رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ بهمن ۱۳۸۸
گفتگو با لونا شاد بازیگر آخرین فیلم مخملباف

تابویی که شکسته شد

حسین آریان
toronto@radiozamaneh.com

scream%20of%20the%20ants1.jpg

فریاد مورچه‌ها که اکنون در برخی کشورها نمایش داده می‌شود آخرین فیلم محسن مخملباف است که در فستیوال فیلم مونترآل در سال ۲۰۰۶ شرکت کرد و گرچه جایزه‌ای را نبرد اما مثل سایر آثار مخملباف بحث برانگیز بود. بحث برانگیز در محتوی و نمایش صحنه‌هایی که در جمهوری اسلامی ‌یک تابوی بزرگ محسوب می‌شود.

scream%20of%20the%20ants%202.jpg

داستان فیلم سفر فلسفی یک زن است که به همراه شوهرش به هند می‌رود تا مرد کاملی ( perfect man ) را که معتقد است در هند است پیدا کند و پرسش‌هایش را از زندگی از او بپرسد. در این سفر به ریشه اختلافات عمیق آن دو پی می‌بریم و در می‌یابیم که مرد انسانی است لائیک ( بی خدا و مذهب ) و زن انسانی است روحانی و اهل معنویات. مرد از بچه بیزار است و زن دوست دارد بچه داشته باشد و همین طور سفر آنان در جستجوی مرد کامل سفری می‌شود در باز شناسی رفتار خودشان و نگاهی که به اطراف خود و یکدیگر دارند.

در کنار همه موضوعات جدی فیلم، مخملباف طعنه خود را به رفتارهای خارق‌العاده ای که همیشه از هند به گوش می‌رسد نیز می‌زند. پیرمردی که همه معتقدند قطار را نگه می‌دارد وقتی خودش اعتراف می‌کند که قطار برای اینکه او روی ریل آسیب نبیند ترمز می‌کند و می‌ایستد مخملباف با طنز خود ما را به شخصیت مرد بیشتر نزدیک می‌کند تا دوباره تردیدهایش را از مذهب به ما نشان دهد.

14%282%29.jpg

به مناسبت نمایش فیلم در برخی کشورها گفتگویی با خانم شاد انجام داده‌ایم که شنیدنش خالی از لطف نیست.

فایل صوتی گفتگو را اینجا بشنوید.


Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تا آنجايي كه من مي دانم مخملباف هم مثل كيارستمي به هنرپيشه ي حرفه اي اعتقاد ندارد و همين طور كه خانم شادزي هم مي گويند هيچ كس بازيگر حرفه اي نبوده. البته ايشون خودش را بازيگر حرفه اي مي داند .عيبي هم ندارد. اينجا همه حرفه اي هستند!
به نظر من كه فقط تريلر فيلم را ديدم بازي ايشون و حتي حرف زدنشون بسيار مصنوعي و سرد و ضعيف است.
خوب البته قيافه شون و نظرشون درباره ي هنر و برهنگي به انتخابشون كمك مي كنه.
الان كه صداي حرف زدن معمولي شون را شنيدم متوجه شدم در صداي آمريكا كلي روي صداشون و محكم خوندن خبر كار مي كنند. وگرنه مثل فيلم مي شه.

از مصاحبه ممنون. خوب بود.

خيلي از مصاحبه هاي خانم شادزي در صداي آمريكا بهتر و محترمانه تر بود. موفق باشيد.

بابك

-- babak ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

when the interviewer asks about a brief story of someone's life, of course she/he wants to give the audiance some short important information like date of birth, where the interviewee lives, what she/he studied/ is she/he married or have kids/what she/ he does as a job.
Mrs. Shad really didn't need to be that offensive and answers like that.
she is for heaven sake!

maryam

-- maryam ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

great interview miss shad has done a great job in the movie . I have seen it in Munich film fest and I was so surprised to see an Iranian actress with a different view.
Khasteh nabashid

-- morteza ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

مصاحبه بسيار خوبي بود. روي نكات خوبي تاكيد شده بود. خيلي حرفه اي بود.
زنده باد راديو زمانه.
من هم فيلم را ديده ام و راستش بازي خانم لونا را دوست نداشتم. خيلي مصنوعي بود.
نوع برخورد و جواب دادنشان را به مصاحبه كننده هم اصلا دوست نداشتم. خيلي تدافعي و از چند طبقه بالا به سوال ها جواب داده اند.
من نمي دانستم ايشون خبر نگار هستند. تا حالا گزارش ازشون نديدم.


آي خان يواش يواش!................


مصاحبه هم كه مي كنند همينطور هستند.
همه را آن پايين ها مي بينند.


-- Narges ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

دوست گرامي لائيك به معناي بي خدا و مذهب نيست. به معناي بي ديني نيست بلكه منظور غير ديني است. آيا آقاي جامي اين مطالب را نمي خوانند؟

-- سعید ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

امیدوارم خانوم شاد همیشه و همه جا موفق باشه

-- امیرحسین ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

خانم شادزي بفرما يه خورده از خودت تعريف كن ... تعارف نكن ... خوبه حالا هنوز لهجه شو نتونسته از بين ببره وگرنه لابد ادعا مي كرد از بچگي تو هاليوود بوده .

-- chimney ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

من چهار سال است که کار خانم شاد را دنبال میکنم و مهمترین حسن ایشان و راز موفقیتشان طبیعی بودن ایشان است.
من تیزر فیلم را دیدم و ایشان بر عکس باقی بازیگران ایرانی "فیلم" بازی نمیکنندو یک چهره دیگری از زن ایرانی به مخاطبانشان نشان داده اند.
با تشکر
ش. از سوئد

-- shahrzad@yahoo.com ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

می بینیم که باز بسیاری از هموطنان عزیز/ شلاق انتقاد را به دست گرفته و تنها از فیلم آقای مخملباف و بازی خانم شاد انتقاد کرده اند. فیلم موضوع جالبی را دنبال می کرد/ بازی هنرپیشه ی مرد آن واقعاً مصنوعی بود اما دوستان به خانم شاد کمی کم لطفی کرده اند، من هم کارهای ایشان را چهار سال است دنبال می کنم/ نه خشک هستند و نه مصنوعی. دوستان، بیائیم به جای انتقاد، نقد هم بکنیم. باور بفرمائید نقد کردن به معنای انتقاد نیست!!!

-- داریوش از آلمان ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

با تشکر از این مصاحبه.
لونا شاد یکی از محبوب ترین مجریان ایرانی است.
من نمیدونستم فیلم هم بازی کرده.
فیلم را کجا میشه دید.
با آرزوی موفقیت
پ. کبیری از آلمان

-- parviz ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

سوالها میتونستند بهتر باشند.
لطفا تیزر فیلم را هم بگذارید روی سایت.

-- شهین ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

من به ايراني بودن خانم لونا شاد افتخار مي كنم و اميدوارم هميشه شاد و موفق و سربلند باشند.
محمد از تهران

-- بدون نام ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

لحن اين خانوم ازار دهنده است

-- Ali ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

این را خطاب به دوستی می نویسم که از لهجه ی خانم لونا اشکال گرفته بودند. چرا بسیای از ایرانیهای عزیز/ تنها لهجه ی تهرانی را " زبان فارسی" می دانند؟ مگر تمام ایران در تهران خلاصه می شه؟ مثل اینکه بگیم هنرپیشه های آمریکائی که لهجه ی نیویورکی دارن کارشون خوب نیست و بازیگران بدی هستن!!
البته من خودم هم اهل تهرانم، ولی دوست داشتم لهجه ی کُردی یا مثلاً همون اصفهانی داشتم. به نظر من لونا خانم باید به لهجه اش و موفقیت در کارش به عنوان یک مجری عالی تلویزیونی، و البته هنرپیشه ای خوب، افتخار کنه.
چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید
نژاد پرستی را کنار بگذاریم و لهجه ی هموطنان را عیب و عار ندانیم.

-- بهمن از کرج ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

تماشای این فیلم را به همه ی دوستداران سینما، به ویژه علاقمندان به آثار مخملباف توصیه می کنم. بازی هنرپیشه ی مرد، همانطور که خبرنگار رادیو زمانه هم در سئوالهاشون گفته بودن، خیلی مصنوعی و مکانیکی است، اما لونا شاد خیلی نزدیک به واقعیت بازی کرده و با اینکه از نزدیک ندیدمشون، فکر کنم خیلی "خودش" بوده. لونا خانم خسته نباشید. من که لهجه ی آنچنانی در فیلم نشنیدم، اما حتی اگر هم ته لهجه ای دارید، حتماً شیرینه و باید بهش افتخار کنید.

-- ماندانا از تهران ، May 2, 2007 در ساعت 03:37 PM

چند نکته:
- لائیک به معنی غیر دینی می باشد اما انسان لائیک می تواند بی دین و مذهب باشد. در اینجا منظور نویسنده این بوده است که کاراکتر مرد بی دین و بی خدا بوده است. هیچ ربطی هم به آقای جامی ندارد مطلب درست است.
- بعضی ها اصلا فیلم را ندیده اند در باره بازی خانم لونا اظهار نظر کرده اند و مسائل را بیشتر شخصی دیده اند تا حرفه ای. لطفا شخصیت ایشان را از بازی ایشان جدا کنید و در باره بازی ایشان در فیلم صحبت کنید.
- من شجاعت ایشان را در فیلم ستایش می کنم. سالهاست که گرفتار این تابوها شده ایم و حالا که یکی پا پیش گذاشته همه چیز را با غرض ورزی قضاوت می کنیم.
- در یک گفتگوی 10 دقیقه ای نمی توان انتظار داشت که تمام مسائل فیلم و بازیگری بیان شود. در حد معرفی ایشان و فیلم در این فرصت اندک مصاحبه بسیار خوبی بود.

-- بهرام ، May 3, 2007 در ساعت 03:37 PM

دوستان می توانند تیزر را در اینجا ببینند
http://youtube.com/watch?v=A7OLLXWrOyU

-- بهرام ، May 3, 2007 در ساعت 03:37 PM

خاونم شاد یهودیه بابا. لهجه اش هم کمی از این موضوع ناشی می شه.

-- خاتمچی ، May 3, 2007 در ساعت 03:37 PM

khatamchi ya khanomchi, ke chi

khob yahoodi bashe mage hoviyat

adama ba din vazn mishe hala har

dini ke dare be to che

-- بدون نام ، May 3, 2007 در ساعت 03:37 PM

beh nazar miresseh keh Loona khanom tarafdarane zyadee darand, man na filme ishan ra didam na mojrigarishan ra. Amma beh lotfeh shoma montaghedah aziz tazeh konjkav shodam beram barnameyeh ishan ra bebinam. Har vaght Iraniha az kassi ziyadi enteghad mikonand maloomeh keh karesh khoobeh!!!!
Barnameyeh ishan ra koja misheh did?
Lotfan linkeh barnamehyeh ishan ra rouyeh site begzarid.
Film koja pakhsh misheh?

-- bi nam ، May 4, 2007 در ساعت 03:37 PM

Someone told me she's Bahaeie not Jewish

-- pesar gol ، May 4, 2007 در ساعت 03:37 PM

آیین گرامی داشت پروفسور سید حسین نصر
فیلسوف و اسلام شناس معاصر
www.sedakon.persianblog.com
از 1۸ فروردین ماه تا ۳۱ خرداد ماه 1386
هر شب از ساعت 22.40 تا 23
در برنامه رادیویی "دارالفنون"
از رادیو تهران، صدای پایتخت / اف ام رديف ۹۵
با حضور فلاسفه، اندیشمندان بزرگ جهان
و همراهی پروفسور سید حسین نصر
------------Professor Seyyed Hossein N a s r-----------------------
در آیین گرامی داشت استاد نصر، او و اندیشه هایش را می شنویم
با حضور:
دکتر محمد فغفوری، دکتر مهدی امین رضوی، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر مظفر بختیار، دکتر محمد خزایی، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، حسن لاهوتی، پری ریاحی، دکتر احمد جلالی، دکتر محمد خوانساری، دکتر فتح الله مجتبایی، دکتر محسن جهانگیری، منوچهر صدوقی سها، یحیی بنو، دکتر حسین ضیایی، دکتر قاسم کاکایی، دکتر صادق خرازی، دکتر رضا اکبریان، دکتر هادی شریفی، دکتر عبدالله نصری و تنی چند از فلاسفه و اندیشمندان ایرانی
و ................ S e y y e d H o s s e i n N a s r
دکتر عثمان بکر و دکتربحرالدین احمد از مالزی، دکتر اعجاز اکرم و دکتر فواد نعیم و دکتر سهیل عمر از پاکستان، دکتر علی هوبر و دکتر مریم شریف از مصر، دکتر ابراهیم کالین و محمود کلیج از ترکیه، دکتر جانر داغلی از اردن، دکتر ویلیام چیتیک، دکتر پیتر چلکوفسکی، دکتر ماریا دکیک، دکتر علی قیصری، دکتر لوسی لوپز برالت، دیوید دکیک، دکتر ولید الانصاری، دکتر جین اسمیت، دکتر محی الدین مصباحی، دکتر الیور لیمن، دکتر دیوید کین، دکتر پروین پیروانی، دکتر اما کلارک، دکتر مری تاکر، دکتر جان وال، دکتر جوزپه لامبارد، دکتر عبدالل شلایفر، دکتر رضا شاه کاظمی، دکتر رضا جوزی از انگلستان آمریکا و تنی چند از اندیشمندان بزرگ جهان

-- یک دوست ، May 5, 2007 در ساعت 03:37 PM

به نظر من چهره خانم شاد چهره اي اسطوره اي و كاملا شرقي است كه براي فيلمهاي با مضامين سفر دروني و سير و سلوك بسيار به كار مي آيد . در ضمن به دوستاني كه ميي گويند فلاني يهودي است و مسايلي از اين قبيل عرض مي كنم كه انسانيت اساس دنياست .

-- iman ، May 6, 2007 در ساعت 03:37 PM

نميدونم چرا تا يك زن درحامعه ايرانيان مخصوصا"خارج ازكشور مطرح ميشه انواع واقسام انتقادات بي پايه واساس يا بهتربگم شبيه خون انتقادات به طرفش سرازير ميشه .لونا مجري خيلي خوبيه برامم اصلا"مهم نيست چه مذهبي ذاره چون ايراني اصيلي است لهجه اش هم خيلي شيرين ودوست داشتني است .راستي ما تو ايران چطور ميتونيم فيلمهاش روبدست بياريم منتظر راهنماييتون هستم.دمت گرم لونا

-- مينا ، May 6, 2007 در ساعت 03:37 PM

سلام خسته نباشد با اين مصاحبه ها وخبرهاي عاليتون .من فيلم "فرياد مورچه ها" را نديدم وازآنجايي كه با كارهاي محسن مخملباف آشنايي دارم مطمئنم لونا هنرپيشه خوبي است كه ايشان وي را انتخاب كرده درضمن آفرين به لونا ومخملباف كه تابوي برهنگي راشكستند وتاريخ ساز شدند(البته به شرطي كه بعضيها با عقل پايين تنه شون وتعصب تحميل حجاب به موضوع برهنه شدن لونا دراين فيلم نگاه نكنند) به خاطر اين شجاعت بايد به اين فيلم جايزه داد .اضافه ميكنم لطفا" بعضي از هموطنان ازتحميل لهجه تهراني پرهيز كنند ايشان خيلي زيبا صحبت مي كنند برنامشون هم خيل عالي هست وشهرت ومحبوبيت لونا درحد نيكي كريمي -هديه تهراني محمدرضاگلزار هست وبدون ايشان صداي آمريكا لطفي نداره درضمن چه جوري ميشه اين فيلم را درايران به دست بياريم يكي از هموطنان اونور آب اگر بتونه برام اين فيلم را بفرسته ممنون ميشم

-- زهرا -مشهد ، May 8, 2007 در ساعت 03:37 PM

متاسفانه از نظر اكثر مردم ايران چه زن و چه مرد, زن يك وسيله داخل خانه است و فقط بايد بشينه بچه داري كنه و سبزي پاك كنه. اكثر مردم ايران هنوز به آن رشد فكري نرسيده اند تا بتوانند واقعيت هاي زندگي در قرن حاضر را درك كنند و متاسفانه هنوز در 1400 سال پيش زندگي ميكنند, با همان خرافات و باور ها. دوستان عزيز, اولاً هر كسي حق داره كه راه زندگيشو انتخاب كنه و به كسي هم ربطي نداره كه چه جور زندگي ميكنه , ميپوشه و يا چه دين و مسلكي داره. بهتره از اين انتقادات قرون وسطي اي دست برداشته و مانند يك انسان پيش رفت كرده امروزي به دنيا نگاه كنيم و به يكديگر احترام بگذاريم. دوستان , اگر انتقادي به خانم شاد داريد , انتقاد شما زماني پذيرفته است كه فقط در مورد اين فيلم و قدرت بازي ايشان باشه نه مسايلي كه به كسي ربطي نداره. من مصاحبه ايشان روشنيدم, خانم شاد هيچ ادعايي نكردند كه يك هنرپيشه حرفه اي هستند و فقط مختصراً شماعي كلي از فعاليتهايشان را اعلام كردند. طبيعتاً نميشه كار ايشان را با هنرپيشگان تراز اول دنيا مطابقت كرد ولي به هر حال همه از پله هاي پايين شروع كردند و خانم شاد هم ميتوانند با پشتكارشان در آينده مطرح باشند. در ضمن در پاسخ به دوست عزيزي كه گفتند ايشان از كي تا حالا گزارش تهيه ميكنند بايد به عرضشان برسانم كه اگر كمي بيشتر وقت صرف ميكرديد و حداقل 80% برنامه هاي صداي آمريكا رو مي ديديد هيچ وقت كم لطفي نميكرديد و يك طرفه به قاضي نميرفتيد.

-- Arash ، May 12, 2007 در ساعت 03:37 PM

به نظر من نباید بر اساس قیافه افراد اظهار نظر کرد
کسی که صرفا مجری گری خانم شاد رو در VOA
دیده نمیتونه راجع به فیلم اظهار نظر کنه.
من این فیلم رو دیدم واقعا فیلم ضعیفی بود(حتی در هیچکدوم از جشنواره ها نتونست جایزه بگیره)
به نظرم آقای مخملباف بعد از ساختن فیلم "قندهار" عادت کرده بدبختی های مردم رو نشون بده. انگار چیز دیگه ای تو دنیا وجود نداره.
بازیگری آقای شکراللهی در این فیلم ضعیف نیست بلکه افتضاحه. خانم لونا شاد هم نه بلده
فارسی صحبت کنه نه انگلیسی! چهره هیچکدام به نقششون نمیاد. دیالوگ ها بسیار فانتزی هستند(البته لهجه بازیگران هم مزید بر علت شده) همین خانم شادزی که این قدر
شما از مجری گریشون به به و چه چه می کنید
هر شب ده تا سوتی توی شباهنگ میدن
از تپق زدن بگیر تا گم کردن دوربین!
به هر حال از نظر من ارزش این فیلم با فیلم
"اخراجی ها" ده نمکی برابر است(اونجا هم یه عده به خاطر خنده دار بودن فیلم چشمشان را روی ضعیف بودن فیلم بستند اینجا به خاطر محبوبیت و چهره بازیگر! )

-- sina ، May 19, 2007 در ساعت 03:37 PM

من تریلر فیلم رو دیدم. به نظرم اگر به جای بازیگر از روبات استفاده میشد نتیجه بهتری میداد و به قولی:
کار هر کس نیست خرمن کوفتن

-- nazanin ، May 21, 2007 در ساعت 03:37 PM

آفرین به آقای مخملباف که مثل همیشه نشان دادند سینما یک وسیله خوب برای درک واقعیتهای زندگی است البته من موفق به دیدار فیلم نشده ام و همین جا از دوستانی که می توانند کمک کنند فیلم را تهیه کنم درخواست کمک می کنم.
من بازی خانم لونا شاد راندیده ام اما با توجه به مجری گری خوب ایشان در صدای امریکا مطمئن هستم که بازی قابل قبولی ارائه داده اند به امید اینکه روزی این گونه فیلمها به راحتی در ایران ساخته و نمایش داده شوند

-- DAY ، May 25, 2007 در ساعت 03:37 PM

من ازخانم شادخوشم ميادچونكه واقعاهم بازيگ

-- مهرداد شاهحسيني ، May 26, 2007 در ساعت 03:37 PM

بسیار خوشحالم که می بینم لونا شاد عزیز توی کارش موفق هست.من کارهایش رو دنبال می کنم.راستی چه جوری می شه این فیلم اقای مخملبافو تو ایران دید؟

-- م ، Jun 4, 2007 در ساعت 03:37 PM

به نظر من خانم لونا شاد مجري توانايي هستند و برنامه هاي صداي امريكا بدون وجود ايشان لطفي ندارد

-- ليندا ، Jun 5, 2007 در ساعت 03:37 PM

با درود به رادیو زمانه
باید بگویم هر چند من این فیلم را ندیده ام اما شناخت خوبی از خانم لونا شاد دارم و به نظرم ایشان بانوی رفرمیست ایرانی هستند یعنی رفرم در اخلاقی که سبب شده است تا سالها بانوان ایرانی بیشتر به رعایای اخلاقی شبیه باشند تا به شهروندانی اجتماعی
باید به خانم لونا به دلیل جسارت حضور در این فیلم شاد باش بگویم

-- caren ، Jun 22, 2007 در ساعت 03:37 PM

این فیلم برای لونا شاد هیچ چیز نداشت دست کم یک چیز داشت، اینکه ایشان برهنگی جلوی دوربین را تجربه کردند.از یک مجری با عملکرد ضعیف نمی توان بیشتر از این انتظار داشت. ایشان هیچ محبوبیتی بین ایرانیان ندارند. امروزه مردم ایران بسیار هوشیارتر از گذشته هستند و بسیار به ارزشهای اخلاقی پایبند هستند. بنابراین لوناشاد تصور نکند که با این قبیل نقشها می تواند بین ایرانیان محبوبیت داشته باشد. بلکه دقیقا نتیجه عکس می دهد.

آقای مخملباف از شما بعید است!!! شما یک ایرانی هستید. یک ایرانی باقی بمانید.


آرش مهربانی از تهران

-- بدون نام ، Jun 23, 2007 در ساعت 03:37 PM

سلام بخاطر وب سايت خوبتون.آقاي آرش مهرباني اظهارنظرتان را خواندم نميدانم چرا شما وهمفكرانتان نوع فكر تان را به تمام ايرانيان تعميم ميدهيد هدف لونا شاد با بازي در اين قيلم چيزي ديگري است وبسياري از ايرانيان هم ازاين فيلم استقبال كردند پس نميتوانيد بگوييد از طرف همه ايرانيان صحبت ميكنيد بياييم دموكراسي را تمرين كنيم شما مخالف هستيد مي توانيد فيلم را نبينيد ومن كه موافقم اين فيلم را تحسين ميكنم وميتوانيم با دو طرز فكر متفاوت بصورت مسالمت آميز زندگي كنيم .بدون اينكه يك طرز فكر باادعاي سردمداري اخلاق قصد له كردن وتكفير كردن ومجازات وممنوع كردن طرف ديگر را داشته باشد وزنان را رعاياي جنسي واخلاقي خود بداند . لونا شاد از نظر بسياري هنرپيشه ومجري خوبي است هرچند شما دوستش نداريد چون با معيارهاي مورد نظر شما هماهنگ نيست ولي اينرا به تمامي ايرانيان تعميم ندهيد . ارزشهاي اخلاقي مادركشور ايران ازبين رفته است كه زنان را تشويق به صيغه شدن ميكنند وهردم بايك نفر بودن و وسيله لذت جويي حاجي بازارها كردن را يك تقواي اخلاقي مي انگارند .خواهش ميكنم اينقدر به اينگونه فيلمها به ديد فيلم پرونو نگاه نكنيد بدانيد ايران براي همه ايرانيان است چه شما دوست عزيز چه لونا شاد وچه آن زن چادري كه هرجندروز صيغه يك نفر ميشود تا مخارج زندگي خودرا تامين كند و مردان مسلمان معتقد هم به نوايي برسند وهوس نكنند فيلم لونا شادرا نگاه كنند

-- مينا -مشهد ، Jul 11, 2007 در ساعت 03:37 PM

kheili kare lona ali bood kei ma mikhahim be gharne 20tom bargardim

-- farzin ، Jul 13, 2007 در ساعت 03:37 PM

salaam.kaar loona ham dar tv va ham dar cinema aali boodeh.din har fard be khodesh marboote va baaes bartari fardi nist.

-- mehrdad ، Jul 16, 2007 در ساعت 03:37 PM

be nazare man lona shad binazire va agar mamikhahim az kasi enteghad konim bayad vagheiyatha ra beguim va be nazarate digaran ehteram bogzarim ta democracy ra tajrobe konim

-- sina ، Jul 17, 2007 در ساعت 03:37 PM

با سلام عالی بود با امید موفقیت شما
اگر ممکن است ادرس سایت خانم لونا شاد را برایم بفرستید
با تشکر از اصفهان

-- باران ، Jul 18, 2007 در ساعت 03:37 PM

من عاشق لونا جان هستم و او را با تمام وجود می پرستم .

-- مسعود ، Jul 21, 2007 در ساعت 03:37 PM

تا اون جاييكه يادمه سكس و فلسفه اخرين فيلم اقاي مخملباف است.به هر حال شما نبايد خانم شاد را با شارون استون در غريضه اصلي يا آنجلينا جولي در original sin مقايسه كنيد. خب براي اولين بار جلوي دوربين ظاهر شدن وبرهنه شدن از نظر ما ايراينيان هر چقدر هم بگيم با فرهنگيم نا ملموس است.ايشان دختر شجاعي هستند. لازم به ذكر هم هست كه ايشان هنوز درvoa برنامه دارند و تني چند از بينندگان ممكن است ديگر به چشم بك دختر به اصطلاح نجيب(البته از نظر خودشان)نبينند ولي به نظر من حالا حالا ها جا براي پيشرفت دارند.من كه خيلي ايشان را قبول دارم.هم از نظر اجرا و هم از نظر ايفاي نقش.

-- نيما ، Jul 27, 2007 در ساعت 03:37 PM

خانم لونا شاد هم زيبا وجذاب است وهم مجري وبازيگر خوبي است اما اي كاش برهنه نميشد زني كه بتواند جلو دوربين (در واقع در انظار)لخت شود هر كار ديگري را هم ميتواند انجام دهد.خانم شاد بايد اين را بداند كه نجابت بيشتر از برهنگي وهرزگي براي انسان محبوبيت ميآورد در هر حال آقاي مخملباف دوست داشت در فيلمهايش زنان برهنه باشند ويا شايد كارهاي ديگري هم بكنند . اما متاسفم كه دختر دوست داشتني وشيريني مثل لونا قرباني شد او ميتوانست به اوج محبوبيت برسد اما افسوس.

-- جمشيد ، Aug 5, 2007 در ساعت 03:37 PM

من فيلم رو نديدم ولي اگه واقعا اينطوريه كه بقيه ميگم صد در صد تاييدش ميكنم.

به نظر مشكل ايران الان نه روزنامه آزاده نه آزادي بيان و زنداني سياسي. مشكل ايران مهمتره و اون اينه: امليسم!!!

الان در جامعه ايران گروهي بسيار قوي با تفكرات امليستي خودشون دارن حال همه رو بهم ميزنند. منظورم از همه اونايي كه فقط به پايين تنه فكر نميكنند. متاسفانه تو اين قشر فقط يه مشت بچه بازاري و حزب اللهي نيست. شما حتي فارغ التحصيلان بهترين دانشگاههاي ايران رو تو اونا ميبينيد. آدماي خشكه مقدس و متعفني كه با ظاهراي شيك و روشنفكرانشون حال آدم رو بهم ميزنند. مثلا چند وقت پيش يه نفر برام لينك فرستاد با عنوان عكس بيحجاب هديه تهراني. بعد رفتم ديدم بدبخت روسري سرشه ولي روسريش يه كم بازه. از اون بدتر اينكه تو فرمي كه عكس رو گذاشته بود كليا از اينكه هديه تهراني اينكار رو كرده ابراز تاسف كردند.

من واقعا نميدونم اين جامعه فناتيك به كجا ميره. وقتي فيلمهاي قبل از انقلاب رو ميبينم واقعا تاسف ميخورم كه چقدر پسرفت. حتي تو امارات كه وهابين و آدماي متعصبين دولتشون تونسته كاري كنه كه زنا با مايو هم تو خيابون راه برند كسي جرات نداره حرف بزنه اونوقت به نظر خيليا تو ايران كسي كه شلوار برمودا پوشيده و مانتوش تنگه خيلي وحشتناكه و جالبه كه با قاطعيت ميگن تو هيچ جاي دنيا كسي اينطوري لباس نميپوشه!!! احتمالا منظورشون دنياي خودشونه.

اين آدما رو ميتونين تو تمام روزنامه هاي به اصطلاح اصلاح طلب يا گروه هاي بي ارزش دانشجويي ببينيد. هميشه هم ميگن منظور ما از آزادي بي بند و باري نيست.

ولي من با قدرت ميگم: منظور من از آزادي همون چيزيه كه شما بهش ميگين بي بند و باري. يعني آزادي لباس تا حدي كه تو سواحل ايران بشه لخت مادرزاد شد!!! يعني وجود ديسكو، آزادي خوردن و پوشيدن و حرف زدن، آزادي سكس... هر كي هم هر چرتي ميخواد بگه. من حالم از تحمل اين امل ها به هم خورده و در آرزوي قتل عام همشون هستم. گرچه بعد از قتل عام نميدونم تو ايران چند نفر ميمونه؟

-- سميرا ، Aug 5, 2007 در ساعت 03:37 PM

من نمی دونستم لونا بازیکر هم هست این عالیه و من خیلی دوستش دارم

-- علی ، Aug 16, 2007 در ساعت 03:37 PM

به شدت با نظر سمیرا موافق هستم. این املیسم نه فقط در رابطه با زنان ، بلکه در مورد خیلی مسائل دیگه هم وجود داره.
در ضمن بهتره بدونید ، مخملباف با اشاراتش در این فیلم خواسته واقعیاتی هرچند تلخ رو به بیننده منتقل کنه ، ولی متاسفانه عده ای فقط انگشت اشاره مخملباف رو میبینند و هزار نقد بیراه و پرت و پلا عنوان میکنن (مثلا میگن چرا لونا شاد لخت شد). دیگه نمی دونن که این انگشت داره توجه بیننده رو به نقطه ای دور دست جلب میکنه .

-- بهروز ، Aug 19, 2007 در ساعت 03:37 PM

salam bar shah beite mojrigary iran lona shad aziz ke baese eftekharast

-- ardeshir ، Aug 20, 2007 در ساعت 03:37 PM

salam be khanom lona man kamale tashakoro az ishon daram karesh 20 20 .
man ishono vaghean dost daram az dor mibosamesh

-- saeed ، Aug 26, 2007 در ساعت 03:37 PM

سلام . بنظر من لونا در کار خودش یعنی مجری گری فوق العادست-و کسی نمی تواند تواناییهای او را در این حرفه نادیده بگیردووولی من تا حالا نمی دونستم که ایشان هنرپیشه هم هستند و این فیلم جدید استاد مخماباف را هم ندیدموواینکه لونا ی عزیز در این فیلم برهنه شدند هم اصلا نکته منفی نیست چرا که یک هنرپیشه باید بتواند تمام شرایط را به جان بخرد و در جامعه ایرانی این یک شجاعت وجسارت میخواهد که از این بابت نباید لونا را نکوهش کنیم !باید در مورد فیلم مسائل مهمتر یعنی فیلمنامه و بازیگری و مسائل مهمتری را در نظر گرفت و این مزخرفات مذهبی را باید یک روزی بالاخره کنار بگذاریم-چرا که نتیجه مذهب را اکنون در جامعه پر از فساد جمهوری اسلامی شاهد هستیم... دورود بر خاک ایران وکوروش کبیر و کسانی که با خرافات مذهب مبارزه میکنندو تابو میشکنند. پاینده ایران

-- علی قندهاریان ، Sep 1, 2007 در ساعت 03:37 PM

به خانم شاد تبریک میگم به خاطر این همه علا قه مندی که دارن من یکی از سر سخت ترین اونا هستم

-- بهرنگ ، Sep 6, 2007 در ساعت 03:37 PM

ba salam va khaste nabashid be lonaye azizam mikhastam begam doset daram

-- saeed from teh ، Sep 8, 2007 در ساعت 03:37 PM

من خیلی خانوم لونا شاد رو قبول دارم کار ایشون تو مجری گری بی نظیر
من واقا به ایشون احترام میزارم
فیلمشون رو ندیدم واگر ممکنه آدرس سایت ایشون رو بذارید ممنون

-- فرهاد ، Sep 12, 2007 در ساعت 03:37 PM

من تعجب میکنم چرا بعضی ها فقط به حواشی فیم میپردازند و به آن چیزی که کارگردان میخواهد به مخاطب نشان دهد توجهی نمی کنند یکی به برهنگی لونا گیر میدهد دیگری به لهجه او و خواناخواه مطلب اصلی گم میشود.لونا مجری بسیار توانمند وقابلی است آن هم بخاطر نجابتش است وهیچ گاه نباید بخاطر یک صحنه ی برهنگی نجابت کسی را زیر سوال برد. به نظر من تمامی این انتقادها به خاطر حسادت است نه چیز دیگری.
رضا احمدی ازشیراز

-- رضا احمدی ، Sep 19, 2007 در ساعت 03:37 PM

بالاخره به ما بگویید لونا به صدای آمریکا برمیگردد و کی تا ما تکلیف خودمان رابدانیم .
با تشکر و سپاس.

-- کوین 25 ساله ازشهرک غرب ، Sep 22, 2007 در ساعت 03:37 PM

به نظر من هر کسی اختیار خودش را داردخانم لونا شاد هم دلش خواسته این فیلم رابازی کند به نم وشما چه

-- ساسان ، Sep 23, 2007 در ساعت 03:37 PM

با تشکر از اقای مخملباف و همچنین خانوم لونا شاد بهتر بودمقداری بیشتر به واقعیت زندگی در جامعه پرداخت میشد ما هنوز در مورد سکس افراتی فکر میکنیم در حالی که در دنیا این موضوع حل شده است وبه عنوان واقعیت حقیقی قابل درک است کاش مقداری بیشتربه این موضوع پرداخته میشدوخانوم لونا شاداین طلسم را میشکست که بااین که یک مجری توانا است یک فداکار درمورد ایجاد واقعیت سکس نیز نمودار میشد

-- صادق ، Oct 15, 2007 در ساعت 03:37 PM

با تشکر از اقای مخملباف و همچنین خانوم لونا شاد بهتر بودمقداری بیشتر به واقعیت زندگی در جامعه پرداخت میشد ما هنوز در مورد سکس افراتی فکر میکنیم در حالی که در دنیا این موضوع حل شده است وبه عنوان واقعیت حقیقی قابل درک است کاش مقداری بیشتربه این موضوع پرداخته میشدوخانوم لونا شاداین طلسم را میشکست که بااین که یک مجری توانا است یک فداکار درمورد ایجاد واقعیت سکس نیز نمودار میشد

-- صادق ، Oct 15, 2007 در ساعت 03:37 PM

Man kare khanoome Lona shad ra bessiar doost dashtam...In film agar besh deghate bishtari konid mifahmid ke cheghadr ba arzesh hast. Kessani ke be lahjeie shirine ishoon ya dine ishoon gir midan, bedoonan ke agar esfahania enghadr too jang koshte nemidadan ma alan dashtim arabi harf mizadim...in joraate esfahania ra neshoon mide va sheghadram in tehrania be lahjashoon minazan.

-- Kourosh ، Oct 15, 2007 در ساعت 03:37 PM

با سلام
من راجع به فیلم نظر نمیدم فقط کسانی که میخوان فیلمو در ایران ببینن میتونن برن خیابان جمهوری سمت علائدین اکثر سی دی فروشا dvd داران فقط 1000 تومن

-- علیرضا ، Nov 11, 2007 در ساعت 03:37 PM

از زحمات شما متشکزم.

-- hamid ، Nov 16, 2007 در ساعت 03:37 PM

من فیلم رو دیدم و به نظرم جالب هم بود.نگاه قشنگی داشت.این مهمتر از برهنگی لونا بود.من مسلمان نیستم یک ایرانی هستم! ولی برای افرادی مثل سمیرا که همه کس رو امل میدونن و به همه از بالا نگاه می کنند متاسفم.آدمایی که دغدغشون تو زندگی لخت بودن کنار ساحله...
نظرش هم در مورد سینمای قبل از انقلاب و قوی تر بودن سینمای قبل از انقلاب و پسرفت،از اون جملات تاریخی بود...و از سطح فکر بالای این قشر که با حرفای امثال اهورا به وجد میان نشات میگیره!!!

-- روزبه ، Jan 24, 2008 در ساعت 03:37 PM

من لونا شاد را خیلی دوست دارم.داشتن بدن و ســیــنه های متناسب و قشنگ برای یک ارتیست زن امتیاز فوق العاده ای بشمار میاد.سیــنــه های زیبای لونا نشان دهنده ی نهایت زیبایی و لطافت یک زن هست. کمی بالاتر فکر کنیم

-- مجتبی ، Jan 25, 2008 در ساعت 03:37 PM

سمیرا! لخت مادرزاد در سواحل ایران؟ من که سرگیجه گرفتم.

-- میلاد ، Jan 25, 2008 در ساعت 03:37 PM

از نظر من صحنه های عریانی فیلم موردی نداره. ولی میشد با توجه به شرایط کشور ما لونا از شورت و کرست استفاده کنه که اینطوری هم اون صحنه ها تامین میشد هم انتقادها کم.

-- مهداد ، Jan 26, 2008 در ساعت 03:37 PM

حتی در کشور های اروپایی و امریکا نمیشه اینطوری قدم زد که سمیرا. بله محدود خانمهایی پیدا میشن که بی سوتین اما با شورت کنار ساحل راه میرن ولی لخت مادرزاد هرگز. جز در جزایر لختی ها و...بعضی ها چه تعابیری از ازادی دارند!!!

-- negin ، Jan 26, 2008 در ساعت 03:37 PM


در پاسخ سمیرا باید بگم ازادی یعنی ازادی سیاسی اجتماعی نه کنار دریا لخت مادرزاد ظاهر شدن ونوازش نگاههای هیز بعضی از اقایان.


-- شکوه ، Jan 26, 2008 در ساعت 03:37 PM

من فيلم رو نديدم ،اگرچه به اين قضيه معتقدم كه هرز كسي هر جور خواست ميتونه زندگي كنه ولي نميدونم اونهائي كه اينجا اضهار نظر كردن چقدر از اين انقلاب ميدونن.انقلابي كه زاده تفكرات مرتجعانه اي بود كه جز فلاكت و بدبختي براي اين مردم ارمغان ديگه اي نداشت.حاصل اين انقلاب رشد افرادي چون گنجي ،مخملباف،عماددالدين باقي ،و حتي سروش بوده كه اين افراد بيشترين خيانت رو به تارخ و به فرهنگ اين ملت بيچاره كردند.حالا هم جاي تعجب نيست كه مخملباف و دخترانش و امثالهم دوره بيفتن توي دنيا و از پول اين ملت بدبخت اسم و رسمي در كنن ،حالا اگه شده با ساختن فيلم ســـكـــسي اسلامي


-- ایرانی ، Jan 26, 2008 در ساعت 03:37 PM

سلام دوستان. خواستم به اچمال نظرم رو بگم. من هم امیدوارم تحولات فکری مخملباف پایه و اساس درستی داشته باشه و ما ایرانی ها رو سر کار نذاشته باشه طبق معمول چون پس از مدت کوتاهی نظراتش عوض میشه و بعد میگه نسبیت.در رابطه با زیبایی یا عدم زیبایی ان اندام خاص لونا نظرات متفاوته واگر پسر یا اقایی بخواد از این صحنه ها لذت ببره مورد خاصی نداره چون فیلم پورنو نیست.خیلی از کسانی که به لخت شدن لونا ایراد میگیرن شخصیت اونو بالاتر از این حرف ها میدانستن ولی بنظر من ادمها رو همانطور که هستن باید پذیرفت نه انچه باید باشن.ازادی هم ان تعبیری که سمیرا گفته نداره.اون یک نوع هرزگیه.

-- sahar ، Jan 26, 2008 در ساعت 03:37 PM

اگه لونا شاد بیچاره صجنه هایی که شارون استون بازیگر زیباروی امریکایی بهمراه مایکل داگلاس در فیلم غریزه اصلی بازی کرد رو بازی میکرد چی میگفتین؟!بگذارید راحت باشه.اره دیدن بدن یک زن لذت بخشه. اما از اون که چیزی کم نمیشه.انسان عریان افریده شده. از دیدن زیباییها لذت ببریم.جتی اکه لونای عزیز به همراه سینه هاش پایین تنش هم مشخص میشد عیبی نداشت.فیلمه دیگه.

-- ناصر ، Jan 27, 2008 در ساعت 03:37 PM

واقعآ جالب بود بود واقعآ بعضی ها آزادی رو با اسارت وبندگی جسم وروح در هوس وغرایز حیوانی اشتباه میگیرن همیشه دینداری در کشور ما با افراط وتفریط وعدم تسامح مواجه بوده واقعآ ازادی اینقدر مفهومش پست شده که ما اونو در برآورده شدن غرایز مون میبینیم به هرحال مطمئنم تا فردا صبح هم فلسفه بافی کنیم نگاه ولنگارانه بعضی ها رو نمیشه تغییر دادولی یه لحظه فکر کنیم چه فرقی بین من انسان که غریزه وتعقل رو باهم دارم با یک حیوان که فقط غریزه رو داره هست شاید بحث نباید به اینجا کشیده میشد ولی یه صحنه کوتاه تویه فیلم واین همه نگاه متضاد بهتر بیشتر فکر کنیم فکر میکنم ازادی باید باشه اما نه در حد بندگی زن که اگر این باشه که از اول معلومه که آزادی نیست وباید به اون خانم ها هم بگم اگر اون حد از اسارت رو میخواهید پس باید عواقبش رو هم بپذیرید


-- زهرا ، Jan 29, 2008 در ساعت 03:37 PM

برای لونا شاد اصلا مطرح نیست که دیگران راجع به سینه هاش بگن. وقتی در این صحنه های سکسی بازی کرده لابد به این هم اندیشیده.او از کمر به بالا لخت هست حال عده ای میگن ظرفیت داشته باشین.بیایم یک دفعه این مساله سکس رو حل کنیم. وقتی صحبت در مورد اندام لونا شاد تابوئه دیگه چه انتظاری دارید.برای خود لونا شاد این چیزها مطرح نیست و اون بدش نمیاد از اندامش بگن نمیدانم چرا دیگران کاسه ی داغ تر از اش شدند.مدیریت کافی نت به من تذکر داد که اینطوری ننویسم. گفتم: شما چرا؟ مثل اینکه ما هریک یک جمهوری اسلامی در ذهن داریم.

-- سهیل ، Jan 29, 2008 در ساعت 03:37 PM

.همینطوری میکنید دیگه که جنس دوم شدیم.من نظر خودم رو یک بار دیگه فریاد میزنم.من کوتاه میپوشم.لختی میپوشم.قسمت بالا و چاک سینه هام خیلی وقتها پیدا هست. به هیکلم میرسم.سعی میکنم هیچوقت اضافه وزن پیدا نکنم.به نظر املی دیگران هم کاری ندارم.اگه اقایی خواست از دیدن اندام من لذت ببره ببره.از من که کم نمیاد.اصلا کی گفت لذت بردن بده؟ خدا این نعمت ها را داده که از اون لذت ببریم نه انکه لذت بردن رو تابو کنیم.اینکه گفتم باید طوری بشه که در ساحل ایران بشه لخت مادرزاد شد حرفی به گزاف نیست. انسان لخت افریده شده.اگر لخت بودن تابو بود به اینگونه افریده نمیشد.در مورد لونای عزیز هم افرین به او که با نمایش کامل سینه های خود که یک اندام زیبای افریده شده برای جنس زن هست تابو ها رو شکست. حتی اگه سر تا پا هم لخت میشد حق اعتراض نداشتیم.تحسین میکنم اورا. و برایش ارزوی موفقیت میکنم.


-- سمیرا ، Jan 30, 2008 در ساعت 03:37 PM

تنهامیتوانم یک چیزبگویم:استاد همیشه محبوب وعزیزسینمای ایران ابراهیم حاتمی کیا دربرنامه شب شیشه ای درجواب مجری رضارشیدپورکه نظراوراراجع به مخملباف پرسید سرتکان دادوگفت:خدااخرو عاقبت همه مارابه خیرکند.بله!خداعاقبت مخملباف رابه خیرکند.لوناشادهم که...چه بگویم!!!!!!واقعامتاسفم..

-- سارا ، Feb 8, 2008 در ساعت 03:37 PM

چرا در کشور ما لذت بردن تابو هست؟چرا وقتی در فیلمی انجلینا جولی برهنه میشود و سینه های خود را به نمایش میگذارد یا در صحنه های مد هایدی کلام سینه های خوود را برهنه نشان میدهد لذت میبریم ولی از دیدن سینه های ناز لونا شاد عزیز براق میشویم و میگوییم نباید اینکارو میکرد. برهنگی لونا و اندام او که مظهر یزیبایی یک زن هست را پاس بداریم.

-- مسعود ، Feb 14, 2008 در ساعت 03:37 PM

چرا در کشور ما لذت بردن تابو هست؟چرا وقتی در فیلمی انجلینا جولی برهنه میشود و سینه های خود را به نمایش میگذارد یا در صحنه های مد هایدی کلام سینه های خود را برهنه نشان میدهد لذت میبریم ولی از دیدن سینه های ناز لونا شاد عزیز براق میشویم و میگوییم نباید اینکارو میکرد. برهنگی لونا و اندام او که مظهرزیبایی یک زن هست را پاس بداریم.

-- مسعود ، Feb 15, 2008 در ساعت 03:37 PM

حالا که فیلم ساخته شده از دیدن فیلم و صحنه های برهنگی ان و تماشای سینه های ناز لونا شاد لذت ببریم و انقد بهش گیر ندیم.کار بدی کرد بخاطر ما وقت گذاشت و با تابوها در افتاد؟میتونست مثل خیلی های دیگه محافظه کار باشه.

-- منصور ، Feb 16, 2008 در ساعت 03:37 PM

چونام نیک باشدزندگی چیست؟ چوباقی هست فانی رانخواهم. میرزاده عشقی ایالوناشادفکرکرده درنزدمردم ایران که 100000مرتبه شکرهنوزاخلاقیات ومعنویات دربیشترانان کمرنگ نشده جاودانه است؟؟خیر.همان گونه که بازیگران بی هنروبی اخلاقی همچون فروزان وشهرزادوزاله کریمی و...{که حتمازمانی موردعلاقه بسیاری مردان هیزوچشم چران وهوسبازبودند ونه انسانهای هنردوست واقعی}باارایه تصویرهای بی پرواوبرهنه درفیلمهای قبل ازانقلاب به زباله دانی تاریخ رفتندودیگرحتی یادی ازانان نمی شود لونانیزخواهدمرد.وبر عکس استادعزت الله انتظامی وخانم پروانه معصومی که باوقاربودندماندنی خواهندبود.واتفاقا امسال درجشنواره فیلم فجرازمعصومی تقدیرشد.تنهاهنرمندان اصیل ومتین وبااخلاق درقلب ملت ایران محبوب ودر یاد انان جاویدان خواهندماند.این نکته که محبوبیت بی پروایان کوتاه مدت است بارهاثابت شده است.تنهاگذرزمان مویداین مطلب می باشد...

-- سارا ، Feb 20, 2008 در ساعت 03:37 PM

با سلام و عرض ادب و احترام
تشکر میکنم از سایت فوقالعاده و جالبتون
من خیلی سعی کردم که بتونم ایمیل خانوم لونا شاد رو پیدا کنم اما موفق نشدم .
از شما خواننده عزیز درخواست میکنم که منو در این زمینه راهنمایی کنید

-- hamed ، Feb 20, 2008 در ساعت 03:37 PM

سلام
نظرها بين آسمان تا زمين با هم فاصله داشت. يکي مثل خانم سميرادر حسرت سکس بي پروا بود و يکي همچون خانم سارا سکس پرست را راهي زباله تاريخ کرده بود.
هرچه هست بايد باور کنيم که اگر چه خدا انسان را برهنه آفريد ولي به او آموخت که اسافل خود را محفوظ دار!!!ا
و اگر شما در برهنگي شجاعت را يافته ايد و فرار از امليسم مي خوانيد ودر اين تابوي شکسته هيچگونه حسرت خودنمايي نمي بينيد شايد شما را خداي ديگري آفريده است ؟اما اگر خانم شاد اين عملکرد خود را تا حد يک افتخار ملي و جهاني براي زن و راهگشايي براي زن ايراني بزرگ نمايي نکند من به خود اجازه نمي دهم که او را راهي زباله دان تاريخ کنم.چرا که دور از ادب مي بينم که به انگيزه ها وعلايق يک شخص تا اين حد در يک سايت انترنتي که خوانندگان زيادي دارد توهين کنم...نه بپرستيم تا سر حد يک افتخار نه ويران کنيم تا مرز زباله داني!!!!!!!!!!!!
مريم کاوه.تهران

-- مريم کاوه ، Feb 28, 2008 در ساعت 03:37 PM

لونا شاد یک بازیگره. بازیگر میتونه ستاره باشه. لونا یک ستاره سکسی هست.در نمایش سینه هاش بی پروا بوده. خوب این چه ربطی به زباله دانی داره. فیلمنامه اینطور میطلبیده. جرا انقد عقب مانده فکر میکنیم!؟

-- رضا ، Mar 4, 2008 در ساعت 03:37 PM

من مصاحبه خا نم شاد شنيدم .اما سوالي برام به وجود امد كه ايا برهنگي بخشي از هنر است؟البته در دنياي امروز اين مسائل خيلي عادي شده و اتفاقا اي كاش در جامعه ايران اين تابو ها شكسته شود تا چهره واقعي افراد اشكار شود و تفاوت انسان هاي شريف با اخلاق با افرادي كه دم از ازادي (البته از نگاه خودشان )و ......ميزنند نمايان گردد.به اميد ان روز .ارمان

-- بدون نام ، Mar 10, 2008 در ساعت 03:37 PM

متشکرم از مریم کاوه

-- یک بیننده ، Mar 17, 2008 در ساعت 03:37 PM

من بعنوان یک مرد از لونا شاد و جاذبه های جنسی او خوشم میاید. تا کی باید ما این صحنه ها را در فیلمهای خارجی ببینیم و اه بکشیم که ازادی نداریم. زیباییهای لونا شاد و نیز سینه های زیبای او مظهر زیباییهای یک زن جوان است. از املیسم فاصله بگیریم.

-- مسعود ، Mar 29, 2008 در ساعت 03:37 PM

انها که راجع به لونای عزیزم نظر منفی میدهند کسانی هستند که مرغ همسایه برایشان غاز است. من بعنوان یک مرد جوان ایرانی از اینکه لونا بازی در این فیلم را پذیرفته ازش تشکر میکنم.من که از بازی زیبای او حتی برهنگی او وتماشای سینه های ناز و زیبا و متناسب او لذت بردم. بیاییم جا نماز اب نکشیم.

-- بیژن ، Mar 30, 2008 در ساعت 03:37 PM

من دی وی دی این فیلم را چندین بار دیدم .
در اینجا به جای آنکه در مورد خود فیلم و بازی خانم لونا شاد بازیگر این فیلم بحث کنند مسائل پیش و پا افتاده ای مطرح می شه که باعث این می شه اگر کسی این فیلم را ندیده باشه سراغ دیدن فیلم نره .
من اون چیزی که خودم از این فیلم برداشت کردم از این قراره البته من رشته ام کامپیوتر هستش و مفسر فیلم هم نیستم.
مخملباف سعی کرده هر چقدر که می تونه این فیلم رو پر محتوا درست کنه و باعث این شده که مخاطبین خاصی رو به خودش جذب کنه شما از آغاز تا انتهای فیلم جملاتی را می شنوید که اگر مثل من یک مخاطب عادی باشین باید به کرات فیلم را نگه دارید و برگردین به اول جمله تا بفهمید منظور فیلمساز از این جمله چه بوده خوب بنظر من این همه جملات فلسفی در یک فیلم سینمایی که می خواهد منظورش را به تمامی مخاطبین برساند کمی زیاده. برای نشان دادن انسان کامل لازم نبود عرفان بودائی را نشان می داد در عرفان خود ما بهتر می توانید به این موضوع برسید.
البته این مطالب نظرات شخصی من هستش و ممکنه با نظر بقیه افراد فرق کنه
با تشکر : (انسان در حال تکامل)

-- انسان در حال تکامل ، Apr 1, 2008 در ساعت 03:37 PM

من دی وی دی این فیلم را چندین بار دیدم .
در اینجا به جای آنکه در مورد خود فیلم و بازی خانم لونا شاد بازیگر این فیلم بحث کنند مسائل پیش و پا افتاده ای مطرح می شه که باعث این می شه اگر کسی این فیلم را ندیده باشه سراغ دیدن فیلم نره .
من اون چیزی که خودم از این فیلم برداشت کردم از این قراره البته من رشته ام کامپیوتر هستش و مفسر فیلم هم نیستم.
مخملباف سعی کرده هر چقدر که می تونه این فیلم رو پر محتوا درست کنه و باعث این شده که مخاطبین خاصی رو به خودش جذب کنه شما از آغاز تا انتهای فیلم جملاتی را می شنوید که اگر مثل من یک مخاطب عادی باشین باید به کرات فیلم را نگه دارید و برگردین به اول جمله تا بفهمید منظور فیلمساز از این جمله چه بوده خوب بنظر من این همه جملات فلسفی در یک فیلم سینمایی که می خواهد منظورش را به تمامی مخاطبین برساند کمی زیاده. برای نشان دادن انسان کامل لازم نبود عرفان بودائی را نشان می داد در عرفان خود ما بهتر می توانید به این موضوع برسید.
البته این مطالب نظرات شخصی من هستش و ممکنه با نظر بقیه افراد فرق کنه
با تشکر : (انسان در حال تکامل)

-- انسان در حال تکامل ، Apr 1, 2008 در ساعت 03:37 PM

به نظر من هر كسي اختيار خودش را دارد و كسي نميتواند در مورد كسي صحبت كند كه چرا اين كار را انجام داده است

-- ساسان ، Apr 10, 2008 در ساعت 03:37 PM

سلام به تمامي طرفداران خانم لونا شاد به نظر من هر كسي اختيار خودش را دارد و كسي نميتواند در مورد كسي صحبت كند كه چرا اين كار را انجام داده است خانم لونا شاد اميد وارم در تمامي زندگي خود موفق باشيد

-- ساسان ، Apr 10, 2008 در ساعت 03:37 PM

i loved luna

-- بدون نام ، Apr 22, 2008 در ساعت 03:37 PM

بنظر من لوناشاد قبل از هر چيز يك زن و انسانه و بايد نظرش و انتخابش محترم باشه براي ما.كارگرداني و بازي مرد خيلي بد بود ولي لونا خودش رو بازي كرد.

-- SAMIAR ، Apr 27, 2008 در ساعت 03:37 PM

به نظر من هم این حق طبیعی لونا بعنوتن یک بازیگره که بخواد چطوری ظاهر بشه. ولی حساب مخملباف جداست. او از نظر فکری بیماره.

-- منصور ، May 4, 2008 در ساعت 03:37 PM

با آرش مهربانی، جمشید، شکوه، زهرای دوم، سارا و آرمان کاملا موافقم.
در جواب به سمیرا، صادق، مجتبی، ناصر، مسعود، منصور و بیژن می گویم: اصلا حالتان خوب نیست!! حتما بروید پیش یک روانشناس!! برایتان مفید است!!!
در کتاب پزشک معروف ایرانی:دکترعباس ادیب، راجع به بیماری ای توضیح داده شده به نام مازوخیسم. کسانیکه یا اندام خود را عریان و نمایان ساخته و قصد جلب توجه از این طریق را دارند، و یا هیزی گری می کنند،مازوخیسم دارند. فردی که از تماشای بدن لخت دیگران (چه زن و چه مرد) لذت می برد، بیمار روانی است و باید خود را درمان و معالجه کند! همواره کسانیکه می خواهند روی بوی گند هرزگی خود و یا دیگران را بپوشانند، به دیگران تهمت املی می زنند!!! درحالی که حتی حاضر نیستند لای فرهنگ لغت دهخدا، معین، و یا عمید را باز کنند و بفهمند املی اصلا یعنی چه!! کسیکه مخالف فحشا ست، امل نیست؛ انسان می تواند شیک ترین لباس مد روز را بپوشد، بدون اینکه اندام حساس خود را عریان سازد. اما می توان گفت کسیکه فحشا می کند، بیمارجسمی و روانی است.
آیا آن مردان ضداستاندارد ایرانی حاضرند کسی به بدن برهنه مادر،خواهر،زن و دخترشان نگاه کند و لذت هم ببرد؟؟؟! خود جناب مخملباف حقه باف حاضربود فیلم مبتذل فریاد مورچه ها را با شرکت دختر و یا همسرش بسازد؟؟؟ معلوم است که نه!!! مردانی که حاضربه این کارند،به آنان .... می گویند!! آهان! بی دلیل نیست که «قیصر» مسعودکیمیایی هنوز پس از گذشت 40 سال، از بهترین آثارسازنده آن و یکی ازبرترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران است. یکی ازدلایل ماندگاری این فیلم، تصویر شفافیست که کیمیایی ازما مردان ایرانی ارایه داده! قیصر به خاطرتجاوز به خواهرش،3 نفر را می کشد؛ اما خودش هم چندان از سکس بدش نمی آید و .... ! این است تناقض مردایرانی! درحالی که این درست است::«آن چه را که برای خود می پسندی، برای دیگران هم بپسند و برعکس.»
لباس و پوشش، باعث سلامتی، زیبایی، وقار، متانت و شخصیت انسان است. اگر قرار است که انسان لخت شود، پس فرق بین انسان و حیوان چیست؟؟؟ حیوان لخت است، چون قدرت تعقل ندارد؛ اما خداوند به انسان عقل، شعور،درک، قدرت تفکر و اراده و تصمیم گیری داده است.
هیچگاه یک هنرمند اصیل، حقیقی و بااخلاق به هیچ قیمتی برهنه نمی شود. درست مثل این است که یک پیانیست درهنگام نواختن پیانو برهنه شود!!!! در حالیکه در زمان نواختن،تنها تفکر و تمرکز و انگشتان هستند که به کمک یک هنرمند می آیند و هنرنمایی می کنند. یک هنرپیشه هم مثل همه هنرمندان دیگر: خطاط، نقاش،نویسنده، نوازنده و ... می تواند دراوج قله هنرنمایی مانند بسیاری از هنرپیشه های سینمای ایران که خوشبختانه تعدادشان کم نیست: پرویزپرستویی، سوسن تسلیمی، مژده شمسایی و ... حجاب و پوشش داشته باشد و در فیلمهای بزرگی همچون آژانس شیشه ای، باشو غریبه کوچک، سگ کشی و ... شاهکار بازیگری بیافریند. اینها هنرمندان حقیقی و محبوب جاودانه در قلب و خاطره مردم هستند... شعر«میرزاده عشقی» که خانم سارا نوشته، بسیار پرمحتوا و تکان دهنده است، واقعا لذت بردم...

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 03:37 PM

از قرار معلوم این فیلم هیچی جز اون صحنه برهنگی نداره که درموردش صحبت بشه و از همه مسائل وبحرانها در ایران مهمتر است اینقدر به پروپاچه مخملباف و لونا شاد نپیچید وباید بدانیم مخملباف در بیدار کردن سینمای بعد از انقلاب نقش مهمی داشت ونباید بخاطر یک فیلم بهتر بگم بخاطر یک صحنه برهنگی قیصریه را به آتش بکشید وکارهای خوب اورا فراموش کنیم اینقدر فحشا در ایران بیداد میکند لابد دلیلش از نظر بعضیها آقای مخملباف ولونا شاد است که بعضیها اینقدر جوش آوردند

-- زهرا ازمشهد ، May 27, 2008 در ساعت 03:37 PM

نمیدونم چرا این برهنه شدن خانم لونا شاد مساله شاقی شده است انگار این مساله باعث تمام فساد وفقر در کشور ماست وجالبه اینکه کسانی که انتقاد میکنند چرا فیلم را تماشا کردند در حالیکه میدونستند که برهنگی در این فیلم هست .اگر به عقاید همدیگر احترام بگذاریم وایتقدر خودمان را دارای فکر برتر ندانیم مشکلی پیش نمیاد ایشون خودش را برهنه کرده به خودش مربوطه درضمن یادمون نره که مخملباف آثار مهم وماندگاری به سینما ایران تقدیم کرد و اینکه طرز فکرش تغییر کرده به خودش مربوطه ما می توانیم روش زندگیمون را انتخاب کنیم نه اینکه مجبور باشیم آنچه به ما ارث رسیده باشیم وهمچنین به خاطر داشته باشیم تنها چیزی که در طول اعصارثابت خواهد ماند تغییر است فیلم "فریاد مورچه ها" و برهنه شدن لونا شاد جزئی از این تغییرات است پس بهتر است آن را بپذیریم واینقدر قیصریه را به آتش نکشیم و فزیاد وا اسلاما سر ندهیم

-- زهرا ، May 28, 2008 در ساعت 03:37 PM

بنده خیلی لوناخانم رادوستش دارم واگه میشه آدرس ایمیل ووبسایت یاوبلاگ اختصاصیش رابرام ایمیل کنید.very very i love you mis lona shad .tank you.iran-bandar,dayyer- abdolali

-- بدون نام ، Jun 2, 2008 در ساعت 03:37 PM

لونا هم تحصیل کرده هست هم خیلی با شعوره حتما برای بازی در این فیلم یک دلیلی داشته.

-- ایمان ، Jun 12, 2008 در ساعت 03:37 PM

faghat az hamvatanane irani ham mikhaham ke hesadato kenar bezaran va ye khorde in javanano paa bedan ,kare ma shode hesadat va foozoolihaye bija,va dar morde sahne oryane film ke in sahne male khanome shad nist va alaki mese chizaye dige shayeee dorost nakonan.

-- a.j. ، Aug 7, 2008 در ساعت 03:37 PM

اقا یا خانم بدون. چه کسی گفته لذت بردن بد است؟ پستان های لونا مظهری از نهایت زیبایی یک زن هست نه هرزگی.

-- بدون نام ، Aug 28, 2008 در ساعت 03:37 PM

با تشکر از گردانندگان سایت.کسانی که برای امثال من متاسفند بروند و خودشان را اصلاح کنند. نفس لذت بردن بد نیست که خوب هم هست. چرا ما باید صحنه های برهنگی رادر فیلم های خارجی ببینیم و در فیلم های خودمان نه. اینکه لونا شاد پستان هایش را در فیلم عریان به نمایش گذاشته مساله خاصی نیست.سینه های لونا شاد زیباست همانگونه که چهره ی او. کمی بالاتر فکر کنیم.

-- بدون نام ، Aug 29, 2008 در ساعت 03:37 PM

بگذارید دوستان کار لونا شاد را که سینه های خود را عریان به نمایش گذاشت هرزگی بنامند. اگر هرزگی این است ما انرا تایید میکنیم. بعبارتی چه خوش است هرزگی.

-- سمیرا ، Aug 30, 2008 در ساعت 03:37 PM

از انجا که سینه های زن نشانه اصلی مونث بودن اوست رضایت او از فرمشان در هویت و ابراز وجود او از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.راضی ام. با اینکه کمی بزرگند.زیبایی سینه های یک زن در چگونگی بها دادن او به انهاست. هر فرم سینه ای زیبایی منحصر به فرد خود رادارد و صد البته در نظر نظاره گر زیباست. پس نیاییم با بیان اینکه سینه های لونا شاد کوچکند او را تحقیر کنیم. با امید اینکه بتوانیم با هم متمدانه گفتگو کنیم.

-- زری ، Aug 30, 2008 در ساعت 03:37 PM

در این شرایط و گرفتاری. چسبیدیم دو دستی به سینه های برهنه لونا شاد عزیز. این مساله خودشه. برای ما هم جذاب بود.

-- منصور ، Aug 30, 2008 در ساعت 03:37 PM

از انجا که در کامنت ارسالی ام قسمتی را جا گذاشتم ضمن پوزش از مسئولان محترم سایت رادیو وزین زمانه انرا دوباره ارسال میکنم.از انجا که سینه های زن نشانه اصلی مونث بودن اوست رضایت او از فرمشان در هویت و ابراز وجود او از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.و اما با مد روز چه میتوان کرد؟ زمانی سینه های بزرگ و زمانی سینه های کوچک مد میشود. بنابراین زیبایی پستان ها لزوما در اندازه انها نیست.من که از سینه های خود راضی ام. با اینکه کمی بزرگند.زیبایی سینه های یک زن در چگونگی بها دادن او به انهاست. هر فرم سینه ای زیبایی منحصر به فرد خود رادارد و صد البته در نظر نظاره گر زیباست. پس نیاییم با بیان اینکه سینه های لونا شاد کوچکند او را تحقیر کنیم. با امید اینکه بتوانیم با هم متمدانه گفتگو کنیم.

-- زری ، Aug 31, 2008 در ساعت 03:37 PM

از انجا که در کامنت ارسالی ام قسمتی را جا گذاشتم ضمن پوزش از مسئولان محترم سایت رادیو وزین زمانه انرا دوباره ارسال میکنم.از انجا که سینه های زن نشانه اصلی مونث بودن اوست رضایت او از فرمشان در هویت و ابراز وجود او از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.و اما با مد روز چه میتوان کرد؟ زمانی سینه های بزرگ و زمانی سینه های کوچک مد میشود. بنابراین زیبایی پستان ها لزوما در اندازه انها نیست.من که از سینه های خود راضی ام. با اینکه کمی بزرگند.زیبایی سینه های یک زن در چگونگی بها دادن او به انهاست. هر فرم سینه ای زیبایی منحصر به فرد خود رادارد و صد البته در نظر نظاره گر زیباست. پس نیاییم با بیان اینکه سینه های لونا شاد کوچکند او را تحقیر کنیم. با امید اینکه بتوانیم با هم متمدانه گفتگو کنیم.

-- زری ، Aug 31, 2008 در ساعت 03:37 PM

علیرغم تغییرات حکومتی در ایران زنان مستقل فکر میکنند. ملاحظه ی عروسی ها تولد ها و... نشان میدهد که زنان از جدیدترین سبک ای مد پیروی میکنند. لباس های چسب کوتاه یقه باز که قسمت زیادی از سینه ها معلوم است. من خودم خیلی وقتها در مهمانی لباس لختی می پوشم و طبعا سینه هام مقدار زیادی نمایان است.خوشبختانه مردها و اقا پسرها هم ظرفیتشان خیلی زیاد شده . تازه اگه کسی نگاه هیزی بکند شاید برایش تازگی دارد . بعدها خوب میشود. این را گفتم که نمایش سینه های برهنه لونا شاد چیزی از ارزش های انکار ناپذیر او نمیکاهد برعکس چون با تابوها در افتاده از او انشان پیشتازی میسازد. مخملباف اما قضیه اش جداست. پریشانی فکر او به شدت مشکوک است.

-- اذین ، Sep 1, 2008 در ساعت 03:37 PM

نظرات جالبی داده شد. بنظر من برهــنـگی تاثیرات خاص خودشو داره. یادمه ۱۸ سالم بود. برای کنکور کلاس شیمی میرفتم. معلمم یک خانم بود که براش احترام زیادی قائل بودم. اما اون تو کلاس خصوصی گاهی لباس کم می پوشید. خوب من هم سنم کم بود و توجهم جلب شد.یک روز که برا تست زنـی رفته بودم یقه لباسش بیش از حد باز بود. خواست مطلب یک تست رو نگاه کنه بگونه ای دولا شد که سیـنـه هاش ارام ارام بیرون امد و مقدار زیادی از چاک سیـنـه هاش پیدا شد. من هم تحت تاثیر قرار گرفتم و … و توجهم به سیــنــه هاش شد تا درس. اینو گفتم تا بگم برهــنـگی فقط برا جلب توجه میتونه باشه هر چند شاید این خانم منظوری نداشته.

-- افشین ، Sep 1, 2008 در ساعت 03:37 PM

لونا فوق الاده است.خیلی سکسی و جذابه.لهجهش بیشتر جذابش کرده. در عین حال لباس های با مزهای هم می پوشه.فیلم ضعیف بود و حضور لونا شاد معمولی.و دلیلی نداره به خاطر برهنه بودن لونا این قدر بحث بشه .این موضوع ها تادویست سال دیگه هم برای ما جا نمی افته...و معمولی نمیشه

-- الهه ، Sep 2, 2008 در ساعت 03:37 PM

لونا مجری و بازیگر توانایی هست. فرصت کار در یک اثر جالب توجه همیشه پیش نمیاید. اگر در ان اثر لازم باشد که برهنه شویم یا سینه های خود را به نمایش بگذاریم حرجی نیست. فیلمنامه اینطور طلبیده. من دختری ۲۷ ساله از شمیران هستم.اگه من هنرپیشه بودم و موقعیت مشابهی پیشنهاد میشد نه نمیگفتم.لونا را اذیت نکنید.

-- مرسده ، Sep 2, 2008 در ساعت 03:37 PM

ما همیشه بلدیم یکی رو الکی گنده کنیم
این خانم لونا شاد فقط یه فاحشه ست همین
در ضمن هر شب برنامه هاشونو دارم میبینم مجریای تلوزیون خودمون خیلی سر ترن اجرای این خانم بدردباباش میخوره

-- داریوش ، Sep 4, 2008 در ساعت 03:37 PM

لونا شاد بازیگر فوق العاده جذاب و سکسی هست. اما مخملباف ادم ناراحتیه.

-- محمد ، Sep 4, 2008 در ساعت 03:37 PM

خوب. ما در جریان عقاید مختلفی قرار گرفته ایم. عقایدی که هرکدام جای بحث داره. بعضی هم خیلی راحت اظهار نظر می کنن. مثل زری خانم که مانند پاملا اندرسن خیلی راحت از سینه هاش میگه. بهر حال مثل اینکه لونا شاد در شکستن تابو واقعا موفق بوده. موفق باشی لونا. به امید فیلم بعدیت.

-- محمد ، Sep 6, 2008 در ساعت 03:37 PM

اقا محمد . من برای نظر شما احترام زیادی قائلم. و اما اظهار نظر راجع به اندام خودمم رو تابو نمیدانم.حالا چه موهام باشه چه سینه هام . برام فرقی نداره.اینو هم بگم که من 3 تا دختر دارم که خوب می پوشن. لختی هم می پوشن. یکیش فارغ التحصیل زبان انگلیسیه. یکیش دندانپزشک. یکیش دانشجوی دندانپزشکی.سعی کردم اونا را شیک پوش بار بیارم ضمن اینکه به درسشون هم میرسن. فکر کنم لونا شاد هم رمز موفقیت در اینه. هر چی جای خود. درس تفریح سکس و...

-- زری ، Sep 6, 2008 در ساعت 03:37 PM

راستی. اولین کسی که تابو را شکست لونا شاد نبود. اگه یادمان باشه در صحنه ی حمام فیلم هتل استوریای رضا علامه زاده بازیگر بسیار توانای سینمای ایران خانم شهره اغداشلو سینه هاش کاملا برهنه است.من رضا علامه زاده را خیلی دوست دارم همینطور هنرمند دوست داشتنی شهره اغداشلو.

-- محمد ، Sep 6, 2008 در ساعت 03:37 PM

فیلم فریاد مورچه ها را اخیرا دیدم. بازیگر مرد فیلم بنظرم چندان مسلط بازی نکرد. امانکته گفتنی شاهکار لونا شاد بود. هم بواسطه بازی زیبایش. هم بواسطه در افتادن با سنت های پوچ.چه زیبا بود لونا شاد و چه زیبا بود سینه های ناز لونا شادو تاسف برای انان که زیبایی و لذت بردن را تابو میدانند.طرز گفتار لونا ی عزیز به شدت سکسی و جذاب است.لونا میبوسمت.

-- ناصر ، Sep 11, 2008 در ساعت 03:37 PM

سینه لونا شاد نشانه زیبایی بدن زن. عریانی او نشانه بی الایشی و لحن سکسی او نهایت ظرافت یک زن است

-- رضا ، Sep 11, 2008 در ساعت 03:37 PM

باید برای سمیرا با چنین دیدگاهی تاسف خورد.غربی ها خودشان از بی بند و باری بوجود امده در ممالکشان به ستوه امده اند. البته من سخت با حجاب اسلامی مخالفم. انسان میتواند به عالیترین مراتب نجابت مجهز باشد بدون انکه حجاب ظاهر داشته باشد. بخصوص که در جامعه ما هم با وجود حاکم بودن حجاب اسلامی فساد کم نیست.اما این دلیل نمیشود از ان سر بام بافتیم و کار افرادی مثل مخملباف که ثبات فکری ندارند یا لونا شاد ... تایید کنم. ... اما اینها نباید سبب بازگشت به عقب باشد.
خانم سمیرا کدام سینمای قبل از انقلاب جز معدودی اثار متفاوت امثال تقوایی ها و مهر جویی ها و …من با بخش زیادی از گفه های منصور موافقم اما او نباید به نویسنده محترم وبلاگ توهین می کرد و بحث خواهر و مادر و… را پیش میکشید. به امید روز های بهتر

-- محمد ، Sep 15, 2008 در ساعت 03:37 PM

شمایی که انقد انتقاد میکنین دوست نداشتین لونا شاد دوست دخترتون باشه؟ایا دوست دختراتون همیشه پوشیده میپوشن؟ هیچوقت ســــیـــــنه های دوست دختراتون پیدا نیست. لونا ارتیسته.اینو درک کنیم.

-- ناصر ، Sep 19, 2008 در ساعت 03:37 PM

میتوان همچون عروسک های کوکی بودبود با دو چشم شیشه ای دنیای خود را دید
میتوان در بستر یک بیگانه یک سرمست با دو پستان درشت سخت عصمت یک عشق را الود
میتوان با هر فشار هرزه ی دستی
بی سبب فریاد کرد و گفت اه من بسیار خوشبختم.
فروغ فرخ زاد لونا شاد در فیلم هر جور ظاهر شده شده. اما نباید برای توجیه کار خود می گفت: مردم در مورد فروغ هم بد میگند.
نه. فروغ پریشا دخت شعر ایران است. افرادی مثل لونا شاد برای توجیه هرزگی خود به او متوسل نشوند.

-- لادن ، Sep 19, 2008 در ساعت 03:37 PM

در تکمیل صحبت دوستان.باید کار فرهنگی صورت بگیره در کشور ما.تا وقتی این چیزها تابو باشه همین اش هست و همین کاسه. بله. هنوز هم در مهمانی ها مانند عروسی و تولد و… یک دختری یا زنی تا کوتاه میپوشه یا سینه هاش یک کم پیداباشه یا چسب بپوشه مورد نگاههای هیز عده ای از اقایون بی ظرفیت قرار میگیره. اقایونی که دوست ندارن کسی به سینه ی زن یا دختر یا خواهرشون هیز نگاه کنه خودشون این کارو میکنن. باید تابو ها بشکنه. من دانشجوی رزیدنتی پوست و مو هستم. چند وقت قبل باور نمیکنید عده ای از دانشجویان رزیدنتی پزشکی رشته های مختلف به یک مهمانی رفته بودیم که چند تا از دخترهای همکلاسی مون خوب کوتاه پوشیده بودند و سینه هایشان پیدا بود. عده ای از دوستان که ادعای روشنفکری شان هم میشود مدام میگفتند دیدی فلانی تمام سینه مینه اش پیدا بود.یا میگفتند در شان دانشجوی پزشکی نیست که اینطور بگرده و از این قبیل مزخرفات. در صورتی که شیک پوشی و مد ربطی به تحصیلات نداره. خود شما خانم دکتر استر. اگه بخواهید لباس لختی بپوشین یا چسب یا حتی سینه هاتون پیدا باشه همکلاسی هاتون چنین اظهار نظرهایی میکنن؟ اصلا شما به عنوان یک تحصیل کرده چطوری میپوشید؟ به نگاه هیز عده ای بیمار احوال اهمیت میدهید؟!

-- افشین ، Sep 20, 2008 در ساعت 03:37 PM

امروز دوستی که پس از لیسانس رفته سربازی و در نیرو انتظامی خدمت میکنه. تعریف میکرد که 4 تا دختر را دیده بود که لباس چسبانو نازکی کنار دریا پوشیده بودند. او به انها گفت برای من اینکه شما برهنه باشید حتی لخت مادرزاد خیلی هم خوب است و نگاهتان میکنم و لذت میبرم اما اگه فرد دیگه ای از سربازان نیرو انتظامی بود شاید بهتان گیر میداد بنابراین برای من مهم نیست برای خودتان رعایت کنید که ان 4 دختر برایش کف زدند.اری مردم ما با حکومتگران متفاوتند

-- رضا ، Sep 23, 2008 در ساعت 03:37 PM

چند وقت پیش جایی مهمان بودیم. لباسی عادی پوشیده بودم که اندکی چسب بود و مقداری از چاک سینه هایم پیدا بود. پسر صاحبخانه که نوجوانی 15 ساله بود انچنان نگاه میکرد که نگو و نپرس. حتی با من خم میشد.دیدم حق داره. با اون افرادی که در اطرافش هستند ندیده بیچاره.خوب اگه کشور ما ازاد باشه این معضلات اجتماعی کمتر میشه.موضوع لونا شاد و برهنگی سینه هاش هم دقیقا این مطلبه با نمودی متفاوت.

-- سمیرا ، Sep 24, 2008 در ساعت 03:37 PM

چند سال پیش به اسکاندیناوی سفری داشتم. زن ها در کنا ر مردها در سواحل خیلی راحت با بیکینی یا حتی بدون کرست شنا میکردند در حالیکه سینه هایشان عریان بود. اما اثری از جلفی و هرزگی در انها ندیدم.امثال اذین هدفشان هرزگی است.انها اگر قسمت کوچکی از بدنشان را هم عریان کنند با هدف و به منظور جلوه گری است.برای همین هم بود که من استفاده از صحنه های اروتیک در فیلم مخملباف نه فیلمهای دیگه که منظور درستی دارند را تقبیح کردم. اگر مصاحبه لونا شاد را بخوانید متوجه میشوید که مخملباف و خانواده اش هم تلقی درستی از این صحنه های سکسی ندارند. اگر بپذیریم سکس جزئی از زندگی است و نه تمام ان و پا را از مرزها خارج نکنیم قدم اساسی به جلو برداشته ایم. به امید ان روز.
نور حق بر ضمیر همه ی انسانها همیشه برافروخته باد

-- رضا ، Sep 30, 2008 در ساعت 03:37 PM

برهنگی یا پوشش رنگ پوست و… خیلی مهم نیست. مهم اینست که زن هویت داشته باشد.یک زن واقعی، موجود بسیار دوست داشتنی ای است. به نظر من یکی از زیباترین های جهان. منظورم از واقعی، این نیست که مو رنگ نشده باشد. منظورم این نیست که گوشواره نداشته باشد. منظورم این نیست که لباس پیچیده ای نپوشیده باشد. منظورم هم این نیست که ماتیک زده باشد نزده باشد. منظورم کسی است که خودش باشد. کسی است که به خودش اعتماد داشته باشد و کسی که از خودش نترسد و خجالت نکشد.

این جریان، یکی دیگر از مواردی است که باعث می شود با وجود روشن بودن همیشگی تلویزیون، من از رسانه هایی که به شکل نگاه آدم ها جهت می دهند خوشم نیاید. در رسانه ها همیشه زنان لاغر، زیبا هستند و افراد چاق خنگ. من حالم از این به هم می خورد. از اینکه کسی به راحتی بر اساس یک تقسیم (قد به وزن)، آدم ها را طبقه بندی کند.

هم بین آدم های چاق، آدم دوست داشتنی هست و هم بین آدم لاغر. هم بین زنان با پستان بزرگ، زن جذاب هست و هم بین زنانی با پستان های کوچک (سینه: بخشی از بدن که بین گردن و کمر قرار دارد و حاوی اجزای دیگر مثل پستان،‌ استخوان های قفسه سینه، قلب و .. است). می خواهم بگویم جذابیت و زیبایی به هیچ وجه قابل تقلیل به وزن، اندازه دور کمر، شکل دماغ، مو و … ندارد و متاسفم که رسانه ها دائما سعی می کنند به من و شما بقبولانند که چیزی به اسم «مدل ایده آل»‌ وجود دارد و همه باید به آن نزدیک بشوند
. لونا شاد هم یک فرد است. نباید خوبی یا بدی را با او تعریف کنیم. اصلا خوبی و بدی به ان معنای مطلق وجود ندارد

-- منصور ، Oct 1, 2008 در ساعت 03:37 PM

بابا بس كنيد اين حرفاي متعفن و ابلهانه رو. كدوم اسارت؟ كدوم بندگي؟ اسارت در چه بندي؟؟ بله معناي ازادي هم لخت بودن در سواحل شمال رو شامل ميشه هم انتخاب ازادانه يك كانديداي رياست جمهوري.هم ازادي در خوردن مشروبات الكلي هست هم بيان نظرات شخصي در مورد هر چيزي بدون ترس از عواقبش حالا اين وسط چون برخي ويژگي هاي ذاتي ما مثل ميل جنسي با حيوانات مشتركه امثال علي شريعتي و پيروانش اين نظريه رو مطرح ميكنند كه اينها پستند و بايد ازشون دوري جست! چرا؟ مگه خود فلسفه اسلامي نميگه كه خود انسان در طبيعت نوعي حيوانه منتها از نوع ناطقش! و اما در مورد فيلم. چارلي چاپلين ميگه به خاطر هنر ميتوان لخت و برهنه بر روي صحنه رفت و پاكيزه تر و باكره تر از قبل بازگشت.متاسفانه هر كجا كه ديدم در مورد اين فيلم بحث بالا گرفته از هر ده كامنت حداقل يكي اشاره به لخت بودن لونا شاد و تقبيح او كردن. حقارت رو ببينيد! واقعا از نظر اين ها برهنه شدن در يك فيلم هنري و فلسفي با برهنه شدن در يك فيلم پورنو هيچ تفاوتي نداره! حتي بعضي ها پا رو فراتر گذاشتند و اذعان كردن فيلم يك فيلم پورنو داستانيه!!! فقط ميتونم تاسف بخورم و يه لبخند تلخ تحويلشون بدم

-- محمد مهدي مجاوري ، Oct 2, 2008 در ساعت 03:37 PM

من عاشق لونا هستم جاش توی شباهنگ خالی هست به نظر من او با بقیه متفاوت بود در فیلم صداش فالش بود اما جسارتش را دوست داشتم

-- mahtab ، Dec 26, 2008 در ساعت 03:37 PM

خداوندا..
اگر روزی بشر گردی
ز حال ما خبر گردی
پشیمان میشوی از قصه خلقت ، از این بودن ، از این بدعت
خداوندا..
نمیدانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است
چه زجری می کشد آنکس که انسان است
و از احساس سرشار است

-- ارسلان ، Feb 8, 2009 در ساعت 03:37 PM

من با نظر سمیرا موافقم.
نکته جالب اینه که اکثر کسانی که دم از نجابت و مذهبی بودن و ... میزنن از همه سکسی ترن.

-- بابک ، Feb 24, 2009 در ساعت 03:37 PM

به نظر من هم نمایش سینه های یک زن مثل خانم شاد یک امر عادی در هزاره ی سوم است. او یک هنرپیشه است و تازه اگر یک هنرپیشه نبود مثل هر زن ایرونی ازاد بود که هر طور میخواد بگرده.

-- سارا ، Mar 4, 2009 در ساعت 03:37 PM

با سارا موافقم. در هزاره ی سوم نباید نمایش برهنه ی سینه های یک خانم مثل خانم لونا شاد تابو به حساب بیاید همانطور که ماها در مهمانی عروسی تولد و ... خیلی راحت لختی میپوشیم و خیلی وقتها سینه هایمان پیداست. به کسی هم مربوط نیست. امر شخصی خودمان هست.

-- الناز ، Mar 5, 2009 در ساعت 03:37 PM

کسانی که ایراد میگیرند که چرا لونا شاد سینه های خود را عریان نشان داده به ازادی انسان توهین میکنند. و به نظر من انها مردان و زنان کم ظرفیتی هستند.

-- مهرشاد ، Mar 7, 2009 در ساعت 03:37 PM

با درود بی پایان به گردانندگان رادیو زمانه. و تبریک به لونا شاد که برای هنر با تابوها در افتاد و اگر سینه هایش را به نمایش گذارد امری عادی در هنر است تازه در زندگی واقعی هم ما زنان ایرانی خواهان ازادی پوشش یا عریان بودن ازادی سکس و ازادی انتخاب میباشیم.

-- سحر ، Mar 7, 2009 در ساعت 03:37 PM

نظرلت مخالف با لونا شاد عزیز را بر نمیتابم. به نظر من هر مرد دانایی دوست دارد زنی مثل لونا شاد در زندگیش باشد. پس انتقاد بی مورد برای چه. متانت زیبایی همراه با لحن و صدای سکسی از لونا شاد عزیز یک زن کامل ساخته. اختیار بدنش را هم خودش دارد.تا کی باید برای دیدن این صحنه ها به فیلمهای خارجی مراجعه کنیم که زبانش را هم بدرستی نمیدانیم و اه بکشیم.

-- محمدعلی ، Mar 14, 2009 در ساعت 03:37 PM

نمایش سینه ها را من نمی فهمم. هر زنی اختیار بدنش را دارد.چه انتظاری داشتید؟ انتظار داشتید که لونا شاد عزیز موقع اغاز هم اغوشی با همسرش پوشیده باشد. معلوم است که باید سینه هایش برهنه باشند. این چه افتی است که در ذهن مردم ما افتاده؟همه مشکلات حل شده الا سینه های لونا شاد؟! مگر ما دختران و زنان ایرانی در مهمانی و غیره انواع لباس هایلختی اعم از نیم تنه و یقه باز که قسمت زیادی از سینه هایمان معلوم است نمی پوشیم؟!که بعضی بخود اجازه داده اند اینطور به لونا شاد بتازند. اصلا میخواهم بدانم به فرض کسی با لذت به این صحنه ها نگاه کند. به شما ها چه؟ تازه مگر لذت بردن بد است؟!

-- لعیا ، Mar 19, 2009 در ساعت 03:37 PM

امیدوارم در سال نو ما ایرانی ها کمی بالاتر فکر کنیم و هنرپیشه ی خوبی مثل لونا شاد عزیز را بخاطر عریان بودن سینه های نازش نیازاریم. با تبریک فراوان به گردانندگان رادیو وزین زمانه

-- محسن ، Mar 20, 2009 در ساعت 03:37 PM

تعجبی نداره. محدودیت های الکی مردم رو ندید بد کرده.من خودم خیلی راحت میگردم. یکی از پسرهای جوون اپارتمان ما وقتی که میخواد پول شارژ رو بده وقتی میاد که من دم در بیام و شوهرم نباشه.برای اینکه بعضی وقتها من تاپ میپوشم یا لباس لختی که سینه هام معلومه. در واقع انقدر در محدودیتن جوونها که یکی مثل این جوون که اتفاقا مودب هم هست میخوادسینه هام رو دزدکی دید بزنه
من متوجه شدم ولی بروی خودم نیاوردم . شاید خق داره. تعجبی نداره انقدر به عریان بودن سینه های لونا شاد گیر بدن..

-- مهتاب ، Mar 22, 2009 در ساعت 03:37 PM

زناد باد لونا شاد تنها ستاره سکسی واقعی ایران. سکس تابو نیست. یک واقعیت است. بان احترام بگذاریم. نمایش سینه های عریان لونا شاد منافی عفت نیست.

-- سیمین ، Mar 22, 2009 در ساعت 03:37 PM

به نظر من سکس و نمایاندن بدن عریان یک زن نه تنها تابو نیست بلکه حقیقت زندگی است. زیبایی دوست داشتنی است و سینه های یک زن زیباست.پس نمایش سینه های عریان خانم لونا شاد نه تنها نکوهیده نیست بلکه پسندیده است و گامی است در جهت احقاق حقوق زنان در جهت ازادی. خوب است به برنامه های خانم حمیده ارمیده در باره ی ازادی زن توجه کنیم. درود بر سایت رادیو زمانه ازادترین تریبون برای محقق شدن حقوق زنان و دختران.

-- نازنین ، Mar 29, 2009 در ساعت 03:37 PM

بنظر من هم سکس یا همان ارتباط زن و مرد حقیقتی قابل احترام است. زیبایی یک زن از جمله سینه هایش از برانگیزاننده ترین چیزهای تمایل یک مرد است.من خودم بعنوان یک زن امروز سعی میکنم شیک بپوشم و خیلی وقت ها لختی. عریان بودن سینه های لونا شاد در این فیلم هیچ اشکالی بنظر من ندارد که یکی از زیباییهای خلقت است.لذت جنسی بردن هم هرگز چیز بدی نیست که خیلی هم خوب است. جوانانمان را ندید بدید بار نیاوریم.

-- شعله ، Mar 31, 2009 در ساعت 03:37 PM

وانگهی لونا شاد یک ستاره ی سکسی است. باید سعی شود مختصات یک ستاره ی سکسی به مردم تفهیم شود. این چیز ها باید حل شده باشد

-- شعله ، Mar 31, 2009 در ساعت 03:37 PM

ما دختران و زنان ایرانی خواهان ازادی در همه ی جهات ازادی بیان ازادی پوشش ازادی سکس و ... میباشیم. بدن زن مطهر است و احتیاجی به حجاب ندارد. نمایش عریان سینه های لونا شاد گامی است در جهت احقاق حقوق ما زن ها. ما دختران و زنان ایرانی در میهمانی و ... امروزی میپوشیم. سینه هایمان پیدا و دامنمان کوتاه است اما حکومت بزور میخواهد چیز دیگری القا کند.

-- نیلوفر ، Apr 1, 2009 در ساعت 03:37 PM

انهایی که از سینه های لونا شاد انتقاد میکنند باید بپذیرند که بر خلاف گفته هایشان سینه های لونا شاد از نظر علم زیبایی شناسی علیرغم کوچکی فوق العاده زیباست و بهتر است در قضاوت انصاف را رعایت کنند.

-- محمدرضا ، Apr 1, 2009 در ساعت 03:37 PM

زنان مترقی هیچوقت اجازه نمیدهند که مردان انحصار طلب برایشان تکلیف تعیین کنند. عریانی سینه های لونا شاد و برهنگی او در همین راستا قابل ارزیابی است. درود بر لونا شاد پیش قراول زنان و دختران مترقی

-- ایدا ، Apr 3, 2009 در ساعت 03:37 PM

زن امروز باید به درجه ای از تکامل برسد که اگر مردی به اندام او مانند سینه ها و ...با لذت نگاه کرد این مسائل برایش حل شده باشد. چه کسی گفته لذت بردن بد است؟ این تلقین جامعه ی مردسالار است. مگر مردها از دیده شدن اندامشان با لذت از سوی زنها مشکلی دارند یا اینکه برایشان مطلوب هم هست. برای زنان هم همینطور باید باشد. درود بر رادیو زمانه. درود بر لونا شاد. ن...

-- اذین ، Apr 3, 2009 در ساعت 03:37 PM

با اذین موافقم. برهنگی سینه های لونا شاد عزیز باید امری عادی تلقی شود و باید با کلاس تر از این باشند مردان و زنان ایرانی. همانطور که ما در مهمانی عروسی و غیره خیلی وقت ها لختی میپوشیم و سینه هایمان پیداست و به کسی هم مربوط نیست. لذت بردن مردان هم امری مطلوب است.

-- زری ، Apr 4, 2009 در ساعت 03:37 PM

به نظر من فرياد مورچه ها فيلم خوبييه و ادمايي كه با ته مايه سكس تو اين فيلم مشكل دارند درحقيقت با خودشون وغريزشون مشكل دارند

-- محمد ، Apr 8, 2009 در ساعت 03:37 PM

درود بر شما گردانندگان رادیو وزین زمانه. امیدوارم که از تلاش شبانه روزی خسته نباشید. یکی از بهترین پست ها همین پس لونا شاد عزیز است که مطالب اموزنده ای دارد.باید به مخاطبان گفت که هم اکنون در هزاره ی سوم باید نوع نگاه ها عوض شود. بخصوص در کشور های عقب نگه داشته ای مثل کشور ما با سابقه ی سالیان دراز تمدن.من با مخملباف کاری ندارم که او سابقه ی خوبی ندارد و قبلا چماقدار بوده و شاید عده ای بخاطر حضور در فیلم مخملباف از لونا شاد ناراحت شده اند نه سکس لونا شاد.این را هم بگویم که سکس پدیده ای طبیعی ضامن بقای نسل و باعث انگیزش مثبت است. چرا نمیاییم از صحنه های برهنگی لونا شاد مثل هر هنرپیشه ی دیگر لذت ببریم؟ حتما باید اینها را در فیلم های انجلینا جولی و ... ببینیم.سینه های ناز لونا شاد مظهری از زیبایی طبیعی یک زن است. بجای اینکه بیاییم و بگوییم چرا لونا شاد در این فیلم برهنه شده و سینه هایش پیداست یا در فلان برنامه ی شباهنگ چاک سینه هاش پیداست و ...بیاییم به هنر او احترام بگذاریم و به شخصیت والایش. او در واقع یک کار فرهنگی انجام داده و با تابو ها در افتاده.برهنگی و نمایش سینه های او هم که مطلوب ما مردان هست. دروغ که نگفتم.

-- محمدرضا ، Apr 11, 2009 در ساعت 03:37 PM

من فیلم این خانم را دیده ام و باید بگم که موضوع این فیلم موضوع خوبی بود ولی بازی این خانو م بسیار مصنوعی بود و نقش مقابل مرد شون هم دیگه بدتر. با اینکه مخملباف همیشه از بازیگران غیر مطرح و حتی غیر بازیگر انتخاب میکنه و خوب هم انتخاب میکنه ولی اینبار واقعا افتضاح بود. خشک، بی روح و بسیار مصنوعی. در بسیاری از فیلم های غربی صحنه های عریان های عریان بیانگر عمق روابط کاراکتر ها هستند و مفهوم خاصی را دنبال میکنند ولی به نظر من صحنه عریان این خانوم واقعا بی ربط و فقط به این دلیل بود که ژست حرفه ای بودن را به فیلم بدهند . طراحی صحنه و دیالوگ ها بد نبود اما در مجموع افتضاح بود. در ضمن این سوال برای من پیش میاد که به قول بعضی ها چرا باید به عنوان یک ایرانی به این خانوم افتخار کرد؟ مگر چه شاهکاری کرده؟

-- کاوه ، Apr 24, 2009 در ساعت 03:37 PM

من فیلم این خانم را دیده ام و باید بگم که موضوع این فیلم موضوع خوبی بود ولی بازی این خانو م بسیار مصنوعی بود و نقش مقابل مرد شون هم دیگه بدتر. با اینکه مخملباف همیشه از بازیگران غیر مطرح و حتی غیر بازیگر انتخاب میکنه و خوب هم انتخاب میکنه ولی اینبار واقعا افتضاح بود. خشک، بی روح و بسیار مصنوعی. در بسیاری از فیلم های غربی صحنه های عریان های عریان بیانگر عمق روابط کاراکتر ها هستند و مفهوم خاصی را دنبال میکنند ولی به نظر من صحنه عریان این خانوم واقعا بی ربط و فقط به این دلیل بود که ژست حرفه ای بودن را به فیلم بدهند . طراحی صحنه و دیالوگ ها بد نبود اما در مجموع افتضاح بود. در ضمن این سوال برای من پیش میاد که به قول بعضی ها چرا باید به عنوان یک ایرانی به این خانوم افتخار کرد؟ مگر چه شاهکاری کرده؟

-- کاوه ، Apr 24, 2009 در ساعت 03:37 PM

فقط می خوام ازین طریق به لونا بگم دلم براش تنگ شده. ای کاش از شباهنگ نمی رفت. الهام

-- الهام محمد حجازی ، Apr 25, 2009 در ساعت 03:37 PM

مساله کشور ما هم انگار شده فقط سینه های لونا شاد. به مسائل جدی تری بپردازیم.

-- مرتضی ، May 31, 2009 در ساعت 03:37 PM

من یک بازیگر مردم. ارزو دارم که با لونا شاد همبازی شوم. نه فقط برای سکسش که که برای مردان مطلوب است بلکه برای هنرش هم. عریان کردن سینه های یک زن هم در سینما یک امر طبیعی است همانطور که در زندگی. لونا را نیازاریم. درود بر رادیو زمانه. صدای رسای مردم.

-- اریا ، Jun 8, 2009 در ساعت 03:37 PM

مملکت در خون غرقه هست و شما از سینه های لونا خانم و شعبده بازی کارگردانی به نام مخملباف میگید

-- محمدتقی ، Jun 16, 2009 در ساعت 03:37 PM

متاسفم که بیشتر نظرات از سر تعصب بودند! بعضی ها می فرمایند کسانی که با لخت شدن در سواحل ایران مخالفند را باید قتل عام کرد و بعضی ها به خانم شاد می گن هرزه! مشکل کشور ما همین افراط و تفریطه. یک ذره سعی کنیم با فکر بازتری به مسائل نگاه کنیم

-- مسعود ، Jul 9, 2009 در ساعت 03:37 PM

لونای عزیز موفق باشید ..

روزی در مملکت ما به مدرسه رفتن دخترها گناه محسوب می شد..حالا که فکر میکنند !!!
میگویند واقعا" مسخره بود ..

-- ساقی ، Sep 26, 2009 در ساعت 03:37 PM

لونای عزیز موفق باشید ..

روزی در مملکت ما به مدرسه رفتن دخترها گناه محسوب می شد..حالا که فکر میکنند !!!
میگویند واقعا" مسخره بود ..

-- ساقی ، Sep 26, 2009 در ساعت 03:37 PM

لونای عزیز. روزی فرا خواهد رسید که ترا بخاطر اینکه با تابوهای در افتادی و سینه های خود را که نهایت لطافت و زیبایی یک زن است به نمایش گذاشتی تحسین خواهند کرد. تو پیشتازی.

-- گلنوش ، Oct 25, 2009 در ساعت 03:37 PM

لونای عزیز. تن لخت تو طاهرتر از هر چیز است. سینه های ناز تو نهایت زیبایی است. ما قدر هنر تورا میدانیم. تو برتر از انجلینا جولی و جنیفر لوپز هستی. دوستت دارم.

-- محمد ، Nov 13, 2009 در ساعت 03:37 PM

لونا شاد سکسی ترین و زیباترین هنرپیشه ی زن تاریخ ایران است که سینما را به اوج دیگری برد.

-- مهراد ، Nov 29, 2009 در ساعت 03:37 PM

من تا به حال حتی در فیلم های خارجی زنی به زیبایی لونا شد ندیدم.برهنه ی او هم بسیار زیبا است و سینه های نازش نهایت لطافت خلقت میباشد.

-- محمدرضا ، Dec 1, 2009 در ساعت 03:37 PM

درود بر رادیو وزین زمانه برترین رادیوی ایرانی.و منعکس کننده واقعیت ها

-- محمد ، Dec 9, 2009 در ساعت 03:37 PM

درود بر لونا شاد سکسی ترین و زیباترین مجری و هنرپیشه تاریخ ایران.

-- محسن محمدزاده ، Dec 11, 2009 در ساعت 03:37 PM

درود بر رادیو وزین زمانه رادیوی پیشتاز. محبوب نسل جوان. درود بر لونا شاد که با تابوها در افتاد و با نمایش عریان سینه های نازش و برهنگی در مقابل کژی ها ایستاد.

-- پیروز ، Dec 15, 2009 در ساعت 03:37 PM

لونا شاد مجری و هنر پیشه ای زیبا مسلط و لوند است که نمونه ی یک زن پیشتاز است. اینکه عریان شده و سینه هایش را برهنه نشان داده مساله خاصی نیست. او یک ارتیست به تمام معناست.

-- اریا ، Jan 22, 2010 در ساعت 03:37 PM

اینها که اینطور نظر میدن لابد در ایران زندگی نمیکنند. اینجا تقریبا همه ی در عروسی ها تعداد زیادی از زنها لختی می پوشندو اصلا هم نمایان شدن قسمتی از سینه و... تابو نیست.

-- نانسی ، Jan 22, 2010 در ساعت 03:37 PM

دیگر در هزاره ی سوم نمایش سینه ها برای ما زنان تابو نیست. بالاتر فکر کنیم.

-- لیلا ، Feb 4, 2010 در ساعت 03:37 PM

درود بر لونا شاد سکسی ترین هنرپیشه تاریخ ایران و جهان.

-- علی ، Feb 4, 2010 در ساعت 03:37 PM