رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ مهر ۱۳۸۹

حقوق بشر در ایران؛ برنامه‌ای ویژه در آمستردام

سوم اکتبر ۲۰۱۰، پایتخت هلند میزبان برنامه‌ای درباره ایران خواهد بود. برنامه ‌ای همراه با نمایش فیلم «زنان در کفن»، اثر مشترک محمدرضا کاظمی و فرید حائری‌‌نژاد، همچنین سخنرانی و جلسه بحث.

Download it Here!

این برنامه توسط «کمیته ایران» در آمستردام سازماندهی شده و سرپرستی جلسات بحث به عده فرانک فان دالن، سخنگوی کمیته خواهد بود.


یانای بار، هماهنگ‌کننده برنامه‌های «کمیته ایران» به رادیو زمانه گفت: «هدف از برگزاری این جلسه، ایجاد آگاهی بیشتر در رابطه با مسایل زنان و حقوق بشر در ایران است؛ نه‌تنها برای مردم عادی در هلند، بلکه برای فعالان سیاسی. کمااینکه پس از نمایش فیلم، هان تن بروکن، سخنگوی سیاست خارجی از حزب لیبرال پارلمان هلند سخنرانی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این حزب، معرف وزیر خارجه در دولت آینده هلند باشد. در نتیجه بسیار مهم است که چنین حزبی از وضعیت حقوق بشر در ایران آگاه باشد.»

یانای بار همچنین افزود: «برنامه‌های ما همیشه به سخنرانی و بحث اختصاص داشته است و این نخستین‌بار است که برنامه به شکلی بزرگتر و با نمایش فیلم همراه است. این روزها از وضعیت زهرا بهرامی بسیار صحبت شده؛ همچنین درباره سکینه آشتیانی، در نتیجه فکر کردیم بسیار مناسب است فیلمی که به مسایل زنان در ایران می‌پردازد را در جلسه داشته باشیم.»

برنامه «کمیته ایران»، سوم اکتبر، در تئاتر کریتریون در آمستردام برگزار خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر دولتهای غربی واقعا مخالف جمهوری اسلامی هستند باید به پاشنه آشیل آن که حقوق بشر است حمله کنند نه بمب اتمی آن.این حکومت بدون کشتار و شکنجه یک ماه هم دوام نمیاورد.ثانیا باید به طرف نیروهای ملی بروند،جناح‌های این رژیم را مردم به هیچ وجه نخواهند پذیرفت .چون همه ترا امتحان کرده .اند

-- sedighe rastgu ، Sep 26, 2010 در ساعت 11:59 PM

به نظر من مشکلات ناشی از نقض حقوق بشر در ایران مهمترین چالش کنونی ایرانیان است. چه درزمینه زنان چه درموارد دیگر واینگونه همایش اثر زیادی جهت تنویر افکار جهانیان بخصوص دولت محترم هلند دارد.جا دارد از برگزار کنندگان این گردهمایی موارد دیگر نقص حقوق بشر را نظیر اقلیت قومی را در برنامه های بعدی خود داشته باشند من خود به عنوان یک کرد ایرانی حاظرم به عنوان نماینده کوچکی از این قوم مظلوم ایرانی
گوشه ای از مشکلاتشان را بیان کنم .با تشکر امیر امیر نجاد .هلند

-- amir amirnejad ، Sep 27, 2010 در ساعت 11:59 PM

دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار دانشگاه تهران که طی هفته گذشته مورد سوء قصد مسلحانه قرار گرفته و جان باخته است، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده است که از بیماریهای عفونی در مجاری اداری و تناسلی آسیب دیده بودند و مقامات امنیتی به وی دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیانی که به وی مراجعه کرده بودند را، رسما مننژیت اعلام کن این استاد دانشگاه، یک روز قبل از سفر از ایران و عزیمت به خارج، بطرز مشکوکی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت. بدین ترتیب عبدالرضا سودبخش دومین پزشکی است که طی یک سال اخیر، در این رابطه کشته شده است.رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک نیز، ٢۵ آبان ۸۸ بطرز مشکوکی درگذشت؛ که مقامات آنرا "خودکشی اعلام کردند.
فکر نمی کنید این قتل ها باید زیر سر تائب و سید منتظری باشد ؟ این قاتلان در تجاوز به زندانی ها دست داشته اند . قاتلانی که به کمک رهبر دارند راست راست راه می روند و هر کار که دلشان بخواهد می کنند.

-- بدون نام ، Sep 28, 2010 در ساعت 11:59 PM