تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

فن‌آوری بستری و باران پول در ژاپن

داريوش رجبيان
london@radiozamaneh.com

برنامه‌ی متفرقات ناسیاسی را از اینجا بشنوید.


فن‌آوری بستری

عشق ژاپنی‌ها به فن‌آوری به بستر هم کشيده شد و آنها در حال خودکار کردن اسباب بازی‌های سکسی هستند. «جی پاد» نام دستگاه تازه‌ای‌ست که در ژاپن اختراع شده و مانند بسياری ديگر از لرزانگر [ويبراتور]های سکسی شکل آلت رجوليت را دارد. اما وجه تمايزش موزيکال بودن آن است. سيم جی پاد را می‌توان به هر نوع دستگاه شنيداری، از تلفن گرفته تا آی پاد و تلويزيون، وارد کرد و ديد که چگونه همزمان با ارتعاشات صوتی ناشی از تلفن، آی پاد يا تلويزيون می‌لرزد. قيمت جی پاد معادل دويست دلار آمريکاست و آدينه‌ی گذشته در کنار اختراعات تازه‌ی ديگر «بستری»، در نخستين نمايشگاه اسباب بازی‌های سکسی، در حومه‌ی توکيو به نمايش درآمد.


ايچيرو کامدا، مخترع جی پاد گفته: «اين دستگاه چندين راه کاربرد دارد. مثلا می‌شود آن را به تلفن همراه وصل کرد. جی پاد روی همان امواجی می‌لرزد که ارتعاش صدا توليد می‌کند. يکی از راه‌های استفاده از جی پاد اين است که می‌توانيد آن را در اينجا، در توکيو، به تلفن همراهتان وصل کنيد و با دوست پسرتان در نيويورک صحبت کنيد و جی پاد لرزش صدای او را به شما به‌طور فيزيکی منتقل می‌کند».

آقای کامدا گفت که برای طرح‌ريزی و توليد جی پاد چهار سال زحمت کشيده است؛ ولی توضيح نداد که اين ايده چه جوری تو ذهنش پيدا شده.

باران پول در ژاپن

ژاپن کشور عجايب است و اتفاقات جالب‌تر از اختراع لرزانگر صوتی هم در آن می‌افتد که نه ديجيتال است و نه سکسی. تصور کنيد که يک روز صندوق پستی‌تان را باز کنيد و يک پاکت کلفت درونش باشد؛ بی امضا و بی نشانی. بازش کنيد و هزاران دلار را ببينيد که همه‌ی اسکناس‌هايش واقعی‌ست و تقلبی نيست.اين شايد برای ما رويايی بيش نباشد، ولی همين شنبه‌ای که گذشت، برای ۱۸ تن در شهر توکيو اين رويا جامه‌ی عمل پوشيد و روی هم رفته از صندوق‌های پستی اين ۱۸ تن مبلغی معادل ۱۵ هزار و دويست و ده دلار کشف شد. جالب اين جاست که هيچ يک از اين افراد از اين اتفاق ناگهانی جيغ شادی سر ندادند، بلکه همگی ترسيدند و به پليس گزارش دادند.

تازه، روز چهارشنبه‌ی گذشته در شهر کوبه‌ی ژاپن يک زن ۳۱ ساله مبلغ بيشتری را به تنهايی دريافت کرده بود: يک ميليون ين، معادل حدود ۱۲ هزار دلار.

پليس هم سردرگم است و نمی‌داند که اين پول‌ها از کجا می‌آيد. بعضی‌ها بر اين گمان‌اند که آن فرد يا افراد سخی احتمالا پيرو يک مذهب تازه‌اند.

از ماه ژوئن تاکنون ده‌ها پاکت پر از اسکناس در دستشويی‌های مردانه‌ی عمومی در سراسر ژاپن کشف شده است. پاکت‌ها حاوی نامه‌ای هم بود که از مردم می‌خواست کردار نيک داشته باشند. باز هم روز چهارشنبه‌ی گذشته، دم در يک فروشگاه، مردم هاج و واج مانده بودند؛ چون اسکناس‌های فراوانی از آسمان به روی زمين می‌ريخت که حجم کل آن پول‌ها حدود يازده هزار دلار بود. يک افسر متحير پليس در باره‌ی اين حادثه گفته: «ما تنها می‌توانيم بگوييم که پول از آسمان می‌ريخت». يک مرد بلافاصله با اداره‌ی پليس تماس گرفت و ادعا کرد که پول‌ها متعلق به دخترش بوده که تصادفا از خانه‌ی او به بيرون ريخته است. ولی بازرسی پليس ثابت کرد که اين ادعا بی پايه است. البته در همه‌ی موارد مردم پول‌ها را به پليس تحويل نمی‌دهند و ترجيح می‌دهند آن را بی صدا ته جيب‌شان بگذارند. باران پول در ژاپن همچنان ادامه دارد. من هم امشب يک بليت پرواز توکيو رزرو کردم تا شايد فيض چيزی که مذهب تازه تخمين شده به ما هم برسد! اگر مستفيض شديم به شما خبر خواهم داد؛ از متفرقات ناسياسی راديو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)