تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

متفرقات ناسياسی: اينترنت بارانی

گردآوری: داريوش رجبيان

آمستردام که شهر ميزبان زمانه است، يک شهر غالبا بارانی است، به خصوص در اين موقع سال. و من همه‌اش
يادم می‌رود که يک چتر بخرم، تا از شتاب ريزش موهايم بکاهد. اما خوب شد تا حالا نخريدمش، چرا که تازگی‌ها ژاپنی‌ها چتری را اختراع کردند که در عين سرپناه بودن، می‌تواند صاحبش را سرگرم هم بکند.


اين چتر يک دوربين ديجيتال دارد که برای چشم نامسلح پيدا نيست

اين چتر يک دوربين ديجيتال دارد که برای چشم نامسلح پيدا نيست. ارتباط اينترنتی بي‌سيم و يک پرتو افکن نصب شده اين چتر را کاملا منحصر به فرد می‌کند. در نتيجه، شما می‌توانيد در حالی که زير باران راه می‌رويد، بر خلاف ديگران که سرشان را پايين انداخته‌اند، سرتان را بالا نگه داريد و روی صفحه چترتان ويدئو تماشا کنيد، عکس و ويدئو‌های خودتان را بگيريد و به سامانه (سايت) هايي به مانند "فليکر" و "يوتيوب" منتقلش بکنيد. نام اين چتر "پيلئوس" است و در برابر آب مقاومت دارد و با تاب دادن دسته‌اش می‌توان آن را کنترل کرد. معلوم نيست که توليد انبوه تجاری اين چتر کی آغاز خواهد شد، ولی بی گمان اين چتر اينترنتی در شهرهای بارانی خيلی طرفدار خواهد داشت… يا به شکل سايه‌بان در سرزمين‌های گرمسير.

ولی عده‌ای از آدم‌هايی که زيادی مواظب سلامت پوستشان هستند، می‌گويند که حتی استفاده از تلفن همراه و دستگاههای برقی از قبيل رايانه‌های قابل حمل و حالا چتر اينترنتی، می‌تواند روی پوست اثرات منفی بگذارد. چون به گفته آنها، اشعه الکترومغناطيسی‌ای که از اين دستگاه‌ها سمت صورت ما پرت مي‌شود، زيانبار است و ما را خيلی زودتر از آنی که می‌خواهيم، شبيه پدربزرگ و مادربزرگ‌هامان می‌کند. با توجه به همين دغدغه خاطر بعضی‌ها، شرکت کسمتيک "کلارينس" قول داده است که نخستين افشانه (اسپری) ضد اشعه الکترومغناطيسی را توليد بکند. "کلارينس" مدعی است که اين افشانه پوست آدمها را کاملا مصون نگه خواهد داشت. چرا که حامل مولکولهايی است که از بستر درياها استخراج شده است. قرار است اين افشانه ماه ژانويه وارد بازار بشود. پس برای تحمل پرتوهای الکترومغناطيسی دستگاههای برقی ديگر چيزی نمانده است.


شرکت کسمتيک "کلارينس" قول داده است که نخستين افشانه ضد اشعه الکترومغناطيسی را برای محافظت از صورت توليد بکند

از قضيه باران و چتر شروع کرديم و از سرفه نگفتيم. چون به‌ هر حال، باران و سرفه در بسياری از موارد يک جور پيوند منطقی دارد. اگر موفق نشديد چتر اينترنتی بخريد و باز هم سرتان زير باران لخت ماند و به سرفه افتاديد و از سرفه‌های بلند و پشت سر هم خودتان زير آب خجالت مانديد و يک بار ديگر خيس شديد، بهتر است يک دستگاه سرفه خفه‌کن داشته باشيد. سرفه خفه‌کن شرکت "کابلاس" هم يک چيز غيرعادی و منحصر به فرد است. به محض اينکه احساس کرديد سرفه‌تان نزديک است، از خفه کن کار بگيريد که محتوی آن موج‌های صوتی شما را از ارتعاش سرفه نجات می‌دهد، در حالی که هوای سرفه را اجازه می‌دهد بدون اصطحکاک و ارتعاش از گلويتان رد شود و در فضا رها شود. يعنی شما در عين اينکه سرفه نمی‌کنيد، سرفه هم می‌کنيد. سرفه بی‌صدا. بدون اينکه مزاحم گوش‌های خودتان و ديگران بشويد.

يادتان هست که سال گذشته نخستين عمل پيوند صورت در جهان که در فرانسه اجرا شد، چه سر و صدايی به پا کرده بود؟ نصف رخسار "ايزابل دينوآر" از منطقه "آميان" فرانسه را سگش کنده بود، طوری که از بالای دماغش گرفته تا زير چانه‌اش برهنه مانده بود. پزشک‌ها يک نيمه صورت شخص ديگری را که مغزش مرده بود، به رخسار بانو "ايزابل" 38 ساله پيوند زدند، ولی همه نگران بودند که آيا ايزابل دوباره قادر خواهد بود حالت عادی داشته باشد يا نه. چون‌که سمت راست صورتش آويزان بود و لبش هم بطور کامل بسته نمی‌شد. ولی ظاهرا اين معجزه پزشکی کارساز از آب درآمده و ايزابل حالا نه تنها لب و لپش را جمع کرده، بلکه حتی می‌تواند تبسم هم بکند و بخندد.

متفرقات ناسیاسی را اینجا بشنوید.

در همین‌باره:

متفرقات ناسیاسی روز قبل: جیغ سبز بروسلی

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)