رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ فروردین ۱۳۸۶

رسانه‌ها در تعطیلات، بلاگرها در جاده چالوس

در ساعت‌ها و دقایقی که همه به فکر سین‌های سر سفره هفت‌سین‌شان هستند ما در رادیو زمانه هفت سین‌مان را چیده‌ایم ولی فرصت نشستن بر سر آن و درگیر شدن با سین‌هایش را نداریم.
هفت ساعت ویژه برنامه نوروزی آن هم درست سر تحویل سال باعث شده است که بروبچه‌های زمانه در فاصله این اتاق تا ان اتاق ناخنکی به محتویات سفره هفت‌سین بزنند و به کار و بارشان بپردازند.

در همین ساعات و دقایق پر استرس مدام می‌شنوم که فلان سایت و بهمان سایت خبری هم اعلام کرده‌اند به تعطیلات می‌روند. اگربگویم که ما دل‌مان نمی‌خواهد به تعطیلات نوروزی برویم دروغ گفته‌ام مثل چی ولی به گمان ما رسانه حجره فرش فروشی و دکان میوه‌فروشی و ویدئوکلوب نیست که بشود تعطیلش کرد.

استارت را که زدی باید تا ته ماجرا بروی. سوار این ماشین که می‌شوی باید ترمز را فراموش کنی.

اصولا ما ایرانی‌ها از تعطیلا خوش‌مان می‌آید ولی گمانم حتی در این روزها هم نانوایی‌های ایران تعطیل نمی‌شوند و اخبار و اطلاعات هم از نان شب به‌گمانم واجب‌ترند.

درست است که گاهی کارکرد رسانه‌ها به غرغر شبیه است ولی فکر کنید اگر این غرغر ممتد هم نباشد دیگر سکوت مطلق حاکم می‌شود.

سنت تعطیلی سیزده روزه رسانه‌ها سنت خوبی نیست. تعطیلی روزنامه‌ و نشریات دیگر شاید به زور قابل توجیه باشد اما تعطیلی رسانه‌های انلاین واقعاً توجیه ندارد.
ما رسانه‌های آن‌لاین باید یک‌بار دیگر درباره مفهوم آن‌لاین تفکر و تامل کنیم شاید نوروز سال بعد به تعطیلات نرویم.

به هر حال چراغ زمانه که همیشه روشن است حتی در تعطیلاتی از این دست که ملت یا در رخوت بهاره به سر می‌برند یا در جاده‌های بین شهری پرتصادف.

جالب اینجاست که حتی بلاگرها هم کمتر در این روزها دست به کیبورد می‌شوند و ترجیح می‌دهند بزنند به جاده‌، مثلاً جاده چالوس! مطمئنم آنجا هم اینترنتی پیدا می‌شود برای ان‌لاین شدن کافی است کمی به دور و برمان نگاه کنیم.

معصومه ناصری

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام و تبريك سال نو من هم عقيده دارم كه تعطيلي رسانه ها چه روزنامه هاي چاپي و چه آنلايني آن هم در روزهاي سرنوشت ساز
ايران ما !كار خطايي ست .شاد باشيد

-- هادی خوجینیان ، Mar 21, 2007 در ساعت 08:04 PM

سلام
من و وبنا در اين گروه نيستيم اگه خروجي ار اس اس را چك كنيد مي بينيد كه روز اول نوروز شايد پركار ترين روز وبنا هم بود چون برخي از سايت هاي هم خبر هاي زيادي داشتند

زمانه: از انلاین بودن شما خوشحالم

-- شایان شلیله ، Mar 23, 2007 در ساعت 08:04 PM

×× سال نو مبارک ××
===========================

مركز نظرسنجي پارسيان برگزاركننده نظرسنجي در زمينه‌هاي مختلف است. شما مي‌توانيد با عضويت در اين مرکز، علاوه بر بيان نظرات خود در خصوص مسائل و محصولات مختلف، به كسب درآمد نيز بپردازيد.
براي عضويت در اين مرکز همين حالا اقدام كنيد. به زودي دعوت‌نامه شركت در نظرسنجي‌هاي مركز براي شما نيز ارسال خواهد شد.

===========================
www.survey.ir

-- مرکز نظرسنجی پارسیان ، Mar 23, 2007 در ساعت 08:04 PM

وقتی که وبلاگ نویس ها رو تحویل نگیرید، معلومه که اونا هم میرن مرخصی.
http://adam.ir

-- آدم ، Mar 24, 2007 در ساعت 08:04 PM

و بخشی هم همچنان پشت میز کامپیوتر قوز کردن و می لاگن

-- داریوش کبیر ، Mar 26, 2007 در ساعت 08:04 PM

با اين‌كه تعطيلات نوروزي تمام شد، اما به شهادت نظرات خيلي از دوستان (منجمله منِ نگارنده كه در جاي جاي راديو زمانه و به يادگار، مطالبي را قلمي كردم)،با اين تيتر و نظريه‌ي شما كه فرموده‌ايد:«رسانه‌ها در تعطیلات، بلاگرها در جاده چالوس»،به شدت مخالفم!
آن دوستان(!) كه تفنني (بخوانيد از روي چشم و هم‌چشمي) وبلاگ و سايت‌هاي شيكي را در مالكيت دارند،جنس‌اشان «رسانه‌»اي نيست... خودتان خوب مي‌دانيد كه در اين دهكده‌ي كوچك، ديگر زمان و لوكيشن اهميتي ندارد.حالا هاليدي ژانويه باشد،يا تعطيلات نوروزي...جاده چالوس باشي، يا آمستردام؛مهم اين است كه مي‌توان از يك كافه نت دورافتاده (به‌لحاظ جغرافيايي) قادر خواهيد بود تا يك صفحه اكسپلور باز كني و در سايت و وبلاگ فرضي خودت بنگاري!
اصلا به اين هم كاري ندارم به آن دوستاني «عازم چالوس» ( كه احتمالا تا يك هفته پس از تعطيلات نوروز به استراحت مطلق خواهند پرداخت)، اكثرا «نوت بوك»ي دارند و ...
از راديو زمانه بيش‌تر توقع بوده و هست!
http://karaa.blogfa.com

شاد باشيد.
تهران

-- ح.ش ، Apr 1, 2007 در ساعت 08:04 PM