تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مرگ ناشی از خنده مفرط

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

گزارش شنیداری را اینجا بشنوید.

واقعیت‌های روزگار نشان می‌دهد که از خنده هم در واقع می‌شود مرد. استشمام گاز خنده‌آور که در باشگاههای شبانه‌ لندن یک امر معمولی‌ست، نخستین قربانی خودش را گرفت. چند روز پیش جسد «دانیل ولس»، رییس ۲۳ساله یک شرکت، در خانه‌اش در کنار یک قوطی اکسید نیترون کشف شد. این آقا از بس از گاز خنده‌آور استفاده کرده که از خنده روده‌بر شده و جان داده. این اتفاق در شهر بیرمنگام بریتانیا افتاده، اما افشانه (اسپری) گاز خنده‌آور را در بریتانیا تنها می‌شود از باشگاه «کلرکن ورل» در منطقه‌ «تورنستيل» خریداری کرد. قیمت یک افشانه ۲پوند است، معادل ۴دلار. سخنگوی این باشگاه بعد از اعلام خبر مرگ «دانیل ولس» گفت که این حادثه باعث قطع فروش گاز خنده‌آور نخواهد شد، چرا که هرکسی خودش مسئول نحوه‌ استفاده از آن است. هرچند «دانیل» از خنده روده‌بر شد، اما سرانجام دوستان و نزدیکانش را در غصه نشاند.

پرخوارترين مرغخوار

و اما تعجب می‌کنم که یک جوان ۲۳ساله‌ دیگر چه گونه از پرخوری نمرده! «جویی چسناتس» در فیلادلفیا‌ی آمریکا که از قهرمانهای پرخوری به‌شمار می‌آید، برای حفظ این مقامش ۱۸۲بال جوجه را تو رگش زده و مقامش را هم حفظ کرده است. جویی می‌گوید، در کنار گوشت جوجه مجبور بوده با شتابزدگی استخوان جوجه را هم قورت بدهد. نمی‌دانم آن استخوانها بعدش چه جوری بایست بدن جویی را ترک بکند!

يکشنبه برهنه در هلند

یک ورزشگاه در هلند اعلام کرده که یکشنبه‌ها هیچ کسی که سرولباس به تن دارد، اجازه‌ استفاده از دستگاههایش را نخواهد داشت. از این به‌بعد این ورزشگاه هر هفته روزهای موسوم به «یکشنبه برهنه» خواهد داشت و دوستانی که در هلند هستند، اگر هوس ورود به این ورزشگاه در آن روز بخصوص را بکنند، باید لخت بشوند.

يک پليس خودش را جريمه کرد

رییس پلیس منطقه «کواس‌کم ويسکنسن» آمریکا خودش را به مبلغ ۲۰۰دلار جریمه کرده است. دلیل این خودآزاری این بوده که رییس منصف پلیس تصادفا با خودروش از کنار یک اتوبوس مدرسه رد شده که چراغهای اضطراریش را روشن نگه داشته بود. خب شد این رییس نادر تصادفا کسی را زیر چرخهای خودروش نگرفته، وگرنه مجبور می‌شد به دستهای خودش دستبند بزند و به طرف زندان راه بیفتد.

شست‌وشوی موسمی پس از ۲۶ سال

اما در چین یک پیرمرد ۸۰ ساله برای نخستین‌بار بعد از ۲۶سال موهایش را شسته است. «لوئو شیانگ»، این پیرمرد روستایی چینی مجبور بود طی ۵ ساعت تمام با موهای ژولیده و چسبیده‌اش ور برود و برای این کار از مردم روستای «پرچم سرخ» در حوالی شهر «چانکونگ» هم کمک بگیرد. احتمالا نوه‌ این آقا، اگر ۲۶سال داشته باشد،‌ برای نخستین‌بار شاهد شست‌وشوی پدربزرگش شده است. مرتب‌کردن ریش و فش یک‌ونیم‌متری آقا هم زحمت زیادی می‌خواست و مردم به او کمک کردند. اگر بعد از ۲۶سال دیگر «لوئو شیانگ» بازهم هوس شست‌وشو بکند، به شما خبر خواهیم داد، از متفرقات ناسیاسی رادیو زمانه.

برنامه قبلی متفرقات ناسیاسی را اینجا بشنوید.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)