تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
دیسکو زمانه، برنامه‌ی ششم:

احمدی‌نژاد در ديسکو زمانه

london@radiozamaneh.com

دیسکو زمانه‌ی این هفته را از اینجا بشنوید.


ديسکو زمانه‌ی اين هفته سرشار از چيز‌هايی‌ست که لندن اين روزها کم دارد: گرمای تابستان، ستاره، آفتاب‌سوخته و...

گناه از ما نیست. مقصر مهمانان برنامه بودند؛ مثل دی‌جی پوريا در استکهلم، که کار تازه‌اش را به ديسکو زمانه فرستاده، گروه بروبکس با آهنگ برانگيزنده‌ی «پسر-دختر»اش، مدونا که از زندگی آمريکايی تعريف می‌کند، اکس المنتز با «هی هی هی»اش، السيد با «قمار»اش، عليرضا فرد با «ستاره»اش، آرمين فان بورن با «آفتاب سوخته»اش، سعيد شايسته با «دوستت دارم»اش و... ابليس! که با «خليج فارس»اش حسن ختام برنامه است.

مهمان‌های کله‌گنده هم داریم؛ مثل محمود احمدی‌نژاد که از قهرمان‌های غيبت‌های اين هفته‌ی ديسکو زمانه است.


سيا زندگی‌نامه‌ی احمدی‌نژاد را می‌نويسد؟

سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا، سيا، در زندگی‌نامه‌ی محمود احمدی‌نژاد در دانشنامه‌ی اينترنتی ويکيپديا دست برده و آن را تغيير داده است. به هر حال اين چيزی‌ست که گردانندگان ابزار اينترنتی ويکيپديا اسکنر می‌گويند. آنها مدعی‌اند که با کمک اين ابزار می‌توان هويت سازمانی را که محتوای مطالب ويکيپديا را ويرايش می‌کند مشخص کرد. حالا به گفته‌ی همين افراد، کارمندان سيا با استفاده از رايانه‌های متعلق به سيا، زندگی‌نامه‌ی احمدی‌نژاد را در ويکيپديا تغيير داده‌اند و مثلا در آغاز يک بند آن، جايی که از برنامه‌های احمدی‌نژاد برای رياست جمهوری‌اش ذکری رفته، سيا نوشته: «واه ه ه ه ه ه!» با شش تا "ه" و علامت تعجب! که شايد به معنای مسخره کردن برنامه‌های احمدی‌نژاد باشد.


سخنگوی سيا گفته نمی‌تواند تاييد کند که اين تغيير با استفاده از رايانه‌ی سيا انجام گرفته، ولی تصريح کرده که سيا مأموريت حياتی دفاع و مواظبت از ايالات متحده آمريکا را دارد و توجه اين سازمان بر روی همين نکته متمرکز است.



بالاخره نفهميديم که آن علامت تعجب «واه ه ه ه ه ه!» از کجای آمريکا دفاع يا مواظبت می‌کند.


مرکز مردهای کتک خورده

همکارم فرهاد در آمستردام يک خبر برایمان فرستاده که جالب است: فدراسیون کمک به بی‌خانمان‌ها در هلند از وزارت‌های بهزيستی و دادگستری خواسته است تا در آمستردام مرکزی برای سرپناه دادن به مردهای تهديدشده باز کند. الآن در هلند برای زن‌های تهديدشده، يعنی زن‌هايی که از شوهران‌شان کتک می‌خورند، از اين مرکزها زياد است؛ ولی برای مردها، نامردانه، نيست.


گروه مورد نظر اين فدراسيون بيشتر مردهای همجنس‌گرایند؛ چون‌که اين افراد در محيط خودشان زياد مورد آزار و اذيت قرار می‌گيرند.

سال گذشته ۳۰ مرد، که قاچاقچی‌های انسان آنها را به زور از اين کشور به آن کشور برده بودند، هم برای پيدا کردن سرپناه به فدراسيون مراجعه کرده بودند، ولی اين فدراسيون برای مردها جای مخصوص ندارد. زن‌هايی که در مرکز زن‌های فراری اقامت دارند هم آن‌قدر از مردها کشيده‌اند که حاضر نيستند مردهای فراری را در مرکزشان جا دهند، حتا از نوع همجنس‌گرايش را.


سکس در ساعات کار مجازات ندارد؟

دادگاه لندن يک افسر پليس را، که در ساعات کاری خودش را با عمل جنسی سرگرم کرده، تبرئه کرده است. روز چهارشنبه‌ی گذشته اعلام شد که مسعودخان، بازرس پليس ترابری لندن که ۴۱ سال دارد، گفته است که حين معاشقه و عمل جنسی هم گوشی اطلاع رسانی پليس در گوشش بوده و سر و صدای معاشقه هم مانع از شنيدن مکالمات راديويی مأموران پليس نمی‌شده است.


مسعودخان معشوقه‌ی ۴۳ ساله‌اش را در یک تارنما (+) پيدا کرده بود و با او در اتاقی در ايستگاه پليس در فرودگاه "گاتويک" قرار گذاشته بود. اما دادگاه به اين نتيجه رسيد که مسعودخان قادر بوده است در آن لحظات حساس به هر نوع حالت فوق‌العاده‌ای واکنش نشان دهد؛ چون گوشی در گوش داشته است. وکيل مدافع مسعودخان معتقد است که موکلش واقعا رفتار ناشايست داشته، اما به هر حال اين رفتارش جرم يا جنايت نبوده است؛ چون، مثلا، اگر مسعودخان به‌جای اين که با سکس دلش را خوش کند، زمان صرف ناهارش را يک خرده بيشتر طول می‌داد يا می‌رفت گلف بازی می‌کرد، يا به دیدن مادر زنش می‌رفت، در دادگاه محاکمه نمی‌شد. دادگاه هم که محکمه‌ی جنايی‌ست نه اخلاقی. کوتاه سخن، مسعودخان از دادگاه جان به سلامت برده، اما ممکن است در محل کارش تنبيه شود. شايد در همان اتاقی که آن کار را تويش انجام داده، تنبيه شود. اگر جزئياتش معلوم شد، آدينه شب آينده در ديسکو زمانه به شما خواهم گفت.


ديسکو زمانه آدينه شب‌ها، بعد از اين که همه‌ی برنامه‌های راديو پخش شد و استوديو و امواج راديو خلوت خلوت شد، دایره تنبکش را بيرون می‌کشد و سر و صدای، به‌طور فيزيکی، تکان دهنده‌ای راه می‌اندازد. اگر خيال می‌کنيد که در اين برنامه بتهوون و چايکوفسکی و يساری و مختاباد بشنويد، به جدول برنامه‌های راديو زمانه رجوع کنيد. مطمئنا برنامه مورد نظرتان را پيدا خواهيد کرد؛ که سوای ديسکو زمانه است.

می‌بينم‌تان.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد با صد هزار تا دامبولی دامبول باز هم تیر خلاص زن زندان های جمهوری اسلامی است.

-- saman ، Aug 19, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)