تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
از دهان شما تا گوش ما، برنامه دوم

شاید ای‌میلتان در سیاه چاله‌های اینترنت گم شده باشد

داریوش رجبیان
london@radiozamaneh.com

برنامه دوم را از اینجا بشنوید.

سپاس از اینکه گوش‌های ما را زیادی خلوت نگذاشتید و پیوسته درفشانی می‌کنید و پرسش‌هایی مطرح می‌کنید که ما را به پاسخ وا می‌دارد.

گذشته از درفشانی، توی هفته‌ی گذشته دو آهنگ تازه هم دریافت شد، از دو هنرمند جوان ایرانی از دو گوشه‌ی دنیا. از دی جی پوریا از استکلهلم و از رپر آرش پیشتاز در قائم شهر ایران. آهنگ‌های این دو عزیز حسن آغاز و ختام برنامه‌ی امشب ماست.

برای یکی از برنامه‌های رادیو زمانه با دی چی پوریا در استکهلم سوئد تماس گرفته بودند تا زندگینامه‌ی خودش را برایم بفرستد. دی.جی پوریا یک نامه‌ی الکترونیک برایم نوشته: "راستش من از خودم جایی توی اینترنت زندگینامه ندارم و می‌توانم یک‌خرده کوتاه بنویسم اینجا، اگر دوست داشته باشید بدانید که چه جوری کارم را شروع کردم (خب معلومه که دوست داریم بابا، بفرما) من چهارده‌سالم بود که فعالیت رادیویی را شروع کردم، در شهر نورشوپینگ‌ (که امیداوارم درست تلفظ کرده باشم) که شهری‌ست در سوئد و یک چندسالی بود که توی رادیو بعنوان «تکنیکر» (منظورش احتمالا تکنیسین است) کار می‌کردم.
بعد فهمیدم به دی جی بودن علاقه دارم (چه کار خوبی کردی که متوجه شدی). در هفده‌سالگی شروع کردم که در میهمانی‌ها دی جی باشم و در سن نوزده‌سالگی در کلوپ‌های دوروبر. از آن‌موقع تقریبا در کار موزیک فعال هستم. راستش دیگه نمی‌دانم چی بگم."

ما می‌خواستیم به دی جی پوریا کمک بکنیم که بداند چی بگوید. ازش پرسیدم، الان چندسالش هست. دی جی پوریا ترجیح داد به این پرسش پاسخ ندهد و ما هم ترجیح دادیم پافشاری نکنیم. عوضش از او يک آهنگ دریافت کردیم که از تازه‌ترین آفریده‌های این دی جی ایرانی در سوئد است. آهنگ «برای دیدن تو».

و حالا پيام های تلفنی شما:
پيام: الو... سلام به شما. خسته نباشید. من یکی از شنوندگان رادیو زمانه هستم. واقعا رادیو جالبی هست، حداقل برای من که شنونده‌ی این رادیو هستم تازه است. اسم من کامران است. من توی کانادا زندگی می‌کنم. اهل کردستان ایرانم... تقریبا یک هفته یا دوازده روز پیش بود که من یکی از مقالات خودم را برای شما فرستادم که توی وب سایت‌تان چاپ کنید. البته این یکی از مقالات من است. اگر این را چاپ بکنید مقالات دیگری هم دارم که برای شما خواهم فرستاد. در آینده هم مقالات جدیدی خواهم نوشت. وبلاگ من 40cheme.com است... خیلی ممنونم. اگر توانستید یک پاسخی بدهید. اگر نه که‌ به ایمیل من حداقل می‌توانید بفرستید.

داريوش: راستش، من صلاحیتی ندارم که به این پرسش پاسخ بدهم و این کار را با کمال میل حواله می‌کنم به کاملیا در آمستردام، سردبیر تارنمای رادیو زمانه.

کامليا: در پاسخ به این دوست عزیز و خواننده‌ی سایت زمانه و البته شنونده‌ی زمانه، باید بگویم که زمانه همیشه و همواره از مطالب داوطلبانه‌ی دوستان و مقالاتشان استقبال کرده و می‌کند و ما مقالات داوطلبانه‌ی دوستان را که برای سایت ارسال شده است، پس از بررسی و زمانی که به این نتیجه رسیدیم که ارزش رسانه‌ای و کارشدن در رسانه را دارد، در سایت منتشر می‌کنیم. البته در مورد مطلب خاص ایشان، متاسفانه دوست عزیز، مطلب شما را سایت زمانه دریافت نکرده است. شما در صورت تمایل می‌توانید مجددا مقاله‌ی خودتان را برای سایت زمانه ارسال کنید به آدرس : contact@radiozamaneh.com. مطلب شما پس از بررسی در صورت تاییدشدن در سایت زمانه منتشر می‌شود.

داريوش: و اما توی این حقیقت شکی نیست‌آ، که رادیو زمانه راغب است با تک تک شما همکاری بکند. باور کنید! اصلا مثل یک حقیقت ریاضی می‌ماند این حقیقت. هر کاری فکر می‌کنید جالب است و متعلق به خودتان هست،‌ می‌تواند به پیک الکترونیک ما بدرقه بشود و همانطور که کاملیا می‌گفت، پاسخ‌اش داده خواهد شد:‌ : contact@radiozamaneh.com

ولی گاه‌ـ گداری متاسفانه اینترنت قاط می‌زند و شاید مطلبی توی یک سیاهچال اين شبکه بی‌دروپیکر بیفتد و گم بشود. از این‌رو اگر از ما پاسخی دریافت نشد،‌ می‌توانید یک‌بار دیگر مطلب‌تان را برایمان بفرستید و برای محکم‌کاری یک زنگ کوچولو هم به شماره پیامگیر:‌ ۰۰۳۱۲۰۵۶۸۲۰۷۰ بزنید، و مثل این آقا سوال بکنید که چرا چنان و چنین شد. مطمئن باشید که پوست ما به اندازه‌ی کافی کلفت هست که به گلایه‌هایتان گوش بدهیم و پخش‌اش بکنیم و مسلما به اندازه‌ای هوای تک تک شما را داریم که پیگیر موضوع مورد نظرتان بشویم.

پيام: سلام و خسته نباشید. من تعجب می‌کنم که چرا شما فقط در مورد «جنگ صدا» اینقدر اشتباه می‌کنید. اکثرا برنامه‌ها را عوضی می‌گذارید. الان برنامه‌ی روز چهارشنبه را پخش می‌کنید در حالی که روز جمعه است و توی آن تابلوی اعلانات‌تان یک چیز دیگه اصلا اومده. و اکثرا هم وقتی که آقای نیکان هستند این اشتباه می‌شود.

داريوش: به این پیام هم من ترجیح می‌دهم مخاطب مستقیم‌اش پاسخ بدهد. ببینیم پوست‌اش تا چه اندازه کلفت هست و تحمل انتقاد را دارد آقای نیک آهنگ کوثر، کدخدای کلاغستون. پس روی می‌آوریم به کلاغ‌های نیکان.

کلاغ: وای وای سلام علیکم خانم. ما هرچی به این آقای نیک آهنگ می‌گوییم بابا این ولوگری‌ها را کنار بذار. رفته همون تور کانادا، اما نمی‌دونیم سرش با کجاش بازی می‌کنه. خلاصه ما این هفته بهش می‌گوییم اگه از این اشتباه‌ها بکنه‌‌ها، چوب تو آستينش می‌کنن. خلاصه از شما گفتن. شما هم که اعتراضتون رو گفتين. شما حالا به بزرگی خودتان ببخشین. حالا معلوم نیست چقدر بزرگ‌اید. ای بابا اصلا شما خانم‌ها که سن‌تان،‌ یعنی ما خانم‌ها سن‌مان از ۱۴ بالاتر نمی‌رود. حالا خانم‌های کلاغ هم خب بالاخره عمر صدساله می‌کنن، ولی چهارده‌سال هم خیلی سن سکسی هست‌ها. حالا بالاخره شما به بزرگی خودتان ببخشین. خدانگهدار.

داريوش: حالا ببینیم توی : contact@radiozamaneh.com چه پیامهای برای رادیو زمانه رسیده.

کیان الیاسی بختیاری می‌نویسد: با سلام. من پرسشی از آقای بیژن روحانی داشتم. آیا می‌توانم ایمیل ایشان را داشته باشم؟

آقای الیاسی بختیاری، پرسش شما به خود بیژن روحانی ارسال شد و اتخاذ تصمیم در این مورد هم با خود ایشان است، مسلما.

وبلاگ «گفتنی‌ها» نامه‌ای فرستاده به رادیو زمانه، زیر عنوان «نامه به حسین درخشان» که فکر کنم اشتباهی بيش بوده. حسین درخشان را در ترکیب کارمندان رادیو زمانه، نه در آمستردام و لندن و نه در برلین و تورنتو و پاریس و غیره‌ و ذالک پیدا نکردم متاسفانه و نامه را هم نخواندم، چون فکر کردم در این مورد بخصوص نامحرم می‌شوم.

مصطفی جلیلی می‌نویسد: لطفا روش جست‌وجو با کلید واژه از تیتر مقالات گذشته را برایم توضیح بدهید.

آقای جلیلی، جست‌وجوی کلید واژه توی گوشه‌ی چپ تارنمای رادیو زمانه، درست روی آن تارک تارنماست که کنارش نوشته شده «جستجو»،‌ «Google Custom Search» درست زیر علامت‌های دریافت صدای رادیو زمانه و آر.اس.اس و پادپخش رادیو زمانه. اگر پیدا نکردید، به پيامگيرمون زنگ بزنید:‌ ۰۰۳۱۲۰۵۶۸۲۰۷۰ که بهتون دوباره توضیح بدهیم.

اگر حوصله ندارید برایمان پیام صوتی بفرستید، مثل دوستان یادشده می‌توانید برایمان پیام نوشتاری بفرستید. به نشانی:‌ contact@radiozamaneh.com

سپاس از آرش پیشتاز در قائمشهر ایران برای آهنگ تازه‌اش که به رادیو زمانه فرستاده و سپاس از تک تک شما. می‌روم که هفته‌ی آینده برگردم با اميد پیامهای شنیداری و نوشتاری بیشتر شما و پاسخ‌های رادیو زمانه به پرسش‌های احتمالی‌تان.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

ايميل‌ شما كه آن بالاست!
از شوخي گذشته، مطلب نو و جان‌داري بود.
اگر ايميل‌تان را سر هم «اي‌ميلتان» نمي‌نوشتيد، بيش‌تر به‌چشم مي‌آمد.
E_Mailتان

-- ح.ش ، Jul 18, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)