را در طول سال‌ها و پس از یک حادثه‌ی رانندگی مرگبار توصیف می‌کند.

حامل‌های نامعمول نوشته‌ی جان مک فی: گزارشی از شرایط کاری کسانی که رانندگی ماشین‌آلات سنگین را به عهده دارند.

ایالات متحده‌ی اروگولا؛ چگونه ما یک قورمه‌ی ملیتی شدیم نوشته‌ی دیود کمپ: شخصیت‌هایی بر گرفته از جولیا چایلد تا امریل لاگاس نقش‌های اصلی این تاریخچه‌ی انقلابی پس از جنگ را تشکیل می‌دهند.

جنگ جهان؛ مشکلات قرن بیست و یکم و هبوط غرب نوشته‌ی نیال فرگوسن: یک بررسی اخلاقی وسیع از یک دوران کشتار ارتشی- نظامی.

بدترین دوران؛ داستانی ناگفته از کسانی که در توفان‌های بزرگ آمریکا دوام آوردند نوشته‌ی تیموتی ایگان: بازگویی بلایایی که در طول توفان‌های دهه‌ی ۳۰ میلادی بر سر مردم آمد.

نظرهای خوانندگان

سلام و ممنون. اما فهرستی به این بلندبالایی بدون ذکر نام اصلی کتابها و نویسندگانشان به زبان انگلیسی به کار چندانی نمی‌آید.

-- امیر ، Dec 4, 2006 در ساعت 07:19 PM

in ketabha bar che asasi bartar elam shodan?

-- sun ، Dec 4, 2006 در ساعت 07:19 PM

vaghean ke khejalat dareh ke yek website (be gholan herfei) intori assamiye ketabhaa ro bayan mikoneh. taa zamani ke ketab hanouz rasman tarjomeh nashedeh va asme tarjomeye farsi oun maloum nist injour fehrest dadan be che dardi mikhoreh. In khabar janbeye ettelaai daareh yaa inkeh faghat yeki khasteh ye chizi benivise ke pour koneh in sotouneh khabari ro. Agar gharar basheh bad az khoundaneh dar ghesmate in Radio Zamaneh dobareh be yek wesite motbar tar moraajeye besheh va ettelaaaate behtar va kamel tari gerefteh besheh digeh che fayaidei dareh in zahmati ke injaa keshideh misheh. Sai konid rooye entekhaabeh maghalat , mozouaat va makhsoosan kasani ke in kaar haario anjam midand deghate bishtari enjam bedahid.
:: سپاس از تذکر شما. شاید کتابها ترجمه نشده باشد اما نام بسیاری از نویسندگان برای خواننده ایرانی آشناست. برای مخاطبانی هم که مثل شما پیگیر نام انگلیسی کتاب ها هستند لینک مقاله اصلی در صفحه گنجانده شده است- زمانه::

-- babak ، Dec 4, 2006 در ساعت 07:19 PM

کاش صد کتاب برتر جهان را مینوشتید نه امریکا

-- مصظفی ، Jul 30, 2007 در ساعت 07:19 PM