تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جنيفر لوپز آبستن است و مايکل جکسون، بی‌پروا

داريوش رجبيان

شنیدن دیسکو زمانه این هفته

این‌بار در دیسکو زمانه جی لو (جنيفر لوپز) از شما پذیرایی می‌کند.

تا امروز همه حدس می‌زدند که جنیفر لوپز آبستن هست یا نه. آدم‌ها فضولند، به‌خصوص زمانی که صحبت از افراد معروفی مانند جنیفر لوپز می‌شود. حالا لزومی ندارد که برای کشف اين حقيقت علم رمل و اسطرلاب را فرا بگيريم. خود جنیفر اين معما را برای ما و شما گشوده و تایید کرده که باردار است. خبر آن هم در مجله‌ی "پيپل" منتشر شد. این بانوی خوش صدا و خوش صورت و خوش شکل و ريخت، که فقط 38 سال دارد، خطاب به حضار کنسرتش در میامی آمریکا در روز چهارشنبه گذشته گفت که با شوهرش، مارک آنتونی که او هم یک آوازخوان است، انتظار یک کودک را دارند.


تا جنیفر خبر را به اصطلاح انگلیسی‌ها شکوند، شوهرش که کنارش بود، او را به آغوش گرفت و شانه درهم کشید و خجولانه شکم همسرش را نوازش کرد. بعد هم پر رو تر شد و دولا شد و شکم جنیفر را بوسید. آنتونی تا یادش آمد ازدحام عظیمی او را نظاره می‌کنند گفت: من نمی‌دانستم که جنیفر می‌خواهد در این‌باره صحبت کند... که کرد.

جنیفر که تاکنون 17 میلیون نسخه آلبوم فروخته است و اخیرا آلبوم ششم خود را درآورده است، گفت: «این رویداد در زندگی ما یک رویداد خاصی است و ما تا آخرین کنسرت تورمان منتظر ماندیم تا اين خبر را برایتان اعلام کنیم.»

جنیفر لوپز که تابه‌حال سه بار ازدواج کرده، در سال 2004 با مارک آنتونی پیوند زناشویی بست. دیسکو زمانه هم برایشان خوشبختی می‌خواهد.

در ديسکو زمانه اين هفته دی جی توپیک را هم داريم با دستکاری يک آهنگ مایکل جکسون.


مصاحبه نادر مايکل جکسون
این خبر هم جدید است که مایکل جکسون بعد از سالها سکوت وسلطه شایعات درباره خودش با مطبوعات لب به سخن گشوده و گفته است که به نوشته‌های منفی مطبوعات در مورد خودش، کوچکترین اهميتی نمی دهد. در واقع مطبوعاتی‌ها به گفته‌ی او، بیخودی زر می زنند و می خواهند از او یک آدم عجیب و غریب ترسیم کنند.

مایکل جکسون در مصاحبه با مجله "ابونی" که ویژه‌ی سیاهپوستان است، گفته که می داند خیلی‌ها او را متفاوت می دانند، ولی اصلا برایش مهم نیست که آدمها چه فکری درباره‌ی او دارند و گفته که به نظر او این باور مبتنی به خوش باوری است و بی‌پایه است. به گفته‌ى مایکل، هر محله‌ای، آدمی دارد که کمتر به چشم می‌خورد و در نتیجه، مردم بیشتر به غیبتش می‌پردازند.

این مصاحبه‌ی مایکل جکسون، به مناسبت 25 سالگی آلبوم معروف "تریلر"اش انجام شده است. مایکل جکسون فکر می‌کند که از زمان آمدن این آلبوم به بازار در سال 1982 تاکنون هیچ تغییری نکرده است. آیا این حرفش را باور می کنید؟ فکر کنم يکی از تغييرات مشهود مايکل تو اين دوره اين است که سفيدتر شده است. به اعتقاد خودش، سفيدی خارق العاده پوستش ناشی از يک بيماری است.


***

آهنگ‌های دبشی هم داريم از دی جی الیگیتور خودمان و باب سینگلر که می‌گوید kiss my eyes "چشمهایم را ببوس".

با تصور اين که شنونده های کوچولومان رادیوهای خود را خاموش کرده باشند، چند تا خبر از 18 ساله به بالا را هم تعريف کرديم.


پيوند ميان خرامش و باروری
بنابه نتایج تازه‌ترین پژوهشی که در مجله‌ی "نیو ساينتیست" منتشر شده است، خیلی بعید است زنی که خرامان و فریبا راه می‌رود، در حال تخمک گذاری باشد! این پژوهش درباره‌ی علامتهای جنسی پیچیده‌ای است که به ناخودآگاه از سوی زنها صادر می شود.

گروه پژوهشگران دانشگاه ملکه در ایالت انتاریوی کانادا به زنان داوطلب، کت و شلوارهای ویژه‌ای پوشاندند که بازتابنده نور داشت و از آنها در حال راه رفتن فیلمبرداری کردند، تا بعدا به تحلیل خرامش آنها بنشینند. بزاق زنان برای تعیین میزان هورمونهایشان هم تجزیه و تحلیل شد.

به نوشته‌ی این مجله‌ی بریتانیایی، زنهایی که مستعد به باروری بودند، کمتر از دیگران می‌خرامیدند و زانوهایشان نزدیکتر به هم حرکت می‌کرد.

سپس 40 مرد داوطلب نوارها را نگاه کرده و خوش خرام‌ترین ها را برگزیدند. برنده‌ها آنهایی بودند که از مرحله باروری و بارداری فرسنگها فاصله داشتند. یعنی زنانی که در مرحله باروری بالقوه قرار دارند، به طور غریزی کمتر از دیگران می‌خرامند و در نتیجه، کمتر جلب توجه می‌کنند، تا به مردان نامطلوب نخ ندهند و همه‌ی اینها بطور غریزی صورت می‌گیرد.


آهنگ بعدی ما عربی است.سلام الله عليک از احمدالشریف. به همين بهانه هم يک خبر مصری داشتيم.

"زبان متلک گو بريده بهتر!"
داستان از این قرار است که در شبه جزیره‌ی سینای مصر، یک جوان بادیه نشین به یک چوپان زن متلک گفته و گرفتار شده است. اگر آن جوان از عاقبت کار آگاه بود، به احتمال زیاد فکر متلک انداختن از ذهنش هم خطور نمی‌کرد.

اکنون، به گزارش روزنامه "اجيپشن گازت" چاپ قاهره، این مرد جوان باید یا زبانش را از دست بدهد یا به آن زن پنج شتر غرامت بدهد. این حکم را دادگاه بدوی مستقر در یک چادر در بیابان سینا صادر کرده است. نام مجرم اعلام نشده. و جالب اینجاست که اکنون انتخاب یکی از این دو نحوه مجازات با چوپان زن است، یعنی این خانم اکنون باید تصمیم بگیرد که زبان جوان متلک گو بیشتر به دردش می‌خورد یا پنج راس شتر. مجرم که در جلسه دادرسی حاضر بود، اجازه‌ی سخن گفتن نداشت. اما بنا به ادعای مطبوعات محلی مصر، همین دادرسی قبیله‌ای چادرنشين باعث شده که ثبات و آرامش در قبایل بادیه نشین مصر برای نسل ها استوار بماند.

ديسکو زمانه اين هفته خبر ها و آهنگ های متنوع ديگر هم دارد که از قاره های مختلف جهان می آيند. يکی اش هم "پاپکورن" شاهدمهر است که از شنيدنش هرگز خسته نشديم.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

خرامش و باروري!؟
اين پژوهش با نظريه داروين زياد جور در نمي آيد.
اولا عقلاني تر مي بود كه زني كه آماده باروري است توجه مردان را جلب نمايد و در بين كانديداها بهترين را انتخاب نمايد.
ثانيا با روشي كه شما نقل كرده ايد زني كه آماده باروري است به مرد مطلوب و نا مطلوب هر دو "نخ نمي دهد" و مسلما به منظورش (توليد مثل) نخواهد رسيد. بنا بر اين اين مكانيزم به ضرر تنازع بقا عمل مي كند و نبايد به عنوان چيزي ژنتيك در نظر گرفته شود چرا كه زناني كه اين روش را بكار بردند نتوانستند به اندازه كسانيكه بر عكس آن عمل كردند ژن خود را به نسل بعد انتقال دهند. نتيجه آنكه بيشتر زنهايي كه الان زندگي مي كنند برعكس مقاله شما عمل مي كنند.
در پايان جان من يك بار ديگر مقاله را بخوانيد شايد اشتباهي در ترجمه رخ داده است.
-----------------
عزيز بی نام
اگر منظورت طرح شقی تازه برای اين موضوع است، بهتر است اين پرسش را از نيو ساينتيست بکنی. (با اينکه منافاتی با ديدگاههای داروين درش نمی بينم و اصلا موضوع اون نيست) و اگر نگرانی که ترجمه مطلب سر ما و شما شيره ماليده، بهتر است نگران نباشی. منظور گريز غريزی از مردان نامطلوب است، نه هر نوع مردی. اين خبر را همه جا می توانی به زبان های مختلف پيدا بکنی و بخوانی، چون خبری تازه است و خيلی ها بهش پرداخته اند. از جمله ديلی تلگراف:
However evolutionary psychologists who found female volunteers walked in a more restrained manner when at their most fertile believe it is a subconscious way of keeping undesirable men at arm's length.
کامروا - داريوش

-- بدون نام ، Nov 13, 2007

بیشتر از مایکل جکسون مطلب بگذارید لطفن. ممنون

-- baktash ، Nov 13, 2007

خیلی وب خوبیه

-- اتنا ، Jun 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)