تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
برنامه از دهان شما تا گوش ما

باز هم از همکاری با راديو زمانه

داريوش رجبيان

شنیدن فایل صوتی

چقدر خوب است شنیدن صدای شما که از اقصی نقاط جهان به ما زنگ می زنید و پیام می‌گذارید و یا نامه می‌فرستید. همین الان که دارم صحبت می‌کنم، چشمک سبز و قشنگ پیام‌گیر 0031205682070 امانم نمی‌دهد. با کمال میل فشارش می‌دهم و صدای شما را می‌شنوم.

پيام: سلام برشما. خسته نباشید. پوریا مجدی هستم از تورونتو تماس می‌گیرم. و آماده همکاری با شما هستم. یک سری مقالات و عکس فرستاده بودم از جشنواره فیلم جهانی تورونتو. می‌خواستم بدانم که چه اتفاقی برایشان افتاد؟ اگر مایل بودید، لطفا با من تماس بگیرید.

داریوش: پوریای گرامی . بارها گفتیم و باز می‌گويم که مایل به همکاری با دوستان گرامی هستیم، ولی برای آغاز همکاری شرایطی وجود دارد که بارها اعلام شده است. خود من هم در دو برنامه گذشته چکش وار گفته بودم، ولی ظاهرا سخن از دهان لقمان خوش است. این بار از مهدی جامی، مدیر رادیو زمانه می‌خواهیم که برایتان توضیح کامل و نهائی را بدهد و من هم اگر در آينده هرکس ديگری این سوال را تکرار کند، مجبور به پخش مجدد همین صدا هستم:

مهدی جامی: همانطور که در صفحه روش مشارکت در رادیو زمانه توضیح داده ایم، هر نوع درخواست همکاری باید قاعدتا با سابقه کاری و حرفه‌ای و نمونه‌ای از کار همراه باشد، به‌علاوه یک صفحه شامل پیشنهادات شما. بنابراین، یک ای میل ساده مبنی براینکه می‌خواهید با ما همکاری کنید، کافی نخواهد بود. ای میلی که بتواند منجر به آغاز یک همکاری شود، باید این سه زمینه را با خود همراه داشته باشد. یک اینکه کارنامه علمی و حرفه‌ای و کاری مخاطب ما چیست. دوم نمونه‌ای از کارشان که ترجیح می‌دهیم بلند نباشد، اعم از اینکه کار ترجمه باشد یا تالیف. و سوم حتما یک صفحه شرح و پیشنهاد در باره آنچه که شما می‌خواهید برای رادیو زمانه انجام بدهید.

ما معمولا سعی می کنیم ظرف سه تا چهار هفته به دوستان پاسخ دهیم و در مورد همکاری‌شان با رادیو و یا وب سایت به نتیجه‌ای برسیم. ولی توجه دوستان را به این نکته جلب می‌کنم که تقریبا نیمی از دوستانی که در نظرسنجی ما شرکت کردند، اظهار علاقه کردند که با رادیوی ما همکاری بکنند. این ضمن اینکه برای رادیو زمانه یک سربلندی و افتخار است، ولی این محدودیت را هم ایجاد می‌کند که زمان زیادی خواهد برد که ما با این دوستان تک تک تماس بگیریم و صحبت کنیم، زمینه‌های موردعلاقه آنها را بسنجیم و باهم به یک توافق برسیم. ولی به هرحال در رادیو زمانه به روی مخاطبانش باز است و اگر با لحاظ کردن این شرایط با ما تماس بگیرید، امیدوارم با هم به نتیجه‌ای برسیم و شما هم جزء نویسندگان و برنامه‌سازان رادیو زمانه باشید.


داريوش: روی پیک الکترونیکی رادیو زمانه هم یک عالمه پیام دریافت می‌کنیم. مثلا، مهیار مقیمی برای ما نوشته:

"مدتی است خبرنامه رادیو زمانه از طریق ای میل به دستم نمی‌رسد. آیا مشکلی پیش آمده؟"


منم نمی‌دانم که آیا مشکلی پیش اومده بوده یا نه که اسم شما از فهرست ما پریده بيرون، ولی به‌هر حال، مهیار عزیز، نگران نباشید. نام شما دوباره در فهرست ما قرار گرفته و همین الآن که با شما صحبت می‌کنم، لیست ما شامل نام شما هم هست. به امید خدا دوباره خبرنامه‌های رادیو زمانه را دریافت خواهید کرد.

سوسن مبین می‌نویسد: "می‌خواستم بپرسم از چه راهی می‌شود برای شما ای میل فارسی زد؟"

پاسخ ما این است که اگر صفحه کلید فارسی ندارید، يکی از بهترین راه‌ها استفاده از تارنمای آریانویس است:
www.dodoost.com/aryanevis

پيام: سلام. من آزاده هستم از برلین. برای شما ای میل نوشتم و یک سری مسائل را روشن کردم و توضیح دادم، ولی نمی دانم که شما باید با من تماس بگیرید یا من باید با شما تماس بگیرم. برايم مهم است که از شما پاسخی بگیرم و یک برنامه زمان‌بندی برای خود تنظیم کنم. فکر می‌کنم لازم نیست چیزهایی را که توی ای‌میل نوشتم، دوباره توضیح بدهم. ولی منتظر جوابتان هستم. متشکرم و خداحافظ.

داریوش: آزاده گرامی تا صدايتان و نامتان را شنیدم، فکر کردم همکارم آزاده از آمستردام زنگ می‌زند. (شايد فال نيک است و در آينده همکار باشيم؟) دلم تنگ آزاده شده.

اگر پیامتان به پیک الکترونیک فرستاده شده، مطمئن باشید که به دست ما رسیده است. در اولین فرصت بعد از بررسی نوشته‌هاتان به شما پاسخ خواهیم داد. به شما قول می‌دهم که شخصا تک تک نامه‌های رسیده را نگاه می‌کنم و اگر پیامتان خدای نکرده در سیاه چال اینترنتی گم شده باشد، به شما خواهم گفت. پاینده باشید.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)