تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

پرنس هری؛ همسايه ايران؟

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.


پرنس هری در حال آموزش دیدن

قرار است سال آينده پرنس هری، دومين پسر شاهزاده چارلز (وليعهد بريتانيا) و پرنسس دايانا، همسايه ايران شود. منظور از همسايگی گشت زدن در امتداد مرز عراق با ايران است. خبرگزاری ها با استناد به منابعی در وزارت دفاع بريتانيا می نويسند که قرار است پرنس هری سال آينده ميلادی که تا فرا رسيدنش سه چهار روز بيشتر نمانده، به عنوان فرمانده نظامی به مرز ميان عراق و ایران گسیل شود. پرنس هری که سومین نفر برای رسیدن به تاج و تخت بریتانیاست به تیپ مکانیزه اول ارتش بریتانیا ملحق خواهد شد که ماه مه سال 2007 در شهر بصره عراق مستقر خواهد شد. شاهزاده هری گفته می خواهد در هر نوع عملیات نظامی مانند یک افسر عادی حضور داشته باشد و در خط مقدم جبهه بماند. ولی پدر هری، شاهزاده چارلز علیرغم روحیه پسرش، با فرماندهان ارتش به رایزنی نشسته تا طرحی رو برای مراقبت از زندگی شاهزاده و نیروهایش پیدا کنند. شاهزاده هری در عراق با رتبه ستوان دو، 11 سرباز و 4 تانک سبک را تحت فرمان خواهد داشت. این تیپ در امتداد مرز میان عراق و ایران از قاچاق اسلحه، تردد شورشی ها، قاچاق مواد مخدر و پول جلوگیری خواهد کرد.

کافه های عشقی
ولی در منطقه دنور در آمریکا، گروهی به دور از مشغله جنگ، رشته کافه هایی رو افتتاح کردند که خارق العاده است. در این کافه ها، شما هستید که مبلغ غذاتان را تعیین می کنید و حساب را زیر دماغ پیشخدمت می گذارید، نه برعکس! مثلاً اگر در پیتزای مرغ از جوجه خبری نبود یا اگر در کشک بادمجان، با ذره بین به دنبال بادمجان می گشتید، می توانید دو قران پول بدهید! البته فکر نمی کنم در دنور برايتان کشک بادمجان بیاورند. ولی اگر غذا واقعاً خوردنی و لذیذ بود و باعث شد که ته کاسه را هم لیس بزنید، باید پول غذا را هم به اندازه لذتی که بردید بدهید. نام یکی از این کافه ها SAME است که کوتاه شده این جمله است:
So All Might Eat
يعنی "حالا همه می توانند بخورند". "برد بيرکی" از مديران کافه "سيم" در دنور در توضيح اين شيوه "روبين هودی" خدمت رسانی می گويد: "فلسفه ما اين است که هر کسی، صرف نظر از جايگاه اقتصادی اش مستحق خوردن غذای سالم و طبيعی و سزاوار ارج و احترام است". و حتی آنهايی که پول ندارند حق غذا شان را بدهند، تشويق می شوند در ازاء غذا يک ساعت کار کنند – جارو بزنند، ظرفها را بشويند، علف هرزه باغ را بکنند. عجب آرمان شهری برای خودشان درست کردند!



دانيل کريگ

بهترين جيمز باند تاريخ
و اما سازنده های تازه ترين فيلم جيمز باند "کازينو رويال" هم به آرمانشان رسيدند. همان طوری که انتظار می رفت، اين فيلم به موفق ترين و پرفروش ترين فيلم جيمز باند در تاريخ تبديل شد و از گيشه های سينما تئاتر های جهان بيش از 450 ميليون دلار به جيب سازندگانش ريخت. قبل از آن پر فروش ترين فيلم جيمز باند "دای اناتر دی" ("روزی دگر بمير") بود که اندکی بيشتر از 430 ميليون دلار درآمد داشت. جيمز باند با بازی فوق العاده "دانيل کريگ" در نقش اصلی در 64 کشور جهان به نمايش درآمد. تصورش را بکن، اگر همه کشور های جهان قدرت خريداری اش را داشتند، چه می شد. هر چه شده بود، حتما باز هماز متفرقات ناسياسی راديو زمانه به شما خبر داده بوديم.

لینک مطالب مرتبط

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)