تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

یک جام جهانی برای بی‌خانمان‌ها

داریوش رجبیان

متفرقات ناسیاسی را از اینجا بشنوید.

عشق به موسيقی بلند دو سال زندان دارد!
دادگاهی در شهر بارسلونای اسپانيا يک مرد را به خاطر گوش دادن به موسيقی بلند طی چهار سال زندگی‌اش در يک منطقه برای دو سال روانه زندان کرده است. بنا به گزارش راديو سينکوی اسپانيا، اين مرد که "خوآن اس" معرفی شده، همسايه‌هايش را تا ساعات بامداد با صدای بلند موسيقی که تقريبا دو برابر بيشتر از حد مجاز در ساعات شب بوده، بيدار نگه می‌داشته است. اخطارهای مکرر کارساز نبوده و اين آقا به پرداخت 730 يورو جريمه محکوم شده بود. درخواست استيناف خوآن به زيان خودش تمام شده و دادگاه گفته که گوش دادن به موسيقی بلند می‌تواند سلامت همسايه‌ها را به خطر بیندازد. پس اگر شما هم خدای نکرده در اسپانيا زندگی می‌کنيد و همسايه‌های نق نقو داريد، تو را خدا صدای راديو‌تان را پايين‌تر بياريد که می خواهم براتان موسيقی پخش کنم.


"مرا زندانی کنيد!"
مطمئنا اگر اين آقای موسيقی دوست مادر دارد، تنها خودش نخواهد بود که برای دو سال رنج زندان خواهد کشيد. برای مادرها حبس فرزند از وحشتناک‌ترين اتفاقات زندگی است که می‌تواند براشان بيفتد. يک مادر مالزيايی اين حقيقت را در دادگاه ثابت کرده و از مقامات دادرسی خواسته که او را همراه با پسرش به زندان بفرستند، تا او بتواند مواظب دارو و درمان پسر 41 ساله اش باشد.

"چن تن هی" که 67 سال دارد، گفت که پسرش سه بار در روز به آمپول انسولين نياز دارد و بايد هر روز قرص‌های تقويت گرده يا کليه پيوندخورده اش را بخورد.

اين مادر دلسوز گفت که نمی‌خواهد راه پسرش به سوی دار آخرت از طريق زندان هموار شود. مادر گفت: "من نمی‌فهمم چه طور پليس به اين نتيجه رسيده که پسر من در يک دزدی دست داشته، وقتی می‌بينند که او چه قدر ضعيف است و حتا نمی‌تواند بدون کمک راه برود."

جام جهانی بی‌خانمان‌های جهان
و اما روز دوشنبه برای افراد بی‌خانمان در سراسر جهان روز خوشی بود. صدها دربه در در آن روز پرچم کشور‌هايشان را به اهتزاز در‌آوردند و سوت زدند و مناسبت آن آغاز بازی‌های جام جهانی افراد بی‌خانمان در ميدان مرکزی شهر کپنهاگ بود. 48

تيم فوتبال دربه در‌های جهان وارد ميدان شدند، بسياری از آنها با آهنگ سامبا می‌رقصيدند و در راس همه بی خانمان‌های روسيه قرار داشتند. حدود 500 بازيکن از ‌ دور و نزديک بوروندی، ايالات متحده آمريکا، قزاقستان، شيلی و هند در اين مسابقات يک هفته‌ای شرکت می‌کنند. ايده برگزاری آن در نشست سردبيران روزنامه‌ها در شهر کمپ ديويد آفريقای جنوبی در سال 2001 پيشنهاد شده بود. اگر تيم برنده اين مسابقات مشخص شد، به شما خبر خواهيم داد، از متفرقات ناسياسی راديو زمانه.


Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)