رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ آذر ۱۳۸۶

پیشنهادهای شما به برنامه سازان زمانه

دوستان زمانه! اینها بخشی از نظرات شما و مخاطبانی مانند شما در پاسخ به سوالی در نظرسنجی اخیر زمانه است که در آن خواسته بودیم نظرتان را با برنامه سازان رادیو در میان بگذارید. حجم نظرات زیاد است و ناچار آنها را در چند بخش ارائه خواهیم کرد و می کوشیم در چیدن نظرات در کنار هم نوعی تناسب را رعایت کنیم بدون اینکه بخواهیم طبقه بندی دقیقی از آنها به دست دهیم. از آنچه گفته اید می آموزیم که نیاز مخاطبان چیست. اما با خواندن نظرها متوجه خواهید شد که گاه جمع کردن بین دو گروه از نظرها چقدر دشوار است زیرا درست در دو جهت مخالف قرار دارند. اما شنیدن از شما این خوبی را دارد که بدانیم چقدر حوزه نیازها متنوع است و برای برآوردن آن یک گروه رسانه ای نیاز است که در شبکه های مختلف صدا و صفحات متفاوت وب مخاطبان گوناگون را پوشش دهد. پاسخگویی به این تنوع بسیار از عهده یک رسانه خارج است اما در ابراز آن یک نکته بدیع هست و آن اینکه جامعه ایران تا چه حد ظرفیت پیدا کرده است از تک صدایی بودن فاصله بگیرد و در خود تنوع و تکثر چشمگیری را جای داده است. در هر صورت خواسته ها و پیشنهادهای شما را روی میز می گذاریم تا با دوستان خود در باره آن گفتگو کنیم و در جهت نزدیک کردن برنامه ها به خواست مخاطبان اندیشه کنیم. در عین حال، بجز آنچه ما می توانیم کرد و خواهیم کرد این نکته را هم یادآور شوم که بهترین مجریان خواستهای شما در نظام کاری زمانه خود شما هستید! شما بسادگی می توانید در جهت آنچه می خواهید در برنامه سازی یا نوشتن برای سایت حرکت کنید. زیرا زمانه از همیارانی ساخته شده است که زمانی مانند خود شما صرفا شنونده بوده اند. - مهدی جامی

حمید پریشی: برنامه‌ها متنوع هست اما باید چهارچوب نگیرد یعنی شناور بودن برنامه ها به زیبایی و جذابیت رادیو کمک می کند. ... بحث های فلسفه ی جدید را هم مد نظر قرار بدهید.

حمید پرنیان: 1- برنامه های فلسفی رو جدی پیگیری کنید. 2- اگر بتوانید برنامه سازان را به تعداد سه برابر برسانید بهتر خواهد بود. 3- در برنامه ی امورجنسی تان در مورد همجنسگرایی هم حرف بزنید.

صدف میران: ایرانیها فقط فارس زبانها نیستند در همین به اصطلاح نطرسنجی موسیقی ترکی را در ردیف موسیقی همسایگان ذکر کرده اید در صورتی که در ایران به روایتی 30 میلیون ترک داریم. در نظر داشته باشید که مخاطبان شما فقط فارسها نباید باشند. میتوانید قدری مطالب بزبان ترکی و کردی هم در ان بگنجانید.

ak_ari_mi: بررسی تاریخ ایران وریشه یابی مشکلات امروز و ارائه راه حلهای مناسب.

امیر مهدی حقیقت: بخش ادبیات فعال تر شود. نه فقط حواشی ایرانی، بلکه: الف- ترجمه مقالات و گفتگوها پیرامون ادبیات. ب: ترجمه داستان کوتاه خارجی و ترجیحا امریکایی. ج: با اعتباری که رادیو زمانه برای خود کسب کرده، از نویسندگان و مترجمان شاخص درخواست کنید اختصاصا برای زمانه یادداشت بنویسند.

مینا اشکانی: معرفی و اهمیت بیشتری دادن به نویسندگان و به طور کلی هنرمندان ناشناس و تازه کار.

masterhackerofiran: همکارانتان داخل ایران را گسترش دهید.

ncsiavash: 1- استفاده از نيروي متخصص. 2-درج مطالب كامل. 3-خلاقيت و نوآوري.

خاتمی‌نیا: 1- اگر خبرها از منبع دست اول تهیه شود خیلی بهتر خواهد شد. به خصوص خبر صفحه اول که پیشانی سایت است.

alwaystudent:‌ خبر های دست اول داشته باشند و حجم کپی را محدودتر کنند.

رویا: با درود و سپاس، پیشنهاد می‌کنم بیشتر به کیفیت برنامه‌ها توجه بفرمایید و تلاش کنید به عنوان یک رسانه مستقل اطلاعات درستی در اختیار شنوندگان خود قرار دهید.

احمد زاهدی: 1- همكارانش را گسترش دهد 2- برنامه‌هاي فرهنگي درون ايران را مثل سخنراني‌ها و ... پوشش صوتي كامل دهد، كاري كه تاكنون هيچ كسي نكرده (مثلاً سخنراني دكتر صنعتي در خانه‌ي هنرمندان با كمي تغيير صوتي، يك برنامه‌ي كامل مي‌تواند باشد و از اين دست، من‌باب مثال) 3- از بيان مستقيم و بي‌پرواي مسائل جنسي خودداري كند، چون هنوز زمان اين كار فرا نرسيده و نمي‌توان مطمئن بود كه همان تاثير مطلوب را روي ذهن جوان مخاطب دارد.

mazaamir: 1- گستردگی و تنوع بیشتر موضوعی 2- بخش کتاب خانه فعال تر و به روز تر شود. 3- موضوعات بعد کاربردی و اطلاع رسانی قویتری داشته باشد، به منابع متفاوت و زیادی لینک دهد.

کامران: برنامه ویدئویی بسازید و بگذارید روی سایت. همیشه قضاوت کنید، نه زوری چیزی بهمون بفهمونید.

sam79t:‌ 1- مقداری جسورتر عمل کنید. 2- مقداری تابو شکنی کنید. 3- به اخبار سانسور شده در ایران بپردازید و در مورد اقلیت‌ دینی مثل اهل حق هم چیزی بنویسید.

poopantra2083: دور از سمت و سویی که مخاطبان جهت‌دار را به شما نزدیک کند،راستی با چاشنی ژورنالیستی،هر روز به سمت حرفه ای تر بودن.

anoush.remedios: نرفتن به سمت جناح های سیاسی. حمایت از جریان های فکری مستقل. فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وسیع تر.

حمید: 1- تفكيك بخش خبر از بخش هاي مقالات تخصصي 2 - پرداختن به مسائل واقعي روزمره در ايران 3 - گسترش نويسندگان بخش هاي مختلف.

mardizirebaran: زمانه از همه چیز کمی داره و در هیچ چیز تمام نیازها را برطرف نمیکنه، مثلا بخش خبر، من نمیتونم صبح به صبح نگاهی به رادیو زمانه بندازم و مطمئن باشم تمام خبرهای مهم روز را گرفتم. من معمولا برای خبر گرفنن سایت بی بی سی و بازتاب و زمانه و رجانیوز را با هم چک میکنم. گمانم تعمد زمانه برای تنوع داشتن از یک طرف قوتش شده و از یک طرف ضعفش.

آرش: 1- گرایش بیشتر به مطالب آموزشی-فرهنگی 2.سطح فرهنگی مخاطبان را بالاتر در نظر گرفتن 3.گرایش کمتر به مطالب سیاسی.

s.m_art1364: ترجیح فرهنگ بر سیاست

امیررضا: کمی از تیپ روشنفکری فاصله بگیرید و به مردم نزدیکتر شوید مثل بازتاب و بیشتر به اخبار بپردازید تا مقاله ها.

صالح عباسی: 1- پلورالیسم بیشتر در نظر گرفته شود. 2- کامنت‌ها کمتر سانسور و زودتر منتشر گردد. 3- به نقد ادبی و فرهنگی بیشتر اهمیت داده شود.

چنگیزی: بخش ادبیاتش می تواند قوی تر باشد. داستان خوانی ها بیشتر شود نقد ادبی بیشتر و سیاست و سیاست زده گی کمتر.

زهره: 1- اخبار دقیق و سریعتر از اوضاع ایران 2- ارایه شب شعر در انتهای هر هفته 3- ارایه میز گرد در مورد مسایل روز.

عارفی: هر چند که زمانه ایجاد شده است برای ایرانیان، متشکر می شوم اگر اخبار و مقالات مربوط به افغانستان را هم جزو همیشگی برنامه هایتان قرار دهید.

smnamiri: 1- همین سیاست را ادامه بدهید و از شانتاژها نترسید. 2-کادرها را اضافه کنید و به تنوع سلیقه ها اجازه بدهید کار کنند بطوریکه برنامه ها یکدست نشود. 3- برنامه ها را از سیاسی شدن نجات دهید و نگذارید رنگ و بوی سیاسی بگیرد.

کاظمی: لطفاً از تازه‌های نشر در ایران اخبار بیشتری داشته باشید و برنامه‌های فرهنگی را قبل از رخداد آن به اطلاع برسانید.

جواد صدرزاده: پرداختن بیشتر به مسایل اقتصادی به زبان ساده و ارایه راهکار برای حل مشکلات.

بهادری: رعايت اعتدال و پرهيز از بزگنمايي بيجا - افزايش مقالات تحليلي - از مقالات شهير شهيد ثالث بصورت مستمر استفاده كنيد.

roberto.812: 1- همیشه مستقل، بیطرف، آگاهی دهنده و منصف باشید 2- به طور کامل و ضمن احترام به عقاید دیگران تنها خبر رسان باشید و قضاوت را بعهده شنونده بگذارید 3- در راه فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم داخل ایران از طریق آموزش رعایت حقوق انسانها و لزوم پایبندی به این اصل به عنوان یک اصل تفکیک ناپذیر دموکراسی تلاش نمایید.

فرهاد جلیلی: 1- گستردن همکاران به سرمایه انسانی ایرانیان خارج از کشور و افراد معتبری مانند مسعود بهنود، فرخ نگهدار، عباس میلانی، احسان یارشاطر، هادی خرسندی، بهزاد بلور و مانند این ها 2- تعامل بیشتر با وبلاگستان، پرداختن بیشتر به آن و گفت و گو با وبلاگ نویسان و پوشش دادن تحولات، بازی ها و مباحث و جنجال های روز وبلاگستان 3- امکان دانلود فایل های صوتی مختلف با حجم کم (برنامه ها و موزیک هایی که امکانش باشد).

سامان:‌ 1- همکاری بیشتر با سایر فعالان حوزه اجتماعی و علوم انسانی که ساکن خارج از ایران می باشند. به ویژه در حوزه هنرهای تجسمی 2- برگزاری برنامه های جانبی درزمینه مسائل مختلف رادیو در کنار کار اصلی و به شرط صدمه نخوردن به آن (چیزی مثل قلم زرین).

someone: 1-در مورد مطالب سیاسی بعضی از نوشته ها خیلی کارشناسانه نیست و بیشتر بنظر جنبه تبلیغاتی یا همراهی با دیگر رسانه ها را دارد. موفق باشید.

غفاریان: بعضی وقتها خیلی یک طرفه و غضبناک به ماجرای سیاسی ایران نگاه می کنید که با روند کلی که رادیو زمانه از ابتدا اعلام کرده تناقض دارد، که از نظر من بهتر است که همه جنبه های سیاسی را بررسی کنید بعضی وقتها احساس می کنم بیشتر برای افراد خارج از ایران برنامه می سازید تا برای افراد داخل ایران این را هم به حد تعادل برسانید خیلی بهتر است راه هایی برای استفاده بهتر از سایت برای افرادی که در ایران دچار مشکل فیلتر شدن هستند ارائه بدهید که نشان بدهد به مخاطبان ایرانی هم اهمیت می دهید با تشکر.

bariran: خبر ها هميشه به روز نيست، البته متوجه جريان توليد خبر و محدوديت زمانی پخش شما هستم. رويکرد راديو برای اقبال شنوندگان بومی ايران گاهی سطحی و خوشباورانه است. مثل رعايت بيش از اندازه آداب و سنن بخشی از شنوندگان. مثل ايام محرم. رايو زمانه می تواند رسانه ای عام باشد ولی نبايد تلاش کند نقش يک رسانه ملی را برعهده بگيرد. توضيح مفصل دارد که چرا...

شریفی‌فر: اگر راديو زمانه مي‌خواهد ژورناليسم حرفه‌اي را رعايت كند، مي‌بايست بخش توليدات اورژينال خبري - فرهنگي خود را (آن‌هم از داخل ايران) اهميت دهد. پرانتز: اگر بخشي از «عكس‌ روز» ( كه الزام آن روزانه نيز هست)،به «توليدات اختصاصي» تعلق گيرد، مي‌تواندنقش مهمي را در بالابردن ميزان (حداقل) مخاطب، ايفا كند. 2_نداشتن يك ويراستار حرفه‌اي (در برطرف كردن آشفتگي غالب آثار مكتوب)، شديدا مشهود است. 3-جاي مطالب جدي‌تر و دنباله‌دار - در راديو زمانه - خالي است. (يك توضيح مهم): چون كد تكميلي به ايميل‌ام نيامد، مجبور شدم دوباره در نظر خواهي شركت كنم.

دادگر: 1- با توجه به اينكه راديوزمانه نمي‌تواند خبرگزاري باشد ،پس برويد به سمت تحليل و تفسير خبر 2- روي عكس بيشتر كار كنيد، جاي كار دارد به خصوص چون در هلند هستيد ميتوان از پتانسيل هاي آنجا استفاده كرد. مخصوصا عكاسي خبري 3-راديو زمانه مي‌تواند به مسائل تخصصي، به خصوصي مواردي كه دانش آن كمتر در ايران وجود دارد به پردازد. معرفي دانشگاه ها ، مراكز علمي - تحقيقاتي و...

soberbonny:‌ 1- خيلي خوبه كه برنامه هاتون آغشته به سياست نيست ولي خيلي خوبه يه برنامه نيم ساعت در هفته داشته باشين براي بحثهاي سياسي و به هدف ارتقای ادبيات سياسي. به هرحال سياست هم طرفداراي خاص خودش رو داره 2- بعضي برنامه ها خصوصا هنريها مثل موسيقي فيلم بعضي وقتها يه اصطلاحاتي به كار ميبرن كه يا واقعا تخصصي هستن يا يه عده نميدونن. هرچند توضيح در حين برنامه ريتم رو به هم ميزنه ولي ميشه توضيحشونو پاورقي كرد تو سايت.

بدون نام: 1- تبدیل شدن به یک رادیوی بیست وچهار ساعته‌ی واقعی: این کار می‌تواند با پخش اخبار کوتاه زنده، هر نیم ساعت یک‌بار، در فاصله‌ی زمانی بین تکرار برنامه‌ی اصلی آغاز شود. 2. میدان دادن به طیف متنوع‌تری از اندیشه‌ها و دیدگاه‌ها. به طور مثال من توقع دارم که اندیشه‌ی موسوم به روشنفکری دینی در رادیو زمانه یک پایگاه ثابت داشته باشد. 3. جای گزارش‌های زنده‌ی خبری در حوزه‌های فرهنگی که از تهران تهیه و پخش شوند، در رادیو زمانه خالی است. در حال حاضر در این زمینه فقط به ارتباط‌های تلفنی بسنده می‌شود، در صورتی که خوب است رادیو زمانه در تهران خبرنگار تمام‌وقت داشته باشد تا هر روز گزارش‌های میدانی به‌خصوص در حوزه‌های فرهنگی برای رادیو زمانه تهیه و ارسال کند.

ped_ras: 1- استفاده از افراد ِناشناس ِمستعد در کنار ِشناخته‌شده‌ها برای بیشتر کردن نوآوری‌ها 2- حفظ ِبی‌طرفی‌ی سیاسی‌ی رادیو. (بی‌طرفی‌ی واقعی، نه آن‌طوری که همه‌ی حزبی‌ها خود را بی‌طرف می‌دانند) 3- پوشش ِبیشتر ِموسیقی‌ی کلاسیک ِغربی، چه ایرانی و چه غیرایرانی، مثل ِبررسی‌ی آثار و مطاحبه با هنرمندان.

sobhgahishabnam: من دوست دارم بخش آهنگهای درخواستی در زمانه باشد. همینطور دوست دارم یک بخشی باشد که شاید من یا هر ایرانی دیگری که به رادیو زمانه گوش میدهد از طریق شما بتواند به دوستان گمشده قدیمی اش برسد . مثلا در دوران مدرسه یا در جنگ یا در زندان ... اگر امکانش را فراهم کنید ممنون میشوم.

وحید: مشكل جدي پخش موسيقي داريد. كمتر موسيقي خوب از راديو شما شنيده ام. گاهي با افرادي مصاحبه مي كنيد كه من آنرا توهين به شنونده مي شمارم در حالي كه بيشتر اوقات با افراد بزرگ و جالبي مصاحبه كرده ايد. موسيقي اول برنامه كه تيتر برنامه ها را اعلام مي كنيد هر چند روز (حداقل) تغيير دهد . مثل اوايل كار راديو كه به همين صورت بود

khalepinedouz:‌ موسیقی کمتر و برنامه ادبی و هنری بیشتر و گزارش از اتفاقات داخل ایران و جهان

شهنواز: پخش موسیقی متنوعتر. مقالات پزشکی روز. انتخاب مقالات تفسیری سیاسی از مفسران برجسته ایرانی.

flanker_s37: موسیقی بهتری استفاده کند! موسیقی عموما در پیتی است من معمولا می خونم و گوش نمی کنم.

فرزاد: پخش برنامه ها به نظر در هم و برهم است یعنی یه موقع هایی فکر می‌کنم هر وقت ماهواره را روشن می‌کنم دارد موزیک از رادیو پخش می شود.

گرگانی: پرداختن به موسيقي سنتي ايران، نپرداختن به مسائل حاشيه اي و زرد، پرداختن بيشتر به مسائل سياسي روز.

mrs: افزایش زمان پخش پخش موسقی آذری نظارت بیشتر بر کیفیت بازپخش.

یونس: 1- در موسیقی سنتی ضعف دارید. شما هم مانند رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی به موسیقی سنتی جفا می‌کنید. حداقل یک برنامه ویژه‌ی موسیقی سنتی می‌توانید بسازید. این همه وبلاگ تخصصی در این زمینه وجود دارد که حتما مایل به همکاری هستند. 2- دین در رادیو زمانه کمرنگ است؛ مانند موسیقی سنتی عمل ‌می‌کنید.

nafas_amig: استقلال برنامه‌ها حفظ شود و به علایق دینی مردم بیشتر توجه شود.

منا: 1- بخش هنر داخل ایران و مصاحبه با هنرمندان را بیشتر کنید 2- موسیقی های بهتری پخش شود.

baran85sh: اطلاع رسانی به موقع در مورد زمان برگزاری کنسرت‌ها در خارج از کشور.

امیر: 1- از اندیشه‌های دیگری نیز جز اندیشه‌های چپ استفاده کنید! 2- بیش از این به شاخه‌های هنرهای ایران بپردازید. 3- مسابقه‌ی زمانه را علاوه بر ادبیات در شاخه‌های دیگر مثل تولید موسیقی، گرافیک، و... نیز بی‌آزمایید.

hitman4kill: 1- بخش موسیقی را بیشتر کنید 2.در اواسط شهریور کفتگو هایی با اقای صانعی داشتید این گفتگو ها را بیش تر کنید 3.به موسیقی راک هم بپر دازید.

علی راد: 1- کمتر موسیقی پخش کند. 2-به ادبیات معاصر بیشتر بپردازد. 3-افرادی با نظرات متفاوت و حتی متضاد را برای مصاحبه انتخاب کند.

lotka_film: 1. بعضی از قسمت های برنامه ها به شدت سطحی و دم دستی است مثلا بعضی از موسیقی هایی که پخش می کنید (قسمت اعظم پاپ لس آنجلسی و تمام پاپ داخلی) یا برخی از گفتگوها که به شدت مبتذل و سطحی است. 2. دو یا سه ساعت و نیم برنامه در روز یعنی فرصت مناسب برای تولید برنامه با محتوا و آب نبستن به برنامه. همکاری با کسانی که حرف حساب دارند نه به خاطر پر کردن زمان برنامه چرت و پرت گفتن و... امیدوارم حرفه ای بمانید و تا جایی که می توانید مقاومت کنید تا ژن غالب ابتذال در بدنتان فعال نشود.

sherybarsa: 1- هر از گاهی تیتراژهای صوتی خود را عوض کنید. (و لطفا توجه داشته باشید بهتر است در تیتراژتون کلماتی که فحش حساب میشوند نباشد، مثل این جمله «گمشو اون تلویزیون رو خاموش کن» که هر روز و هر روز شنیده میشه! و از دید من اصلا خوش آیند نیست. درست است که این طریقه حرف زدن در سطح اکثریت مردم عادی است ولی برای یک رسانه زیبا نیست که چنین چیزی رو هر روز قبل از پخش برنامه ای به گوش شنوده هاش برسونه.) 2- از وبلاگ هایی که تا به حال به اونها سر نزده اید نیز بازدید و مطلب اتنخاب کنید.

s9babune : از برنامه سازان جدید دعوت به کار شود تا بر چند صدایی بودن تفکرات رادیو هم افزوده شود. من شخصا" دوست دارم در مورد هنر در سطح جدی تری در زمانه مطلب بشنوم. توقع دارم که در رادیو زمانه ـ به عنوان رادیویی متفاوت ـ برنامه هایی هم بشنویم که به فهم دموکراسی و احترام به حقوق همه ی انسانها کمک و در این جهت حتی فرهنگ سازی کند.

sayeroshan2005 : پخش برنامه های بیشتر درباره دانشگاه های خارج از ایران.

ildjarn:‌ در حال حاضر به طور جدی به خطر حمله نظامی که ایران را تهدید میکند پرداخته شود.

مجتبی: 1- پرونده سازی کنید! هر هفته یک پرونده اجتماعی متناسب با روز. مثلا همین سریال های تلویزیونی یا مسائل روز سیاسی . با تحلیل نظرخواهی و .... مطمئن باشید موثر است. 2- مطالب وب سایت را صرفاٌ از رادیو نگیرید. کارکرد شنیداری رادیو با وب سایت کمی متفاوت است. بعضا نمی توان تاثیر موسیقی و کلام را در نوشته وارد کرد. می توانید وب سایت را پربارتر و خبری تر و گزارشی تر از رادیو کنید. محدودیت های برنامه سازی رادیو با تولید محتوای رسانه اینترنتی خیلی متفاوت است.

eric_clapton54: رادیو زمانه روشی که اکنون سایر رسانه ها به آن روی آورده اند برگزیده. و من با ابن مخالف نیستم. خیلی هم برای ارتقای سطح فرهنگی و ارتباط ساده تر با مخاطب مناسب است. ولی این نباید لطمه ای به آن وارد کند که بخشهایی کمتر عامیانه باشد.

rasaael:‌ 1- لطفاً به بی‌پروایی جنسی و عادی سازی روابط آشکار جنسی نپردازید. 2- بیشتر به مطالب موردنیاز و توجه جوانان بپردازید. موضوعاتی چون: شادابی، اعتماد به نفس، آراستگی، آرامش، موفقیت، فراغت، امید به زندگی، روابط اجتماعی، مهارت‌های زندگی، بهداشت روان، محبوبیت، هویت، دین و خوشبختی، امروزی شدن، بهداشت بشری، آینده، منفعت و مصلحت، نیاز، اضطراب، افسردگی، شخصیت سالم، دین و آزادی، زندگی با دیگران، جهان بدون مرز، میراث معنوی، سرمایه اجتماعی، نوآوری و اصلاح، ارزش‌های اخلاقی، دین و عدالت، معنای زندگی، انسان و طبیعت. 3- به نقد و معرفی فیلم‌های خوب ایرانی نیز بپردازید. 4- در طرح مطالب مختلف سوگیری نسبت به یک جریان مشخص نداشته و بی‌طرفی باشید.

p.malaz:‌ 1- تخصصی‌تر. 2- به صداهای گوناگون مجال بیشتری دادن.

amsystem: مطالبتان را با نیازهای دموکراتیک جامعه وفق دهید و از شخصیت های سیاسی و اجتماعی مطرح تر و از دگر اندیشان گوناگون بهره گیرید. همچنین خوشحال می شوم از شخصیت های ملی و مذهبی در ایران مطالبی ارائه دهید.

س. مزروعی: 1- نزدیک تر شدن به فرهنگ روز ایران و تهران امروز 2- سعی در بیطرفی سیاسی 3- استفاده موثرتر از نویسندگان برجسته ایرانی داخلی و خارج (گرچه فعلا هم هست اما جای بهتر شدن هم دارد.)

abedrend: 1. از روزنامه نگاران سرشناس بخواهید که برایتان سرمقاله بنویسند. سرمقاله ای که ویژه وب سایت باشد. افراد پیشنهادی من اینها هستند : محمد قائد/ محمد قوچانی/ مسعود بهنود / عباس عبدی / محمود شمس / کریم ارغنده. 2. به جریان اصلاحات بیشتر بپردازید. تلقی من این است که زیر ساخت سیاسی جامعه ایران طرفدار اصلاحات است. 3. مسابقه ترانه برای موسیقی پاپ برگزار کنید: شبیه کار مجله چلچلراغ یا سایت تهران اونیو 4. از تبدیل شدن بخش اندیشه به تریبون انحصاری محمد رضا نیکفر جلوگیری کنید. برای این کار لازم است از دیگر اندیشمندان ایرانی هم مقالات و مطالب اختصاصی بخواهید و تهیه کنید. لازم هم نیست همان آدم های همیشگی باشند. مثلاً از شهرام پازوکی بخواهید عرفان ایرانی را در سلسله برنامه هایی برایتان معرفی کند. یا از علی پایا بخواهید مباحثی در تاریخ علم داشته باشد. یا باقر پرهام برایتان آثار مهم تاریخ فلسفه را معرفی کند 5. برای تاریخ ایران اهمیت بیشتری قائل باشید و برنامه های بیشتری تهیه کنید. مثلاً تاریخ باستان یا دوران اسلامی. توجه به تاریخ معاصر باعث غفلت از دیگر دوره ها نشود. 6 .عباس عبدی در مجله راه نو اکبر گنجی در شماره های آخر سلسله مطالبی را شروع کرده بود به نوشتن با عنوان دانستنی های حقوقی برای همگان. موضوع جالب و مورد نیازی است. می توانید از خود عبدی یا نویسنده دیگری بخواهید این کار را انجام دهد.

avahiya:1- اگر دوست داشتید دوباره شوخی کنید، لطفاً یک مطلب شوخی باشه. جالب نبود که یک روز تمام مطالب شوخی بود. 2- بعضی وقت‌ها موزیک خیلی دمبولی می‌شه، البته بعضی وقت‌ها.

hellion1683:‌ آشنا كردن ايرانيان داخل با مطالب و خبرهايي در حوزه هنر و ادبيات كه بخاطر سانسور از دسترسي به آن محرومند. - مصاحبه هاي غير خبري توسط متخصصان انجام شود نه خبرنگاران. براي مثال گفتگوهاي آقاي جاهد بسيار خوب است ايشان بيشتر فعال شوند. راديو زمانه محلي براي گفتگوي ايرانيان خارج و داخل ايران باشد.

الف. ح. فرهنگ: افزودن قسمتهای آموزشی زبان.

زندیان: برنامه ای هفتگی درباره ی شعر معاصر ایران، نظیر آنچه در پرسه در متن، بیشتر به ادبیات داستانی می‌پردازد، تدوین شود. برای تمرین دموکراسی و صحبت از پلورالیسم سیاسی در جامعه، در برنامه ای خاص، از طرفداران عقاید سیاسی مختلف دعوت شود، درباره ی موضوعی خاص، به بحث بنشینند. برنامه ای نظیر مصاحبه های آقای ادیب زاده، در نظر گرفته شود، که فقط و فقط به مصاحبه با نسل اول مهاجر بپردازد و خاطرهات آغاز و اکنون غربت نشینی شان را ثبت کند.

کیان: 1- مطالب داخل ايران عمدتن مربوط به تهران مي باشد به نظر مي رسد روشي براي پوشش خبري و اسنفاده از مطالب شهرستانها هم مي توان جالب توجه باشد 2- اگر چه خط مشي و منش فكري راديو زمانه مشخص و معلوم است ليكن سعي گردد تمامي افكار و روشها و نحلهاي فكري موجود در ايران پوشش داده شود 3-زمان پخش برنامه بيشتر گردد.

yekallepook:‌ رادیو زمانه با توجه به تولید رادیویی مطالب می تونه خیلی از کسانی که در مورد مطالعه و دنبال کردن ادبیات و یا خواندن داستان و خبر های دیگه، تنبلی می کنن به خودش جلب کنه. می خوام بگه حوزه تبلیغات تون در مورد مطالب ( لینک و خبر رسانی و ...) فقط محدود به سایت های ادبی و علاقه مندان تون نکنید. تنوع بیشتر برای مطالبی که در مورد ادبیات منتشر می کند ( فرم، محتوا، و... هرچند که الان هم بسیار خوب ) برگزاری مداوم جشنواره داستان که سال اول آن تمام شد. امیدوارم این کار ها با توجه به این که همیشه پشتش حرف و حدیث هست خسته توتن نکنه و دایمی باشه.

qolang: نبوی و کوثر کمتر کرسی شعر بگویند. مذهبی ها کمتر وقیح باشند. از میزان لوس بازی کم کنید. نیلگون اش را زیاد کنید.

سعید آقایی: طنز اقای نبوی سبک است و گاهی فاصله زیادی با تمسخر ندارد. بهتر است از حجم کار ایشان کاسته شود و به کیفیت بیشتر بها داده شود. اینطور که معلوم است ایشان نیاز به طنز گفتن دارد اما ایا زمانه احتیاج به این نوع طنز دارد؟ می توان با اجازه از طنز پردازان دیگر مانند هادی خرسندی هم در مواردی استفاده کرد. مقاله های و گزارش های بیشتری در مورد موسیقی ایرانی و حتی اموزش ان میتواند جبران کمبودهای درونی جامعه ایران را بکند. در سایت شما در مورد نویسندگان تبعید شده امروز ایرانی بسیار می توان دید اما در مورد هنرهای دیگر مانند موسیقی , نقاشی کمتر می توان گزارشی دید. جا دارد با ایرانیان داخل کشور در این زمینه مصاحبه کنید و بلند گویی برای انها در خارج از کشور شوید.

احسان سپهر: 1- کارتان درست است ادامه دهید. 2- تحلیلهای اجتماعی در مورد مسایل مبتلا به جوانان بیشتر شود. 3- از ابراهیم نبوی بیشتر بهره بگیرید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

plz post more nabavi older videos.thnx

-- Seyed Saba ، Nov 30, 2007 در ساعت 02:07 AM

درود به برنامه سازان زمانه
خسته نباشید
یک پیشنهاد دارم به مسئولین وب سایت زمانه :لطفا تاریخ شمسی و میلادی را بالای وب سایت بگذارید چون اینطور آدم بیشتر احساس می کنه که سایت کاملا به روز است
البته این فقط یک پیشنهاد است و امیدوارم که عملی بشه
موفق باشید.
اختر

-- اختر ، Nov 30, 2007 در ساعت 02:07 AM