تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

متفرقات ناسياسی: مشکل موی اضافی و راه حلی ديگر

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.


آنهايی که با موی زايد بدنشان مشکل دارند، هزار جور آزمايش کشيدن مو را در خانه هاشان انجام می دهند و معمولا از درد فيزيکی اين تجربه ها جيغشان در می آيد. آنهايی که مايلند اين کار را بدون درد و فرياد زياد انجام بدهند، در آرايشگاههای باکلاس بايد پول هنگفتی بپردازند تا موهای اضافی شان توسط اشعه ليزری چيده بشود. اين آرايشگاهها از سيستم ليزری "استار لوکس" شرکت "پالومار" استفاده می کنند که طی ده سال اخير حسابی جا افتاده است. ولی حالا همين شرکت، طرح توليد سيستمی را تاييد کرده است که به هيچ کارشناسی نياز ندارد و هر کسی می تواند مستقلا از آن در خانه اش استفاده بکند. اين دستگاه سلول های متصدی رويش مو را کاملا از کار می اندازد. برای همين هم موقع استفاده اش بايد بسيار مواظب باشيد تا يهو يک نيمه ابرو تان را برای هميشه کچل نکنيد. اين دستگاه مونث و مذکر ندارد و برای هر دو جنس آدمهای موستيز طراحی شده است.

شرکت پاناسونيک ژاپن هم دست روی دست نگذاشته و هی دارد چيز های جالب تازه توليد می کند. تازه ترين دست آورد اين شرکت توليد موفقيت آميز باريک ترين بلندگوی جهان است. قطر اين بلندگوی تنک يک و نيم ميلی متر است. "پی ای دی" يا "پد" 40 درصد کوچکتر از سلفش است. و مثل هميشه پاناسونيک ادعا می کند که فشرده شدن اندازه بلندگو کاری به کيفيت صدا ندارد و کيفيتش خوب خوب خواهد ماند. البته، ياد ندارم که تا حالا ادعا های پاناسونيک بی پايه باشد. پاناسونيک می خواهد توليد انبوه اين بلندگو کوچولو را ماه مه 2007 آغاز بکند و در تلفن های همراه و ميزهای فرمان قابل حمل نصب بکند. اين دستگاه هم، با وجود اينکه نامش پاناسونيک است، فقط برای "پاناسونيک" ها نيست و "زاخار" ها هم می توانند از آن کار بگيرند.

حالا يکی دو خبر از هالی وود. "آنجلينا جالی" از ستاره های هالی وود در يک رشته اعترافاتش گفته است که در حالی عاشق "براد پيت" شده بود که "پيت" با "جنيفر آنيستون" زندگی زناشويی داشت. براد پيت و جنيفر آنيستون سال 2005 بعد از چهار سال همسری که گمان می رفت بسيار شيرين و کامگارانه بود، بناگاه اعلام کردند که راهشان را از هم جدا می کنند و کردند. نگو که قبل از آن ميان براد پيت و آنجلينا جالی نگاههايی رد و بدل شده بوده است. البته، خود بانو جالی می گويد که عشقش آن اوايل اافلاطونی بوده و تنها بعد از جدايی پيت از جنيفر آنيستون ماجراهای عاشقانه اش با براد پيت آغاز گرفته است. آنجلينا جالی 31 ساله و براد پيت 42 ساله در فيلمبرداری "آقا و خانم اسميت" همبازی بودند و همان جا هم سرنوشتشان رقم خورد. حالا نمی دانيم اين امر يک ضرورت بوده يا يک تصادف. آينده اين پيوند برايمان نشان خواهد داد.


لئوناردو دی کاپريو

ولی لئوناردو دی کاپريو، يکی ديگر از ستاره های درخشان هالی وود خودش را بيشتر غرق در کارش کرده است يا شايد هم دل به يار و سر به کارش است. نتيجه اين پشتکارش اين است که روز 12 ژانويه در دوازدهمين مراسم اعطای جوايز "انتخاب منتقدان" رقيب لئوناردو دی کاپريو خود اوست. یعنی دی کاپریو به عنوان بازيگر نقش يک قاچاقچی در فيلم "الماس خونين" و لئوناردو دی کاپريو به عنوان بازيگر نقش يک مامور پليس در فيلم "فرستاده" هر دو سزاوار دريافت اين جايزه عنوان شده اند. البته، رقيبان ديگر هم در اين ميان هستند: "رايان گاسلينگ" برای فيلم "شبه نلسون"، پيتر او تول برای فيلم "زهره"، ويل اسميت برای "تعقيب خوشبختی" و فارست وايتاکر برای "واپسين شاه اسکاتلند". اگر نتايج اين رقابت ها اعلام شد، خبر خواهيم داد، در متفرقات ناسياسی راديو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)