رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ آذر ۱۳۸۶
نظرات مخاطبان زمانه در نظرسنجی - بخش دوم

پیشنهادهای شما به زمانه

نظرسنجی زمانه در سپتامبر و اکتبر برگزار شد و شرکت کنندگان می توانستند در شماری از پرسش ها نظرات تشریحی خود را نیز با ما در میان بگذارند. این قسمت بخش دوم و پایانی نظرهای شما در باره برنامه ها و برنامه سازان زمانه است. شماری از نظرهای کوتاه و تعارف آمیز در این جا نیامده است. نظراتی که به انگلیسی نوشته شده بود نیز در بازتاب عمومی نظرها کنار گذاشته شد اما به مضمون آن توجه خواهد شد. در قسمتهای بعدی به پیشنهادهای شما به مجریان برنامه های زمانه می پردازیم و نیز نظرات شما در باره گرافیک سایت و میزان آسانی کاربری در آن را منعکس خواهیم کرد. - زمانه

نیما: دقت بيشتری در کيفيت اجرا داشته باشند و محتوا به ارتقاء سطح فرهنگی عام کمک کند نه آن‌که آنقدر فرهيخته باشد که مخاطب را فراری دهد و نه آن‌قدر نازل که فرهيختگان را براند.

creatureee‌: برنامه سازان بهتر است اندکی بر زیبایی و رسایی صدایِ گویندگان تامل کنند به عنوان نمونه مجتبی پورمحسن نه صدایِ دلچسبی دارد و نه اساساً واضح/رسا می تواند جملات را ادا کند.

آرش قبادی: از سرگیری اندیشه انتقادی به قلم نیکفر / درست شدن سبک نوشتاری آقای کلانتری (از نیم فاصله استفاده کنند).

سامان رستمیان: از چهره هايي مثل عباس معروفي، نوش آذر و آبكنار و امثال اين ها بيشتر و بيشتر مطلب بگذاريد.

ymemari: کارهایی مثل برنامه های داستان نویسی عباس معروفی رو بیشتر کنید.

سلطانی: 1- ابراهیم نبوی دیگر طناز نیست. کمتر از او استفاده کنید. 2. کتابهای تازه منتشرشده در ایران را بیشتر معرفی کنید. 3. چرا سینمای ایران غایب است؟

lot468t: اخبار بیشتر و برنامه نبوی به موقع.

dokhtarakbarani: 1- بخش طنز اقای نیک اهنگ کوثر سبک ترین و بی مزه ترین بخش رادیو زمانه است. بدون هیچ غرض و شناخت شخصی از ایشون هیچ وقت از شنیدن کلاغستان حس خوبی بهم دست نداده است 2- موسیقی ملل و داستان خوانی بخش های محبوب من هستند 3- نمی دونم دلیل این که تازگی ها برنامه های تکراری سال پیش را بعضی مواقع تجدید پخش می کنید چی است اما برای خواننده همیشگی این تکرارها نکته مثبتی به حساب نمی یاد.

لیلا: یک صفحه برای نامه‌ها و نظرات هر روره خواننده‌ها در مورد هر موضوعی.

سعید رضایی: 1- ارتباط خود را با محافل ادبی و هنری داخل ایران قویتر کنید. 2- به جای مقاله بیشتر از مصاحبه و گزارش استفاده کنید. 3- به روز باشید.

drsamimi: بررسی بیشتر مشکلات اهل تسنن در ایران.

فرزانه: مصاحبه با جوانان فارغ التحصیل ایرانی در خارج از کشور، معرفی فعالیت های فرهنگی ایرانیان، معرفی تجربه های فعالیت های اجتماعی ایرانیان در نقاط گوناگون جهان.

negarin_afetab: عشــق هنــر همبستـگـی فـرهنـگی و هنــری میــان ملـل مختـلف جهــان را به نمایش گذاردن.

تهمینه ادیب‌پور: بحث در مورد تاريخ مشروطيت بيشتر شود. بحث از حالت كليشه اي خارج شود، و بيشتر از منظر فلسفه - روانشناسي به موارد اشاره شود. بحث هاي روشنگري در مورد ايراني بودنمان مثل كارهاي آقاي نيكفر و برادري بيشتر شود.

پدرام: راه‌اندازی بخش جداگانه‌ای در مورد تاریخ ایران برای جوانان به زبان ساده.

کاویانی: 1- ژورنالیست بدون غرض باشید و سعی کنید غیر وابسته باشید 2- اخبار روز را دنبال کنید و دیدگاههای مختلف را درج کنید و 3- با خبر های هنری بیشتر سعی کنید که جوانان را جذب خود کنید.

امین: به فناوري اطلاعات و وضعيت اسفبار اينترنت در ايران بيشتر بپردازد. در مورد ايرانيان خارج از كشور: چرا فقط به ايرانيان كانادا مي پردازيد؟ امارات متحده عربي كه بيشتر از كانادا ايراني دارد.

qualeam: رادیکال تر باشید (در عرصه ی سیاست و فرهنگ) - از مطالب روشنفکران دگراندیش و اپوزیسیون بیشتر استفاده کنید - از نظر خبر و تحلیل سیاسی فعال تر باشید.

P91227: اخبار را خلاصه تر کنید. یا دست کم قسمتی کوتاه از آن را در صفحه اصلی قرار دهید.

a_mehr60: 1- جشنواره شعر 2- نقد و مقالات بیشتر 3- بخش تاریخ.

بهرام‌فر: تماس مستقیم با مخاطبان و استفاده از برنامه سازان در داخل ایران که بر برخی برنامه سازان بی خبر از ایران ترجیح دارند.

Medusa.iran: مطالب به زبان ساده تر و روان تر اگر هدف جذب مخاطب است. دوری از احساسات متعلق به جريانات اوايل انقلاب. استفاده از تاريخ نويسان معاصر و بررسی و تحليل وقايع تاريخ معاصر ايران و روشنفکری برای پيشگيری از تکرار اشتباهات گذشته ...

فؤاد: معرفي آرتيست هاي ناشناخته / توليد فيلم كوتاه موبايلي / برگزاري مسابقات هنري.

کوشان: مطالب سنگين تري استفاده كند . به مردم راجع به مسائل سياسي اطلاعات بدهد. به مردم اطلاعات مهم بدهند.

کسائی: 1- محتوای مطالب غنی تر شود. 2- مطالب تخصصی تر و از کارشناسان خبره استفاده شود.

راحله: 1- از ادبیات معاصر به خصوص آمریکای لاتین و از مجله نیویورکر ترجمه های بسیار خوبی می توانید داشته باشید. 2- ازسایتها و انجمنهای مختلف عکاسی در سراسر جهان و خبرهایی که در مورد مسابقات و جشنواره های مختلف انجام می شود در سایت قرار دهید.

مسعود لواسانی: از همکاری جوانان ایرانی که با روزنامه نگاری آشنا هستند و تعداشان هم کم نیست و به لطف این دولت بیکار هم شده اند استفاده کنید.

پیمان: مشارکت فعال شنونده ها و بیننده ها در برنامه ها و مطالب سایت.

مصطفی غضنفری: در همه رشته‌ها مسابقه بر پا کنید.

ezzatipak:‌ 1- حلقه نويسندگان بازتر شود 2- خيلي به كليات نپردازد 3- موقعيت ايران را در جهان براي خواننده و شنونده‌ي ايراني تبيين كند.

فتانه: استفاده از کارشناسان ایرانی مقیم خارج از کشور.

بهمن: 1- مصاحبه با خوانندگان خارج از کشور و بازیگران و کارگردانهای معروف. 2- مصاحبه با اهالی سیاست 3- بی پرده باشید!

ح. یاران: 1- تمركز بر روي انعكاس نقدهاي رسانه هاي غير فارسي زبان راجع به ايران. 2- نقدهاي هنري بيشتر از هنرهاي نمايشي، هنرهاي تجسمي 3- استفاده بيشتر از تصاوير مرتبط با خبرها و گزارش ها.

محمدرضا صوفی:1- از گزار شگران افتخاري استفاده كنيد.2 - روحيه ملي ايرانيان را تقويت كنيد.3 - صداقت خود را زياد كنيد.

mohhzg:‌ شخصیت زمانه را با تدوین و پخش برنامه هایی که در شان ایران و ایرانی است بالا ببرید. کلوب و باشگاه هایی بسته به سلایق مختلف مخاطبان راه اندازی کنید. به تمامی عقاید از مسلمانان افراطی گرفته تا مسیحیان پروتستان و حتی کسانی که دین و مذهبی را اختیار نکرده اند احترام بگذارید.

مسعود عطاریان: 1- مصاحبه با شخصیت های سیاسی 2-تحلیل سیاسی 3-اخبار ورزشی.

امید: استفاده بیشتر از افراد متخصص.

farare84: 1- از من استفاده كند! 2- از مردم ايران استفاده كند. 3- به سينما، موسيقي، تلويزيون، راديو، تئاتر و هنرهاي داخل ايران بيشتر توجه كند و تلويزيون و راديوي ايران را آدم حساب كند.

آرش خدابنده: جذابيت بيشتر، كارهاي جديد تر و ايجاد تنوع.

aliataran_1985: مثل همیشه معتقدم مطالب ادبی ـ فرهنگی بیشتر باشد.

elsilina35: مطالب تخصصی مربوط به روزنامه نگاری را بیشتر کنید، به درخواست مخاطبانتان توجه کنید، که هزینه بردار و وقت تلف کن نیست.

nwa_nwanda: تهیه برنامه درباره دوبله در ایران تهیه برنامه درباره تاریخچه تلویزیون در ایران تهیه برنامه درباره نقاط توریستی رو به ویران ایران.

shirva85: 1- طیف فکری برنامه سازان را متنوع تر کنید. 2- توجه به وبلاگها را از این که هست بیشتر کنید.

shabahang9: 1- برای مخاطبین کودک و نوجوان هم برنامه ریزی کنید فراموش نکنید میانگین سنی در ایران پایین است. آموزش onlineموسیقی برای کودکان را پیشنهاد می کنم و آماده همکاری هستم ایران از معدود کشورهایی است که آموزش موسیقی در مدارس وجود ندارد.

immigrantbird: بي طرفي بيشتر، غرب را قبله آمال نبينند و غربگرا نباشد تحليلهاي سياسي/ اقتصادي بيشتر داشته باشند.

Reshte: 1- دور نشدن از فضاي ادبي و هنري 2- ترجيح تخصص بر شهرت در استفاده از نويسندگان 3- نزديك شدن به فضاي فرهنگي جامعه.

بهزاد: 1- برنامه ای پیشنهاد می کنم که شامل بحث همه حاضرین در اینترنت باشد چیزی مثل پالتاک که کنترل کننده بحث به حاضرین امکان بحث و تبادل نظر در برنامه رادیویی را بدهد 2-یک صفحه برای هر هفته پیشنهاد می کنم که برعکس معمول به این بپردازد که در هفته آینده چه خبرهایی رخ خواهد داد و خبرهایی که قرار است یا احتمال می رود که رخ دهد مطرح شود 3-بعضی برنامه ها را تلویزیونی کنید یک گام به سمت تلویزیون شدن بردارید.

شهرزاد: مطالب هنرهای تجسمی بیافزایید و بحث های تحلیلی – اجتماعی.

علی: از موضوعا ت ادبی بیشتر استفاده کنید استقلال خود را از دست ندهید.

حسین: بیشتر کردن مطالب علمی و اخبار مربوط به فن آوری.

روزبه: 1- از اشخاص متعددی استفاده شود. تکرار یک اسم مثلن بعنوان نویسنده در هر چند روز آزار دهنده است. 2 - در حوزه اندیشه می توانید عمیقتر باشید.3 - پویایی آن می تواند بیشتر باشد.

حمید: از آدم هایی که تجربه ی کار در رسانه ی رادیو را دارند استفاده کند.

سجاد:‌ کمی هم شاید لازم باشد گاهی مطالب رسمی تر و موقرتر نوشته شود.

ask_khak:‌ دکتر نیکفر را همواره در کنار خود داشته باشید و از اندیشه های وی برای بازتاب در برنامه های خود بهره گیرید. زبان نوشتاری تان در حد امکان استوار و ویراست شده باشد. به ارتباط دوسویه خود با مخاطب ادامه دهید.

hokhonsari: 1- از آلمان بیشتر بنویسید و خبرهای گردهمایی مردمی نه گروهی را درج کنید. 2- برای بچه‌ها داستان‌های ایرانی مثل بهرنگی، مرادی کرمانی،‌ ... لااقل هفته‌ای یک‌بار بصورت گفتاری در برنامه‌هایتان جای دهید. لازم به تذکر بنده خود فرزندی ندارم. 3- همین‌گونه که هستید باشید.

پدرام: خلاق، آرام و به روز باشید.

alwaystudent‌: خبر یابی- کم کردن تحلیل های آبکی - عینیت گرایی.

معین‌زاد: مطالب تاریخی؛ ادبیات قوی تر؛ بررسی مسایل اجتماعی روز.

اقتصادنیا: در انتخاب مطالب قابل انتشار در سایت بیشتر دقت کنید. اخبار فرهنگی - هنری مربوط به ایرانیان در تمام نقاط دنیا را پوشش دهید و به کشورهایی محدود بسنده نکنید.

astyak_madnezhad: در باره اوضاع کردستان ایران بیشتر بنویسید.

مهدی: علمی توام با درک و فهم مردم و عوام دوری از مسائل سیاسی زود گذر و بی مورد چون باعث فیلتر نشود بررسی زندگی روزمره و اجتماعی ایرانیان.

همایون: بخش خبری تقويت شود.

وحید: مقالات تخصصی در آن چاپ شود (مقالات اکثرا ژورنالیستی هستند به‌خصوص در حوزه‌ی ادبیات)

مهران: بی طرف، منتقد، بدون سانسور.

مقدم: استفاده از افکار و قلمهای متفاوت تمرکز بیشتر روی مسائل روز داخل ایران و کشورهای همسایه پرداخت وسیعتر به موضوعات علمی و فرهنگی ایران و جهان.

حسین قاسمی: بهتر شويد چون ميتوانيد دسترسي به موسيقي سنتي ايرني را فراهم نماييد دامنه لينكهاي خود را گسترده نماييد.

کیمیا: بعضی و قتها دلم میخواد از زندگی هنرمندانی که خارج از ایران هستند مطالبی بنویسید و مصاحبه کنید و موزیکها رو با توجه به هر مطلبی تغییر دهید. میتونید هر صفحه موزیک در خور اون مطالب رو بگذارید و معرفی فیلم اینم جالبه.

fri_2003: بي طرفي و انصاف، استفاده از افراد متخصص درزمينه مورد نظر، عشق به ايران.

khashi8: تنوع در قسمت انديشه زمانه ترغيب آقاي معروفي به قرار دادن مطالب مرتبط با نقد ادبي.

مهرابیان: به کار گرفتن گروه های وبلاگی و سیاسی دیگر در زمانه؛ الان حس می شود که و میدان در دست عده خاصی است. واکنش بیشتر به مسایل اجتماعی و سیاسی در ایران. کم کردن حجم مطالب ادبی.

exopiko: خواندن پست های وبلاگ ها با صدای خود بلاگر

یزدان بهمنی: پرداخت تحليلي بيشتر به مسايل ورزشي، معرفي كتاب نشريات و ترجمه مطالب روز علمي و فرهنگي.

کاوه: یک) برنامه هایی درمورد نافرمانیهای مدنی تولید کند . دو) برنامه ها آوایی جدی تر (از لحاظ سیاسی) به خود بگیرند. سه) در مورد تاریخ مشروطیت ایران برنامه های سریالی ساخته شود. بخصوص از آثار مرحوم احمد کسروی استفاده شود.

میرباقری: پوشش رسانه ای خود از وقایع و تجولات داخلی ایران به نظر کافی نمی رسد. ضمن اینکه نحوه ی پوشش می بایست بی طرفانه تر از شیوه ی کنونی باشد.

dm.life: ایجاد بخش خبری به روز اضافه کردن خبر های تصویری روزانه بخش بندی سایت از لحاظ موضوعات متنوع.

نوروز: گزارش بیشتر از ایران. گزارش بیشتر از همسایگان. نظر سنجی در باره آنچه نمیتوان در ایران گفت مانند: دین،خرافه پرستی مردم...

ایزدی: خبر های اول خود را در یک صفحه ی جداگانه قرار دهید. بخش اندیشه ی شما رویکرد قدیمی دارد، همان دعواهای روشنفکری دینی و هویت ایرانی و تجدد و ...از افراد مدرن تر استفاده کنید:بابک احمدی، رامین جهانبگلو... -در مورد مسائل اجتماعی، خانواده، فرهنگ عمومی و از این دست بیشتر بگویید.

مهدی: فاصله های زمانی برای به روز کردن اخبار کمتر بشه. مطالب معماری هم بیشتر بشه!

arsooni:‌ خبرهاي فرهنگي و هنري شهرستان ها ي ايران را هم پيگيري كنيد. (من حاضرم اين كار را انجام بدم) فركانس موج كوتاه را تغيير و يا اضافه كنيد. سيستم خبري پيام كوتاه را فعال كنيد تا ما بتوانيم برايتان با sms خبر بفرستيم .

donaram1: 1- نسبت خودتان را با سیاست روشن تر کنید. 2- به غیر حرفه ای ها در هر زمینه بیشتر فرصت دهید. 3-محفل گرا نشوید.

hoss1978ein: 1- در نشر خبرها از نظر درستی بیشتر دقت فرمائید. 2- اخبار علمی و تخصصی را هم مورد عنایت قرار دهید . 3- از اندیشمندان همسو و همفکر با حکومت هم در مصاحبه ها و مناظره ها جهت روشن شدن حقایق استفاده کنید.

رضا: بخشی در ارتباط با طبیعت و حیات وحش جایش در زمانه خالی است.

غیاث‌آبادی: رویکرد بیشتر به پیشینه فرهنگی ایران، اعم از تاریخ و باستان شناسی و زبان شناسی

بدون نام: 1- مصاحبه با چهره‌های سرشناس رادیو-تلویزیونی نظیر آن‌چه در مورد آذر پژوهش صورت گرفت 2- بررسی و تحلیل دقیق‌تر اوضاع سیاسی در ایران 3- ایجاد بخشی برای انتشار آثار ادبی و هنری یا نظرات مخاطبان رادیو زمانه.

رمضانی: از عکاس های بهتری استفاده کنید.

shari_dr2000: 1 بیوگرافی بعضی از کارشناسان شما ناشناخته ست. 2-تیتر اخبار روز دایما برای خوانندگان در صفخه ای نوشته شود. 3 برای مطالبی که با عرف و شرع جامعه ایرانی سازگار نیست اینقدر تبلیغ نکنید مثل مطا لب تان در مورد سکس.

مختاری‌پور: مطالب سیاسی بیشتر بشه. طنز بیشتری هم داشته باشید.

h_e_h00: مطالب جذاب تر شود، تفكيك نوع مطالب بهتر انجام گيرد، مطالب بي طرفانه بيان شود.

سهند: گنجاندن برنامه ای با عنوان وبلاگ خوانی در برنامه های رادیو، که مطالب را از وبلاگها بخواند و معرّفی کند.

fromiran2000: موسیقی متفاوت. معرفی کتاب.

nikahd46:‌ اگر توان مالی به شما این اجازه را می دهد مسابقات هنری در همه زمینه ها با موضوعات مشخص برگزار کنید.

میترا: 1- مطالب هنری بیشتر شود. 2- مقاله‌های روانشناسی به‌خصوص در مورد مردم ایران بیشتر شود.

fatikhoshnoo: مصاحبه با جوانان در ایران و مشکلات آنها را بیان کردن، به دلیل اینکه شما همکاران زیادی در ایران دارید.

talla: ارتباط بیشتر با مخاطب و حضور بیشتر کارشناسان سیاسی و تحلیلی روز ایران.

فرامرز: بیشتر به هنر و علم بپردازید.

مینو- راوی: مسابقه ای چون قلم زرین زمانه برای آثار هنری ترتیب دهد.

سجاد: متعادل تر از لحاظ سیاسی. شفافتر از لحاظ وابستگی.

aingroups: افزایش حجم محتوا از داخل ایران.

yakhzar: 1- مطالبتان نیاز به ویرایش دارد. 2- تنوع مطالبتان خصوصا در حوزه اندیشه کم است و ناچیز 3- نمی‌توانید خوب اتفاقات داخل ایران را پوشش دهید.

mirror7007:1- اعتماد بيشتري ايجاد كند 2- از نيروهاي جوان بيشتر استفاده كند.

صالح: از کسانی که حاضر به همکاری هستند استفاده‌ بیشتر و بهتری بکنید و با آنها ارتباط بیشتری برقرار کنید.

آهو: اخبار مهم مربوط به کشور هلند را هم در سایت قرار دهید.

Amirojavan:‌ 1- با ايرانيان ساكن هلند رابطه بر قرار كند و اخبار و فعاليت هاي آنها را منعكس كند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام به عزیزان زمانه،
کامنتهای ما را، مثل صدا و سیمای جمهوری اسلامی، حذف نکنید، فقط همین!
مثل کامنتی که درباره خبر دستگیری دانشجویان چپ داده بودم.

-- سینا ، Dec 7, 2007 در ساعت 01:46 AM

از ايرانيان [به‌خصوص تهران‌نشينان]دعوت كنيد تا بيايند هلند [به‌خصوص آمستردام] و ...
از شوخي كه بگذريم، «كار» سختي را براي خود انتخاب كرديد.
خوب و موفق باشيد.

-- ح.ش ، Dec 7, 2007 در ساعت 01:46 AM

تکرار برنامه ها در زمانه به نظرتان پیش از اندازه نشده؟
کاش لااقل در این اعلام برنامه های روزانه نوشته شود که مثلا برنامه داستان خوانی امشب تکرار فلان برنامه است ، بعضی برنامه ها تا چند بار و بلکه بیشتر تکرار می شوند، زمانه کمبود برنامه دارد؟

-- صورتک خیالی ، Dec 7, 2007 در ساعت 01:46 AM

salam ,khoda ra shokr zamaneh az har nazar democrasi ra rae yat mikonad hazf matlab hazf comment va komak gereftan az tamamie tavanhay mojod.hamchenan kamal gara baghi bemanid.

-- sina ، Dec 9, 2007 در ساعت 01:46 AM

I don't know why Mr Nikfar is not cooperating with you any more. I hope he feels better soon if he is sick. Your reflexion (andishe) section is very poor (compared to the other sections). Keep working with nilgoon, please.
Let us learn the literal meaning of the words first before using them metaphorically so that we (Iranians) can understand each other.

-- moodie ، Dec 9, 2007 در ساعت 01:46 AM

به نظر من تنطزهای زمانه خیلی سبک است نبوی و کوثر هر دو الان از یک وبلاگ نویس تازه کار هم سبک تر و سرسری تر مینویسند این به ضرر شما و این دوستان است از خیر برنامه های آنها بگذرید

-- جاوید ، Dec 10, 2007 در ساعت 01:46 AM

نبوی و کوثر شاید تنها نمادهای دوران خوش روزنامه نگاری دوم خرداد در زمانه باشند. خدا از شر حاسدان و دیگر نوابغ محفوظ شان بدارد.

-- صباحی- کانادا ، Dec 12, 2007 در ساعت 01:46 AM

مستقل تر و با گستره فكري سياسي اجتماعي بازتري عمل كنيد،آهنگ هاي راديو كمي متفاوت و خيلي جالب استاميدوارم به عنوان يك رسانه مستقل و مقتدر پيشرفت كنيد

-- Armin ، Dec 12, 2007 در ساعت 01:46 AM

داستان های طنز بیشتر داشته باشید لطفا

-- بیتا ، Dec 15, 2007 در ساعت 01:46 AM

به‌نظر مي‌رسد كه سيستم[هوش‌مند - گزينشي] «راديو زمانه» [در ستون 100 وبلاگ به‌روز شده] با «بلاگفا» سر ناسازگاري [ببخشيد ناهم‌خواني] دارد!
چون هر 4 بار «آپ» كردن‌ام، مساوي است با يك‌بار نمايان شدن نام «سكوت» در اين بخش «هيجان‌انگيز» و باقي ماجرا...
مثل اين‌ لينك
http://karaa.blogfa.com/post-219.aspx
--------------------
زمانه: ظاهرا مشکل به بلاگ چرخان زمانه محدود نیست و مثلا اگر شما وبلاگ حود را پینگ گنید و قرار باشد در بلاگ چرخان بالا نیاید در هیج بلاگ چرخانی بالا نخواهد آمد. اگر راهی پیدا کردید به ما هم خبر دهید ولی فعلا بلاگرولینگ به صورت انتخابی پینگ وبلاگها را اجرا می کند

-- ح.ش ، Dec 15, 2007 در ساعت 01:46 AM