تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

محبوب ترين دزدان دريايی

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

شنیدن فایل صوتی


در مراسم سالانه‌ جوایز "انتخاب مردم" درهالیوود فیلم «دزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مرده» صرف نظر از نام ترسناکی که دارد، دو جایزه محبوب‌ترین فیلم و بهترین فیلم درام را بدست آورد. این گزینش را خود بیننده‌ها انجام دادند. «جانی دپ» ستاره پرعشوه و ناز این رشته‌ فیلم‌ها عنوانهای بهترین بازیگر و محبوبترین بازیگر مرد را گرفت. پس از دریافت جوایز، «جانی» اظهار خشنودی کرد که مردم، او و فیلم‌اش را سزاوار جوایز دانسته‌اند، نه داورها. فیلم کمدی «کلیک» با «آدام ساندلر» بعنوان بازیگر نقش اصلی‌اش جایزه بهترین فیلم کمدی را برد و فیلم انیمیشن «خودروها» یا «Cars» بهترین فیلم خانوادگی دانسته شد. «جانی دپ» و «کریا نایتلی» همبازیهای رشته فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» بهترین زوج سینمایی عنوان شدند. این مراسم برای «جنیفرانیستون» که شايد هنوز داغ جدایی‌اش از «برت پیت» تازه است خوشایند بود، چون جایزه بهترین ستاره زن سینما را با خودش برد، بخاطر بازی‌اش در کمدی رمانتیک «Break up» یا «جدایی». میان ستاره‌های هالیوود جوایز دیگری هم پخش شد که بخاطر حوصله‌ تنگ برنامه از قلم ما افتاد، ولی حرمت‌شان سرجایش باقی‌ست.

ويتنی جايزه می فروشد

اما «ویتنی هیوستون» که ظاهرا از دوران ستار‌گی‌اش مدتی گذشته‌، در حال فروختن جوایزش است که قبلا دریافت کرده بود تا شاید بتواند از این راه بدهی‌های هنگفت‌اش را بپردازد. هوادارهای بیشمار «ویتنی» با ولع تمام صدها عدد از لباس و لوازم و ساز و جوایز ستاره‌شان را قبضه کردند. پیانوی شفاف «ویتنی» و صندلی موسوم به «تخت ویتنی»‌ هم در این حراج رفت. کل این لوازم بیش از ۴۰۰ عدد است. «ویتنی» می‌خواهد با پولی که از فروش این کالاها به‌دست می‌آورد، ۱۷۵هزاردلار بدهی‌اش را به انبارهایی بدهد که از دارایی‌های این ستاره پاپ مراقبت می‌کنند. ضمنا، در این حراج هنوزهم باز است و اگر از جمله هوادارهای دوآتشه «ویتنی» هستید، می‌توانید به انبار «ویتنی هیوستون»‌ در ۲۴کیلومتری غرب نیویورک سری بزنید و در کنار لوازم مختلف دیگر ۱۳عدد از پستان‌بندهای دولچه اند گابانای‌ «هیوستون» را هم بخرید.


کامرون دوباره دستبکار شد


«جیمز کامرون» کارگردان فیلم «تایتانیک»‌ هم در حال جمع‌آوری پول است تا بتواند یک فیلم جهانگیر دیگر بسازد و آنهم نه یک فیلم عادی، بلکه سه‌بعدی. نام این فیلم هنری «آواتار» خواهد بود و جیمز کامرون می‌خواهد با استفاده از بازی زنده بازیگرها و تصویرهای رایانه‌ای سه‌بعدی داستان گروهی از مردم را تعریف بکند که درحال نبرد با مردم یک سیاره دوردست هستند. با اینکه بازیگرهای این فیلم از چهره‌های برجسته هالیوود نیستند، قیمت ساخت آن ۱۹۰میلیون دلار برآورد شده است. شاید هم انتخاب بازیگرهای کم توقع‌تر‌ بطور عمدی صورت گرفته باشد، تا بشود پول بیشتری را برای ساختن صحنه‌های پرهیجان و با هیبت هزینه کرد. فیلم «تایتانیک» جیمز کامرون تاکنون موفق‌ترین فیلم تاریخ به‌شمار می‌آید و از سال ۱۹۹۷ تاکنون حدود ۲میلیارد دلار درآمد داشته است. ولی هزینه ساختن «تایتانیک»‌ اندکی بیشتر از فیلم «آواتار» بود: ۲۰۰ میليون دلار که صرف ساختن یک کشتی و بعدش خراب کردن آن و پرداخت حق‌الزحمه‌ی هنرپیشه‌هایی چون «لئوناردکاپریو» و «کيت وینسلت» شده بود. ولی در آغاز، هزینه «تایتانیک»‌ هم اندکی کمتر از این برآورد شده بود. اگر هزینه تولید فیلم جدید «جیمز کامرون» فراتر از برآورد فعلی رفت، به شما خبر خواهیم داد، از متفرقات ناسیاسی رادیو زمانه

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

فیلم دزدان دریای کارائیب واقعا عالی بود هر سه قسمتش مخصوصا با بازی جانی دپ و شخصیت محبوب کاپیتان جک یکی از بهترین فیلمای جانی دپ بود.
وبلاگ شما هم خوبه و اخبار جالبی داره فقط اگه عکس های بیشتری بذارین بهتر می شه.می دونین من از طرفدارای پروپاقرص جانی دپ هستم بنابراین اگه می شه چندتا عکس ازش بذارین.ممنون

-- سارا عامری ، Aug 3, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)