تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

گربه‌های خوش‌شانس و بدشانس

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.


به درخواست همکارم کبرا و با تلاش خود ایشان امشب متفرقات را با یکسری «خبرهای جانوری» آغاز می‌کنم. برخی از جانورها دارند بیش از پیش به امکانات و بهزیستی ما آدمها دسترسی پیدا می‌کنند، مثل یک گربه‌ در استرالیا که صاحب یک کارت اعتباری بانکی شده است. این گربه خوشبخت بنام مسياح در شهر ملبورن استرالیا حالا یک کارت به نام خودش دارد و می‌تواند از شماره حساب صاحبش برداشت بکند. این امر در اصل توسط خانم صاحب این گربه انجام گرفته بود که برای امتحان دقت کارکنان بانک، تقاضای شماره حساب جدید کرده بود. به گزارش شبکه‌ تلویزیونی ای. بی.سی استرالیا، این بانک که در امتحان مردود شده، با شرمندگی بابت این بی‌دقتی پوزش خواسته است.


البته همه گربه‌ها به این خوش‌شانسی نیستند. در هلند، کشور میزبان رادیو زمانه، پلیس چند روز پیش ۳۹ گربه‌ مرده را در یک یخچال پانسیون نگهداری گربه‌ها کشف کرد. قضیه وقتی رو شد که شخصی پيش از مسافرت می‌خواست گربه‌اش را برای نگهداری به این پانسیون بسپارد و با اوضاع بسیار آشفته و کثیف پانسیون روبرو شد و پلیس را در جریان گذاشت. پس از بازرسی پلیس علاوه بر لاشه‌های منجمد گربه‌ها چندین گربه‌ دیگر هم یافتند که بر اثر گرسنگی بسیار ضعیف شده و در حال مرگ بودند. جالب این است که خانم صاحب پانسیون که می گويد گربه‌ها علاقه مند است، بی‌توجهی و آزار به این حیوانهای زبان‌بسته را تکذیب کرده و گفته که همیشه از گربه‌ها خوب مواظبت کرده است، اما حاضر نیست بگوید چرا اجسادشان را توی یخچال نگه‌می‌داشته است.


مهدکودک سگ‌دريايی‌های هلندی

و بازهم در هلند! در یکی دو هفته گذشته، دهها نوزاد سگ‌دریایی را در ساحل دریا پیدا کرده‌اند که توسط سازمان حمایت از حیوانات، همگی در مهدکودک این سازمان نگهداری می‌شوند. این نوزدان که براثر توفان و بالاآمدن آب از مادرهاشان جدا شده و به ساحل پرتاب شده‌ بودند، قادر به بازگشت نزد مادرهاشان در دریا نبودند. فقط در روز اول ژانویه ۲۳ نوزاد سگ‌دریایی به‌دنیا آمدند و تعداد نوزادها در مهدکودک سگ‌های‌دریایی اکنون به ۷۹ رسیده است. در این مهدکودک به مدت سه ماه از نوزادها مراقبت می‌کنند تا بزرگتر شوند و خودشان بتوانند مستقلا راه دریا را پیش بگیرند.


کيفی که ۶۲ سال پيش گم شده بود، پيدا شد

و یک خبرهم از دنیای انسانی که همکارم منوچهر هوشیار لطف کرد و به ما داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کانادا، مردی که ۶۲سال پیش در جنگ جهانی دوم کیف پولش را گم کرده بود، آن را پیدا کرده است. این مرد که "ری هيل واگن" نام دارد، در آمریکا زندگی می‌کند. واگن می‌گوید، چند هفته پیش کسی به او زنگ می‌زند و مشخصات کیف پول گمشده را به او می‌دهد و کیف را هم برایش می‌فرستد. واگن به‌نوبه خودش این کیف پول را در دوره جنگ جهانی دوم در فرانسه میان وسایل شخصی پدرش پیدا کرده بود. روی این حساب قدمت پول کیف یافت‌شده باید بیشتر از ۶۲ سال باشد. جالب اینجاست پس از اینهمه سال محتوای کیف اصلا دست نخورده بود. اسکناسهای فرانک، عکسها و کارت بیمه و اوراق دیگر همه سرجایشان بود. واگن می‌گوید، از اینکه یک غریبه اینقدر به‌خودش زحمت داده و با جستجو از طریق اینترنت او را یافته تا کیف‌اش را پس بدهد، خیلی لذت برده است.

شما هم اگر خبرهای جالبی دارید، برایمان بفرستید تا برايتان بخوانيم، در «متفرقات ناسیاسی» رادیو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)