تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

متفرقات ناسياسی: ترس سرطان از جنبش

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

شنیدن فایل صوتی

دانشمندان يک بار ديگر تاييد کرده اند که ورزش برای نوع بشر ناگزير است و در مواقعی می
تواند زندگی تان را نجات دهد. بر اساس يک مطالعه تازه که دانشمندان اروپايی انجام دادند، يک ساعت حرکت بدنی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را به مراتب کاهش بدهد. اين جنبش بدنی می تواند طناب بازی باشد يا دويدن دور پارک يا شنا يا هر نوع جنبش ديگر. حتی اگر بهانه ای پيش بياريد که پارکی اطراف خانه تان نيست تا بدويد يا طنابی نداريد که بپريد، می توانيد خانه تان را برای يکی دو ساعت جمع و جور کنيد، بروبيد و بشوييد، تا از اين خطر فاصله بگيريد. آژانس بين المللی تحقيق سرطان در ليون فرانسه که اين پژوهش را انجام داده است، می گويد: 413 هزار تن در ده کشور اروپايی زير ذره بين پژوهشگران رفته بودند، تا سر انجام چنين نتايجی بدست بيايد. بخاطر همين گستره وسيع تحقيقات گمان غالب بر اين است که نتايج تحقيقات بايد دقيق باشد. پس بياييد بجنبيم و سرطان را فراری بدهيم.


حتما خبر داريد که امسال به افتخار دويست و پنجاهمين سالگرد تولد "موزار"، آهنگساز برجسته اتريشی سال موزار اعلام شده است. طی يک سال تمام به اين مناسبت رويداد های مختلف جالبی صورت گرفت و در پايان اين سال هم بنياد بين المللی موزار در شهر زالسبورگ اتريش کار فوق العاده ای انجام داده است که همين روز دوشنبه گذشته (20 آذر) آغاز شد. برای نخستين بار همه آفريده های اين آهنگساز زنده نام در شبکه جهانی اينترنت بطور رايگان قابل دسترسی است. تعداد اين آثار بيش از 600 عدد است. در يک تارنمای ويژه بازديدکننده ها می توانند هر سمفونی موزار و حتی يک خط بخصوص از ميان 24 هزار صفحه موسيقی اين آهنگساز را پيدا کنند. "اولريش لايزينگر"، مدير اين طرح به خبرگزاری رويتر گفته است که در ظرف دو ساعت نخست آغاز بکار اين تارنما 45 هزار مراجعه به ساخته های موزار صورت گرفته است. گزينه اينترنتی کليات موزار نسخه ديجيتال مجموعه موسيقی موسوم به "نشر جديد موزار" است که در آلمان منتشر شده بود و برای انتشار اين مجموعه از طريق اينترنت بنياد بين المللی موزار 400 هزار دلار پرداخته است.


شاهزاده های بريتانيايی امروز (21 آذر) اعلام کردند که به مناسبت دهمين سالروز مرگ فجيع دايانا، پرنسس ولز، سال آينده کنسرت بزرگی برگزار خواهد شد. شاهزاده ها ويليام و هنری (دو پسر بازمانده از دايانا و فرزند وليعهد تاج و تخت بريتانيا در لندن اعلام کردند که روز اول ژوئيه در چهل و ششمين سالروز تولد پرنسس دايانا آوازخوان های بنامی در استاديوم "ومبلی" لندن هنرنمايی خواهند کرد.در آن روز التون جان، دوران دوران، جاس استون، برايان فری و فارل ويليامز همه جور آهنگ ها را اجرا خواهند کرد، از پاپ گرفته تا هيپ هاپ. فروش بليط های اين کنسرت روز چهارشنبه (22 آذر) آغاز می شود. شاهزاده ويليام هنگام اعلام اين خبر گفت: "ما هر دو می خواستيم در اين کنسرت نقشی داشته باشيم. می خواهيم اين کنسرت به دلخواه مادرمان برگزار شود." ويليام می گويد، مراسم کليسايی برای گراميداشت خاطره مادرش کافی نيست. به نظر ويليام، اين کنسرت بايد پر از انرژی و شادی و خوشی باشد، چرا که فکر می کند مادرش اگر زنده بود، از يک چنين کنسرت حتما خوشش می آمد. اگر کنسرت واقعا هم جالب بود، ماه ژوئيه آينده به شما خبر خواهيم داد، در متفرقات ناسياسی راديو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)