تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تاکسی های زنانه

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.

نمای شهر دبی که میزبان تعداد زیادی از ایرانیان نیز هست، اینروزها با پیدایش۵۰ عدد تاکسی صورتی جدید عوض شده. نام این تاکسی‌های جدید که روز دوشنبه گذشته در سطح شهر دوبی به حرکت درآمد «تاکسی زنانه» است. چه راننده‌ها و چه مشتری‌های این تاکسی‌های خوشگل از نماینده‌های جنس لطیف‌‌اند، از اقوام مختلف مقیم این شهر کثرت‌گرا. سازمان راه و ترابری همگانی دبی می‌گوید که این زنها در نهادهای ويژه آموزش دیده‌اند و با مشتری‌‌هایشان بنابه آداب مرسوم در جامعه‌ دبی برخورد می‌کنند. بعید نیست سردمداران دبی فردا پا فراتر بگذرند و هواپیماهای زنانه را هم با خلبانها و مشتری‌های زن به هوا بفرستند.

زنان از چه تيپ مرد ها و چرا خوششان می آيد؟
ولی در بریتانیا که ظاهرا مرحله تجزیه جنسی تاکسی‌ها و سایر وسایل حمل و نقل را پشت سر کرده یا شاید هم هرگز به آنجا نرسیده و نخواهد رسید، در مورد جنس لطیف پژوهشی انجام داده‌اند تا دریابند که چگونه زنها همسر و هم‌بالین‌شان را برمی‌گزینند. مجله‌ی «هلت اسکای تک» ضمن چاپ فشرده‌ای از این پژوهش می‌نویسد، حالا با کمک علم می‌شود متوجه شد چرا بسیاری از زنها با دیدن چانه‌ مربع و اسکنه مانند برد پیت یا چشمهای مخمور جرج کلونی زانوهایشان لق می‌شود. بنابه ادعای این پژوهشگرها زنها شرکای احتمالی زندگی‌شان را بر مبنای میزان مردانگی خطوط چهره مردها انتخاب می‌کنند. مردهایی که آرواره‌های مربع و خطوط مشخص ابرو دارند همراه نیمه راه خیلی خوب برای زنها محسوب می‌شوند، در حالیکه مردهای دارای خطوط زنانه‌تر چهره با صورتهای گرد و لبهای پر معمولا همراهان بلندمدت بهتری به‌شمار می‌آیند. در این پژوهش ۸۵۴ زن و مرد شرکت کردند که به یکسری عکسهای سرو صورت مردها نگاه می‌کردند که بطور دیجیتال خطوط چهره‌شان عوض می‌شد و درباره‌ آنها نظر می‌دادند. اکثر شرکت‌کننده‌ها در این پژوهش گفته‌اند که مردها با خطوط مردانه‌تر صورت به احتمال زیاد ریسکی و خطرناک‌اند، سبقت‌جو و پرخاشگراند، مدیرانشان را به چالش می‌کشند، به همسرانشان خیانت می‌کنند و وظایف پدری‌شان را به‌خوبی انجام نمی‌دهند، در حالیکه به باور آنها مردها با خطوط زنانه‌تر چهره می‌توانند پدر و شوهر خوب و کارمندانی کوشا باشند و همسرانشان را دلداری بدهند و همراهان عاطفی خوبی باشند. ولی با وجود این، وقتی از زنها سوال می‌شود که برای روابط کوتاه‌مدت چه تیپی از مردها را انتخاب می‌کنند، غالبا انگشت اشاره سمت مردهای مردصورت‌تر می‌رود که از سهم بزرگتر«تستوترون» برخوردارند، هرمونی که مسئول رشد خطوط مردانه‌تر صورت و بدن است. مولف این پژوهش «دانیيل کروگر» استاد دانشگاه میشیگان است که کارش را در بریتانیا منتشر کرده است.


جرج مايکل

چه گونه جرج مايکل در يک ساعت سه ميليون دلار درو کرد
نمی‌دانم که زنها جرج مایکل ستاره‌ی پاپ را جزو کدام تیپ از مردها می‌دانند، ولی چیزی که روشن است این است که جرج مایکل به جنس لطیف توجه خاصی ندارد. با وجود این، در ايام دارد حسابی بهش خوش می‌گذرد، چون اخیرا یک میلیارد روس برای جشن سال نو خود جرج را برای یکساعت کنسرت به روسیه دعوت کرده و به حسابش ۳میلیون دلار را، بدون اینکه ابرويش خم بخورد، واریز کرده است. نام این میلیارد روس اعلام نشده. بهرحال روسیه اینروزها پر از اینجور میلیاردهاست که چشم‌ و همچشمی‌هایشان شامل بزمهای چشم‌‌نادیده و گوش‌ناشنیده هم می‌شود. جرج مایکل شب سال نو با هواپیمای شخصی‌اش به محل بزم پرواز کرد و صبح فردایش در خانه‌ خودش در لندن بیدار شد. بعضی‌ها زندگی‌شان به خواب می‌ماند.

در این بزم سال نو در حوالی شهر مسکو جرج مایکل برای ۳۰۰ مهمان این آقا برای یکساعت آواز خواند و در ازای کار یکساعته‌اش مبلغی دریافت کرد که در روسیه، با آنهمه میلیاردهایش، سابقه نداشته است. اگر این رکورد هم شکسته شد، به شما خبر خواهیم داد، از متفرقات ناسیاسی رادیو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)