تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نام کوچک‌ترين فرد باهوش اعلام شد

داريوش رجبيان
london@radiozamaneh.com

برنامه را از اینجا بشنوید.

ديروز (آدينه) هويت جوان‌ترين عضو باشگاه "منسا"، انجمن بين‌المللی افراد باهوش، اعلام شد. جورجيا براون، دختربچه‌ی دوساله‌وده‌ماهه از جنوب انگلستان، پس از بررسی و ارزيابی يک روانشناس کودک که از قدرت هوش و ذکاوت اين کوچولو مات و مبهوت شده بود، با ضريب هوش 152 به جمع باهوش‌ترين افراد جهان پيوست.


لوگوی منسا

ضريب هوش جورجيا همسنگ هوشی است که از يک کودک پنج يا شش ساله انتظار می‌رود. ولی در گذشته يک نفر ديگر هم بوده که در سنی پايين‌تر از سن جورجيا عضويت باشگاه باهوشان را به دست آورده بود. بن وود که در دهه 1990 به باشگاه افراد استثنايی پيوست، فقط شش روز بزرگ‌تر از جورجيا بود. جوان‌ترين عضو پيشين باشگاه باهوشان يک پسربچه‌ی سه‌ساله بود که با ضريب هوش 137 سال 2005 وارد اين باشگاه شد. منسا که در زبان لاتين به معنای "ميز" است، در تارنمای خودش می‌نويسد که هدفش شناسايی و تقويت هوش انسانی برای بهبود نوع بشر است.

قيچی سلمانی جای مو شکم می‌برد

ولی نمی‌دانم ضريب هوش يک آرايشگر در آمستردام در چه حدی بوده که يک مشتری خودش را با قيچی زده و زخمی کرده. در واقع، اين دومين مورد حمله اين آرايشگر به مشتری‌اش است. به گفته‌ی منابع پليس آمستردام، اين حادثه در پی بروز يک درگيری ميان آرايشگر و مشتری‌اش اتفاق افتاده. اين آرايشگر از حادثه‌ی اول در سال 2000 جان به سلامت برده بود. بنا به حکم دادگاه، آرايشگر مجبور بوده برای دفاع از خودش از قيچی کار بگيرد و شکم مشتری‌اش را پاره بکند. ولی اين بار هنوز روشن نيست که اين آرايشگر 42ساله به چه منظور قيچی را به شکم مشتری‌اش زده: برای دفاع از خودش يا به ياد "قهرمانی" سابقش. به هر حال، پليس اين آقا را به ظن تلاش برای قتل عمدی گرفته و سرنوشتش را بعداً دادگاه رقم خواهد زد.

نوشگاه يخی در شانگهای

تابستان است و زمان شکسته شدن رکوردهای گرما در کشورهای مختلف. چين هم زير خورشيد سوزان له‌له می‌زند، به ويژه شانگهای که بزرگ‌ترين شهر پرجمعيت‌ترين کشور جهان است. مقامات اين شهر برای شکستن تب رو به افزايش تابستان يک نوشگاه يخين ساخته‌اند که اکنون خنک‌ترين محل موجود در اين شهر به شمار می‌آيد. هتل موسوم به "آيس هتل" يا هتل يخی نوشگاه يا باری را افتتاح کرده که به تمام از يخ ساخته شده و بسيار هم خوش‌ساخت گزارش شده. "آيسبار" که دومين بار يخی در بيرون از اروپاست، روز آدينه گشايش يافت. نوشگاه‌های مشابهی در لندن، ميلان، کپنهاگ و توکيو هم وجود دارد که همه‌شان اين ايده را از شهر استکهلم به وام گرفته‌اند. برای ساختن اين نوشگاه 50 تن يخ از رود تورنه سوئد به شانگهای منتقل شده تا دمای هوای محل را در حد پنج درجه زير صفر نگه دارد. به محض ورود به اين نوشگاه به مشتری‌ها پالتوهای اسکيمو، چکمه، و کلاه‌های گرم داده می‌شود، ولی برای جلوگيری از آب شدن يخ ساختمان، مشتری‌ها اجازه ندارند بيشتر از 45 دقيقه در نوشگاه بمانند. اگر يکی از مشتری‌ها به مدت 46 دقيقه داخل نوشگاه ماندگار شد و در نتيچه پاره‌ای از ساختمان چکه کرد و فرو ريخت، به شما خبر خواهيم داد، از متفرقات ناسياسی راديو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

ضریب هوش من در شش سالگی 160 و اکنون در سی و شش سالگی با احتساب اضطراب روزانه ی زندگی در ایران و تاثیر سن در حدود 135 است .آیا من هم میتوانم عضو باشگاه منسا شوم و اگر بشوم آیا میتوانم از آنها برای ثبت طرحهایم وام بگیرم ؟ این یک شوخی نیست و من برای تصویب قانون ثبت طرحهای صنعتی تاکنون به حدود 100 نفر از مقامات در هر سه قوه ی کشور نامه نوشته ام اما آنها گوششان بدهکار این حرفها نیست

-- سعید ، Jun 25, 2007

ای کاش لینک وبسایت "منسا" رو هم می ذاشتین.

-- Mostafa ، Jun 25, 2007

با IQ که خودتون گفتید،یعنی 160 که با افت هم اکنون 135 است(هر چند این مقدار تفاوت را نشنیده بودیم) این کار از شما بعیده،که بیایید از رادیو زمانه بپرسید که می تونم وام بگیرم یا نه! نمی دونم اون همه IQ شما رو یاری نکرد که این بنده خدا مدیر منساست یا ...×!
گیری افتادیم با این همه نابقه تو کشور!

-- کوشا نخعی ، Jun 26, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)