تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

خطرات همخوابگی با زنان مست در بريتانيا

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.

وزرای بريتانيا در حال بررسی يک طرح جديد اند که در صورت تصويبش عمل جنسی با دختر يا زن مست برای مرد می تواند بسيار گران تمام شود. طبق اين طرح عمل جنسی با يک زن مست می تواند تجاوز به ناموس زن تعبير شود و مرد را برای ساليان دراز پشت ميله های زندان براند. چرا که به نظر قانون گذاران بريانيايی، يک زن مست، اگر واقعا هم زيادی نوشيده باشد، قادر به کنترل خودش نيست و در صورت هوشياری به احتمال زياد با آن عمل جنسی موافقت نمی کند. اين طرح بعد از يک سری مرافعات سردرگم کننده پيشنهاد شده است که قاضی ها نمی دانستند به حرف مرد متهم باور کنند يا به زن شاکی. معمولا در چنين مواردی مرد متهم می گويد که فکر می کرد زن با انجام عمل جنسی موافق بود، در حالی که زن شاکی ادعا می کند که نخير، وقتی که آن اتفاق افتاد، او زيادی نوشيده بود و مست کرده بود، وگرنه در حالت هوشياری هرگز با ان کار موافقت نمی کرد. اگر طرح جديد تصويب شد، پليس بی درنگ ميزان مستی زن را می سنجد و بر اساس داده های تجزيه خون و پيشاب تاييد يا تکذيب می کند که زن مست بوده است. قبل از سفر به بريتانيا بد نيست اين نکته حساس را بدانيد.

محکوميت يک زن به جرم تجاوز به ناموس يک مرد
ولی ظاهرا فقط مرد ها نيستند که به هتک ناموس متهم می شوند. اخيرا يک زن ۲۴ ساله در نروژ به جرم تجاوز به ناموس يک مرد خوابيده به نه ماه زندان و پرداخت غرامت محکوم شده است. به گزارش روزنامه "آفتن پستن" چاپ نروژ، حجم غرامتی که اين زن به مرد پرداخته است، بيش از ۶۳۰۰ دلار است. اين رويداد روز چهارم ژانويه سال ۲۰۰۴ در منزلی در شهر برگن نروژ اتفاق افتاد. بنا به اسناد دادگاه، مرد که روی کاناپه خوابيده بود، وقتی بيدار می شود، زن را می بيند که در حال انجام يک عمل جنسی است (حالا بماند، چه نوع عمل جنسی). اين زن که نامش اعلام نشده است، در جلسه دادگاه اين ادعا را تاييد کرد، ولی افزود که مرد هم بيدار بوده و با آن کار موافق بوده است. مرد اين ادعا را قبول ندارد و می گويد که در نتيجه آن اتفاق دچار ترس و توهمات روانی شده است. اين قضيه در نروژ پوشش گسترده ای دارد، چون نخستين موردی است که يک زن به تنهايی به جرم هتک ناموس يک مرد محکوم می شود. ولی هر چه اين گزارش ها را خواندم، متوجه نشدم که آيا هر دو طرف قضيه مست کرده بودند يا اين اتفاق در عين هشياری افتاده است.


اختر

طلاق مستانه
چرا که در حالت مستی واقعا هم اتفاقات عجيب و غريبی می افتد. مثل اتفاقی که با اختر، يک مرد هندی مسلمان در منطقه بيهار هند افتاده است. اختر می گويد که می خواهد با همسرش "سکينه" بماند و ب هم زندگی بکنند، ولی جامعه به آنها اجازه نمی دهد. بيش از ۲۰ روز است که الکل و خشم و سه واژه او را از همسر و فرزندانش جدا کرده است. همسايه های او می گويند که اختر پس از نوشيدن چندين قدح مشروب سر خشم و غضب خطاب به خانمش سه بار کلمه "طلاق" را به زبان آورده است. خود اختر می گويد که آن روز به شدت سرخوش بوده است و متوجه صحبت هايش نبوده است و حتی نمی دانسته که واژه "طلاق" را چند بار به زبان آورده است. ولی مردم روستا مصرانه تاکيد می کنند که اختر کلمه "طلاق" را تلفظ کرده و سه بار هم تلفظ کرده است. حالا اختر و سکينه می گويند که می خواهند با هم بمانند و اين که با هم مشکلی ندارند، ولی آخوند های روستا دستور طلاقشان را صادر کرده اند. اگر آخوند های روستا و همسايه های اختر و سکينه مروتی به خرج دادند و دست از سر اين زن و شوهر برداشتند، به شما خبر خواهيم داد، از متفرقات ناسياسی راديو زمانه.

لینک مطالب مرتبط

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)