تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ظهور عيسی مسيح در سال ۲۰۰۷؟

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.


بيونسه ناولز

در آستانه سال نو ميلادی دو روان شناس در شهر لس انجلس آمريکا پژوهشی انجام داده اند که بنا بر آن ستاره های هالی وود به اندازه هوادارانشان شيفته و مفتون شخصيت خودشان هستند. دليل اين امر تنها پول و کارنامه هنری ستاره ها نيست، بلکه ميزان بلند خوددوستی آنها و نياز مبرمشان به توجه عموم است. برخی از ستاره ها خودشان هم دم ازاين حقيقت زده اند. "بيونسه ناولز" آوازخوان و هنرپيشه سينما اخيرا گفته است: "اين موضوع ترسناک است که ندرتا می توان چهره های معروفی را ديد که رفتار عادی و معقولی دارند. آنها غالبا هر کدام در سياره خودشان زندگی می کنند."بنا به پژوهش "مارک يانگ" و "دريو پينسکی"، بسياری از ستاره های هالی وود قلبا معتقد اند که بهتر از ديگران هستند. در کتاب اين دو روان شناس که قرار است به زودی منتشر شود، می خوانيم که اين خالت خود شيفتگی معمولا باعث تباهی ستاره های هالی وود می شود. آقايان يانگ و دريو پينسکی با استفاده از يک فورمول رياضی احساساتی چون عريان گرايی و خودبينی ستاره ها را کنار هم می گذارند و نتيجه آن را "نارسيسيسم" (خودپرستی) تعبير می کنند. اين روان شناسان معتقد اند که معمولا مرد ها بيشتر از زنها به خودنمايی علاقه دارند، در حالی که ميان ستاره های هالی وود اين حالت برعکس است و ستاره های زن خودنماتر و خودپرست تر از ستاره های مرد اند. امان از خودشيفتگی!


پوستر فیلم دزدان دريايی کارائيب

و اما خبر خوش برای هالی وودی ها اين است که در آمدشان از گيشه های سينما تئاتر های آمريکا در سال ۲۰۰۶ پنج درصد بيشتر از سال ۲۰۰۵ بوده است. درآمد هالی وود در سال ۲۰۰۵ افت شديدی داشت و عده ای را نگران کرده بود که داد و ستد غيرمجاز فيلم ها از طريق اينترنت و قيمت گزاف بليت ها سرانجام کار خودش را خواهد کرد و باعث ورشکستکی صنعت سينما و شايد هم باختن حس خودشيفتگی ستاره ها خواهد شد. اما طی سال گذشته فيلم های پرفروشی چون "دزدان دريايی کارائيب" کمک کردند که اين بار درآمد هالی وود به حدود نه و نيم ميليارد دلار برسد. در حالی که اين رقم در سال ۲۰۰۵ کمتر از نه ميليارد دلار بود.


تمثیل عیسی مسیح

مثل هميشه در آستانه سال نو پيشگويی های مختلفی برای سال آينده منتشر می شود. اين بار خبرگزاری آسوشيتد پرس و "ای ا ال نيوز" نتايج نظرپرسی ميان آمريکايی ها را منتشر کرده است که غالبا پيشگويی های تيره و تاری دارند. يک حمله تروريستی ديگر، افزايش گرمايش کره زمين، افزايش موارد مرگ و مير ناشی از حوادث غيرمترقبه طبيعی جزء اين پيشگويی های سهمگين آمريکايی هاست. نکته روشنتری که در اين ميان مشاهده می شود، اين است که تنها اقليت کوچکی از آمريکايی ها معتقد اند که در سال ۲۰۰۷ آمريکا عليه ايران و کره شمالی اعلام جنگ می کند. اکثريت قابل ملاحظه آمريکايی ها بر اين باور اند که کنگره آمريکا حداقل دستمزد را افزايش خواهد داد. يک سوم آمريکايی ها اميدوارند که در اين سال دوای سرطان اختراع خواهد شد. ولی طبق همين نظرپرسی که آسوشيتد پرس به همراه شبکه خبری "ای ا ال نيوز" انجام داده است، شش نفر از هر ده آمريکايی نگران اند که در اين سال آمريکا قربانی يک حمله تروريستی ديگر خواهد شد. هفتاد درصد آمريکايی ها پيشگويی می کنند که در سال ۲۰۰۷ آمريکا شاهد يک فاجعه طبيعی بزرگ ديگر خواهد شد و گرمايش کره زمين افزايش خواهد يافت. و جالب ترين نکته اين است که ۲۵ درصد آمريکايی ها باور دارند که سال ۲۰۰۷ عيسی مسيح ظهور خواهد کرد. اگر اين پيشگويی به وقوع پيوست، حتما به شما خبر خواهيم داد، از متفرقات ناسياسی راديو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)