تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دو ميليون دلار غرامت به خاطر... کاندوم

داريوش رجبيان
london@radiozamaneh.com

از «اينجا» بشنويد

پیداکردن تکه‌هایی از کاندوم در بطری آبجو، تجربه‌ی تلخی است. تلخ‌تر از طعم آبجوی که نصیب یک خریدار روس آبجو «بالتیکا ۳» شده است.

حالا این آقا که نامش «پاولف» است و تصادفاْ همکار ماست، یعنی روزنامه‌نگار است و توی يک روزنامه‌ی نظامی روسیه کار می‌کند، از شرکت «بالتیکا» می‌خواهد که بهش غرامتی به مبلغ دو میلیون دلار بپردازند.

آقای «پاولف» می‌گوید، یک روز می‌خواسته با ولع آبجو «بالتیکا ۳» را نوش‌جان بکند که توی شیشه، تکه‌هایی از لاستيک شناور یک کاندوم استفاده شده و جلد آن را دیده است. از آن زمان تا کنون، او یارای نوشیدن هیچ نوع آبجوی را ندارد. این اتفاق، ماه اوت سال ۲۰۰۶ افتاده و حالا با گذشت یک سال بعد از آن رویداد، آقای پاولوف همچنان به بطری آبجو با دیده‌ی شک و تردید توأم با حس تهوع نگاه می‌کند.

او اخیراْ علیه شرکت «بالتیکا» اقامه دعوا کرده است و ۵۰ میلیون روبل، معادل ۲ میلیون دلار غرامت خواسته است. به گفته‌ی وکیل مدافع آقای پاولف، کارشناسان گواهی داده‌اند که آن بطری نجس، بعد از ترک کارخانه‌ی «بالتیکا» و تا رسيدن به دست مشتری‌اش، باز نشده بوده و هر چه تویش رفته، بايد توی همان کارخانه رفته باشد.

منتها «الکسی کدرين» معاون مدیر «بالتیکا» به خبرگزاری «فرانس پرس» گفته است که این‌ها همه‌اش افسانه است و این که سطح تجهیزات کارخانه‌های روسی، حتی برتر و بالاتر از کیفیت تجهیزات کارخانه‌های اروپایی است. نمی‌دانم، این روس‌ها کی پیاده می‌شوند که با هم برویم!

دوربين اخم‌ستيز
اگر کسی از اعضای خانواده‌تان مدام توی عکس‌های خانوادگی اخم‌هایش توی هم است و گره ابرویش باز نمی‌شود، از این به بعد توی هیچ عکسی نخواهد افتاد؛ البته اگر بخواهید از دوربین جدید سونی استفاده کنید!

روز چهارشنبه، شرکت ژاپنی سونی اعلام کرد که دوربین جدیدش از سری Cybershot-T فقط زمانی دیافراگمش را می‌بندد و عکس برمی‌دارد که فرد یا افراد توی کادر، لبخند داشته باشند. اگر یکی از افراد عبوس باشد، دوربین نافرمانی می‌کند و عکس نمی‌گیرد. البته این دوربین فقط برای عکس‌برداری از لحظات خوش زندگی طراحی نشده، هرچند کار اصلی‌اش همین است. اگر از تبسم و خنده خسته شده‌ا و خواستید یک خرده از گریه‌هايتان عکس بردارید، می‌شود کارکرد لبخندیابی دوربین را خاموش کرد. دوربین‌های DSC-T200 و DSC-T70 از شرکت سونی به قیمتی معادل ۳۴۵ دلار، روز بیست و یکم سپتامبر وارد بازار می‌شود.

قدش اندازه موبايل بود!
کوچک‌ترین نوزاد تاریخ مکتوب بریتانیا که بعد از تولدش، فقط یک‌ درصد احتمال زنده ماندنش وجود داشت،‌ روز چهارشنبه برای نخستین بار به مدرسه رفت.

«آلیا هارت» که وقتی توی زایشگاه بیرمنگام انگلیس به دنیا آمد، روز ۲۷ مارس سال ۲۰۰۳، ۳۴۰ ‌گرم وزن و ۱۷.۵ سانتی‌متر قد داشت؛ اندازه‌ی یک تلفن همراه بود. ولی اکنون این دختربچه‌ی چهار ساله، که زمانی توی کف دست مامان و بابایش می‌خوابید، با بی‌اعتبار کردن همه‌ی انتظارات پزشکی وارد مدرسه شده.

اگر پیشرفت‌های بعدی کوچکترین نوازد تاریخ بریتانیا خبر تازه‌ای به ما رسید، به شما خواهیم گفت، از متفرقات ناسیاسی رادیو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)