تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
برنامه‌ی دیسکو زمانه

سکسی‌ترين مرد سال و مرد عنکبوت فرانسه

شنیدن دیسکو زمانه این هفته

سرآغاز ديسکو زمانه اين هفته با گروه "ام پيپل" بود و بلافاصله بعد از آن به مجله پيپل پرداختيم:


مت دیمن

یکی از کارهایی که نسل بشری برای خوش کردن دلش و گرم کردن سرش پدید آورده، سراغ گرفتن از جذاب‌ترین یا به اصطلاح مدرن تر، سکسی‌ترین مردان و زنان کره زمین است. نمی‌دانم آیا قرار است برای تعیین میزان "سکسيت" زن و مرد دماسنج یا دستگاه دیگری ساخته شود، یا همیشه باید به ذوق و سلیقه این و آن مجله آمریکایی باور کنیم؟

به هر حال این چیزی است که همه ساله انجام می‌شود و امسال هم مجله People نام سکسی‌ترین مرد زنده جهان را اعلام کرده است: مت دیمن، ستاره 37 ساله فیلم "بورن آلتيميتوم" که قبلا همبازی‌های او در فیلم "13 یار اوشن"، جرج کلونی و براد پیت، به دریافت این عنوان مفتخر شده بودند.

ولی مت دیمن اول خجالت کشیده و به مجله People نامه نوشته و گفته که خود را به هیچ وجه سزاوار دریافت این عنوان نمی‌داند و فکر می کند که تام بریدی – فوتبالیست آمریکایی – سکسی تر از او است. او از مجله تشکر کرده، به خاطر اینکه، به اصطلاح خودش، به یک مرد مسن مقیم حومه شهر چنان اعتماد به نفسی داده که تا آخر عمرش هم کافی است. مجله People بلافاصلا پاسخ داده که شکسته نفسی دیمن، به قشنگی نشان می‌دهد که انتخابشان اصلا و ابدا غلط نبوده است. مت دیمن، یک دختر 1 ساله و یک دختر خوانده‌ی 9 ساله دارد و با زن خود، لوچیانو بوزان زندگی خوش و بی‌دردسری را می‌گذراند.

مت دیمن از میان یک کهکشان ستاره‌های غربی به عنوان سکسی‌ترین مرد جهان انتخاب شده است که این وسط نامهای دیوید بکهام، براد پیت، جاستین تیمبرلیک و ویل اسمیت را هم می‌شود ديد. عجیب است که از مردان شرقی خبری نیست. مثلا، از محمود احمدی نژاد. شاید او را برای سال آینده گذاشته‌اند.


آلن روبرت

کوه نورد ساختمان نورد

آلن روبرت، صخره نورد شجاعی که اواسط امسال از چین اخراج شده بود، دوباره به چین برگشته است. این آقا که به "مرد عنکبوت فرانسوی" ملقب شده، ماه ژوئن گذشته تصمیم گرفته بود که به جای کوه‌نوردی، ساختمان نوردی کند و از يک برج 430 متری در شهر شانگهای بالا رود. او این کار را بدون تجهیزات ایمنی و طناب و رسن و ... انجام داد...

روز چهارشنبه گذشته مرد عنکبوت فرانسوی وارد استان هونان چین شد و اعلام کرد که عادت ساختمان نوردی خود را ترک کرده یا شاید هم برای مدتی کنار گذاشته و روز یکشنبه آینده می‌خواهد که قله 1500 متری تیانن چین را فتح کند. روبرت 45 ساله این بار هم قصد دارد بدون تجهیزات ایمنی به قله کوه برسد.

جالب اینجاست که ماه ژوئن، مقامات چین، آلن روبرت را برای مدت 5 سال ممنوع الورود کرده بودند، اما مقامات استان هونان توانستند زبردستان پایتخت نشینشان را متقاعد کنند که دوباره به او اجاز ورود دهند. به اين بهانه که نیرنگ تازه مرد عنکبوت فرانسه می‌تواند سیلی از جهانگردان را به منطقه سرازیر کند.

ولی ساختمان نوردی آلن روبرت سابقه‌ای بس طولانی دارد. او از سال 1994 میلادی تاکنون از دیوار دهها آسمان خراش - غالبا بطور غیر مجاز - بالا رفته و ماه مارس گذشته پلیس مالزی این آقا را در حالی بازداشت کرد که به شصتمین طبقه برج 88 طبقه‌ای پتروناس رسیده بود.

لطايف الديسکو

از اين به بعد توی ديسکو زمانه گاه گداری جوک هم خواهيم گفت.

یک جوک که فقط باید به چشم جوک دید و به گوش جوک شنید:

مرد کلمه را کشف کرد و مکالمه اختراع شد. زن مکالمه را کشف کرد و شایعه اختراع شد.
مرد قمار را کشف کرد و کارتهای بازی اختراع شد. زن کارت بازی را کشف کرد و جادوگری اختراع شد.

مرد کشاورزی را کشف کرد و غذا اختراع شد. زن غذا را کشف کرد و رژیم غذایی اختراع شد.

مرد دوستی را کشف کرد و عشق اختراع شد. زن عشق را کشف کرد و ازدواج اختراع شد.

مرد تجارت را کشف کرد و پول اختراع شد. زن پول را کشف کرد و خرید کردن اختراع شد.

از آن به بعد مرد چیزهای زیادی را کشف کرد، ولی زن همچنان مشغول خرید بود.

(از ريسه دات کام)

دیسکوی امشب را با یک آهنگ هندی به پایان می‌بریم که برخلاف جوک بیمزه آخر، رومانتیک است. آهنگی از فيلم جديد "جب وی مت" با نام "توم سه هی"،يعنی همه چیز از توست، که می گويد: هوایی که نفس می‌کشم، از توست، روز روشن و شب سورمه‌ای و همه‌ی چیزهای قشنگ از توست.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)