تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کنسرت های زمين زنده در روز هفتم ِ ماه هفتم ِ سال ۲۰۰۷

داريوش رجبيان

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.

بازار اينترنتی "ای بی" اين خبر را تاييد کرده است که بيست درصد قيمت بليت‌های کنسرت "لايو ارت" (زمين زنده) در بريتانيا و آمريکا که از طريق اين تارنما به فروش می‌رود، بطور الزامی در حساب‌های خيريه واريز خواهد شد. "ای بی" معتقد است که اين رشته کنسرت‌ها يک رويداد ويژه است و بايد بخشی از درآمد حاصل از بازفروشی بليت‌های آن هم در يک کار نيک هزينه شود.


سازماندهندگان کنسرت "لايو ارت" در لندن می‌گويند که برای تماشای اين کنسرت در روز هفتم ژوئيه در ورزشگاه جديد ومبلی، 203 هزار تن ثبت نام شده‌اند، در حالی که شمار بليت‌ها بيشتر از 60 هزار برگه نيست. قيمت ابتدايی بليت‌ها 55 پوند، حدود 110 دلار بود. اکنون در مزايده اينترتی "ای بی" اين رقم تا به 600 دلار رسيده است.

رشته کنسرت‌های "لايو ارت" روز هفتم ِ ماه هفتم ِ سال ميلادی 2007 برگزار خواهد شد، تا با استفاده از شماره خوشيمن هفت توجه جهانيان را به معضل گرمايش کره زمين جلب کند. اميدوارم به آنچه که از لايه ازون باقی مانده، از تجهيزات فنی گروههای هنری اين کنسرت‌ها هفت ضربه محکم تازه وارد نشود.

قرار است شرکت سخن پراکنی بريتانيا، بی بی سی، برای يک دوره آزمايشی به بيش از 20 هزار تن اجازه دهد که به بايگانی عظيم شنيداری و ديداری اين شرکت دسترسی داشته باشند و مطالب دلخواهشان را بشنوند و ببينند. اين افراد قادر خواهند بود برنامه‌های کامل بی بی سی را همراه با متن برنامه‌ها از تارنمای آن پياده کنند. اگر اين آزمايش موفقیت آمیز بود، مردم در سراسر جهان به يک ميليون ساعت از برنامه‌های راديويی و تلويزيونی بايگانی شده بی بی سی دسترسی خواهند داشت.

به گفته مقامات مربوطه بی بی سی، نهايت اين طرح بلند پروازانه اين خواهد بود که روزی هر بيننده‌ای بتواند به هر برنامه بی بی سی که می‌خواهد – صرف نظر از زمان پخش آن – دسترسی داشته باشد. ببينيم و تعريف بکنيم.


شيلپا شتی

و اما ماجرای بوسه‌های شهرآشوب ريچارد گير، ستاره‌ هاليوود، در هند همچنان ادامه دارد. شيلپا شتی، ستاره باليوود که هدف اين بوسه‌ها واقع شد، از ريچارد گير دفاع کرده و گفته که هنرپيشه بيچاره هالیوود اصلا گمان نمی‌کرد بوسه‌های بی آزارش که روی دست و گونه‌های شيلپا نشست، اين همه اعتراضات خيابانی را در هند در پی خواهد داشت. اين اتفاق که ذهن قشر متعصب مردم هند را تکان داد، در يک راهپيمايی جهت افزودن بر آگاهی مردم در باره ايدز صورت گرفت. معترضان به خيابان‌ها ريختند و حتی خواستار اعدام شيلپا شدند. اما شيلپا می‌گويد: "کاری که ريچارد کرد، يک نيرنگ شيرين و در حد يک شوخی خوب بود. او از من خواست به رسانه‌ها بگويم که نمی‌خواسته احساسات هندی‌ها را جريحه دار کند." شيلپا گفت، هدف فقط سرگرم کردن مردم بوده و خوشحال است که شايد به بهانه همين اتفاق اکنون مردم در باره ايدز و اچ آی وی بيشتر صحبت کنند. اگر اين اتفاق واقعا در افزايش آگاهی مردم از ايدز کارساز واقع شد، به شما خبر خواهيم داد، از متفرقات ناسياسی راديو زمانه.

-----------------------------------
مطالب پیشین برنامه متفرقات ناسیاسی

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)