تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"مقابله با تروريسم 15 سال طول خواهد کشيد"

وزير جديد امنيت بريتانيا گفته است که نبرد عليه تندروی و تروريسم در اين کشور می تواند تا 15 سال ديگر به درازا بکشد.

درياسالار سر آلن وست به هفته نامه ساندی تلگراف، چاپ لندن، گفته است که بريتانيا با "هسته نامتجانسی" از افراد "نژاد پرست" مواجه است که غالبا در بيرون از مرز های اين کشور به سر می برند و تشنه قدرت هستند. آقای وست معتقد است که خطرات ناشی از تروريست های داخلی و خارجی در بالاترين حد خود قرار دارد و برای مقابله با آن بايد از رويکردی تازه کار گرفت.

وزير امنيت بريتانيا در نخستين مصاحبه خود پس از انتصاب به اين مقام از مردم کشورش خواسته است که اندکی، به اصطلاح، "نا بريتانيايی" باشند و حتا به خاطر گرفتن کسانی که قصد کشتن افراد بی گناهی را دارند، برای مقامت خبرکشی کنند.

سر آلن وست به هفته نامه ساندی تلگراف گفته است: "بريتانيايی بودن معمولا شامل خبرکشی يا غيبت پشت سر کسی نمی شود. متاسفانه، در وضعيت کنونی هر کسی که کوچکترين اطلاع دارد، بايد آن را با مقامات در ميان بگذارد، چون افراد مورد نظر تلاش می کنند شيوه زندگی ما را بکلی از بين ببرند."

وزير امنيت بريتانيا بر اين باور است که يکی از سخت ترين و در عين حال مهمترين وظايف دولت، جلوگيری از راديکال شدن جوانان مسلمان کشور است.

وی گفته است: "اين امر به زودی انجام نمی گيرد. به باور من، کوششها در راستای جلوگيری از راديکال شدن جوانان مسلمان 10 تا 15 سال ديگر ادامه خواهد داشت. و ما به عنوان يک ملت، بايد تهعد مقابله با آن را متقبل شويم."

سر آلن وست اين سخنان را يک هفته پس از حملات نافرجام در لندن و گلاسگو ايراد کرد.

روز شنبه، در حالی که مراسم يادبود قربانيان حملات هفتم ژوئيه 2005 در لندن برپا بود، گزارش هايی پخش شد حاکی از اين که هشت تن از افسران پليس و کارمندان غير نظامی نهاد های بريتانيا، به داشتن ارتباط با شبکه القاعده مظنون دانسته شده اند.

"اليزا مانينگام بولر" مدير پيشين "ام آی پنج"، از سرويس های اطلاعاتی بريتانيا، گفته است که حال حاضر بيش از صد مظنون در ارتباط با چهل حادثه تروريستی در سراسر کشور منتظر محاکمه هستند. او هشدار داده است که احتمال وقوع حملات شيميايی و بيولوژيک در بريتانيا وجود دارد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)