تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

موقع کار عياشی نکنيد!

داریوش رجبیان


شنیدن فایل صوتی


پلیس بروکسل به همه‌ی افسرهای پلیس هشدار داده است که در ساعات کاری‌شان از حضور در عشرت‌خانه‌ها و مصرف الکل خودداری بکنند. زیرا در گذشته موارد زیادی اتفاق افتاده که به موقع ضرورت یک افسر پیدا نمی‌شد که دنبال یک قضیه جنایی برود، چون اکثرا در عشرت‌خانه‌ها و میکده‌ها مشغول کارهای جالب‌تر بودند. امان از این جذابیت‌های گناه‌افزا!

هجرت کليسا
یک کلیسا را توی آلمان به‌طور تمام و کامل برداشتند و به یک شهر دیگر منتقل کرده‌اند. کلیسای روستای «هویرس دورف» را باید منتقل می‌کردند، چون روی کانی از ذغال قهوه‌ای تکیه زده بود. قرار است بزودی توی آن محل عملیات استخراج ذغال قهوه‌ای آغاز بشود. ذغال قهوه‌ای برای تولید انرژی از مصالح عمده محسوب می‌شود. واسه آن هم یک کلیسای هفتصدوپنجاه‌ ساله را که توی این منطقه بود، روی یک زنبیل عظیم چوبی بار کردند و به روستای «بورنا» بردند. همین روز چهارشنبه گذشته! البته روز چهارشنبه تازه آغاز سفر بود و انتظار می‌رود کلیسا روز سی‌ویکم اکتبر به مقصد برسد. پنجاه‌ونه ساکن روستای «هویرس دورف» هم مجبورند تغییر مکان بدهند، چون توی دادگاه دادخواست‌شان بازنده شد.


واياگرا هوف هاخه شد
در شهرک «بردا»ی هلند مقامات تصمیم گرفته‌اند نام یک خیابان را عوض کنند، چون مردم محلی آن را محله‌ی «وایاگرا» می‌نامیدند. نام اصلی خیابان «سن فیاکریوس» بود، ولی هیچکس نام اصلی آن را به زبان نمی‌آورد و همه بهش محله‌ی «وایاگرا» می‌گفتند. حالا شورای شهر تصمیم گرفته جلوی این خودنامگذاری را بگیرد و نام تازه‌ای را برای اين خيابان اختراع کند: «هوف‌هاخه». لطفا اگر توی هلند زندگی می‌کنید، دیگر به خیابان «هوف‌هاخه» وایاگرا نگویید، وگرنه نمی‌دانم مقامات شهرک «بردا» چه خاکی را باید به سرشان بکنند. ظاهرا توی این خیابان تعداد فروشنده‌های دوای وایاگرا برای مردهایی که توی بستر مشکل دارند زیاد است. اگر نام جدید هم جا نیفتاد و مقامات اقدامی تازه انجام دادند، به شما خبر خواهیم داد، از متفرقات ناسیاسی رادیو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)