تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
ديسکو زمانه، برنامه‌ی چهارم

رپر رشتی در ديسکو زمانه

داريوش رجبيان
london@radiozamaneh.com

از «اينجا» بشنويد.

ديسکو زمانه اين هفته با سپاس از يک شنونده‌مان (شاهين) آغاز شد که در مورد آهنگ "ادرلزی" کلی برامان اطلاع داده، از جمله اينکه سازنده‌ی آن گوران برگوويچ، خودش اهل بوسنی است، اما متعلق به اقليت رمانيايی‌تبار آن سامان.

اين برای ما بهانه‌ی خوبی شد که يک مقدار از گوران برگوويچ بگوييم و اينکه او از يک مادر صرب و يک پدر کروات در شهر سارايوو به دنيا آمده (کولی‌های رمانيايی‌تبار هم می‌توانند رسماً صرب يا کروات باشند.) و ترجمه‌ی نام خانوادگی‌اش می‌شود "ساحلی". برگوويچ ماه گذشته در شهر استانبول ترکيه کنسرتی داشت ويژه‌ی آهنگ‌های عروسی و خاکسپاری، آميزه‌ای از شادی و اندوه.


نيما يا "ان‌آی‌ام‌آی"

ولی چون ديسکو زمانه فقط محل شادی است، از تکه‌های غم‌انگيز کار برگوويچ چيزی نگذاشتيم و در عوض، رفتيم سراغ مهمان ديسکوی اين هفته: نيما يا "ان‌آی‌ام‌آی"، از شهر رشت ايران با کلی آهنگ‌های رپ به‌طور فيزيکی تکان‌دهنده. ماجرای ورود نيما به ديسکو زمانه از اين قرار بود که او پيامی داد به ما و ما پيامی فرستاديم به او با درخواست شرح‌حالش که با او بهتر آشنا شويم. زندگی‌نامه‌ی نيما به‌مانند آهنگ‌هايش شنيدنی است. آهنگ‌هايش به اندازه‌ای به مذاق ديسکو می‌خورد که به يکی، دو تکه اکتفا نکرديم. برای نيما و گروه جديدش (131 کليک) يک دی‌جی آمريکايی (دی‌جی وای) آهنگ می‌سازد. شما هم اگر از اين نوع استعداد برخورداريد، به ديسکو زمانه سر بزنيد و با آهنگ‌هاتان به اهل ديسکو حال بدهيد: london@radiozamaneh.com


در کنار اين مهمان ويژه، ديسکو مهمانان ديگری هم داشت: "دی‌جی ای‌تی‌بی" از آلمان، پاتريک نوئو، هاموختار از اسرائيل (به افتخار ای.هوتمان، از شنونده‌های عبری‌زبان راديو زمانه)، آلين، آوازخوان کرد، "دی‌جی ال‌ای" لوون آتايان، جوان 24ساله‌ی مقيم ارمنستان، مصطفی ساندال و ناتاليا با يک آهنگ ترکی—يونانی، گروه پليونکا از روسيه... خلاصه، برنامه متلون و چندزبانه است که ته‌تغاری‌اش مدونا با آهنگ موزيک‌اش است.


پنلوپ کروز

در خلال پايکوبی‌ها گپ و غيبت‌هايی داريم از اينکه استوديوهای والت‌ديسنی می‌خواهند سيگار را در فيلم‌های خانوادگی‌شان تحريم کنند و اينکه چه‌گونه يک دزد در آلمان بعد از غارت فروشگاه به فروشنده‌ نشانی‌اش را داده که به پليس خبر بدهد و اينکه چه‌جوری مژگان دراز و دلربای پنلوپ کروز قلابی از آب درآمده و برای شرکت "لورئال پاريس" درد سر ساخته...

با ديسکو زمانه خودت رو بتکون تا فضا رو بترکونيم!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

nima karesh alie 4ta ahangesho daram hamash khodas

-- soheil ، Jul 29, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)