تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

متفرقات ناسياسی؛ بریتنی اسپرز دنبال کلبه ۲۹ میلیون دلاری

گردآوری: داريوش رجبيان


بریتنی اسپرز

بعد از جدايی بريتنی اسپرز از کوين فدرلين تصور می‌رفت که اين ستاره موسيقی پاپ آمريکا خانه عظيمش در ماليبو را بفروشد و يک کلبه ساده‌ای را برای ادامه زندگی‌اش اختيار کند. منظورم از کلبه برای بريتنی اسپيرز البته يک ساختمان حداقل دو طبقه هفت خوابه است. حدس ما تا اندازه‌ای درست از آب درآمد. بريتنی همين روزها دنبال خريدار پولداری برای خانه‌اش در ماليبو می‌گردد که حد اقل سيزده و نيم ميليون دلار قيمت دارد. اگر زير بالينتان اين مقدار سرمايه قايم کرده‌ايد، تا اين خانه از دست نرفته، بلافاصله با بريتنی اسپيرز در تماس شويد. ولی بخش دوم حدسمان کاملا غلط بوده. چرا که بريتنی اصلا و ابدا دنبال يک کلبه ساده نمی‌گردد، بلکه می‌خواهد در فلوريدا منزلی بخرد که دست‌کم دو برابر قيمت خانه قبلی‌اش را داشته باشد. مجله سرگرمی‌های "استار" می‌گويد که بريتنی اسپيرز فعلا کارنامه هنری‌اش را برای مدت کوتاهی متوقف کرده و در منطقه ميامی دنبال خانه‌ای می‌گردد که بيش از ۲۹ ميليون دلار قيمت داشته باشد. خدا برکت!

سازمان‌دهندگان برنامه کريسمس امسال در شهر توکيو قصد دارند بليط‌های اين مراسم را به قيمت گيج کننده سه هزار و چهار صد دلار بفروشند. ای بابا، چه خبره؟! خبر اين است که قرار است مايکل جکسون، سلطان پاپ آمريکا، به اين مراسم ژاپنی سری بزند و آواز نخواند. بله، درست تايپ شده، آواز نخواند! ظاهرا برنامه‌ريزهای کريسمس توکيو از اتفاقی که هفته گذشته در لندن افتاد، درس گرفته و از پيش هواداران اين ستاره پاپ را هشدار دادند تا از مايکل جکسون انتظار هنرنمايی نداشته باشند. هفته گذشته در مراسم اعطای جوايز موسيقی جهان در لندن که مايکل جکسون جايزه الماسش را دريافت کرد، انتظار می‌رفت او آهنگ "تريلر" را بخواند. اين اتفاق نيفتاد و آدم ها با اوقات تلخی و فحش و ناسزا مراسم را ترک کردند. ولی اين بار قرار است فقط دويست نفر با پرداخت ۳۴۲۸ دلار مايکل جکسون را از نزديک ببينند، با او دست بدهند و خوش و بش کنند. عجب حالپرسی گرانی!

ولی هواداران پل مک کارتنی، ستاره بيتل‌های بريتانيا، با اينکه مجبور نيستند برای ديدنش مبالغ گزافی بپردازند، ولی هنوز هم که هنوز است، به محض ديدنش اشکشان در می‌آيد و بعدش بلافاصله خنده‌های هيستريک سر می‌دهند و کارهای عجيب و غريب‌تری هم می‌کنند که يادآور تب سودايی معروف به "بيتل مانيا" طی دهه ۱۹۷۰ ميلادی است. اين حالت را می‌شد ميان انبوهی از طرفدارهای پل مک کارتنی مشاهده کرد که طی دو شب متوالی در بيراهه‌های منتهی به يک نوارفروشی لندن صف بسته بودند، تا ستاره محبوبشان را ببينند. آقای مک کارتنی برای تبليغ آلبوم کلاسيک جديدش "که کور مئوم" ("هان، قلب من!") به اين فروشگاه موسيقی آمده بود. با توجه به درام غم‌انگيز جدايی اخير آقای مک کارتنی از همسرش، وی از هم‌پیشه‌های بيچاره ما، يعنی ژورناليست‌ها پرهيز کرده، فقط برای عکاس‌ها پز گرفته و چند تا سايه دست يا امضا ميان هواداراش توزيع کرده است. خيلی از طرفدارانش به خبرنگارها گفتند که با ديدن پل مک کارتنی در فاصله‌ای به آن نزديکی حالات عجيب و غريبی را تجربه کردند: يکی نمی‌توانست دهنش را با دو کلام باز کند و دومی که دهنش را باز کرده بود، ديگر نمی‌توانست جمعش بکند و اشکش هم که راهش را گم کرده بود، با ديدن دهن باز مقصد نزديکتری پيدا می‌کرد و زحمت سرازير شدن به زمين را نمی‌کشيد و يک‌راست به دهان باز چکه می‌کرد... در اين تصويرهای آخر مسلما بيش از اندازه از اغراق کار گرفتم، ولی حالتشان واقعا هم چيزی نزديک به همين تصوير شده بود.


انجمن آموزش‌های جنسی ژاپن ميان دانشجوها پژوهشی انجام داده که بنا بر آن افرادی که از طريق تلفن همراهشان بيش از ۲۰ پيام نوشتاری (اس ام اس) در روز می‌فرستند، بيشتر از عاشق‌های اينترنت به اعمال جنسی دست می‌زنند. "عاشق اينترنت" کسی است که بيش از دو ساعت در روز پشت رايانه (کامپيوتر) بشيند و تمام سوراخ سمبه‌های اينترنت را در نوردد.


يک خبر ديگر درباره تلفن همراه. يادتان هست که با ورود تلفن همراه به بازار در دهه ۱۹۹۰ ميلادی چه ولوله و همهمه‌ای راه افتاده بود؟ همين شش سال پيش هم شاهد يک پس‌لرزه ديگر اين ولوله شديم که می‌گفتند تلفن‌های همراه سرطان‌زاست و به ويژه مخ‌های ما و شما را گرفتار سرطان می‌کند. حالا چون آن تهديدها به جايی نرسيد، تازگی‌ها محافل پزشکی دارند هشدارهای تازه را مطرح می‌کنند. سازمان آمريکايی طب تناسلی با استناد به يک مطالعه خودش می‌گويد که استفاده مفرط از تلفن همراه باعث کاهش کيفيت نطفه مرد‌ها می‌شود. ترسناک است! بيش از چهار ساعت صحبت از طريق تلفن همراه در طول روز "استفاده مفرط" محسوب می‌شود. ولی خبر خوب اين است که اين فرضيه هنوز از سوی مراجع مربوطه تاييد نشده است. اگر تاييد شد، حتما به شما خبر خواهم داد. در "متفرقات ناسياسی" راديو زمانه.

برنامه متفرقات ناسیاسی را اینجا بشنوید.

در همین‌باره:

متفرقات ناسیاسی سه‌شنبه: نخودهای چشم بلبلی در آمریکا اول شدند

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

I’d prefer reading in my native language, because my knowledge of your languange is no so well. But it was interesting! Look for some my links:

-- Tedgelliods ، Apr 14, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)